Kysymyksiä pokeille

tää menee kyllä otsikkoon ´kysymyksiä asiakkaille´, mutta menköön.

mikähän siinä on, että aina kun kyse on portsareista ja asiakkaista, niin on aistittavissa suurelta osin sellainen ilmapiiri, että ne asiakkaat alkavat aina puolustamaan oikeuksiaan tehdä sitä ja tätä, ja hakemalla haetaan lakipykäliä miksei se ovenkoriste nyt voi tehdä tuota jos minä teen näin, jne. kaikki eivät tätä (onneksi) tee, ja ymmärtävät mitä työtä portsari tekee, ja kunnioittavat - ja jopa arvostavatkin sitä. en nyt tässä puhu siis niistä valitettavista tapauksista, kun joku ovihelmi on väärällä alalla töissä, eikä osaa asiakaspalvelua ollenkaan, ja jonka ainoat keskustelun valtit ovat uppercut, lukkopaini, tai sitten pamppu - niistä tapauksista saa, ja pitääkin kritisoida - ja tehdä vaikka ilmoituskin.

tarkoitan lähinnä sitä, että kyseenalaistetaan lähestulkoon kaikki asiat joita se portsari työssään tekee, ne normaalitkin. pitäisi saada olla baarissa minuuttia vailla neljään asti, pitäisi saada viedä maksamansa juoma ulos asti, pitäisi saada tulla sisään vaikka kunto ei ehkä ihan sitä edellyttäisikään, pitäisi saada jäädä sisälle vaikka on tapellut, hieman oksentanut - tai sammunut, pitäisi saada olla hoitamatta velvollisuuksiaan jos nyt vaikka oksu siihen ravintolan penkille tulisikin, ´porttikieltoa´ ei ole olemassa, joten sitä ei tarvitse noudattaa, jne...

näissä oikein aistii sellaisen ´noustaan barrikadeille ja puolustetaan oikeuksiamme´ fiiliksen, jossa puolustetaan niitä omia asiakkaan ´oikeuksia´ tehdä asioita, jotka on terveellä järjelläkin ajateltuna asioita, joita ei kuulu tehdä. mikähän siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se portsari tekee siellä vaan työtänsä, ja puuttuu noihin asioihin ainoastaan jos tarve on. tuskin kukaan kotonaankaan käyttäytyy tuolla tavalla, vaan normaalisti. koti voi kuulostaa vertauskohteelta hölmöltä, mutta kuitenkin se on ihan sointuva vertaus. siellä asiat hoituu hyvin, ja siististi illman portsaria - eikä siellä kukaan puolusta oikeuksiaan esimerkiksi oksentaa mihin tahansa, siivoamatta. jotenkin tuntuu siltä, että ravintolaan tullessaan monet ajattelevat tulleensa ´villiin länteen´, jossa voi käyttäytyä täysin toisin kuin kotona. alkoholi tekee monesti sen ihmisille - ja siksi siellä on ne portsarit, jotka sitten koettavat hoitaa sitä juttua enemmän siihen järjestyksen suuntaan, jotta kaikilla olisi siellä kivampaa - ja turvallisempaa - olla.

kaikista harjoittamistani ammateista portsarin työ on muuten ainoa, jossa voi työvuoronsa aikana kuulla yhdeltä ihmiseltä olevansa maailman paras ja ihanin työntekijä, saada myöhemmin nyrkistä toiselta ihmiseltä joka ei aivan ajattele samoin, ja työvuoron lopussa saavansa kuulla kolmannelta ihmiseltä että hoitaa sinulle potkut työpaikastasi - vaikka kohtelet kaikkia ihmisiä aivan samalla tavalla. koettu on. se on jännää, että vaikka itse portsari haluaisi hoitaa asiat aina pääsääntöisesti puhumalla, ja välttää viimeiseen asti kahakointia, niin kuitenkin joskus siihen päädytään - ja täysin asiakkaan toimesta. 17 vuoden ´urani´ aikana on tullut nähtyä lähestulkoon kaikki, ja alkaa ollakin sellainen fiilis, että kohta riittää se näkeminen. ihmettelen että näinkin pitkään on jaksanut tehdä sellaisia töitä, jossa asiakas kokee saavansa kohdella sinua aivan miten haluaa, solvaavansa miten haluaa, ja kaiken päälle vielä kuvittelevansa että on ihan ok jos vaikka vähän nyrkillä löisikin. riippumatta siitä, että itse koettaa selvittää asiat aina puhumalla, ja kohteliaasti. joskus tuntuu siltäkin, että se kohteliaisuus vaan provosoi asiakasta sylkemään päälle, koska asiakkaalle tulee ilmeisesti sellainen ´koira ja sen isäntä´ fiilis, koska portsari noin häntä ´mielistelee´.

joo-o. pitkä sepustus, mutta pähkinänkuoressahan se kysymys oli, että minkä ihmeen takia asiakkaiden pitää usein todellakin ´puolustaa niitä oikeuksiaan´, vaikka kyseessä on ihan normaalit asiat mitkä järkikin jo kertoo että niin ei pitäisi tehdä. onko se vaan joku periaate, että mähän en kuvia kumartele, ja mikä tuo portsarikin kuvittelee olevansa - se varsinkaan ei mua komentele?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän ihmiset ryynäile tuolla pitkin kauppojakaan kun kerran siitä ei tarvitse maksaa. Ja nyt tuo maksu ilmeisesti muuttui jo rangaistukseksi.

Laivallakin siivoojat saavat 10 € / oksennus ja sen maksaa työnantaja, mitenköhän tuo eroaa baariin oksentamisesta.

Minun puolestani se oksennuksensiivouspalkkio saa olla vaikka tuhat euroa. Mutta sen maksaa työnantaja eikä asiakas. En minä ole väittämässä, että siitä ei kuulu saada vittumaisen työn lisää.

edit. Ja se näkemäni tapaus ravintola Teatterissa tapahtui saniteettitiloissa, ei miljoona euroa maksaneella sohvalla.

Alkoholi tekee vain ihmisestä itsekkään. Hyvin suuri osa itsekritiikistä ja mahdollisesta häpeäntunteesta katoaa. Tuo on varmaankin suurin syy tähän kaikkeen. Tästä varmasti johtuu myös käsite "morkkis", jota esiintyy yleensä ihmisillä, jotka eivät osaa juoda viinaa, viisasten juomaa...

taikaviitalle :thumbs:

kovin on juuri lehdistössä ja keskusteluissa järjestyksenvalvojat tapetilla.
ei ole kovinkaan montaa juttua siitä miten asiakkaat käyttäytyy, miten asiakkaat saattaa käydä järjestyksenvalvojan kimppuun ja sun muuta.
sitten kuvataan niitten kamerakännyköiden kanssa miten asiakas laitetaan maihin vaikka siihen olisi kaikki edellytykset niin jo huudella miten KAIKKI järjestyksenvalvojat on perseestä, niissä kuvatuissa pätkissä ei vaan näy mitä se asiakas on saattanut tehdä ennen sitä järjestyksenvalvojan puuttumista asiaan.

jos joku asiakas järjestyksenvalvojaa esim. lyö ilmoitus poliisille vain että se homma mene siihen että järjestyksenvalvojalle voi tehdä mitä vain koska vain.
joku raja siinäkin pitää olla mitä se asiakas saa tehdä.

en puolustele niitä järjestyksenvalvojia jotka tekevät ylilyöntejä, samalla tavalla jos järjestyksenvalvoja käyttää väkivaltaa niin ilmoitusta vain, sillä tavalla ne mätämunat saadaan edes osittain pois saastuttamasta sitäkin alaa

Taiccis taas kiteytti asiat niinkuin ne on. Vanhakukkeli ja wta tuntuu olevan perinteisiä "mulla on oikeuksia vaan ei velvollisuuksia" tapauksia.

Sä VK oot ihan oikeassa siinä, että ei ole oikeutta periä väkisin sitä rahaa. Jos joku näin tekisi niin rikoshan siinä on kyseessä ellei saada erillistä määräystä lain puitteissa. Siinä onkin se asia, että jos asiakas ei ole kykeneväinen olemaan oksentamatta tai ei halua kantaa vastuutaan niin ravintola/henkilökunta ei toden näköäisesti halua toisten häntä sisään ottaa.

Meneekö se sulle nyt jakeluun että sillä asiakkaalla on myös vastuuta vaikka humalassa olisikin? Ei tuo käsittääkseni ole kuitenkaan mikään lastentarha jossa on vastuu henkilökunnalla loppuun asti. Kai sä edes hanurisi pyyhit ilman että mä olen vieressä valvomassa käykö näin?

[tähän sellanen VK-hymiö joka puuttuu tosta davidin vierestä]

Sä VK oot ihan oikeassa siinä, että ei ole oikeutta periä väkisin sitä rahaa. Jos joku näin tekisi niin rikoshan siinä on kyseessä ellei saada erillistä määräystä lain puitteissa.

Juurikin näin.

Siinä onkin se asia, että jos asiakas ei ole kykeneväinen olemaan oksentamatta tai ei halua kantaa vastuutaan niin ravintola/henkilökunta ei toden näköäisesti halua toisten häntä sisään ottaa.

Juurikin näin. Minun mielestäni ravintolalla tulee olla oikeus valita asiakkaansa ja asiakkaalla tulee olla oikeus valita ravintolansa. Suomessa ovatkin muuten vähissä sellaiset yökerhot, joita haluaisin valita.

Meneekö se sulle nyt jakeluun että sillä asiakkaalla on myös vastuuta vaikka humalassa olisikin? Ei tuo käsittääkseni ole kuitenkaan mikään lastentarha jossa on vastuu henkilökunnalla loppuun asti.
Juurikin näin. Vastuuta on ja Suomessa onneksi laki määrittelee monissa tapauksissa näitä asioita. Ja ravintola saa minun puolestani aivan vapaasti tällaisessa oksennusasiassa viedä homman oikeuden päätettäväksi. Tämähän olisi suorastaan mielenkiintoista kokeilla. Pitäisiköhän kokeeksi oksentaa ravintolan vessan lattialle ja katsoa mitä tapahtuu...

Kai sä edes hanurisi pyyhit ilman että mä olen vieressä valvomassa käykö näin?
Toinen vaihtoehto varmaan olisi se, että sinä pyyhkisit ja minä maksaisin vittumaisen työn lisästä 50 euroa. No ei. Kyllä mä perseeni pystyn kännissäkin pyyhkimään itse.

Tähän kolme hymiötä. Sellaisia tavallisia.

Suomessa ovatkin muuten vähissä sellaiset yökerhot, joita haluaisin valita.
Ja kertooko se jotain sinusta vai näistä paikoista? Eli oletko itse hankala vai etkö vain viihdy yleensä baareissa/yökerhoissa?
Juurikin näin. Vastuuta on ja Suomessa onneksi laki määrittelee monissa tapauksissa näitä asioita. Ja ravintola saa minun puolestani aivan vapaasti tällaisessa oksennusasiassa viedä homman oikeuden päätettäväksi. Tämähän olisi suorastaan mielenkiintoista kokeilla. Pitäisiköhän kokeeksi oksentaa ravintolan vessan lattialle ja katsoa mitä tapahtuu...
Ei. Sä vaan lennät sieltä helvetteniin ja saat jäädä seuraavallakin kerralla pihalle. Se kun ei ole fiksu tapa ryynäillä toisten tiloihin...

Toinen vaihtoehto varmaan olisi se, että sinä pyyhkisit ja minä maksaisin vittumaisen työn lisästä 50 euroa.
Ei taaskaan menisi niin. Ennenkin on viety miehiä ulos asti baarista vaikka housut kintuissa kun ei ole onnistunut niiden ylös nostaminen.

Ja kertooko se jotain sinusta vai näistä paikoista? Eli oletko itse hankala vai etkö vain viihdy yleensä baareissa/yökerhoissa?

En itse asiassa ole lainkaan hankala asiakas. Harvemmin edes humallun ja henkilökuntaa kohtelen aina ystävällisesti. Myöskin saamani palvelu (varmaan osittain tästä johtuen) on lähes poikkeuksetta hyvää (tämä ei koske ruokaravintoloita, joissa tarjoilijoilta usein selvästi puuttuu kunnollinen perehdytys alalle). Suomalaiset yökerhot eivät tarjoa kovin kiinnostavia viihdykemuotoja/ohjelmaa, mistä syystä harvemmin vierailen niissä. Olisin valmis maksamaan paljonkin tasokkaasta ohjelmasta ja hyvästä ruoasta sekä juomasta.

Ei. Sä vaan lennät sieltä helvetteniin ja saat jäädä seuraavallakin kerralla pihalle. Se kun ei ole fiksu tapa ryynäillä toisten tiloihin...

Arvelinkin, että ravintola tuskin veisi asiaa oikeuteen.

Ei taaskaan menisi niin. Ennenkin on viety miehiä ulos asti baarista vaikka housut kintuissa kun ei ole onnistunut niiden ylös nostaminen

Eihän tässä housujen ylös nostamisesta ollut kai kyse, vaan perseen pyyhkimisen valvomisesta tai mahdollisesta maksullisesta perseen pyyhkimisestä. Minähän jo ilmoitin, että en kaipaa kyseistä palvelua.

Tähän kaksi hymiötä. Niitä tavallisia.

edit. Kerran nuorena miehenä olen mielestäni saanut huonohkoa palvelua portsarin taholta. Olin Tavastialla ja ostin oluen viisi minuuttia ennen valomerkkiä. Välittömästi valomerkin jälkeen pöytämme viereen saapuu portsari ilmoittamaan, että pitäisi lähteä. Samalla hän nappaa pöydän mukaansa. Minuutin päästä hän tulee uudestaan paikalle ja ilmoittaa, että nyt täytyy lähteä. Ilmoitamme, että ravintolan ovessa lukevan kyltin mukaan ravintola suljetaan 27 minuutin kuluttua, mutta että voimme poistua jo kymmenen minuutin kuluttua juotuamme vasta ostamamme oluet. Portsari ottaa ystääni niskasta kiinni ja kantaa ystäväni ulos. Itse kävelen ulos, koska en halua saada samanlaista kohtelua kyseiseltä moukalta.

joo-o. pitkä sepustus, mutta pähkinänkuoressahan se kysymys oli, että minkä ihmeen takia asiakkaiden pitää usein todellakin ´puolustaa niitä oikeuksiaan´, vaikka kyseessä on ihan normaalit asiat mitkä järkikin jo kertoo että niin ei pitäisi tehdä. onko se vaan joku periaate, että mähän en kuvia kumartele, ja mikä tuo portsarikin kuvittelee olevansa - se varsinkaan ei mua komentele?

Samoiten voi pallon heittää pokeille. Melko usein hekin luulevat, että he saavat tehdä mitä vain, ovathan he aina oikeassa. Tästäkin threadista on saanut lukea kuinka poket "luulevat" saavansa pahoinpidellä asiakasta koska asiakas on ollut vittumainen.

Tottakai oikeuksistaa tulee pitää kiinni. Kukas muukaan sen hännän nostaisi jos ei kissa itse.

Ai niin, kertaakaan en ole baariin oksentanut. Monesti nuorempana olen milloin mitäkin luutunnut kaupan lattioilta, enkä ole perinyt "vittumaisen työn lisää". Pari päivää sitten työkaverini kaatoi kahvia työhuoneeseeni ja autoin siivoamaan vaikka meillä käy siivoojat päivittäin eikä tosiaankaa kuulu toimenkuvaani. Enkä perinyt siitäkään maksua.

edit. Kerran nuorena miehenä olen mielestäni saanut huonohkoa palvelua portsarin taholta. Olin Tavastialla ja ostin oluen viisi minuuttia ennen valomerkkiä. Välittömästi valomerkin jälkeen pöytämme viereen saapuu portsari ilmoittamaan, että pitäisi lähteä. Samalla hän nappaa pöydän mukaansa. Minuutin päästä hän tulee uudestaan paikalle ja ilmoittaa, että nyt täytyy lähteä. Ilmoitamme, että ravintolan ovessa lukevan kyltin mukaan ravintola suljetaan 27 minuutin kuluttua, mutta että voimme poistua jo kymmenen minuutin kuluttua juotuamme vasta ostamamme oluet. Portsari ottaa ystääni niskasta kiinni ja kantaa ystäväni ulos. Itse kävelen ulos, koska en halua saada samanlaista kohtelua kyseiseltä moukalta.

Tässä vastinetta tuohon taicaviitan yllä kirjoittamaan.

Jälleen kerran taicaviitalta loistava postaus!

"tarkoitan lähinnä sitä, että kyseenalaistetaan lähestulkoon kaikki asiat joita se portsari työssään tekee, ne normaalitkin. pitäisi saada olla baarissa minuuttia vailla neljään asti, pitäisi saada viedä maksamansa juoma ulos asti, pitäisi saada tulla sisään vaikka kunto ei ehkä ihan sitä edellyttäisikään, pitäisi saada jäädä sisälle vaikka on tapellut, hieman oksentanut - tai sammunut, pitäisi saada olla hoitamatta velvollisuuksiaan jos nyt vaikka oksu siihen ravintolan penkille tulisikin, ´porttikieltoa´ ei ole olemassa, joten sitä ei tarvitse noudattaa, jne..."

Varsinkin ylläolevan tekstin sisällön uskoisin olevan jokaiselle "kahva-apinana" toimineelle varsin tutun kuuloista. Ja tuota listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Pari päivää sitten työkaverini kaatoi kahvia työhuoneeseeni ja autoin siivoamaan vaikka meillä käy siivoojat päivittäin eikä tosiaankaa kuulu toimenkuvaani. Enkä perinyt siitäkään maksua.

hmmm.... kuinka sama asia onkaan kahvi ja oksennus? asiakas ja työkaveri?
meinaatko että ei siellä baarissa niitä läikkyneitä juotavia siivota?
mielestäni ainakin oksennus ja kahvi poikkeavat toisistaan.
ei varmasti saa samaa kohtelua baarissa jo juomaansa läikyttää tai että oksentaa :wall:

Jos vaikka WTA ja Vanhakukkeli postaisivat kuvansa tänne, niin ei tarvitsisi ottaa sisälle. :)

EDIT: sapon posti on asiaa. Ei kaikki portsarit ole siellä sitä varten että saa tapella, painia tai kohottaa omaa egoaan. Hyvät illat ovat sellaisia kun asikkaat viihtyvät ja ei ole mitään ylimääräisiä ohjelmanumeroita. Koko baarin/yökerhon viihtyvyys on paljon kiinni siitä yhdestä jampasta siinä ovella. Kun se blokkaa pois sen mahdollisen oksentelijan jo siinä ovella, niin on paljon mukavempi muidenkin siellä baarissa olla.

Ja kuten varmaan tuolla jossain threadin alussa luki, ei tilanteita kuulu hoitaa suoralla väkivallalla. Itse esimerkiksi ei tarvitse painia oikein ollenkaan, sillä asiakkaat uskovat kiltisti sitä mitä sanotaan. Suurin osa näistä häiriötekijöistä ja kavereista joiden kanssa joutuu painimaan on jonkinasteisia sekakäyttäjiä tai sellaisia jotka vaan eivät ymmärrä että kun olet alkoholin vaikutuksen alaisena, pitää myös osata käyttäytyä.

Viimeksi muokattu:
Samoiten voi pallon heittää pokeille. Melko usein hekin luulevat, että he saavat tehdä mitä vain, ovathan he aina oikeassa. Tästäkin threadista on saanut lukea kuinka poket "luulevat" saavansa pahoinpidellä asiakasta koska asiakas on ollut vittumainen.

Kukaan täällä ei tiettävästi puolusta pahoinpitelevää pokea? Tai ainakin se yleisesti on täälläkin tyrmätty. Mutta koita nyt perustella edes hieman paremmin noita juttujasi. Esimerkeillä esim on ihmeellinen vaikutus viestiin. Edelleen voidaan sanoa että niitä mätiä osia on joka ammattiryhmässä mutta kuka sen tavallisista tallaajista huomaa, että tämä kyseinen ammattiryhmä on vallan työssään tekemisissä humalaisten ihmisten kanssa ja monesti joutuu puuttumaan heidän tekemisiin. Puuttumaan sillä laki niin heitä velvoittaa.

Itse olen saanut (nykyään lähinnä enää harrastepohjalta teen noita iltoja joskus) lähes pelkästään positiivista palautetta työstäni. Todella v-mäisessä kuppilassa viettänyt tuntikausia ja kuunnellut uhkaukset niin tappamisesta, kämpän polttamisesta kuin myöskin tyttöystävään kohdistuvat. Ja sitten joku helvetin piipertäjä jaksaa sen verran kiinnostuettä mainitsee sen olevan ammatinvalinta kysymys. Ei, ei se ole pelkästään niin kun aloitin nuo työt koulun kanssa samoihin aikoihin niin paljoa ei ollut vastaavia töitä jotka sijoittuisivat öihin ja viikonloppuihin. Olen myös monesti nauttinut työstäni, sillä olen 98% tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen ja molemmin puolin tällöin homma pelannut.

Poke kun on perusääliölle tasan ilmaa ja ovenavaaja kunnes tulee se tilanne että poke joutuu (Huom! joutuu. Ei "pääsee", kuten jotkut luulevat) puuttumaan tekemisiin. Siinä alkaa kyllä helvetinmoinen huuto ja itku kuinka muhun ei kukaan saa koskea jos mä nyt jotain idioottia äsken löin. Jännä homma... Koskahan mulle itelle käy noin kun vielä ei ole osunut kohdalle. Eri luonteiset ihmiset käyttäytyvät eri tavalla.

Ps. Ettei taas joku luule niin muistutetaan. On niitä paskojakin mutta pitää osata sen verran argumentoida ettei taso ole "Poket on idiootteja hormonipellejä".

Jos vaikka WTA ja Vanhakukkeli postaisivat kuvansa tänne, niin ei tarvitsisi ottaa sisälle.

Tuntuu vaan siltä että joillakin on pakko olla virtaa vastaan ihan vain sen vastaan olemisen takia. Se paistaa kyllä monesti tuolta läpi. Eli pientä piilovittuiua ja provoa mutta sillai hienostuneesti. Jonkun on sitten pakko korjata ettei siitä jää yleistä luuloa heikompi mielisille ;)

noniin. jospa otettaisiin se sisälukutaito kauniiseen käteen, ja luettaisiin uudelleen ihan ajatuksella se mun aiempi posti. voin auttaa sen verran, että ihan itsekin kerroin siinä postissani kannattavan kritisoida niitä ovihelmiä, jotka eivät ymmärrä käsitettä asiakaspalvelu, ja jotka odottavat tilaisuuksia päästäkseen käyttämään sitä väkivaltaa. taisinpa jopa mainita, että sellaisista tapauksista kannattaa harkita jutunkin nostamista. jos tuottaa vielä vaikeuksia löytää se kohta sieltä, ja ylipäänsä mun postin idea, niin mun on nostettava kädet pystyyn. there´s only so much a man can do.

siihen kirjoittamaani (joka sieltä postista pitäisi löytyä), sopii vallan hyvin tuo lauseesi :

Tottakai oikeuksistaa tulee pitää kiinni. Kukas muukaan sen hännän nostaisi jos ei kissa itse.

totta helvetissä, jos tilanne on se, että väkivalta on ollut portsarin toimintatapana - aiheetta. tätä en kuitenkaan postissani tarkoittanut (mainitsen tuon vielä kerran), ja kuten on jo sanottukin, moinen toiminta on vahvasti tuomittu täällä kirjoittelevien portsareiden taholta jo aiemminkin.

Tässä vastinetta tuohon taicaviitan yllä kirjoittamaan.

se quottaamasi vastine oli juuri sitä (vielä yhden kerran, jospa se rautalanka kuitenkin auttaisi), mistä jo mainitsinkin - ja minkä toiminnan palstalla kirjoittelevat portsarit yksimielisesti tuomitsevat. jos vielä haluat jatkaa ovenkoristeidenvastaisten lasien läpi katselemista, niin be my quest. tuo kuulostaa tosiaan jo tuolta sapon mainitsemalta :

Tuntuu vaan siltä että joillakin on pakko olla virtaa vastaan ihan vain sen vastaan olemisen takia. Se paistaa kyllä monesti tuolta läpi. Eli pientä piilovittuiua ja provoa mutta sillai hienostuneesti. Jonkun on sitten pakko korjata ettei siitä jää yleistä luuloa heikompi mielisille ;)

niin, ja vaikka viskelit näppärästi sitä palloa takaisin salaisen ovipalvelun agenteille, niin et kylläkään vastannut siihen ihmettelemääni kysymykseen. eli (pannaan toistoa vielä kerran kiellon päälle - rautalankaefekti nääs) : mikähän ihme siinä on, että niistä kaikista normaaleistakin asioista pitää useimmiten rutista vastaan, ja olla tottelematta? periaatteen takia?

Se on niin monella ollut ja tulee olemaan ongelmana se auktoriteetteja vastaan tappeleminen. Ainakin itse juuri siihen törmännyt monesti. Ei tarvi kuin mennä mainitsemaan erittäin kohteliaasti, että "älkääs nyt (esim) heitelkö niitä tyhjiä tupakka-askeja sinne viereiseen pöytään" niin heti joku on jo huutamassa, että mikä sä luulet olevas ja ei mun tarvi sua kuunnella.

Se on kai myös vaikuttava tekijä jos on heikko itsetunto niin koko ajan pelkää että häpäisee itsensä jotenkin jos vaikka myöntyy johonkin / myöntää jotain. Ei edes käy mielessä että sillä tekijällä on aika selvät määräykset minkä mukaan pitää toimia ja työpaikka menee jos ei tee töitään.

Oma veikkaukseni siis on joko toi auktoriteetti-vastaisuus tai sitten toi itsetunto-issue. Aika vahva veikkaus voisi myös olla ihan vaan vanha kunnon tyhmyys ;)

Omituista kyllä että tuommosia rähisijöitä tuntuu olevan noin paljon. Itse olen baariloissa pyörinyt (asiakkaana) suuria määriä ja todella harvoin olen sanaharkkoja portsarin ja asiakkaan välillä nähnyt. Tiedä sitten onko tämä paikasta kiinni mitenkä paljon, veikkaan että tietynlaiset paikat imee noita torspoja toisia enemmän.

Kerran vitutti.. Kerroin tohkeissani kaverille jotain tarinaa seisaaltaan tyhjä tuoppi kourassa. Enkä siis ollut ees kunnolla päässyt känniin. Siinä käsillä toin elävyyttä tarinaan ja tuoppi luiskahti sormista. Tuoppi lensi muutaman metrin päähän ketään vahingoittamatta. Ei mennyt edes paloihin, mitä nyt kolisi mennessään. Koitin siinä olla sitten muina miehinä ja minuutin päästä portieeri tuli ilmoittamaan, että nyt on aika poistua, kun ei tuopitkaan pysy enää käsissä. Tajusin, että siinä on ihan turha selitellä ja poistuin saattueessa ulos :D Ja ei muuta kuin nurkan taakse toiseen yökerhoon :joulu3:

En nyt tiedä miten liittyy tähän aiheeseen, mutta tuliphan näpytettyä :david:

Omituista kyllä että tuommosia rähisijöitä tuntuu olevan noin paljon. Itse olen baariloissa pyörinyt (asiakkaana) suuria määriä ja todella harvoin olen sanaharkkoja portsarin ja asiakkaan välillä nähnyt. Tiedä sitten onko tämä paikasta kiinni mitenkä paljon, veikkaan että tietynlaiset paikat imee noita torspoja toisia enemmän.
Kyllä lähes jokaisessa työvuorossa joutuu ainakin yhdelle asiakkaalle kertomaan yleisistä käytöstavoista ravintolassa. Suullinen selvitys asiasta riittää onneksi hyvin usein. On toki niitäkin tapauksia joiden mielestä esim. kullin esittely kaikille muille asiakkaille on "ihan fine" ja lopettamaan kehoittaminen aiheuttaa valtavan vastalauseiden ryöpyn. Tollainen vilauttelu tosin johtaa ainakin meillä aina asiakkaan poistamiseen.

Disclaimer: asiakkaan poistaminen pyritään aina suorittamaan kehoituksin ja käskyin. Tämä siis ihan pilkunviilaajille tiedoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom