Kysymyksiä pokeille

Noi kuvaus jutut on vaan perseestä sen takia, että kuvaus aloitetaaan yleensä vasta siitä kohtaa kun asiakasta kohtaan joudutaan soveltamaan voimakeinoja.

Esim. Rmj tapahtumassa olin jv:nä ja sieltä pari muuta jv:tä talutti pois päihtyneen asiakkaan.

Asiakkaan kaveri kaivoi esille kamera kännykän ja talutettava henkilö alkoi riehumaan.

Arvatkaa vaan alkoiko kuvaus vasta siinä kohdassa kun asiakas jouduttiin kaatamaan maahan ja raudoittamaan.

Näin ollen tilannetta oltais kauhisteltu juutuben kautta ja ihmiset olis kommentoinu. "vitun kusipää poket" koska eivät ole nähneet koko totuutta.

mm. Tälläisten juttujen takia kuvauksesta ei kauheesti tykätä

Tuossa on aika osuvasti kerrottu nämä kuvausten huonot puolet. Nähdään vain jokin tietty osa tapahtumaa, eikä näin ollen osata suhteuttaa tilannetta koska koko tapahtumaketju ei ole tiedossa.

Ihan mitenkään tähän Onnela-tapaukseen liittymättä, noin yleisenä huomiona.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa on aika osuvasti kerrottu nämä kuvausten huonot puolet. Nähdään vain jokin tietty osa tapahtumaa, eikä näin ollen osata suhteuttaa tilannetta koska koko tapahtumaketju ei ole tiedossa.

Ihan mitenkään tähän Onnela-tapaukseen liittymättä, noin yleisenä huomiona.
Jep jep, itse samaa pistin tuossa aiemmin.

Siitä huolimatta vaikka jostain asiasta ei tykkää, niin monessa ammatissa sekä ylipäätään elämässä ne asiat on silti vaan siedettävä. Kynnys siihen, että jos jostain asiasta ei pidä, käy toisen ihmisen päälle ja hoitaa asian väkivaltaa/voimaa käyttämällä pitäisi vissiin nyky-yhteiskunnassa olla aika korkealla. Omassa ammatissani ja monessa muussakin olisi varmasti virka/työpaikka koetuksella, jos hoitaisi asiat tuolla tavalla. Varsinkin kun silminnäkijöitä on varmaan lähemmäs 50.

Noi kuvaus jutut on vaan perseestä sen takia, että kuvaus aloitetaaan yleensä vasta siitä kohtaa kun asiakasta kohtaan joudutaan soveltamaan voimakeinoja.

Esim. Rmj tapahtumassa olin jv:nä ja sieltä pari muuta jv:tä talutti pois päihtyneen asiakkaan.

Asiakkaan kaveri kaivoi esille kamera kännykän ja talutettava henkilö alkoi riehumaan.

Arvatkaa vaan alkoiko kuvaus vasta siinä kohdassa kun asiakas jouduttiin kaatamaan maahan ja raudoittamaan.

Näin ollen tilannetta oltais kauhisteltu juutuben kautta ja ihmiset olis kommentoinu. "vitun kusipää poket" koska eivät ole nähneet koko totuutta.

mm. Tälläisten juttujen takia kuvauksesta ei kauheesti tykätä
Niin sen kameran saa ottaa pois, rikkoa ja kuvaajan pahoinpidellä sen perusteella, ettei tilannetta kuvattu alusta saakka?

Niin sen kameran saa ottaa pois, rikkoa ja kuvaajan pahoinpidellä sen perusteella, ettei tilannetta kuvattu alusta saakka?

Just noin. Siksi että kuvataan niin vedetään turpaan ja hakataan paskaksi ja se on oikein se.

NOT.

Lueppa nyt uudestaan mitä pakkiis kirjoitti = Otti yleisesti kantaa tuohon kuvaamiseen ja sen epämiellyttävyyteen, ja kenties harhauttavaan/provosoivaan lopputulokseen. Missään ei sanottu että on oikein nuijia jotain kuvaamisen takia. Tai ainakin minä ja moni muu sen näin käsitti ja siksi komppailtiin mukana.

Tahallasiko ymmärsit väärin?

Täällä taitaa joillain olla pahoja ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Vänkätään vielä kerran siitä kameran rikkomisesta? Koittakaa ymmärtää, että kaikki eivät vain pidä siitä että tuntemattomat kuvaa ilman sen kummempaa syytä.

Täällä taitaa joillain olla pahoja ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Vänkätään vielä kerran siitä kameran rikkomisesta? Koittakaa ymmärtää, että kaikki eivät vain pidä siitä että tuntemattomat kuvaa ilman sen kummempaa syytä.
Ja se oikeuttaa pahoinpitelemään ja rikkomaan kamat? Katujen laki jne...
Jos mä en tykkää, että joku kattoo mun autoa, niin en mä koe oikeudekseni käydä vääntää siltä rillejä solmuun.

Koittakaa ymmärtää, että kaikki eivät vain pidä siitä että tuntemattomat kuvaa ilman sen kummempaa syytä.
Juu, ei varmasti pidä ei. Mutta se kun on sallittua niin smör smör. Vielä vähemmän varmaan tässä tilanteessa poket pitivät, että heitä kuvattiin koska oli syytä.

Jollei ektään ole oikeasti pahoinpidelty, vaan vähän retuutettu ja kameraa poistettu niin en minä täsäs maailmanloppua näe, idiotismia vähän kyllä.

Useimmiten kannattaisi käyttää sellaisia voimakeinoja että ne sietävät päivänvalon, ja joskus kun pitää soveltaa niin sen verran pelisilmää ettei ole näitä maailmanpelastaja "auktoriteetit alas, poke on paha"-miehiä paikalla.

Ja Dragon on aktivisti, jos sellainen ymmärtäisi jostain hänen mielipiteitään hiukankin vastaan olevasta tekstistä oikean pointin, se olisi ihme :)

Jollei ektään ole oikeasti pahoinpidelty, vaan vähän retuutettu ja kameraa poistettu niin en minä täsäs maailmanloppua näe, idiotismia vähän kyllä.
Niin siis jos väännetään katuun ja väkipakolla otetaan kamera voi niin kyllä siinä jo pahoinpitelyn tunnusmerkit täyttyvät. Eihän tuolla kadulla ketään saa alkaa katuun heittelemään. Tilanteessa jossa ei ole voimakeinojen käytölle minkäänlaisia perusteita näkisin, että voimakeinojen käytöstä ei voida edes puhua vaan silloin tulee puhua väkivallasta.

Ihan turha vängätä väkisin näitä 'ja se oikeuttaa pahoinpitelyyn' jos tänne jotkut kirjoittavat ihan asiallisesti kuvaamisen epämiellyttävistä ja ei-toivotuista puolista.

Se on provosoivaa ja ärsyttävää, sekä aivan väärille raiteille johtavaa kirjoittelua. Sen asenteen voi lopettaa sitten samantien... Ihan näin pikku vinkkinä.

Kyseenalaistaa ja keskustella saa toki ja pitääkin, mutta tahallinen vääristely ja vänkääminen on turhaa, eikä ketään hyödytä se että toisten kirjoituksia muokataan oman mielen mukaisiksi [eli provosoiviksi] etsimällä niistä asioita joista ei ole mainittu halaistulla sanallakaan, ja sitten tartutaan niihin riitaa haastavalla asenteella.

:jahas: :piis:

Kyllä siinä pahoinpitelyn ja lievän vahingonteon tunnusmerkit täyttyvät. Helposti saa Suomessa nykyään tuomion, mutta onpahan selkeät rajat.

On siellä sen verran pahoinpidelty, että yhtä kuvaaja puristettiin kurkusta ja pari väännettiin niskalenkistä maahan ilman syytä. Noi oli ainakin mitä minä näin ja ne tapahtuivat selvästi ravintolan ulkopuolella. Tilanteita ei edeltänyt minkäänlaista keskustelua. Kaippa tosta on joku tehnyt rikosilmoituksenkin. Useimmat ihmiset varmasti hyväksyvät tarvittavien voimakeinojen käytön, jos niihin on ollut syytä myös itsessä. Mutta silloin kun on joutunut voimakeinojen kohteeksi ilman mitään syytä, niiden hyväksyminen voi olla hiukan hankalampaa.

Mun mielestä näiden kuvaajien kannattaisi ottaa yhteyttä Onnelan ravintolatoimenjohtajaan. Uskon sillä olevan enemmän vaikutusta, näiden portsareiden käyttäytymiseen jatkossa vastaavissa tilanteista kuin rikosilmoituksella.

En nyt halua alkaa puolustelemaan ketään, syyttelemään ketään tai ole nähnyt tilannetta, mutta kuten Iron kirjoitti, eli mitä hän näki. Eli mitä on tapahtunut ennen sitä olisi myös hyvä tietää.

Moni asia kehittyy suurelta osalta näkemättä mutta sitten kun alkaa se älämölö ja riehuminen/painiminen niin kaikkien mielenkiinto keskittyy siihen.

En nyt halua alkaa puolustelemaan ketään, syyttelemään ketään tai ole nähnyt tilannetta, mutta kuten Iron kirjoitti, eli mitä hän näki. Eli mitä on tapahtunut ennen sitä olisi myös hyvä tietää.

Moni asia kehittyy suurelta osalta näkemättä mutta sitten kun alkaa se älämölö ja riehuminen/painiminen niin kaikkien mielenkiinto keskittyy siihen.
No jos Iron on nähnyt tuon meidän seurueen jäsenen maahan heittämisen ja kännykän viemisen niin ennen sitä tapahtui seuraavaa. Vietimmen illan normaaliin tapaan baarissa, soitimme kaverin hakemaan, kaveri tuli autolla Onnelan eteen, istuimme jo autossa kun tämä edellä mainittu mylläkkä alkoi, yksi meistä nousi autosta ylös siis tien toisella puolen ja alkaa kuvaamaan koska poket olivat sivullisen kimpussa, tämän jälkeen poket hyökkäävät tämän meidän kuvaajamme kimppuun ilman minkäänlaista varoitusta. Tiedä sitten mikä peruste tuossa olisi ollut päälle käydä, väärän värinen auto, liian pieni tippi, rumat vaatteet...

Kai sentään olette rikosilmoituksen tehneet? Tuollainen käytös ei ole kyllä hyväksyttävää. Jos vaikka niille pokeille tungettaisiin se kamera ja pari neekerilasta perseeseen että oppisivat jotain.

Joo hei kyllä täältäkin löytyy kaikille maailman pokeille ymmärrystä...

Lukemalla edes vähän taaksepäin huomaa, että ihan "kaikille maailman" pokeille ymmärrystä nimenomaan ei löydy.

Mutta taas noille pahoinpitelyn yms. uhreiksi joutuneille löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom