Kysymyksiä pokeille

Tänä vuonna baarikärpäsessä, ikää 32v. ja Turussa joskus Dynamossa kun olin 27v. Asiakas olin minä.. niin ja baarikärpäseen en päässyt sisään koska paperit oli kotona.

Arvostelukyvyn puutetta sanon minä, kyllä tuossakin hommassa saa järkeä käyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime viikon perjantaina Royal onnelan ovella. Uusi kaveri kyseli tomerasti papereita. Mutta eipä tuossa mitään, äkkiähän ne esille kaivo. Ja alkossa kysellään edelleen.. Mä oon kovaa valuuttaa viiskymppisenä.

Hyvin usein on tullut kyseltyä papereita 30 tyypeiltä. Vanhin tais olla 32. Yleensä kaikki on miehiä. Nykyään kun on kokemusta niin harvemmin sattuu enään tällaisia mokia, kai se silmä kehittyy. Sitä en kyllä käsitä että pitää aloittaa sellainen vinkuminen tyyliin "ooksä tosissas" ei kai niitä papereita kysyttäs jos olisin varma asiasta. Eli jos kysytään paperit esiin ja sillä selvä.

Ens viikonloppuna pitäis alottaa ovihommat ja kieltämättä häväsen jänskättää, toki siellä on 3 kokeneempaa kaveria myös mutta silti.

Jv-hommista kokemusta lähinnä festareilta,konserteista yms tapahtumista.

Kertokaa toki meikäläiselle vinkkejä tai neuvoja, mitä soveltamalla pääsen hyvin alkuun, kaikki kommentit on terve tulleita :D

Toikin on ihme, että esim kuvallinen kelakortti ei ole virallinen henkkari, joten ei kai välttämättä kelpaa baarissa ja alkossa, mutta pankissa kelpaa hyvin.

Jos parikymppisten porukasta vaan yhdeltä kysytään, niin ehkä se käy kundin itsetunnon päälle.

Luulis, että enemmän babyfaceja on naisissa, vai eikö se ole niin tarkkaa?

Alkossa lukeekin, että kaikilta alle 25v pitää kysyy paperit.

Toikin on ihme, että esim kuvallinen kelakortti ei ole virallinen henkkari, joten ei kai välttämättä kelpaa baarissa ja alkossa, mutta pankissa kelpaa hyvin.

Jos parikymppisten porukasta vaan yhdeltä kysytään, niin ehkä se käy kundin itsetunnon päälle.

Luulis, että enemmän babyfaceja on naisissa, vai eikö se ole niin tarkkaa?

Alkossa lukeekin, että kaikilta alle 25v pitää kysyy paperit.

Kunnon pakkeloinnilla saa babyfacen hyvin piiloon ja kun pukeutuu kuin huo** niin vaikutelma on eri kuin pipopäisellä lökäpöksyllä.

Kunnon pakkeloinnilla saa babyfacen hyvin piiloon ja kun pukeutuu kuin huo** niin vaikutelma on eri kuin pipopäisellä lökäpöksyllä.

Luulis poken ammattitaitoon kuuluvan nähdä myös tuon läpi, kun asia kerran on tiedossa. Ei pukeutuminen tai meikit kerro iästä mitään.

Tälläinen perjantain kevennyt kyssäri.

Paljonko on ollut eniten ikää, jolta ootte kyselleet papereita 18v paikkaan? Onko jäänyt todellisia baby faceja mieleen.

Jahas meitsi on näemmä ottanu aika kovat pohjat, toki paikan ikäraja oli 22, mutta silti!
Elin vanhin, siis jolta ihan tosissaan on pahvit kysyny, oli vuonna -74 syntynyt nainen:dance:
Tapahtui tänä vuonna eli siis.. öö 33v. asiakas!!:wtf:

Ens viikonloppuna pitäis alottaa ovihommat ja kieltämättä häväsen jänskättää, toki siellä on 3 kokeneempaa kaveria myös mutta silti.

Jv-hommista kokemusta lähinnä festareilta,konserteista yms tapahtumista.

Kertokaa toki meikäläiselle vinkkejä tai neuvoja, mitä soveltamalla pääsen hyvin alkuun, kaikki kommentit on terve tulleita :D

Ole rauhallinen ja ystävällinen, katso miten muut hoitaa siellä hommat. Muistat, että olet asiakaspalvelutyössä.

Vanhin jolta olen kysynyt paperit oli jotain vuonna 2001-2002. Kaveri kaivoi esiin paperisen ajokortin (jolloin jo välähti, että taitaa ikää olla), jossa oli syntymävuoden kohdelle präntätty 1967.

Vastakohdaksi: kysyin neitolaumalta 24-v paikassa paperit, ja siitähän syntyi hämmennystä ja hihittelyä: "Ai paperit meiltä, vanhoilta akoilta...". Luulivat olevansa tulossa johonkin teinipaikkaan, koska yhdellä riitti ikä, lopuilla ei :)

Tänä vuonna baarikärpäsessä, ikää 32v. ja Turussa joskus Dynamossa kun olin 27v. Asiakas olin minä.. niin ja baarikärpäseen en päässyt sisään koska paperit oli kotona.

Arvostelukyvyn puutetta sanon minä, kyllä tuossakin hommassa saa järkeä käyttää.

Juu ei se kysyminen mitään, mutta tuo on jo tyhmää ellei sitten päästä ihan periaattessta kun on kerran kysynyt jos ihan selkeästi huomaa että kaveri on iältään kelvollinen.

Vanhin 33 myös, K-18 paikkaan :nolo:

Kerkesin kysyä kun oli nuorekas 150 cm tyttö, mutta lähempää kyllä näki että ikää on. Olisin päästänyt jollei olisi papereita löytynytkään.

Voisko joku poke kertoo että mikä politiikka on just täyttäneiden suhteen. Eli kun täytän sunnuntaina niin pääseekö baariin lauantaina 24.00 jälkeen sisään???

Luulis poken ammattitaitoon kuuluvan nähdä myös tuon läpi, kun asia kerran on tiedossa. Ei pukeutuminen tai meikit kerro iästä mitään.

Se papereiden kysyminen on niin pieni osa ammattia että mielestäni turha verrata sitä ammattitaitoon. Toki se on pieni osa sitä mutta todellakin hyvin pieni ja jos se jonkun mielestä on huonoa ammattitaitoa kun joutuu paperit näyttämään kysyttäessä kannattaa mennä myös vähän itseensä.

Voisko joku poke kertoo että mikä politiikka on just täyttäneiden suhteen. Eli kun täytän sunnuntaina niin pääseekö baariin lauantaina 24.00 jälkeen sisään???

Lain mukaan et, minä päästäisin jos on joko nätti tai fiksu (molemmat ei käy) ;)

Se papereiden kysyminen on niin pieni osa ammattia että mielestäni turha verrata sitä ammattitaitoon. Toki se on pieni osa sitä mutta todellakin hyvin pieni ja jos se jonkun mielestä on huonoa ammattitaitoa kun joutuu paperit näyttämään kysyttäessä kannattaa mennä myös vähän itseensä.

Nimenomaan. Joissakin paikoissa on ihan periaate, että paperit kysytään kaikilta alle 30v näköisiltä. Tuohon liittyy myös monta muuta asiaa, mm. kontrolli pysyy ovella ja JV näkee jokaisen tulijan kunnon erikseen, alaikäiset eivät edes yritä baariin nähdessään tiukan ovilinjan, sekä joidenkin ravintolapääliköiden mielestä papereiden tiukka kysyminen tekee paikasta "arvokkaamman" (psykologinen vaikutus).

Niinkun edellä sanottiin, niin toi paprujen kysyminen antaa "paremman" kuvan ko. paikasta, ei mikään teini-mesta etc.

Itellä ei ole hirveästi kokemusta juottoloista, mutta sen asian oon huomannu että yöllä tuntuu pääsevän sisään helpommin?? Joku alkoholi-virasto ei ole tekemässä ainakaan mitään testiä paperi-politiikan suhteen? Mistä johtuu?

Lain mukaan et, minä päästäisin jos on joko nätti tai fiksu (molemmat ei käy) ;)
Väitän vastaan, vaikken finlexistä mitään löytänytkään.

Tjoo ja noissa paikoissa joissa "kaikilta" kysytään paperit ja sitten kun astelet sinne sisään ilman näyttämättä niin se tuo tiettyä statusta. Joko olet poken kaveri, tärkeä herra-setä joka pitää tietää(omistaja tms), tai alkoholisti(jotkut myös kanta-asiakkaiksi kutsuvat).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom