Kysymyksiä pokeille

Seagram: Olitko pe onnelassa? Oli myllyä siinä kadulla johon osallistu noin ensinäkemältä kolme tyyppiä. Yksi tyyppy hyppäs toisella jalalla toisen pään päälle ja pää oli asfaltissa. Lopuks oli pokeja repimässä siinä ennen yhtä tyyppejä suuntaan jos toiseenkin.

Mikä muuten pokeilla muuten kanta on tuollaiseen katunahisteluun? Tuo ei ollut enää suoranaisesti baarin alueella, eli missä tilanteissa lähdette asioita selvittämään ja milloin ei?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä muuten pokeilla muuten kanta on tuollaiseen katunahisteluun? Tuo ei ollut enää suoranaisesti baarin alueella, eli missä tilanteissa lähdette asioita selvittämään ja milloin ei?

Itse näin ovelta viime viikolla käynnissä olevan tappelun kadun toisella puolella. Meinasin soittaa poliisille, itsellä ei ollut ravintolan ainoana JV:nä aikomustakaan lähteä paikan päälle nahistelua pohtimaan. Koko huitominen laantui nopeasti, enkä soittanut asiasta lainkaan.

Edit: Tuo tosin oli ihan reilun oloinen 1 vs. 1 matsi vain, jos joku selkeä pahoinpitely olisi käynnissä, niin sitten olisikin ehkä eri juttu.

Joissain paikoissahan poliisin puolesta käydään suurin piirtein vetämässä liidulla viivat maahan, että poket tietävät toimialueensa tarkasti.

Turusta myös kuuluu huhuja, että poket jäävät sulkemisen jälkeen vielä kadulle liivit päällä ravintolan eteen joksikin aikaa. Tuo on jo hieman omituisen kuuloista, mutta luotettavasta lähteestä kuultua.

Itse olen ainakin sen verran väsynyt, ettei kiinnosta pätkääkään jos jotkut apinat tappelee keskenään vähänkään kauempana ravintolasta. Ravintolan nurkan takanakin tapahtuvia matseja en mielellään edes näe.

(Tää on taas kirjoitettu työviikonlopun jälkeen jolloin kaikki vituttaa, mut noin se aika pitkälti menee. Portsarit jotka ovat vähänkään pidempään hommia tehneet, ei jaksa lähteä ravintolan ulkopuolelle vääntämään, jos tappelulla ei ole vaikutusta ravintolan toimintaan.)

Turusta myös kuuluu huhuja, että poket jäävät sulkemisen jälkeen vielä kadulle liivit päällä ravintolan eteen joksikin aikaa. Tuo on jo hieman omituisen kuuloista, mutta luotettavasta lähteestä kuultua.

Joo, tuo on ihan fakta. Ollut puhetta tuosta täälläkin päin. Jokamiehen oikeuksilla he voivat siellä kikkailla, mutta silloinkin liivit tulisi heittää pois. Aika päällikkö äijä kuka tuonkin on keksinyt.

Joo, tuo on ihan fakta. Ollut puhetta tuosta täälläkin päin. Jokamiehen oikeuksilla he voivat siellä kikkailla, mutta silloinkin liivit tulisi heittää pois. Aika päällikkö äijä kuka tuonkin on keksinyt.
En tiedä tapausta, mutta...
Ettei tuossa nyt olisi lupa-asioilla jotain tekemistä kuitenkin. Tiedän ravintoloita joissa joudutaan lopettamaan myynti jo heti kolmen jälkeen että saadaan tyhjäksi 04.00 mennessä kun ovat luupin alla.

Jos baarista ulos lähtevä porukka jää vetelehtimään kadulle ja aiheuttaa häiriötä, voi jonkun tulkinnan mukaan siitä aiheutua anniskeluoikeutta rajoittavia seuraamuksia. Ja ravintolan välitön läheisyyshän kuuluu järjestyksenvalvojien toimialueeseen (minkä sinä kyllä Robertto tiedät), jolloin järjestyksenvalvojan toimivaltuudet ovat toki voimassa.

Itse soittelin poliiseja paikalle tappeluihin jos menivät maassa olevan lyömisen puolelle, baarin edessä tietysti joutui irrottelemaan riitapukareita. Vain kerran olen juossut pidemmän matkan päähän, ja silloinkin toista hakattiin rautaputkella.

Ravintolassa käydään dokaamassa ja pitämässä hauskaa, ei kuvaamassa. Ei teillä ole mitään oikeutta kuvata pokeja töissä (turvallisuuskysymys).

Ravintolassa käydään dokaamassa ja pitämässä hauskaa, mutta milläs estät kuvaamisen? Missä sanotaan että portsaria ei saa kuvata? Niin, ei missään. Johtopäätös: saa kuvata.

Se, että onko kuvaamine portsarin mielestä kivaa, on kokonaan toinen juttu.

Seagram: Olitko pe onnelassa? Oli myllyä siinä kadulla johon osallistu noin ensinäkemältä kolme tyyppiä. Yksi tyyppy hyppäs toisella jalalla toisen pään päälle ja pää oli asfaltissa. Lopuks oli pokeja repimässä siinä ennen yhtä tyyppejä suuntaan jos toiseenkin.

En ole Onneloissa töissä. Klubin edessä kun on tappeluita niin ei me niihin juuri puututa ellei ole selkeästi jonossa/röökipaikalla. Tietty jos jotain ruvetaan porukalla päähän potkiin niin tottakai mennään väliin.

Mä en suosittelis kuvaamaan yhtään läheltä piti yliajotapaustakaan, kun se kuski voi saada negatiivista julkisuutta. Pitäs vaan kaikkien pitää huolta omista asioistaan. En myöskään pahoinpitelyitä suosita kuvaamaan, turpaansa saanu on kuitenkin ansainnut sen, ja mun mielestä kuvaajalta saa rikkoa kameran, mitäs meni kuvaamaan, pitäs huolen omista asioistaan.
Huono provo. :down:

En voi kuin ihmetellä (mies)henkilöitä, jotka kuvaavat pahoinpitelyä. Miten olisi väliinmeno, soitto 112 tai avun hakeminen? Mutta ei. Tärkeintä on, että nähdään oikeudessa videolta kuinka uhrin päätä muokataan. Mitä lie läheltä piti menipä jopa minun läheltä yliajon kuvaamista tarkoitatkaan, mutta jos puhut siitä Kuortaneen yliajon kuvaamisesta, on eriasia sattumalta kuvata, kun alkaa tapahtumaan.

Mutta kyllä kuvaaminen on pääsääntöisesti sallittua. Minun puolestani ihmiset voivat kuvata vaikka 24/7, ties vaikka jotain Youtube-materiaalia saisi jopa talteen! Jokainen rikosoikeudellisesti vastuussa oleva vastaa kuitenkin omasta kuvaamisestaan. Muistakaa himokuvaajat kuitenkin välillä katsoa eteenne, linssin läpi kun ei näe kaikkea. :piis:

Mielestäni vaatii melkoista kansalaisrohkeutta mennä toppuuttelemaan kun jonkun kuuppaa taotaan miehissä asfalttiin. Vaikka yhden saisi nopeasti tipautettuakin katuun on yleensä vielä vähintään yksi jäljellä... Ja jos olet ihan siviilit päällä ja muutenkin täysin normaali kaduntallaaja niin harvoin kyseiset herrasmiehet ovat kovinkaan suopeasti keskustelemassa tapahtumassa olevan aktin järkevyydestä.

Ei se väliinmeno kuitenkaan vaadi usein edes mitään fyysisiä toimenpiteitä. Monesti riittää kun kiinnittää pahoinpitelijöiden huomion huutamalla jotakin mahdollisimman provosoivaa, tällöin uhri (edellyttäen että on jokseenkin tajuissaan) ehtii ottamaan mahanalusen jalkoja täyteen... mielestäni juuri uhrin suojeleminen on vähintä mitä tässä voi tehdä. Kai se henkikulta on kuitenkin tärkeämpi kuin tekijöiden kiinnisaaminen ja muutama sata euroa oikeuden päätöksellä.

Muistakaa himokuvaajat kuitenkin välillä katsoa eteenne, linssin läpi kun ei näe kaikkea. :piis:
Aivan, siksipä onkin loistavaa, että yhä useampi kuvaa. Mielummin tekijät filmille kuin oma pää sinne jalan ja kadun väliin, kun ei ninja taidot ihan riittänytkään väliinmenotilanteessa sen 5 äijän hakkaamiseen.
Sillä puhelimella voi muuten soittaa ennen kuvaamisen aloittamistakin, jänniä kapistuksia nykyään ovat...

Kyllähän pokea voi kuvata kun kysyy lupaa eka. En usko että ketään laittaa pahitteeksi jos joku kaunis naispuolinen henkilö kysyy :D

On niitä kuvia poistettu kuvaajien muistikorteista kun ovat luvatta kuvia ottaneet.

Suurimmassa osassa ravintoloissahan on kuvaamiskielto, mutta nykyajan kännykkäkamerat ovat jo sen verran hyviä, että tuollaista kieltoa ei paljoa viitsi harjoittaa jos kuvaus on oman seurueen tapahtumien taltiointia.

Tuohon alkuperäiseen ei paljoa voi ottaa kantaa muutakuin sen, että vähän värikynää tuntuu olevan käytetty. Ja ei, se ei ole oikein tuhota toisen omaisuutta, oli sitten poliisi, poke tai piispa.

On niitä kuvia poistettu kuvaajien muistikorteista kun ovat luvatta kuvia ottaneet.

Tuohon alkuperäiseen ei paljoa voi ottaa kantaa muutakuin sen, että vähän värikynää tuntuu olevan käytetty. Ja ei, se ei ole oikein tuhota toisen omaisuutta, oli sitten poliisi, poke tai piispa.
Milläs oikeudella menet toisen kuvia poistelee? Aivan, et millään. Ja kerrotko vielä missä kohti sitä värikynää on käytetty. Ainoa missä voi olla tulkinnan varaa on tuo pokejen määrä. Sanoin "kymmenisen" eli ei täyttä kymmentä mutta sen verran useita oli, että tarkkaa lukumäärää en osaa kertoa.

Huono provo. :down:

En voi kuin ihmetellä (mies)henkilöitä, jotka kuvaavat pahoinpitelyä. Miten olisi väliinmeno, soitto 112 tai avun hakeminen? Mutta ei. Tärkeintä on, että nähdään oikeudessa videolta kuinka uhrin päätä muokataan. Mitä lie läheltä piti menipä jopa minun läheltä yliajon kuvaamista tarkoitatkaan, mutta jos puhut siitä Kuortaneen yliajon kuvaamisesta, on eriasia sattumalta kuvata, kun alkaa tapahtumaan.
Mitenhän tässäkin tilanteessa olisi käynyt jos olisi mennyt väliin kun poke, suoraan sanottuna pahoinpitelee, tätä kuvaajaa. Luulenpa, että kohta olisi ollut useampi poke pahoinpitelemässä tätä väliinmenijää patukoilla ym.

Milläs oikeudella menet toisen kuvia poistelee? Aivan, et millään. Ja kerrotko vielä missä kohti sitä värikynää on käytetty. Ainoa missä voi olla tulkinnan varaa on tuo pokejen määrä. Sanoin "kymmenisen" eli ei täyttä kymmentä mutta sen verran useita oli, että tarkkaa lukumäärää en osaa kertoa.

Ehkä ymmärsit kirjoitetun väärin, mutta sitä kun pyytää niin kyllä ne kuvat sieltä kamerasta häviää. Ja ei tällä naamalla ole pelkoa että montaa kertaa kameraan tarttuu.

Vaikea sanoa värikynän määrästä, mutta siihen on tottunut että aina kun on sattunut jotain ja kuulee jonkun suusta on se kasvanut se tapahtuma. Mut :piis:

EDIT: Sapo puhuu asiaa. Ja kyllä ne huonot ja epä-ammattimaiset kahva-apinat lähtee pois hommista kun ravintolat huomaavat sen käytöksen. Ei huonolla maineella pärjää pitkälle. Tietenkin jos ei ole ammatimaista ainesta saatavilla niin sitten ei voi mitään. Ja aina voi jaloilla äänestää ja protestoida ja viedä ne suuret/vähäiset eurot vaikka siihen naapurikuppilaan

Minkä takia tästäkään tapahtumasta ei saada (vaikkakin on puutteellista tietoa koko tapahtumasta) järkevää keskustelua? Tällä menolla saa juuri tasan koko porukka vittupään maineen kun löytyy näitä puolustelijoita.

Olen itsekin sanonut asiakkaalle että jos kuvataan ravintolassa niin mielellään pysytään vain siinä oman porukan kuvaamisessa. Muuten tulee herkästi sanomista riitaisilta asiakkailta ym. Aina on kuvaaja ymmärtänyt kun fiksusti asian on tuonut esiin.

Jäi kiinnostamaan tuossa se, että millä tavalla tuo nokian komukka oli rikottu? Oliko se ihan palasiksi laitettu? Tällä tiedolla voi ihmetellä että kummaa apinointia mutta älkää olko huolissanne. Ennemmin tai myöhemmin apinat pääsee aina pois hommista mutta muistakaa siltikin käyttäytyä itse vaikka vastapeluri ei aina niin tee.

Sama homma pätee molempiin. Jos asiakas provoaa niin ei poken siihen tarvi reagoida heti fyysisesti maksimiteholla. Jos poke on apina ja pullistelee niin kiittele kohteliaasti illasta. Olet aamukahvia juodessasi sitten iloinen ettet ole itse moinen apina.

No tossa onnelan tapauksessa noi kamerat vietiin käsistä ravintolan ulkopuolella ja yksi tapaus oli vielä lisäksi kadun toisella puolella. Eikä siinä nää tod.näköisesti onnelasta jo poistumaan ehtineet ravintolan asiakkaat (jotka sitten kuvaamisen johdosta joutuivat vielä ravintolan edustalla portsareiden pahoinpitelemiksi) ehtineet kissaa sanoa, kun heidän kurkussa jo oltiin kiinni tai sitten heidät väännettiin maahan.

Eihän ihmiset voi mennä pahoinpitelemään turistejakaan kaupunkilla, jos sattuu joutumaan heidän ottamaan valokuvaan.

Jäi kiinnostamaan tuossa se, että millä tavalla tuo nokian komukka oli rikottu? Oliko se ihan palasiksi laitettu? Tällä tiedolla voi ihmetellä että kummaa apinointia mutta älkää olko huolissanne. Ennemmin tai myöhemmin apinat pääsee aina pois hommista mutta muistakaa siltikin käyttäytyä itse vaikka vastapeluri ei aina niin tee.
Ilmeisesti mitään päälle päin näkyvää vaurioita ei ollut mutta ainakaan päällä oleva näyttö ei suostunut käynnistymään enää ja en ole varma toimiko muutenkaan enää tuon episodin jälkeen. Tarkemmin minä en ehtinyt niihin vaurioihin ehtinyt perehtyä.

Tilanteen voi rinnastaa täysin tuohon mitä Iron tuossa sanoi turisteista. Nämä kuvaajat olivat täysin ulkopuolisia henkilöitä noihin aikaisempiin tapahtumiin liittyen ja silti käytiin päälle. Ihmetyttää mitä nämä poket ovat tilanteessa ajatelleet? Tätäkin varmaan kyseiset poket lukevat, voisivat vähän valaista ajatuksenjuoksuaan.

Eihän ihmiset voi mennä pahoinpitelemään turistejakaan kaupunkilla, jos sattuu joutumaan heidän ottamaan valokuvaan.

Ei tietenkään mutta ymmärrät varmaan myös tuon kontrastin noissa. Eli sellaisessa työssä jossa joutuu puuttumaan ihmisten perusoikeuksiin ja joutuu olemaan tekemisissä oikeasti vaarallistenkin ihmisten kanssa sekä kuulemaan tappouhkauksia niin ei siinä aina halua tulla ikuistetuksi kenenkään kameralle.

Sekin silti aina riippuu niin tilanteesta ja henkilöistä. Jos reissuun ovat lähteneet Sirpa 45v ja kaverit niin ehkä siihen kuvaan voi pyynnöstä itseään lainata mutta muuten sitä ei halua olla missään tekemisissä suurimman osan kanssa asiakkaista.

Siitä syystä on esim paljon mukavampi olla töissä ulkopaikkakunnalla kun kukaan ei tunne eikä tiedä sinusta mitään. Ei myöskään tule mitään taputteluja että kun tunnetaankin niin ethän sä mua ulos käske.

Tuo Onnelan tapaus taas on aika käsittämätön. En tiedä mistä moinen ylilyönti on johtunut mutta jos siihen on sitten poliisikin soitettu niin kai se asiallisesti etenee menemään... Toivotaan ainakin.

Ei tietenkään mutta ymmärrät varmaan myös tuon kontrastin noissa. Eli sellaisessa työssä jossa joutuu puuttumaan ihmisten perusoikeuksiin ja joutuu olemaan tekemisissä oikeasti vaarallistenkin ihmisten kanssa sekä kuulemaan tappouhkauksia niin ei siinä aina halua tulla ikuistetuksi kenenkään kameralle.

ymmärrän eron täysin mutta jos sitä asiaa pelkää, niin turha on työskennellä kaupungin yhdessä suosituimmassa ravintolassa, mistä kuka vaan löytää sinut aika helposti. Ja noista kuvaajista nyt näki aika kaukaa, että ne oli satunnaisia sivusta seuraajia.

Yleensä mä olen ollut vielä se joka olen portsaritoimintaa puolustellut, mutta toi vaan meni härskisti yli mun oikeustajun.

Noi kuvaus jutut on vaan perseestä sen takia, että kuvaus aloitetaaan yleensä vasta siitä kohtaa kun asiakasta kohtaan joudutaan soveltamaan voimakeinoja.

Esim. Rmj tapahtumassa olin jv:nä ja sieltä pari muuta jv:tä talutti pois päihtyneen asiakkaan.

Asiakkaan kaveri kaivoi esille kamera kännykän ja talutettava henkilö alkoi riehumaan.

Arvatkaa vaan alkoiko kuvaus vasta siinä kohdassa kun asiakas jouduttiin kaatamaan maahan ja raudoittamaan.

Näin ollen tilannetta oltais kauhisteltu juutuben kautta ja ihmiset olis kommentoinu. "vitun kusipää poket" koska eivät ole nähneet koko totuutta.

mm. Tälläisten juttujen takia kuvauksesta ei kauheesti tykätä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom