Kysymyksiä pokeille

Mun pari frendiä selvittää tätä asiaa parhaillaan, laitan viestiä iltapäivällä. Mutta silti, en ota kopiolla sisään juuri edellä mainitun syyn takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksei sitten ota suoraan sitä passia? Mulla on ajokortti ~10 osassa ja aina kun lähen kauppaan hakemaan jotain isompaa livautan passin taskuun. Ei se nyt niin hankalaa ole..

Autoa on tullut ajettua +5v "ilman korttia" :D. Saas nähä mitä tapahtuu ku polliisi pysäyttää.

En minä tiedä. Itselläni on monta henkilöllisyystodistusta joten ei ole itselläkään tuota ongelmaa. Mut tuollaisia olen joskus nähnyt, voisko olla syynä vaikka, että henkilö on matkustuskiellossa ja passi on otettu pois eikä ole muuta henkilöllisyystodistusta. En kyllä tiedä ottaako poliisi passin pois jos tulee matkustuskielto tms.

Mitä, eikö nykyajan junnut osaa väärentää henkkareita kunnolla, sehän on helppoa kuin heinän teko. Ihan kotikonstein onnistuu ja ei jää kiinni kun kunnolla tekee.
T: 14-vuotiaasta baareissa ja 16-vuotiaana olin jo kantis. :)

Joku passi voi olla vähän haastavampi väärentää mutta vähän mielikuvitusta ja oikeat laitteet niin eiköhän sekin onnistuisi ja jos ei muuten onnistu niin ostaa kulmilta.

Kuljetusala. Todista väittees. Mäkin luulin että vekottimen metsästys on helppoa, kun isot pojat siitä kerto, mutta ei se sit niin helppoa ollutkaan.

En minä tiedä. Itselläni on monta henkilöllisyystodistusta joten ei ole itselläkään tuota ongelmaa. Mut tuollaisia olen joskus nähnyt, voisko olla syynä vaikka, että henkilö on matkustuskiellossa ja passi on otettu pois eikä ole muuta henkilöllisyystodistusta. En kyllä tiedä ottaako poliisi passin pois jos tulee matkustuskielto tms.

Vissiin ottavat passin siksi aikaa konsulaattiin, kun sorvaavat viisumeita esim. Venäjälle. Näin siis kävi ainakin kaverilla, jolla se passi oli sitten se ainoa henkilöllisyystodistus.

Kuljetusala. Todista väittees. Mäkin luulin että vekottimen metsästys on helppoa, kun isot pojat siitä kerto, mutta ei se sit niin helppoa ollutkaan.

Pitääkö mun nyt kolmekymppisen jätkän siis aloittaa väärennys urani uudelleen vai repiä jostain stadin vanhat poket kertomaan että kyllä tää jätkä kävi täällä jo 15vuotta sitten? :D

Öö jos sä et usko että olen junnuna väärentänyt papereitani ja niin on moni muukin ja väärentää nykyisinkin (ja siis niin että ei jää siitä kiinni) niin ole uskomatta. Ei ole aikaa eikä innostusta alkaa nyt tässä iässä näpertelemään. Voisin muuten antaa jopa ohjeet miten se helposti tehdään mutta tulee vielä syyte johonkin väärennysrikokseen yllyttämisestä/sen edistämisestä joten jokainen tarvitseva käyttäköön mielikuvitustaan.

Ps: Junnuna väärennettiin myös dösälippuja, ei tosin kuukausikortteja kuten jotkut kaverit vaan ihan kertalippuja.

Edit: Vastuuvapaus, en siis kehoita tai kannusta ketään väärentämään mitään, sehän olisi kait rikollistakin.

Edit2: Yksi tuttu kaveri koitti jopa rahan väärentämistä mutta taisi tekeleet olla niin tökeröitä että jäi heti ensimmäisellä kioskilla kiinni joten loppui ura lyhyeen.

Heh! Joo en tietenkään tohon yllytä, mutta mulle vaan on kertynyt vinopino kaiken maailman väärennettyjä papereita, ja ajattelin, josko olisit löytänyt "uuden" vanhan tavan väärentää niitä. On aika hauskojakin. Yhden ajokortin takana luki "Tämä on väärennös, älä sutu" Siis ton kirjoitusvirheen kanssa.. Koulutusmateriaalina hyviä.

Mä suhtaudun tähän pahvien väärentämiseen sellaisena ikuisena kissa ja hiiri-leikkinä. Pitää vaan ovimiehenä pysyä nuorten metkujen perässä. Esim. netistä tilattavat uudet pahvit on jo vähän haasteellisempia.

Mitä, eikö nykyajan junnut osaa väärentää henkkareita kunnolla, sehän on helppoa kuin heinän teko. Ihan kotikonstein onnistuu ja ei jää kiinni kun kunnolla tekee.
T: 14-vuotiaasta baareissa ja 16-vuotiaana olin jo kantis. :)

Joku passi voi olla vähän haastavampi väärentää mutta vähän mielikuvitusta ja oikeat laitteet niin eiköhän sekin onnistuisi ja jos ei muuten onnistu niin ostaa kulmilta.

Paprut on helppo väärentää, mutta sitten jos joku valasee tolla uv-valolla(?), niin sitten ollaankin kusessa:D

Edit. Mitä muuten tosta seuraa jos jää kiinni ja onko totta että jos taakse kirjottaa selkeästi että väärennös niin ei tule erityisempiä sanktioita??

Autoa on tullut ajettua +5v "ilman korttia" :D. Saas nähä mitä tapahtuu ku polliisi pysäyttää.

ot:

Eipä juuri mitään. Itsellä ollut sama tilanne vajaa pari vuotta. Kaksi kertaa pysäytetty, molemmilla kerroilla näytin jv-kortin ja kuvattoman kelakortin, kun mitään muuta ei ollut. Jälkimmäisellä kerralla tietoja ei edes tarkistettu mitenkään, kehotettiin vaan laittamaan auton valot kuntoon ja toivotettiin hyvää matkaa.

Edit. Mitä muuten tosta seuraa jos jää kiinni ja onko totta että jos taakse kirjottaa selkeästi että väärennös niin ei tule erityisempiä sanktioita??

Taitaa olla urbaanilegenda. :)

"Väärennys

Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Lievä väärennys

Jos väärennys, huomioon ottaen todistuskappaleen laatu tai muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä väärennyksestä sakkoon."

finlex.fi

Enpäs kerrokkaan. Mutta vinkkinä, että kun tietty raja ylittyy, menee paperit suoraan KRP:lle. Ja huhujen mukaan sit ei hymyillä.. Vinkkinä vaan niille jotka lukee trediä odotellen samalla täysi-ikäisyyttä.

Joskus vuonna käpy väärensin parille -84 syntyneelle kuvalliseen Kela-korttiin vähän "lisäaikaa".. Meni kaikista testeistä läpi ja pojatkin pääs kapakkaan :D Varmaan aika moni sen tietääkin miten. Ehkä toi ois rikoksena jo vanhentunut, mutta silti jos Purtsi soittaa krp:lle niin tää oli sitten vaan huhua :D

edit. sataset paukkui, joutuu ottamaan juhlaoluen tänään

Enpäs kerrokkaan. Mutta vinkkinä, että kun tietty raja ylittyy, menee paperit suoraan KRP:lle. Ja huhujen mukaan sit ei hymyillä.. Vinkkinä vaan niille jotka lukee trediä odotellen samalla täysi-ikäisyyttä.

Kun muutama "tyyppi" teki itelleen paperit, lähinnä kaupassa käyntiä varten... Itteäni ei huvita juuri ton kiinnijäämis riskin takia ja eipä noita nytten ole hirveänä kyselty muutenkaan...

Do dii, nyt tuli selvennystä. Eli ne passit on lähetystöissä ainoastaan viisumin hakemista varten. Ja EI, ei tarvitse ottaa sillä kopiolla ravintolaan. Samoin kun ei tarvitse nostaa pankkitiskiltä rahaa. Molemmissa tapauksissa vedottiin helppoon väärentämiseen.

Ps. En minä soita sinne krp:lle, sen päätöksen tekee joku muu paljon mua ylempänä ja eri firmasta.

Joskus vuonna käpy väärensin parille -84 syntyneelle kuvalliseen Kela-korttiin vähän "lisäaikaa".. Meni kaikista testeistä läpi ja pojatkin pääs kapakkaan :D Varmaan aika moni sen tietääkin miten. Ehkä toi ois rikoksena jo vanhentunut, mutta silti jos Purtsi soittaa krp:lle niin tää oli sitten vaan huhua :D

edit. sataset paukkui, joutuu ottamaan juhlaoluen tänään
Kela-kortteja passaa väärentää mun puolesta, kun en ota niillä ollenkaan sisälle. :) Vain henkilökortti, ajokortti tai passi kelpaa mulle.

Käyttäkää oikeesti mieluummin kaverin papereita jos on pakko päästä ostaa olutta alaikäisenä tai baariin on niin kiire. Siinä ette syyllisty mihinkään rikokseen jos näytätte niitä kaupan tädille tai portsarille (poislukien: jos käytätte niitä viranomaisen erehdyttämiseen, mm. poliisi, tulli). Väärentäminen on supertyperä teko, sillä olette narahdettuanne varmasti vastuussa.

Vähän vanhaan asiaan palaan, joka jääny hieman mieltä mietityttämää. Elikkäs tossa Turun jutussa, missä se äijä kerto miten heidän työntekijälle oli tullu silmävaurio ja tikkejä, niin oliko työntekijä nimenomaan portsari? Ettei baarityöntekijä vaan poke joka mennyt tappeluun väliin? Aika turha tieto mutta mietin jos joku täällä olevista tietäisi asiasta enemmän.. Jos se jossain jo mainittu tai tullut esille ni sitten mulle: :david:

Käyttäkää oikeesti mieluummin kaverin papereita jos on pakko päästä ostaa olutta alaikäisenä tai baariin on niin kiire. Siinä ette syyllisty mihinkään rikokseen jos näytätte niitä kaupan tädille tai portsarille (poislukien: jos käytätte niitä viranomaisen erehdyttämiseen, mm. poliisi, tulli). Väärentäminen on supertyperä teko, sillä olette narahdettuanne varmasti vastuussa.

Passia lainattessa kannattaa muistaa, että kyseessä on matkustusasiakirjan väärinkäyttö. Passi voidaan perua, ja jos on vittumaisempi henkilö päättämässä asioista, niin uutta passia ei saakaan automaattisesti tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom