Kysymyksiä pokeille

Olin narikassa ja joku asiakas räppäsi musta pari kuvaa. Käskin sitä poistamaan ne kuvat, sitten tarkistin kamerasta että ne oli myös poistettu. Tyyppi kysyi sitten että miksi sulla on pinna noin kireällä, sanoin että ei ole, en vain halua sinun perhealbumiiisi.
Suurimmalla osalla varmaan homma noin toimisikin, mutta se ei oo yhtään niin ramboa kuin päästä rikkoo jonkun kuvausvälineet, niin eihän niin voi tehdä. (aiemmasta asiasta mitään tietämättä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin narikassa ja joku asiakas räppäsi musta pari kuvaa. Käskin sitä poistamaan ne kuvat, sitten tarkistin kamerasta että ne oli myös poistettu. Tyyppi kysyi sitten että miksi sulla on pinna noin kireällä, sanoin että ei ole, en vain halua sinun perhealbumiiisi.
Pystytkö muuten kertomaan noista tapahtumista? Meinaan, että mikäs tarve näillä pokeilla oli niitä kuvaajia jahdata?

Mä olen kanssa nähnyt paljon ovimiesten toimintaa ympäri suomea, mutta noin härskiä toimintaa en ole nähnyt ennen. Mulla riittää ymmärrystä tosi paljon portsari toimintaa kohtaan, koska itsellänikin on usean vuoden kokemus alalta. Eiliselle kuvaajien kimppuun käymisellä ja näiden maahan vääntämiselle ei kuitenkaan ymmärrystä löydy. Itse en tapahtumiin osallistunut vaan hämmästyneenä seurailin sivusta, että voiko toi olla totta. No, toivottavasti ravintolatoimenjohtaja ottaa asian puheeksi. Ei tainnut Onnelan portsareilla eilen ilta mennä ihan putkeen.

Siis mitä vittua en mäkään kattelis hyvällä jos joku tuntematon spede tulis ottaan musta kuvia ilman mitään lupia pitäisin huolen että ne kuvat lähtee sieltä. Ihan normaalisti noi poket toimi tossa tilanteessa.

Siis mitä vittua en mäkään kattelis hyvällä jos joku tuntematon spede tulis ottaan musta kuvia ilman mitään lupia pitäisin huolen että ne kuvat lähtee sieltä. Ihan normaalisti noi poket toimi tossa tilanteessa.
Ai, totta helvetissä jos joku kuvaa sut rikollisissa puuhissa niin mielellään hakee ja rikkoo kameran. Mutta onko tämä oikein, on sitten asia erikseen.

ja pitäs portsareilla olla sen verran tilannetajua ettei lähtis tollaseen toimintaan paikassa, missä on useita kymmeniä todistajia.

Pystytkö muuten kertomaan noista tapahtumista? Meinaan, että mikäs tarve näillä pokeilla oli niitä kuvaajia jahdata?

En pysty, en tiedä asiasta yhtään mitään muuta kuin mitä olen tästä threadista lukenut. Sulle on nyt tullut joku väärinkäsitys:confused:

Mutta missä sanotaan, että jos joku kuvais jotain oikeasti kiellettyä sun laitteet saadaan pistää paskaks? Olivatko poket ensin edes käskenyt lopettaa kuvaamisen ja poistaa ne vai käynyt heti kiinni?

Mutta missä sanotaan, että jos joku kuvais jotain oikeasti kiellettyä sun laitteet saadaan pistää paskaks? Olivatko poket ensin edes käskenyt lopettaa kuvaamisen ja poistaa ne vai käynyt heti kiinni?
Niinpä, vaikka kuvais toisen kotiin (kiellettyä salakatselua) niin siltikään ei saa omin nokkineen mennä hajottamaan kameroita tms.

Ymmärsin, että olit ollu tuolla Onnelan narikassa tapahtumahetkellä. Eli ilmeisesti ymmärsin vääin.

Juu ei, toi mun kamera juttu ei liity mitenkään tuohon aikaisempaan keskusteluun.

Mutta kun ei ole, kun sen nyt näki aika monta muutakin ihmistä

Minä en valitettavasti nähnyt, koska ei ole tuota Teräsmiehen röntgenkatsetta. Tapahtuma hetkellä olen ollut noin 50km päässä kyseisestä paikasta:wtf:

no kai susta nyt otetaan kuvia lapsille muistoks ku sulla on tollanen nahkahiirimiehen huppu pääsä...

:lol2:

Mä nyt näin ainakin kaksi tapausta missä kuvaaja väännettiin suoraan niskalenkin avulla kenttään ilman mitään varoittamista. Tää eka tapaus oli just Fredrikinkadulla tennispalatsin puolella, jonne portsari juoksi kadun toiselta puolelta ravintolan edestä, kun havaitsi kuvaamisen.

:offtopic:Tuo kuvien poistattaminen muistikortilta ei riitä nykyään takamaan sitä että ei päädy sinne albumiin. Kuvat on helppo palauttaa takaisin muistikortille ohjelmien avulla ja tuollainen ohjelma yleensä löytyy jos vähänkin enemmän kuvaa.

Laista en tiedä, mutta turvallisuuskysymys on se kun niitä tappouhkauksia tulee välillä viikoittain. Suurin osa känniääliöiden uhoa, mutta tulee niitä myös ammattirikollisilta ja joiltain ihmisiltä jotka ovat muutenkin oikeasti vaaralllisia .

Mutta miten tämä kuvaaminen ja uhkailu liittyy toisiinsa?

Ja Mikakinlielle tiedoksi, toistamiseen, totta helvetissä ko. poket toimivat väärin. Siis noiden tietojen perusteella. Välillä nämä "onko normaalia, että 25 pokea juoksee katua pitkin ja hapettaa kaikki vastaantulijat" ovat vain niin hassuja...

A:Ottaa kuvan ja "antaa" tappouhkauksen, kertoo hitmanille tästä portsarista ja antaa kuvan --> helpompi löytää ja päästä päiviltä.
B:Antaa kuvan kaikille "tutuilleen" ja sanoo että tälle kaverille ollaan tylyjä...
Tai näin ainakin ite ymmärsin...

Juu, noin kyllä. Mutta noin pääsääntöisesti tuollainen ns. "viaton" ( edit: siis PELKKÄ ) kuvaaminen ei ole minkäänlainen turvallisuuskysymys.

Tosin, eihän sitä ikinä tiedä, että kuvataanko söpöä pokea vain runkkumateriaaliksi vai lahtaamistarkoituksessa.

Ihan:offtopic: mutta nykyään on aika persiistä kun porukka on joka paikassa ne kamerakännykät jauhamassa kaikkea mahdollista ja usein niistä videoista näkyy vaan se mitä itse niistä haluaa näyttää, siis kuka nyt laittaisi nettiin videon jossa todistaa ittensä syylliseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom