Eikös se "Jv" tarkoita sitäpaitsi järjestyksenvalvojaa? Mun mielestä se tarkottaa sillon sitä, että kyseinen henkilö valvoo järjestyksen tapahtumista, eikä HEITÄ (siis tälläki kertaa sanan varsinaisessa merkityksessä) ihmisiä väkivaltasesti ulos tai hakkaa niitä, vaikka ne kuinka rikkois sääntöjä, koska se on niiden työ! Mun mielestä se jos mikä on epäjärjestyksen aiheuttamista jos paikan järjestyksen ylläpitämiseen palkattu henkilö suuttuu järjestystä rikkovalle asiakkaalle ja kostaa tälle aiheuttamalla hänelle fyysistä kipua.
Ymmärrän tietenkin että pokena olo on raskasta työtä ja poketkin on vaan ihmisiä. Mutta oon silti sitä mieltä jos joku rikkoo sääntöjä ja vaikka jopa käyttää väkivaltaa pokea kohtaan, olis poken mun mielestä osattava pitää henkilökohtaset vihan tuntemukset poissa tilanteesta ja pyrkiä vaan taltuttamaan asiakas mahdollisimman väkivallattomalla tavalla ja mieluiten antaa sitte poliisin hoitaa asian loppuun käsittelyn. Tietenkään mä en tarkota, ettei itseään saa puolustaa ja että pitäis vaan ottaa turpaan tai pahimmassa tapauksessa vaikka puukosta kylkeen, mutta ei poken kuulu mun mielestä olla millään tavalla aloittamassa väkivallankäyttöä työpaikallaan, jossa hänen tehtävänsä on valvoa, ettei sitä tapahdu.
Ei mitenkään Muskottiin liittyvää vaan yleisluontoista ajattelua. Eikä edes suorana vastalauseena edelliseen totean, että jos asiakas polkaisisi terävällä piikikorolla jalkapöytääni (eli selkeasti yrittää murtaa luitani), niin pihalle mennään ja vauhdilla. Se on selkein ja nopein tapa saada ihminen ulos ja minimoida näin tilanteen jatkuminen. Tuossa vaiheessa asiakas on jo osoittanut halunsa vahingoittaa JV:tä ja siksi poiston voi suorittaa tehokkaasti. Ja kun ulko-ovet aukeavat vauhdilla, niin voihan siinä tosiaan horjahtaa ja silloin saattaa toki polvi tai vaikka kämmenkin aueta. Ei siinä nyt mitään pikaoikeutta aleta käymään ja tuomiota lukemaan. Minusta ainakin jos JV:aan kohdistaa väkivaltaa, oikeuttaa se JV:n käyttämään kaikkia tarpeellisia
voimakeinoja henkilön poistamiseksi.
Ja vielä tilanteeseen Muskottiin liittyen, käyminen suoraan kiinni ja hiuksista repiminen ei kuulu missään nimessä asiaan, mikäli asiakas ei suoranaisesti uhkaa turvallisuutta.
YLEISESTI: Portsarit ovat siellä ovella toissä. Siinä ammatissa joutuu kuuntelemaan tosiaankin kaiken maailman vittuilua ja urputusta, eikä siitä saa asiakaspalvelija suuttua. Mutta ei sitä nyt ihankaikkea tarvitse hyväksyä, kuten juurikin fyysinen väkivalta ja tappouhkailut. Eihän sitä tarvitse hyväksyä missään muussakaan ammatissa. Vaikka kyllä on joskus tehnyt mieli mennä paikalliseen pankkiin sen yhden vittumaisen akan luukulle joka koitti joskus käydä päälle naama punaisena rääkyen. Mitenköhan pankissa hoidettais vastaava tilanne?:D