Jv.n versio oli tämä lyhyesti:
- näki mun heittävän kaljaa herran päälle ja eleistä huomasi ärtyneisyyteni.
- oletti mun olevan humalassa, sillä pöytä oli täynnä alkoholia (tottakai, mutta kuten sanottu mies kantoi sitä pöytään tarjottimella, tosin tätähän jv ei tiennyt)
- ei huomioinut muuta, kuin minun aiemman käytökseni ja päätti tilanteen (siis kaljan heiton ja hermostumisen) vaativan kovempia otteita. Tästä syystä hän ei myöskään kehoittanut mua poistumaan, vaan päätti toimia tilanteen mukaisesti. Puhuminen humalaisen kanssa olisi muutenkin kuulema ollut turhaa. - Minusta ei ollut ollut haittaa aiemmin sinä iltana, eikä myöskään seurueestamme.
- Kutsui kaverin avuksi, sillä meitä oli niin monta ja pelkäsi muiden naisten hermostuvan ja mahdollisesti käyvän päälle. Tosin myönsi, ettei tälläisesti oikeastaan ollut viitteitä, eikä kukaan meistä käyttäytynyt väkivaltaisesti.
- heitto pillun jakamisesta oli tarkoitettu vitsiksi ja minun olisi pitänyt käsittää se, eikä käydä väkivaltaiseksi.
- kun kävin väkivaltaiseksi (survaisin koron hänen jalkaansa) hän toimi ja löi minua, jotta saisi minut talttumaan.
- he heittivät minut ulos, sillä "vauhti ei vaan enää talttunut, kun oli kerran alkanut.
-kaveri heitettiin ulos "seuraksi ja tulevan välttämiseksi."
- Ei kommentointia siihen, että en ollutkaan humalassa vaan jopa ajokuntoinen.
Mistäkö tiedän, että käytös on hänellä usein tuollaista? puheet kulkee ja itselläkin on silmät mukana joka kerta kun menen baariin. Tuo sattui olemaan kantapaikkamme. Ja ennen, kuin joku kitsee, että olen varmaan käyttäytynyt aiemmin huonosti niin vastaan, että en ole. Luonteeseeni ei kuulu rettelöinti ja hyvin harvoin (2x elämässäni) olen ollut edes humalassa.
Noin muuten tarina saa kuulostaa teistä miten kivalta tarinalta tahansa, mutta: Suomessa on monta 100 baaria, tuhansia asiakkaita ja ties kuinka monta valvojaa.
olisi ihme, jollei välillä jotain tälläistä tapahtuisi, eli huonoa käytöstä myös valvojien suunnalta ilman syytä.
Itse kyseisessä hommassa olen pärjännyt hyvinpitkälti puhumalla, huumorilla ja maalaisjärjellä. Eikä raflamme ole niitä Suomen pienimpiä, tai kiltimpiä..
ja ennen, kun joku vetää tämän kuuluisan kortin eteen: tuolloin en itse ollut jv, enkä edes suunnitellut kyseistä ammattia, joten ei tullut heiluteltua mitään "hei kaveri" korttia.