Kysymyksiä pokeille

Kerran vitutti.. Kerroin tohkeissani kaverille jotain tarinaa seisaaltaan tyhjä tuoppi kourassa. Enkä siis ollut ees kunnolla päässyt känniin. Siinä käsillä toin elävyyttä tarinaan ja tuoppi luiskahti sormista. Tuoppi lensi muutaman metrin päähän ketään vahingoittamatta. Ei mennyt edes paloihin, mitä nyt kolisi mennessään. Koitin siinä olla sitten muina miehinä ja minuutin päästä portieeri tuli ilmoittamaan, että nyt on aika poistua, kun ei tuopitkaan pysy enää käsissä. Tajusin, että siinä on ihan turha selitellä ja poistuin saattueessa ulos :D Ja ei muuta kuin nurkan taakse toiseen yökerhoon :joulu3:

En nyt tiedä miten liittyy tähän aiheeseen, mutta tuliphan näpytettyä :david:

Yritetääs vastata tämän pohjalta Taicaviitalle...
Tässäkin on varmaan aivan normaali asia johon on kaksi näkökantaa.

1. Asiakkaan: asiakaalta on vahingossa livennyt tuoppi kädestä.
2. Portsarin: Känniääliö heittelee tuoppilla.

Lopputulos: "känniääliö" pihalle, koska portsarit eivät koskaan erehdy.

Okei, yksittäistapaus. Mutta voin joka ikinen kerta (harvoin) kun minulla on ollut portsareiden kanssa häikkää se on johtunut portsareista. Ja nyt pakkiksen poket älähtää, että itsessäs on ollut varmasti vika. Mutta minä tiedän miten kyseiset asiat ovat menneet, joten on turha tulla väittämään tuollaista ilman parempaa tietoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pokeille ei kyl pahemmin selitykset kelpaa, mutta on se tavallaan ymmärrettävää. 90%:ta tuopin heittelijöistä se vaan lipashti käsistä. Pari kertaa just käyny sillee et mut/kaveri on poistettu jonkun ton tapasen asian takii, mut oon kyl ollu yleensä aika tuiskees(jonka johdosta jotain tollasta pääsee tapahtumaa) ni en jaksa ikinä sanoo mitää vastaa vaa meen sit ulos.

Samalla lailla ku asiakkaalle jokainen poke on auktoriteettipelle ni pokelle jokainen asiakas on kääliö.

Jos(=kun) nyt sattuu niin, että asiakas tyrii ja tietää itekki et nyt tuli lähtö, ni harvemmin poket antaa yhtää tilaa. Vaik yrittäis asiallisesti poistuu ni poken on pakko aina jotenki tehä selväks, että se oon nyt minä joka viskaan sut pihalle, etkä sinä joka kävelet ulos. Pakko aina tönii, repii tai vittuilla niin, että asiakkaalla tulee ego vastaan ja homma menee painiks.

En jaksa lukee läpi ja miettii et paistaako täst nyt läpi joku poken vastaisuus, mutta näin asia ei ole. Suurin osa kuitenki hoitaa homman kunnolla enkä ite oo koskaa joutunu pahemmin taistelee.

Okei, yksittäistapaus. Mutta voin joka ikinen kerta (harvoin) kun minulla on ollut portsareiden kanssa häikkää se on johtunut portsareista. Ja nyt pakkiksen poket älähtää, että itsessäs on ollut varmasti vika. Mutta minä tiedän miten kyseiset asiat ovat menneet, joten on turha tulla väittämään tuollaista ilman parempaa tietoa.

Se on kumma kun mulla ei ole koskaan ollut portsareiden kanssa häikkää vaikka tolkuttoman suuren skaalan oon suomen ravintoloista käynyt läpi. Muutaman kertaa matka on katkennut heti ulko-ovelle liiallisen päihtymyksen takia vuosia sitten, ja hetken asiaa funtsittuani oon tajunnut etten itsekään olisi itseäni sisällä ottanut mikäli työvuorossa olisin. Muutamia kertoja olen joutunut korottamaan ääntä kun joku(toinen asiakas) on provosoinut tarpeeksi kauan, jokusen kertaa joutunut puolustamaan itseäni kun on käyty fyysisesti käsiksi,ketään kumminkaan koskaan lyömättä. Ikinä minua ei kumminkaan ole ravintolasta poistettu, enkä ole huonoa kohtelua saanut osakseni portsareilta KOSKAAN ja veikkaan että se johtuu ihan omasta käytöksestä.

-edit- se on selvää, että muiden asiakkaiden kanssa konflikteja saattaa joskus syntyä, mutta henkilökunnan kanssa niitä syntyy hyvin harvoin jos kunnioittaa niitä sääntöjä jotka ravintolassa pätevät.

Mutta voin joka ikinen kerta (harvoin) kun minulla on ollut portsareiden kanssa häikkää se on johtunut portsareista.

Aika vaikea uskoa, kun lukee noita sinun asennevammaisia postauksiasi. Vaikutat jostain syystä katkeralta joko portsareita tai vain yleensä auktoriteetteja kohtaan.
Onneksi sinunlaisiasi kavereita on kuitenkin aika vähän ja nekin jäävät mieleen nopeasti ovimiehille.

Ikinä minua ei kumminkaan ole ravintolasta poistettu, enkä ole huonoa kohtelua saanut osakseni portsareilta KOSKAAN ja veikkaan että se johtuu ihan omasta käytöksestä.

Mulle sattui noi molemmat samalla kertaa eräässä tikkurilan yökerhossa. Tulin baariin sisään, jätin takin narikkaan, menin tiskille ja kun pääsin tuopin kanssa pöytään niin poke tuli sanomaan että kun olin tiskillä rähinöinyt niin olis aika poistua. Tiskillä ei siis tapahtunut muuta kuin se että pyysin oluen, maksoin sen ja lähin pöytään. Outo tapaus...

Muuten olen kyllä saanut yleensä asiallista tai hyvää palvelua ja ymmärtänyt lähteä kiltisti kotiin kun setä portsari setä on kehoittanut ja yleensä syynä on ollut ylihumala niin, ovatpa monet soittaneet taksinkin ovelle valmiiksi.

Mulle sattui noi molemmat samalla kertaa eräässä tikkurilan yökerhossa. Tulin baariin sisään, jätin takin narikkaan, menin tiskille ja kun pääsin tuopin kanssa pöytään niin poke tuli sanomaan että kun olin tiskillä rähinöinyt niin olis aika poistua. Tiskillä ei siis tapahtunut muuta kuin se että pyysin oluen, maksoin sen ja lähin pöytään. Outo tapaus...

Varmasti tuollaisiakin erehdyksiä sattuu, ovat varmaan tuntomerkkien perusteella sekoittaneet sut johonkin toiseen jota tarjoilijat ovat pyytäneet poistamaan. Vaikea siinä on kyllä vakuutella että "en se minä ollut "kun jokainen niistä oikeasti johonkin syyllistyneistäkin hokee tuota samaa lausetta. Tosi monesta jutusta kumminkin pääsee yhteisymmärrykseen rauhallisella ja asiallisella keskustelulla.

Yritetääs vastata tämän pohjalta Taicaviitalle...
Tässäkin on varmaan aivan normaali asia johon on kaksi näkökantaa.

1. Asiakkaan: asiakaalta on vahingossa livennyt tuoppi kädestä.
2. Portsarin: Känniääliö heittelee tuoppilla.

Lopputulos: "känniääliö" pihalle, koska portsarit eivät koskaan erehdy.
.

nojoo. eipä tässä tullut vastausta siihen kysymykseeni vieläkään - mikä voi toki olla ihan ymmärrettävää, koska kun sitä oikein alkaa ajattelemaan, niin eihän siihen ehkä vastausta voi antaakaan - siinä joutuisi kuitenkin myöntämään oman ajattelutapansa viallisuudet, ja ne antipatiat auktoriteetteja kohtaan. luovun täten ainakin wta:n kohdalla siitä toivosta, että vastausta kysymykseeni saisin. jos joku muu haluaa siihen kertoa oman (huom. oman, eikä minkään quotatun munkaverinkaimankummin) näkemyksen asiasta, niin kuulisin sen mielelläni. tuo asia kun on mietityttänyt sen viimeisen 17 vuotta.

ettei nyt tule paha mieli kun en vastannut tuohon kaverinkaimankummin quottaukseen, niin sanotaan nyt siitä vaikka sen verran, että onhan siinä virhe voinut käydä portsarilla. tai sitten ei. vähän hiton vaikea sanoa, kun on kuullut vaan yhden osapuolen tarinan, joka meni tyyliin :

"Siinä käsillä toin elävyyttä tarinaan ja tuoppi luiskahti sormista. Tuoppi lensi muutaman metrin päähän ketään vahingoittamatta. Ei mennyt edes paloihin, mitä nyt kolisi mennessään. Koitin siinä olla sitten muina miehinä ja minuutin päästä portieeri tuli ilmoittamaan, että nyt on aika poistua, kun ei tuopitkaan pysy enää käsissä."

jos on vaikkapa ravintolan johdolta annettu ohjeita tuopin heittelyn suhteen (kuten monessa paikassa on), jos kertoja on kuitenkin ottanut jokusen, ja puhe hieman sammaltaa, jos tuopin heitto (lipsahdus) on koetettu peittää olemalla ´muina miehinä´, jos, ja jos... harvemmin normiasiakkailta lipsahtelee tuopit käsistä, vaikka tarinoisikin - ja siitä jokainen portsari vetää luonnollisesti omat johtopäätöksensä. se, että olisiko multivitan pitänyt saada jäädä baariin sen jälkeen, on kenenkään meistä mahdotonta sanoa, kun ei ole ollut tapahtumaa seuraamassa, eikä tiedä kaikkia asioita keskustelun jatkotapahtumista. edelleen, ehkä käpy kävi portsarilla, ehkä ei. joka tapauksessa, tuo ei millään tavalla vastannut siihen kysymykseeni jonka esitin. tuo vastauksesi on elävä esimerkki siitä, että kun esimerkiksi mannelta kysyy oletko ollut viime aikoina töissä, niin manne vastaa että "onhan tuo meidän lindemarkin ollut viime aikoina kipeä". eli ihan yhtä paljon saa vastausta kysyttyyn asiaan.

Okei, yksittäistapaus. Mutta voin joka ikinen kerta (harvoin) kun minulla on ollut portsareiden kanssa häikkää se on johtunut portsareista. Ja nyt pakkiksen poket älähtää, että itsessäs on ollut varmasti vika. Mutta minä tiedän miten kyseiset asiat ovat menneet, joten on turha tulla väittämään tuollaista ilman parempaa tietoa

no, sovitaan sitten näin. onhan se ihan selvä, että tuolla ajatuksenjuoksullasi, ja käsittämättömän lahjakkaalla ongelmien ratkaisukyvylläsi sä olet se, jolla on ollut se järki päässä (vaikka olet luultavasti kännissä ollutkin), ja sua väärin kohdellut ovenkoriste on ollut täysin syyllinen siihen että sut on sieltä baarista joko poistettu, tai muuten kaltoin kohdeltu. tää koira ainakin älähti tuohon kalikkaan, ja myönsi tappionsa verbaalisessa mittelössä.

ettei nyt tule paha mieli kun en vastannut tuohon kaverinkaimankummin quottaukseen, niin sanotaan nyt siitä vaikka sen verran, että onhan siinä virhe voinut käydä portsarilla. tai sitten ei. vähän hiton vaikea sanoa, kun on kuullut vaan yhden osapuolen tarinan, joka meni tyyliin :

"Siinä käsillä toin elävyyttä tarinaan ja tuoppi luiskahti sormista. Tuoppi lensi muutaman metrin päähän ketään vahingoittamatta. Ei mennyt edes paloihin, mitä nyt kolisi mennessään. Koitin siinä olla sitten muina miehinä ja minuutin päästä portieeri tuli ilmoittamaan, että nyt on aika poistua, kun ei tuopitkaan pysy enää käsissä."
Tässä näkee taas tämän portsarin asenteen, ei myönnetä olevansa väärässä ei sitten millään.

Näillä tiedoilla jota on esitetty (otetaan faktat annettuina) ei oikein pysty alkaa lässyttämään ja spekuloimaan "toisen osapuolen tarinaa" mutta ilmeisesti silti voidaan yrittää vääntää asiaa siihen että poke on toiminut oikein.

Tässä näkee taas tämän portsarin asenteen, ei myönnetä olevansa väärässä ei sitten millään.

ettei nyt tule paha mieli kun en vastannut tuohon kaverinkaimankummin quottaukseen, niin sanotaan nyt siitä vaikka sen verran, että onhan siinä virhe voinut käydä portsarilla. tai sitten ei.

edelleen, ehkä käpy kävi portsarilla, ehkä ei.

Näillä tiedoilla jota on esitetty (otetaan faktat annettuina) ei oikein pysty alkaa lässyttämään ja spekuloimaan "toisen osapuolen tarinaa" mutta ilmeisesti silti voidaan yrittää vääntää asiaa siihen että poke on toiminut oikein.

ei tässä olla lässytetty mihinkään suuntaan, ainoastaan koetettu kertoa että kukaan meistä ei tiedä faktoja. edelleen, portsarissa on voinut olla vikaa, tai sitten ei. siltikin sä pysyt yhtä suulaana vastaamaan siihen kysymykseeni kuin aiemminkin - mitä nyt pystyikin odottamaan.

edit. jos se sisälukutaito antaa myöten sen verran, että kykenet lukemaan aikaisempia postauksiani tähän nimenomaiseen trediin, niin saatat löytää sieltä sellaisiakin posteja jossa nimenomaan sanon että portsari on toiminut päin vittua. tuo periaatteellinen kitinä taitaa vaan syrjäyttää senkin tutkimisen mahdollisuuden.

Mikähän siinä muuten on, että aika helposti ovella käännytetään, jos on hieman ottanut pohjia liikaa, mutta tiskiltä saa tilattua sammumispisteeseen asti lisää?
Voihan se olla, että valmiiksi kännissä oleva ei osta baarista niin paljoa, tai sitten saattaa aiheuttaa ongelmia sisällä... Toisaalta kyllähän niitä ongelmia voi syntyä vaikka kännit olisi vasta baarissa juonut...

Johtuukohan toi liian kännissä oleville anniskelu siitä, millainen olisi sen asiakkaan reaktio, jos ei lisää juotavaa saisi? Ei varmasti kovin iloista kommenttia tulisi...

Multahan ei ole koskaan evätty pääsyä baariin humalatilan takia, eikä myöskään sisällä kieltäydytty myymästä, mikä on kyllä johtanut monta kertaa aika kovaan känniin ja lähes sammumiseen. Mutta itseäänhän tuosta saa syyttää. Pari kertaa on poke tullut juttelemaan, että "oletko ihan ok?", kun on vähän nuokkunut sohvalla, mutta pihalle ei ole koskaan heitetty, mistä olen ihan kiitollinen...

kerros wta nyt oikeen ne sinun tilanteet joissa sinä olet ollut aina oikeassa ja ne poket väärässä..

No yksi esimerkki jossa tämä portsareiden "aina oikeassa asenne" tuli ilmi eräässä Helsingin yökerhossa.

Menin kahden ystäväni kanssa ravintolaa ja annoimme päälysvaatteet narikkaan. Samalla toinen ystävättärestäni laittoi myös villatakkinsa narikkaan. Illan päätteeksi lähdimme pois ja kappas villatakkia ei sitten löytynyt millään. Noh, seuraavana arkena soittelee löytötavaranumeroon josta ilmoitetaan, että löytötavara-asiat hoidetaan baarin aukioloaikoina. No jätettiin soittopyyntö ja villatakki olikin löytynyt. Sovittiin, että haetaan se seuraavana päivänä. Kun haimme villatakkia niin sitä ei sitten löytynytkään. No taas soittomyllyä, puhelimessa väitettiin, että me oltais haettu takki jo. Sitten yritettiin pestä käsiään sillä, että takki olisi löytynyt baarin puolelta ja tällöin narikka ei vastaa vaatteista. Sanoin, että jos takki on narikkaan jätetty sillä ei ole väliä mistä takki löytyy, ja näiden mukaan kyllä on. Hirveän väännön jälkeen pokefirma suostui maksamaan takin mutta ei kuitenkaan myöntänyt hukanneensa takkia, vaikka meitä oli kaksi todistajaa + takin omistaja jotka olisivat olleet valmiita todistamaan. Ai niin samalla poket yrittivät väittää, että oltaisiin oltu niin kännissä ettei muistettais. Sanottiin myös, että narikassa on niin hyvät kamerat, että niistä näkee jopa vaateiden merkit (tässä vaiheessa vielä kiistettiin kaikki, eikä suostuttu maksamaan). Kehoitettiin tarkistamaan ja seuraavana päivänä puhelimessa sanottiin, ettei ala tarkistamaan mutta voidaan kyllä maksaa. Tiedä sitten tarkistettiinko ja huomattiin oma virhe mutta ei suostuttu maksamaan mutta joka tapauksessa vika oli täysin pokeissa mutta virhettä ei kuitenkaan missään vaiheessa myönnetty.

Toinen esimerkki vähän lyhyempänä (vain pääkohdat): Oltiin seurueen kanssa baarissa ilman minkäänlaista kährämää kenen kanssa ja yht'äkkiä poke on erään seurueemme jäsenen kurkussa kiinni ns. "hapettamassa" ja tajuhan siinä lähti. Ensinnäkin tämä hapettettu oli 75 kilonen kaveri ja happetaja oli jotain 100 kg ja sillä oli kaksi saman kokoista kaveria mukana. Syyksi sanottiin, että kaveri oli agressiivinen ja ilmeisesti tehnyt jotain aikaisemmin mutta kun ei ollut. Ilmeisesti poke oli erehtynyt (jos se nyt on mahdollista) henkilöstä ja joka tapauksessa kyllä veikkaan että yhteensä 300 kg vs. 75 kg varmaan saisi hoidettua homman jotenkin muutenkin.

Muutenkin nämä tästäkin threadista luetut "karmien kautta ulos kuljettamiset" ym. ovat omiaan herättämään luottamusta alan miehiin.

Tarkennukseksi "asennevammaisuudestani" olen yhden ainoan kerran lentänyt ulos baarista ja tuolloinkin kaksi tyypiä kävivät päälleni ja mylly oli valmis. Itse kun en helposta hermostu niin kun poket tulivat väliin nousin heti kasan päältä pois ja olin asiallisesti ja valmis selvittämään asiaa. Ja kun selväksi tuli, että minä lähden ulos (olinhan ollut kuitenkin osallisena tuossa myllyssä) sanoin, että voin kyllä kävellä ihan rauhassa mutta ei pitihän sitä vähän rettuuttaa eikä annettu edes paitaa laittaa päälle saatikka otta mukaan. Paita lähti pois kun poket tulivat väliin ja minä levitin käteni näyttääkseni etten pidä kenestäkään kiinni ja kaveri allani roikkui paidassa kiinni kun poket vetivät minua pois.

Eli yleisesti ottaen en mielestäni ole mitenkään asennevammainen ja vaikka olisinkin en käyttäydy sen mukaisesti joskus jätän tippiäkin ja aina käyttäydyn henkilökuntaa kohtaan ystävällisesti.

ei tässä olla lässytetty mihinkään suuntaan, ainoastaan koetettu kertoa että kukaan meistä ei tiedä faktoja. edelleen, portsarissa on voinut olla vikaa, tai sitten ei. siltikin sä pysyt yhtä suulaana vastaamaan siihen kysymykseeni kuin aiemminkin - mitä nyt pystyikin odottamaan.
Edellenkään näillä esitetyillä tiedoilla ei voi todeta muuta kuin, että pokessa on ollut vikaa.

Niin oliko se kysymys näistä "normaaleista" asioista joita eivät asiakkaat ymmärrä. Yritin jo vasta aikaisemmin sillä, että aina nämä normaalit asiat eivät välttämättä olekkaan niin miten poke ne näkee ja, että poke voi olla myös väärässä. Esim. tuo tuoppien "heittely", eihän kukaan normaalisti heittele kotonaankaan tuoppeja mutta mulla on pari kertaa lasi tippunut kotonakin. Noh, varmasti suuri osa vänkää pokeille vänkäämisen ilostakin ja pitää "oikeuksistaan" kiinni ihan "normaaleissakin" tilanteissa mutta voisko joskus olla mahdollista, että "normaali" tilanne ei välttämättä olekaan niin normaali.

Mikähän siinä muuten on, että aika helposti ovella käännytetään, jos on hieman ottanut pohjia liikaa, mutta tiskiltä saa tilattua sammumispisteeseen asti lisää?
Voihan se olla, että valmiiksi kännissä oleva ei osta baarista niin paljoa, tai sitten saattaa aiheuttaa ongelmia sisällä... Toisaalta kyllähän niitä ongelmia voi syntyä vaikka kännit olisi vasta baarissa juonut...

Johtuukohan toi liian kännissä oleville anniskelu siitä, millainen olisi sen asiakkaan reaktio, jos ei lisää juotavaa saisi? Ei varmasti kovin iloista kommenttia tulisi...

Multahan ei ole koskaan evätty pääsyä baariin humalatilan takia, eikä myöskään sisällä kieltäydytty myymästä, mikä on kyllä johtanut monta kertaa aika kovaan känniin ja lähes sammumiseen. Mutta itseäänhän tuosta saa syyttää. Pari kertaa on poke tullut juttelemaan, että "oletko ihan ok?", kun on vähän nuokkunut sohvalla, mutta pihalle ei ole koskaan heitetty, mistä olen ihan kiitollinen...

RAHA

Valmiiksi juopunut asiakas ei tuo taloon rahaa. Sekin asiakaspaikka voidaan säästää sille, joka tulee selvinpäin sisään ja vetää lärvit. Ei oo tiskihenkilökunnan(:D mikskä niitä nyt kutsutaankaa) tehtävä arvioida asiakkaiden humalatilaa(?). Mun kokemusten perusteella sammuilulle on nollatoleranssi. 2 kertaa on kaveri lähteny aika nopeesti pihalle ku on silmät menny vähäks aikaa kiinni, mikä on ihan ymmärrettävää. Toisella kerralla poke ei antanu mun viedä kaveria, vaan piti saada ite kiroilla ja repiä kaveri ulos, sano jopa mulle että "mee helvettiin siitä" ku yritin auttaa. Toisella kerralla poke tuli nostamaan kaveria(ihan asiallisesti), mutta oli vaikeuksia saada 110kg liikkumaan täydessä raflassa ni ihan mielellää anto meidän hoitaa homman.

Ei oo tiskihenkilökunnan(:D mikskä niitä nyt kutsutaankaa) tehtävä arvioida asiakkaiden humalatilaa(?).

Lain mukaan kyllä on, "päihtyneellä ei saa tarjoilla". Mielestäni tämä toimii vain jossain lähiöräkälässä missä baarimikko ei enää suostu tarjoilemaan vakkari-Ranelle, tämän olen nähnyt useastikin...

Tarkennukseksi "asennevammaisuudestani" olen yhden ainoan kerran lentänyt ulos baarista ja tuolloinkin kaksi tyypiä kävivät päälleni ja mylly oli valmis. Itse kun en helposta hermostu niin kun poket tulivat väliin nousin heti kasan päältä pois ja olin asiallisesti ja valmis selvittämään asiaa. Ja kun selväksi tuli, että minä lähden ulos (olinhan ollut kuitenkin osallisena tuossa myllyssä) sanoin, että voin kyllä kävellä ihan rauhassa mutta ei pitihän sitä vähän rettuuttaa eikä annettu edes paitaa laittaa päälle saatikka otta mukaan. Paita lähti pois kun poket tulivat väliin ja minä levitin käteni näyttääkseni etten pidä kenestäkään kiinni ja kaveri allani roikkui paidassa kiinni kun poket vetivät minua pois.

Tästä just puhuin viimesivun postissani. Tilanne on hoitumassa ihan hyvin -> poken on pakko "heittää" ulos -> yleensä ongelmia.

Voisin kuvitella, että juuri nämä poket ovat niitä, jotka toivovat sun tekevän jotain takas päästäkseen käyttämään ninjaliikkeitään joita 2vkon kirjekurssilla opetettiin.

Ei mulla edelleenkää niitä vastaan mitää oo ketkä hoitaa homman asiallisesti(suurin osa). Mun ymmärryksen mukaan nää sankarit ei saa muiden pokejen keskuudessa hirveesti suosiota?

Lain mukaan kyllä on, "päihtyneellä ei saa tarjoilla". Mielestäni tämä toimii vain jossain lähiöräkälässä missä baarimikko ei enää suostu tarjoilemaan vakkari-Ranelle, tämän olen nähnyt useastikin...

Jos päihtyneelle ei saa tarjoilla ravintolassa, niin taitaa jokainen alkoholia tarjoileva paikka rikkoa lakia. Luulen, että olet ymmärtänyt jotain väärin.

Vakkari-Ranelle ei ilmeisesti tarjoilla, koska Ranen ulos saattaminen ja laattojen siivoominen on vittumaista. Ehkä Rane tykkää myös tapella baarissa.

Niin oliko se kysymys näistä "normaaleista" asioista joita eivät asiakkaat ymmärrä. Yritin jo vasta aikaisemmin sillä, että aina nämä normaalit asiat eivät välttämättä olekkaan niin miten poke ne näkee ja, että poke voi olla myös väärässä. Esim. tuo tuoppien "heittely", eihän kukaan normaalisti heittele kotonaankaan tuoppeja mutta mulla on pari kertaa lasi tippunut kotonakin. Noh, varmasti suuri osa vänkää pokeille vänkäämisen ilostakin ja pitää "oikeuksistaan" kiinni ihan "normaaleissakin" tilanteissa mutta voisko joskus olla mahdollista, että "normaali" tilanne ei välttämättä olekaan niin normaali.

taicaviitta sanoi:
tarkoitan lähinnä sitä, että kyseenalaistetaan lähestulkoon kaikki asiat joita se portsari työssään tekee, ne normaalitkin. pitäisi saada olla baarissa minuuttia vailla neljään asti, pitäisi saada viedä maksamansa juoma ulos asti, pitäisi saada tulla sisään vaikka kunto ei ehkä ihan sitä edellyttäisikään, pitäisi saada jäädä sisälle vaikka on tapellut, hieman oksentanut - tai sammunut, pitäisi saada olla hoitamatta velvollisuuksiaan jos nyt vaikka oksu siihen ravintolan penkille tulisikin, ´porttikieltoa´ ei ole olemassa, joten sitä ei tarvitse noudattaa, jne...

kyllä tässä oli kyse juuri niistä ´normaaleista´ asioista, jotka ovat ymmärrettävissä jokaisella ihan maalaisjärjellä. asiakkaallakin. paitsi toki niillä, jotka eivät halua sitä ymmärtää, vaan alkavat sen vänkäämisen. tai no. mistäs mä tiedän miten kukin ottaa sen normaalin. voihan se olla että jonkun mielestä normaalia on se että ollaan siellä baarissa minuuttia vaille neljään asti, sinne sohvalle oksentamisensa jälkeen.

täytyy kyllä sanoa etten edes tiedä miksi tänne vastaan kerta toisensa jälkeen. ehkä sitä ajattelee että voisi omalta osaltaan tuoda jotain ajatusmaailmaa muille siitä, miltä se maailma näyttää portsarin silmin - siis sellaisen, joka hoitaa hommansa niin että haluaa kaikille parasta. ongelma on vaan siinä, että maailma ei mene niin, ja ne ruusunpunaiset lasit voi poistaa samointein töihin tullessaan. sinänsä ikävää, koska ne olis kiva pitää päälläkin, ja olla marco bjurströmmäisellä meiningillä siellä, huudellen naminamia kaikille asiakkaille. tuo kun ei vaan onnistu - ja yksi ongelmasta on juuri ne ´oikeutensa tietävät´ asiakkaat, jotka eivät ymmärrä milloin pitää ottaa se lusikka kauniiseen käteen ja totella. no, minkäs sille teet. maailma nyt on tosiaankin vaan tällainen, ja ehkä se onkin suurena syynä siihen miksi on viime vuosina vakavasti miettinyt jättävänsä nämä hommat.

Jos päihtyneelle ei saa tarjoilla ravintolassa, niin taitaa jokainen alkoholia tarjoileva paikka rikkoa lakia. Luulen, että olet ymmärtänyt jotain väärin.

Niin rikkookin, Suomen alkoholilaki/alkoholivalvonta ovat täysin naurettavia.
Alkoholilaki §24: Alkoholijuomaa ei saa anniskella: 2) häiritsevästi käyttäytyvälle tai selvästi päihtyneelle
No ok, "selvästi päihtyneelle", eli tarkoittaa käytännössä juuri tuollaista häiritsevästi käyttäytyvää/sammaltavaa/sammuvaa asiakasta, joille kyllä tarjoillaan yleensä...

jos on vaikkapa ravintolan johdolta annettu ohjeita tuopin heittelyn suhteen (kuten monessa paikassa on), jos kertoja on kuitenkin ottanut jokusen, ja puhe hieman sammaltaa, jos tuopin heitto (lipsahdus) on koetettu peittää olemalla ´muina miehinä´, jos, ja jos... harvemmin normiasiakkailta lipsahtelee tuopit käsistä, vaikka tarinoisikin - ja siitä jokainen portsari vetää luonnollisesti omat johtopäätöksensä. se, että olisiko multivitan pitänyt saada jäädä baariin sen jälkeen, on kenenkään meistä mahdotonta sanoa,

Selvennetään nyt, kun omaa hienoa kokemustani täällä spekuloidaan. Eli tuopin lento ei johtunut liiasta känästä. Oli vaan pirun kivaa ja pitkästä aikaa näkemäni kaverin kanssa iskettiin legendaa tohkeissamme. Selvin päinkin kämmin monesti paljon pahemmin.

Homma vitutti, koska oli tosiaan kivaa ja tajusin, että selittely on ihan yhtä tyhjän kanssa ja lähtö tulee. Ei voinut muuta kuin tunnustaa tappio ja vaihtaa yökerhoa. Ei siis ole meininki syyttää pokea väärästä toiminnasta tai mistään. Vaikka sattumalta poke onkin kotikaupungissani oikeasti melkoisen mulkun maineessa, niin en silti syytä häntä. Eiköhän se ollut joku tiskin likka kun kutsui portieerin hakemaan hullun tuopinviskelijän pois ja sen mukaan toimittiin. Väärinkäsityksiä sattuu ja jotkut vetää hereneitä ja toiset ei. Itse en viittinyt asialla iltaani pilata. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom