Kysymyksiä pokeille

Noi kuvaus jutut on vaan perseestä sen takia, että kuvaus aloitetaaan yleensä vasta siitä kohtaa kun asiakasta kohtaan joudutaan soveltamaan voimakeinoja.

Esim. Rmj tapahtumassa olin jv:nä ja sieltä pari muuta jv:tä talutti pois päihtyneen asiakkaan.

Asiakkaan kaveri kaivoi esille kamera kännykän ja talutettava henkilö alkoi riehumaan.

Arvatkaa vaan alkoiko kuvaus vasta siinä kohdassa kun asiakas jouduttiin kaatamaan maahan ja raudoittamaan.

Näin ollen tilannetta oltais kauhisteltu juutuben kautta ja ihmiset olis kommentoinu. "vitun kusipää poket" koska eivät ole nähneet koko totuutta.

mm. Tälläisten juttujen takia kuvauksesta ei kauheesti tykätä
Työtähän siinä tehdään, joten kyllä sen pitäisi kestää päivänvaloa. Muutenhan siitä tulee sellainen fiilis, että kaikki on sallittua kunhan kukaan ei näe eikä jää kiinni.

E: Eikö monella ovella ole sitäpaitsi valvontakamerat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lukemalla edes vähän taaksepäin huomaa, että ihan "kaikille maailman" pokeille ymmärrystä nimenomaan ei löydy.

Mutta taas noille pahoinpitelyn yms. uhreiksi joutuneille löytyy.

Ja lukemalla vaikka vielä toiseen kertaan sanat joita lainaa saattaa kompastua kikkareeseen sarkasmia.

Työtähän siinä tehdään, joten kyllä sen pitäisi kestää päivänvaloa. Muutenhan siitä tulee sellainen fiilis, että kaikki on sallittua kunhan kukaan ei näe eikä jää kiinni.

E: Eikö monella ovella ole sitäpaitsi valvontakamerat?

Tottakai kestää why not, ainut huono puoli tossakin oli se että nimenomaan toimenpiteisiin johtaneita tapahtumia ei kuvattu, joten oikeudessa olis ollu kolmen jv:n sana yhtä video pätkää vastaan ja sit hippi nillittämässä siellä salissa että, "ne loukkas mun tunteita".:david:

Joskus oon nähny poliisien raudottavan jonku jampan festareilla ja huus jollekkin äijälle joka kuvas et laita se kamera pois.

Ainakin "omalla" ovella on valvonta kamera, mutta se vaan näyttää tuulikaapin ja sen edessä olevat henkilöt.

No tolla kadulla niinkuin joka puolella helsingin keskustaa on kyllä kamerat jotka tallentaa tollaiset tapahtumat riittävän hyvin, että eiköhän tarpeeks todistusaineistoa löydy tapahtumista jos rikosilmoitusta on laitettu menee. Ihme toimintaa kyllä, itse en kyllä riskeeraisi työpaikkaani kekkuloimalla kadulla stadissa jonkun vitun kännyvideon takia. Ois tietty hauska tietää tapahtumien kulku alusta loppuun usean eri osapuolen kertomana taas kerran.

No ei ne kamerat joka paikkaa kuvaa ja se on vähän tuuristakin kiinni, onko ne just sillä hetkellä oltu suunnattu oikeaan paikkaan.

Se miten tilanne sai alkunsa ravintolan sisällä tuskin liittyy mitenkään, näiden kännykkäkuvaajien kimppuun käymiseen. Siltä se näytti ainakin täysin sivullisen, selvinpäin kotiin matkalla olevan ohikulkijan silmissä.

Vittu meinasin revetä kun kävin kyttiksellä äsken juttelemassa että saan mun jv luvat takas ku poliisi vei ne kun jouduin putkaa.

Lupa vastaava sano että jos jää horkasta kiinni lähtee kortti heti, hetken kuluttua sanoi "et kai sä käytä" - en todellakaan, kuinka niin? , "näytät vaan aika harteikkaalta":lol2::lol2:

Lupa vastaava sano että jos jää horkasta kiinni lähtee kortti heti, hetken kuluttua sanoi "et kai sä käytä" - en todellakaan, kuinka niin? , "näytät vaan aika harteikkaalta":lol2::lol2:

Sama kun jokaiselta ajokorttiaan poliisilaitokselta hakevalta tivattaisi: "Näytät hieman kalpealta, etkai vaan käytä heroiinia?". :surupuku:

LOL ei saatana että repesin, ihan niinku jotain huippu-urheilua toi jv-toiminta:hyper:

Saattaisipa tulla sanomista muistakin laittomista aineista vai mitä luulen?

Kuulkaas nyt arvon keskustelijat. Se että osalla täällä on käytössään anonymiteetti ei missään nimessä pitäisi johtaa aivottomaan vänkäykseen ja jatkuvaan provoamiseen (osittain jopa trollaamiseen).

Täällä on molemmilla puolin sellaista höyryämistä ilmassa ajoittain että oikeen puistattaa. Monet sen aina suoraan täällä toitottavat, että joissakin näissä tapauksissa on menty paljon toimintarajojen yli ja pitäisi moiset paiseet poistaa ammattiryhmästä ja muistuttavat vielä kohteliaasti siitä minkä itse ovat monesti joutuneet kohtaamaan, eli aina ne asiat ei ole kuten näyttää vaan tilanne voi olla paljon oikeutetumpi kuin miltä vaikuttaa.

Ei, ei todellakaan ole sallittua hajottaa kenenkään kameraa eikä todellakaan ole mitenkään normaalia toimintaa JV osastolla että potkitaan narikkalapun hukannutta nivusiin. Miksi ihmeessä edes jollain asteikolla järjissään oleva ihminen kyselee tällaisia asioita, että onko normaalia jos poke pahoinpitelee.

Se on epänormaalia siksi, että se on poikkeuksellista ja laitonta. Kuten monissa muissakin ammateissa mutta varsinkin tämänkaltaisissa, sitä henkilöä ei juuri huomata ennen kuin se tekee jotain väärin. Tai sanokaas koska olette viimeksi lukeneet iltalehdestä pokesta joka on osoittanut poikkeuksellista rohkeutta täysin tuntemattomia ihmisiä puolustaessaan, tai pokesta joka on huolehtinut juopuneesta ja haistattelevasta asiakkaasta loppuun saakka ettei asiakas tukehdu oksenukseensa tai sammu lumihankeen (Sanotaan nyt selvennykseksi että tuo asiakas on saattanut itsensä esim hotellihuoneessa tuohon tilaan).

Anonymiteetin takaa on vaan niin mukava vaahdota täysin ummikkona joutumatta koskaan vastaamaan asioista omalla nimellään tai naamallaan. Ottakaa hieman muitakin huomioon (niin asiakkaita kuin henkilökuntaakin), samassa yhteiskunnassa tässä kuitenkin kaikkien pitäisi elää. :piis:

Kauhee taistelu yhdestä tapauksesta ja menny jo monta sivua.
Toiset on tuonu omia mielipiteitään esille ja syntyny kädenvääntö.

Ei kenelläkään ole oikeutettua rikkoa kenenkään puhelinta eikä ole oikeutettua pahoipidellä ketään, mikäli laittomuuksia on ilmennyt, yhteys poliisiin ja tekemään rikosilmoitus:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD?opendocument

Tappelua aiheesta voi jatkaa vaikka maailmanloppuun asti sillä mielipiteitä on yhtä paljon kun palstalaisia joten eiköhän lopeteta tää vänkääminen.

That's it Stna :david:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että tämä ketju nimenomaan pitää pysyä auki poket vs. muu maailma keskustelun jatkumiseksi.

Väitän, että tätäkin ketjua lukee moni, jota poken hommat kiinnostais, ja ovat täällä saaneet jonkin asteista kuvaa siitä, millaista se työ on, glamourista siihen saatanan vit#€"%"pää asiakkaan oksennuksen pesemiseen omista vaatteista.

Tähän ketjuun kuitenkin on tullut meiltä ammattilaisilta vastauksia pääkaupunkiseudun isoista yökerhoista Inarin kyläkapakkaan ja reilun kymmenen miehen rivistä aina yksinäisiin yönsankareihin karaokekuppilan rivan "väärältä" puolelta. Joten otantapintaa pohdinnalle tuntuisi olevan, vai olenko väärässä?

Samaa mieltä purtsin kanssa.

Ja toi yksittäinen tapaus, jonka itsekin satuin näkemään, on niitä harvoja ylilyöntejä joihin olen Helsingin yökerhojen vahtimestareiden nähnyt syyllistyvän. Mielestäni Helsingin suosituissa yökerhoissa on pääsääntöisesti todella hyviä, ammattitaitoisia portsareita. Niin pitää ollakin, koska asiakkaat ovat myös huomattavasti vaativimpia ja omat oikeutensa paremmin tietäviä kuin monilla muilla paikkakunnilla.

Mutta kun kuitenkin joskus ylilyöntejä sattuu, pitää niistä myös portsareiden pystyä jälkeenpäin keskustelemaan. Ei riitä että todetaan: "Älä piipitä, mitäs seisoit tiellä tms.".

Omassa työssäni harjoittelemme vaativia tilanteita, tilanteen jälkeen käymme harjoitukset läpi ja jokainen perustelee itse miksi on toiminnut jollakin tietyllä tavalla. Sen jälkeen vielä pohdimme yhdessä, mikä olisi ollut ehkä siinä paikassa paras toimintamalli. Vaikka monesti tosielämässä tilanteet ei mene samanlailla kuin harjoituksissa, niin ne jättää kuitenkin erilaisia toimintamalleja itselle. Myöskin kun töissä menee suorittamaan jotain tehtävää, niin voi myös miettiä(ehtävää ennen/samanaikaisesti/jälkeen) omassa päässään millä edellytyksillä/minkätakia on toiminut tietyllä tavalla ja perustella itselleen omat toimensa. Ei varmaan olisi myöskään pahasta vaikka niistä keskustelisi, samaa työtä tekevien työkavereiden kanssa vaikka työillan jälkeen.

Mutta kun kuitenkin joskus ylilyöntejä sattuu, pitää niistä myös portsareiden pystyä jälkeenpäin keskustelemaan. Ei riitä että todetaan: "Älä piipitä, mitäs seisoit tiellä tms.".

Tottakai rakentava keskustelu on hyvästä ja suotavaa Tässä(kin) ketjussa.

Mutta mutta, ois kiva kuulla toisenkin osapuolen näkemys tohon ikävään onnela caseen liittyen :piis:

Omassa työssäni harjoittelemme vaativia tilanteita, tilanteen jälkeen käymme harjoitukset läpi ja perustelemme miksi olemme toimineet tietyllä tavalla. Sen jälkeen vielä pohdimme yhdessä, mikä olisi ollut ehkä siinä paikassa paras toimintamalli.

Tää on itse asiassa asia, mitä toivoisin alalle enemmän. Nimenomaan että tilanteet käydään läpi, niitä treenataan, ja analysoidaan sitä hommaa. Olen ollut tilanteissa luottamiesten kanssa, ja isompikin äijä on ollut nipussa reilusti alle minuutissa (koska molemmat tiesivät mitä toinen tekee, yhteisten treenien perusteella) ja olen nähnyt tilanteita mitkä vaan venyy ja venyy, kun kumpikaan/kukaan ei ole tiennyt miten pari-/ryhmätyö toimii, KÄYTÄNNÖSSÄ.

Se on syy, miksi ihailen koirapartioiden toimintaa, niillä on pari työskentely yleensä aika hallussa :worship:

Onko ihmisillä kokemusta järjestyksenvalvojana yksityistilaisuuksista? Ajatellaan, että kyseessä on pienimuotoinen alle 100 ihmistä oleva yksityistilaisuus. Yksityishenkilöllä ei jokamiehenoikeuksiin perustuen tietääkseni ole pääsyn estämisoikeutta jos ei kyse ole omasta asunnosta.

Onko ihmisillä kokemusta järjestyksenvalvojana yksityistilaisuuksista? Ajatellaan, että kyseessä on pienimuotoinen alle 100 ihmistä oleva yksityistilaisuus. Yksityishenkilöllä ei jokamiehenoikeuksiin perustuen tietääkseni ole pääsyn estämisoikeutta jos ei kyse ole omasta asunnosta.
Eikö? Sinäällään ajankohtainen tilanne, sillä olemme vuokranneet kaveriporukalla saunatilat. Emmekö siis muka saisi estää kutsumattomia vieraita puskemasta sisälle? Vai verrataanko tilaa silloin omaksi asunnoksi, koska olemme sen vuokranneet haltuumme?

Eikö? Sinäällään ajankohtainen tilanne, sillä olemme vuokranneet kaveriporukalla saunatilat. Emmekö siis muka saisi estää kutsumattomia vieraita puskemasta sisälle? Vai verrataanko tilaa silloin omaksi asunnoksi, koska olemme sen vuokranneet haltuumme?

Mun käsityksen mukaan voitte ihan hyvin , sillä aikana jolle tila on hankittu toimii vuokraaja vähän niinkuin "isäntänä" paikassa.
Onhan hänellä kuitenkin mm. vahingonkorvaus vastuu mikäli satutte vaikka rikkomaan paikkoja siellä pienessä humalassa ja näin :arvi:

Vittu meinasin revetä kun kävin kyttiksellä äsken juttelemassa että saan mun jv luvat takas ku poliisi vei ne kun jouduin putkaa.

Siis jää mistä, myynnistä/hallussapidosta vai käytöstä? Ei tollasia sääntöjä lue missään ja kortit otetaan pois tapauskohtaisesti! Käyttö ei ole rikos, joten toi on täyttä paskapuhetta. Kortit kannattaakin ottaa pois kokonaan jatkuvasti putkareissuja tekeviltä epätasapainoisilta ääliöiltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom