Kysymyksiä pokeille

joo helpommin pääsee vaikka kaverin pareilla. Esim mulla on passiin otettu kuva 1999.. voitte siinä miettiä kuinka paljon on naama muuttunut, ja se on poken vaikea ruveta sanoon oonko se minä vai en.. kyllä ne joskus on oikein tentannu kaikki tiedot sieltä ja silleen. Kaveri ei kerran päässyt omilla papereilla koska se oli just noita pentukuvia joilla päästäis kenet vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos noita vanhoja kuvia on niin kaikkien helpotukseksi käykää hommaamassa vaikka henkilökortti, sitte ei tuu niitä tenttaamisia ja mahollisia käännytyksiä ovella. Helpottaa meidän työtä ja asiakkaan ilta ei mene mahollisesti piloille, jos ei pääsekkään clubille.

Kaipaisin vinkkejä Helsingissä toimivista JV-palveluja tarjoavista luotettavista yrityksistä.

Olen perustanut toiminimen ja nyt haluaisin tehdä JV keikkahommia tai miksei pysyväisluontoisempaakin hommaa. Kaipaatko tuurajaa,uutta mukavaa työkaveria tai tunnetko jonkun joka tarvitsee..?

Hieman korkeamman profiilin paikkoja etsin. Tiimityö sopii minulle parhaiten.

Minulla on hyvät sosiaaliset taidot, olen luotettava ja asiakaspalvelutaitoinen herrasmies joka ei jätä työtoveriaan pulaan tiukan paikan tullen. Ulkoiselta olemukseltani olen uskottava ja helposti lähestyttävä.

P.S. olen kalju, joten mikäli toimeksiantajiesi tapoihin kuuluu kaljujen syrjintä en ole oikea henkilö:)

Yksi nimekäs alan toimija tosiaan jättää kaljut palkkaamatta.

Miksei minullakin voi olla :david: tukkaa.:)

Yksi nimekäs alan toimija tosiaan jättää kaljut palkkaamatta.

Heh heh hee! Kuka? Ei voi olla salaisuus. Ja saitko perustelut tähän?

Jos et stadissa tunne ketään muuta ovimiestä, mahkut päästä ns. tasokkaampiin paikkoihin vaikeutuu samantien. Kannattaa totutella siihen karaoken kuuntelemiseen, selvinpäin, siitä se kahva-apinen ura aukeaa.. Näin se vaan menee.

Heh heh hee! Kuka? Ei voi olla salaisuus. Ja saitko perustelut tähän?

Jos et stadissa tunne ketään muuta ovimiestä, mahkut päästä ns. tasokkaampin paikkoihin vaikeutuu samantien. Kannattaa totutella siihen karaoken kuuntelemiseen, selvinpäin, siitä se kahva-apinen ura aukeaa.. Näin se vaan menee.

Visanka..kyllä tuohon varmasti moni on töitä hakiessaan jo törmännytkin.

Perustelut olivat se että toimeksiantajalla huonoja kokemuksia, asiakkaat ei tykkää. Töissä hänellä lienee välillisesti 70 kaveria, yksikään ei ole kalju ja jos joku on päänsä sattunut ajamaan kaljuksi, kenkää on tullut.

Niin olen ymmärtänyt, eipä kai muu auta sitten kuin tutustua ovimiehiin.

Mikäs olis helppo paikkaa aloittaa, siis sieltä asiallisemmasta päästä? vähän tappeluja, häiriöitä. Markkinoida itseään suoraan yrittäjille vai lähteä isompien firmojen kautta kipuamaan tietään kohti parempia paikkoja.

Kaipaisin vinkkejä Helsingissä toimivista JV-palveluja tarjoavista luotettavista yrityksistä.
Erittäin hyviä kokemuksia www.narikka.com

Nettisivut laahaa aikasta paljon perässä, mutta yhteystiedot taitaa olla kuitenkin oikein.

Jos pitkää kokemusta ei ole tai sattumalta tunne oikeita ihmisiä, niin hyviin paikkoihin ei ole asiaa, kuten tässäkin threadissa on monesti todettu. Pikkujoulukausi alkaa kohta, joten työvoimantarvetta on muutaman kuukauden kuluttua runsaasti.

Paljos muuten saa kerättyä rahaa illallassa, jossakin oikeasti tasokkaassa paikassa?

Paljos muuten saa kerättyä rahaa illallassa, jossakin oikeasti tasokkaassa paikassa?
Se on tässä threadissa mainittu niin moneen kertaan, että ei liene tarpeellista käsitellä tuota asiaa jälleen kerran. Ja toisekseen, eipä niistä paljon yleensä huudella.

Sorry, ei ole tarkoitus olla paskapää.

Olisiko mitään realistista hintahaarukkaa jolla uuden toiminimellä töitä tekevän kannattaa hinnoitella itsensä. Kiinteä tuntitaksa olisi yksinkertainen mutta mites sitten lisät yöltä?

Ymmärrän ettei ole kiinteää hinnoittelua mutta jotain suuntaa antavaa. Nuo ovat kysymyksiä joihin ei ole vastauksia kun en tunne yleistä hinnoittelua alalla.

Kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan.

Olisiko mitään realistista hintahaarukkaa jolla uuden toiminimellä töitä tekevän kannattaa hinnoitella itsensä. Kiinteä tuntitaksa olisi yksinkertainen mutta mites sitten lisät yöltä?

Ymmärrän ettei ole kiinteää hinnoittelua mutta jotain suuntaa antavaa. Nuo ovat kysymyksiä joihin ei ole vastauksia kun en tunne yleistä hinnoittelua alalla.

Kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan.

Jos tiedät mitä kyseinen paikka maksaisi sinun tasoisellesi henkilölle verokirjalla palkkaa per tunti, niin sitä kautta voit päästä lähestymään oikeaa hinnoittelutasoa.

Eli jos ne maksais sulle siellä 12 €/tunti verokirjalla, niin on kohtuullista pyytää 24€/tunti + alv silloin jos alat laskuttaa tekemäsi työn oman yrityksesi nimissä.

Eli on hyvinkin kohtuullista laskuttaa 12€ x 2 silloin kun työskennellään omalla yrityksellä. Tämä siitä syystä että työnantajalle sivukuluineen todelliset palkkakustannukset ovat n. 12€ x 1,7 silloin kun palkka maksetaan verokirjalla. Nyt hän säästää myös palkanlaskentakuluissa, kun sinä lähetät hänelle joka kuukausi vain yhden laskun jossa hän maksaa työn jonka olet tehnyt.

Jos tiedät mitä kyseisessä paikassa on portsareilla keskituntiansio, tai sen pystyt muuten laskemaan, niin kerrot vaan sen keskituntiansion kahdella niin silloin pääset siihen summaan käsiksi jonka voit laskuttaa jokaiselta tekemältäsi tunnilta, oli sitten kyseessä pyhä tai arki.

Jos tiedät mitä kyseinen paikka maksaisi sinun tasoisellesi henkilölle verokirjalla palkkaa per tunti, niin sitä kautta voit päästä lähestymään oikeaa hinnoittelutasoa.

Eli jos ne maksais sulle siellä 12 €/tunti verokirjalla, niin on kohtuullista pyytää 24€/tunti + alv silloin jos alat laskuttaa tekemäsi työn oman yrityksesi nimissä.

Eli on hyvinkin kohtuullista laskuttaa 12€ x 2 silloin kun työskennellään omalla yrityksellä. Tämä siitä syystä että työnantajalle sivukuluineen todelliset palkkakustannukset ovat n. 12€ x 1,7 silloin kun palkka maksetaan verokirjalla. Nyt hän säästää myös palkanlaskentakuluissa, kun sinä lähetät hänelle joka kuukausi vain yhden laskun jossa hän maksaa työn jonka olet tehnyt.

Jos tiedät mitä kyseisessä paikassa on portsareilla keskituntiansio, tai sen pystyt muuten laskemaan, niin kerrot vaan sen keskituntiansion kahdella niin silloin pääset siihen summaan käsiksi jonka voit laskuttaa jokaiselta tekemältäsi tunnilta, oli sitten kyseessä pyhä tai arki.

Onkohan nyt vähän liioiteltu tuo 24e + alv jos lasketaan tuon 12 euron tuntitaksan mukaan? Tästä tulee laskun maksajalle kustannukseksi 29,28 euroa/ tunti.

Kerroin 1,7 on nykyään yläkanttiin. Kerroin 1,6 on hyvin lähellä totuutta. Sitä paitsi suurin osa turvallisuusalan yrityksistä ei maksa edes lomakorvauksia, jolloin kerroin tippuu vähintään 1,5:een.

Jos lasketaan tuolla 1,6 kertoimella: Saadaan työntekijän tuntikustannukseksi 19,2 euroa. Palkanlaskentaan menee samanverran aikaa, kuin sen laskun laittaminen kirjanpitoon ja kirjanpidon laittaessa se mahdollisiin verovähennyksiin.

Yhteenveto: Tuolla kaavalla omalla toiminimellä laskuttava tulee firmalle 10e/h kalliimmaksi kuin verokortilla oleva. Minun silmään tuo ei ole hyvinkään kohtuullista.

1,25 kertaisesti laskutti eräs itseäni huomattavasti kokeneempi kollega firmaa, jolle itse tein samalla ovella verokortilla hommia.

Noista kaavoista en tiedä mitään.

Onkohan nyt vähän liioiteltu tuo 24e + alv jos lasketaan tuon 12 euron tuntitaksan mukaan? Tästä tulee laskun maksajalle kustannukseksi 29,28 euroa/ tunti.

Kerroin 1,7 on nykyään yläkanttiin. Kerroin 1,6 on hyvin lähellä totuutta. Sitä paitsi suurin osa turvallisuusalan yrityksistä ei maksa edes lomakorvauksia, jolloin kerroin tippuu vähintään 1,5:een.

Jos lasketaan tuolla 1,6 kertoimella: Saadaan työntekijän tuntikustannukseksi 19,2 euroa. Palkanlaskentaan menee samanverran aikaa, kuin sen laskun laittaminen kirjanpitoon ja kirjanpidon laittaessa se mahdollisiin verovähennyksiin.

Yhteenveto: Tuolla kaavalla omalla toiminimellä laskuttava tulee firmalle 10e/h kalliimmaksi kuin verokortilla oleva. Minun silmään tuo ei ole hyvinkään kohtuullista.

On kuitenkin paljon etuja jotka työnantaja saavuttaa, jos henkilö ei ole verokortilla, vaan tekee työtä laskuttamalla. Ei ole esim "vaaraa" että työsuhde jossain vaiheessa muuttuu vakinaiseksi. Alihankintaa tekevästä yrittäjästä pääsee nopeaa eroon kun vaan ilmoittaa että nä emme tarvitse teidän palveluksianne.

Toi kaava minkä esitin pätee kaikkeen työhön minkä yrittäjänä omasta työstä kantsii vähintään laskuttaa. Jos vähänkin itseään rakastaa niin ei kannata alle tuon tehdä. Se että joku laskuttaa 1,25 on jo ihan naurettavaa. Siinä kyllä jotain nuorta yrittäjää kusetetaan.

En ymmärrä että miks pitäis turvallisuusalalla suostua tekemään jollain pilipali laskutuksella, mun mielestä tietyt lainalaisuudet pätee kaikkeen yrittäjänä toimimiseen.

Varmasti saa tehdä miten halvalla vaan. Jos joku tekee mulle laskuttamalla hommia ja tarjoutuu oikein halvalla, niin en varmasti itse ehdota että voisin hänelle enemmänkin maksaa.

Ja suotta lasket alvia tuohon päälle. Jos olet "pääurakoitsija" niin varmasti itsekkin laskutat päämiestäsi alvillisena. Tiedät varmaan että alvi ei jää sinun maksettavaksesi. Eriasia jos maksat laskun yksityishenkilönä.

Mikäli molemmat osapuolet suostuu on kahden yrittäjän välille sovittavissa yhteistyösopimus Siihen voi sisällyttää tiettyjä kriteerejä esim. palvelun sisällöstä, tasosta ja sopimuksen pituudesta.
Tuossa pääsee aika lähelle verokortilla olevaa työntekijää ja vakkari työsuhdetta, on enemmän varmuutta siitä että töitä on huomennakin tarjolla.
Luonnollisesti sopimusrikkomuksissa toinen osapuoli maksaa sakkoja.

Luulen että poken hommissa harvemmin käytössä, mutta sinällään fiksua jokaisen yrittäjän kannalta.

Kyllä toi 1,7 on aika lähellä tota oikeaa kerrointa. Mutta tiedän että näissä kusetetaan ihan surutta ja käytetään hyväksi jengin intoa päästä poken hommiin. Ja laskut maksetaan aina. Se on varma, että verottaja iskee jossain vaiheessa. Ja ajat jolloin arvioverotusta maksettiin 100 000 mk seuraavana päivänä käteisellä, voi unohtaa. Ennen oli ennen, ja nyt on nyt.

Fish. Tosta Raitasen firmasta mulla on ihan toinen käsitys. Itse en ole tehnyt keikan keikkaa ko. herralle, enkä tee, mutta ystäväni ovat tehneet, ja eivät herran toimia paljon kehuneet. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Kaikki ketkä alalle on tulossa, älkää vittu myykö itteänne halvalla! On ihan apinan hommaa tehdä tuota tuota jollain 10 €/t palkalla, joka sitä paitsi on alle tessin, heti kun siihen tulee pienikin lisä päälle. Ja jo nyt on pokefirmat saanu olla monta vuotta rauhassa verottajalta, ja se aika ei jatku pitkään.

Ja jos teette laskutuksella yhdelle firmalle koko vuoden, katsotaan se jatkuvaksi työsuhteeksi, ja veronkierroksi. Vähintään 30 % pitää tulla kahdesta eri firmasta, tyyliin 70-15-15 %.

Pitäis aina vähän ajatella huomista..

Ja jos teette laskutuksella yhdelle firmalle koko vuoden, katsotaan se jatkuvaksi työsuhteeksi, ja veronkierroksi. Vähintään 30 % pitää tulla kahdesta eri firmasta, tyyliin 70-15-15 %.
Mistä repäsit nuo prossat? Oon siis samaa mieltä tuosta itse asiasta, mutta joskus kun yritin googletella, ei tuosta oikein löytyny mitään faktaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom