Kysymyksiä pokeille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asia on mennyt eteenpäin, enkai mä muuten tietäisi mitä jv sanoo.
Tosin tästä on jo aikaa, ei sattunut eilen, joten vastinekin on jo tullut. Tiedoksi kaikille mun syyttäjille: kyseinen hlö maksoi korvauksensa ja menetti korttinsa.

Minua ei todellakaan syytetty mistään.. Poken toiminta oli täysin turhaa juurikin suhteutettuna kokoomme ja illan tapahtumiin, johon kuten joku sanoikin oli useampi silminnäkijöitä eikä vain minun kertomukseni.
Tapauksessa otettiin huomioon myös kyseisin poken historia.

Joten kiitso kaikille tuomiosta. On se helvetin hyvä, että te ette ole tuomioistuin. :worship:

Tästä tulee nyt pirusti kuittia, mutta jos joku(varsinkin naispuolinen) asiakas korolla iskee jalkapöytään, niin ei kai sitä nyt tarvitse sen takia pihalle HEITTÄÄ? Ja ei mielestäni tuopin kaataminen ahdistelijan päälle ole mitenkään tuomittava teko.

Olet oikeassa, kuittia tulee paljon koska olet idiootti kun edes sanot moista :haart: Ei tietenkään se että koittaa murtaa jalkapöydän ole syy heittää ulos, siitä pitää vaan vasta varoittaa. Ihme analfabeettijätkiä täällä ketkä omaa näköjään ihan vitusti tosielämän kokemusta väkivallasta ja baarimöykkäämisestä. Luuletko että ne naiset on sen vaarattomampia vastuksia kuin miehet? Eivät todellakaan ole, tekevät vammoja vitusti helpommin kuin miehet, käyvät muniin, repivät kynsivät ja purevat siinä missä mies lyö, ja kännisen lyönti on tosi helppo blokata, puraisua ei.

Munkaan mielestä ei tuopin kaataminen ole paha juttu tossa vaiheessa, asiakkaana menisin luultavasti itse nakkaamaan ukon vittuun siitä pöydästä ja onnittelisin naikkosta hyvästä työstä.
Mutta järkkärinä ollessani siitä on vaan sakotettava jotenkin, ainakin varoitettava. Jos näkisin koko asian kulun, ehkä en ihan vielä heti heittäisi pois silti, enkä todellakaan edellämainitulla tavalla. Siinä vaiheessa kun se korko olisi jalassa oli sitä edeltävä tilanne mikä vaan niin mentäisiin tosin helvetinmoista kyytiä jalat verisinä sinne asfaltille itkemään ja syyttämään.

Loppuun kaikille itkijöille edelleen sanottava että nyt en edes viittaa enääMuskotin tapaukseen, koska siitä ei kukaan tiedä miten asia on oikeasti mennyt. Luultavasti ainakin jonkin sortin väärinkäytös on tapahtunut, etenkin tuo vittuilupuoli pistää silmään, sitä ei voi vain väärällä tilannearviolla kuitata.

Mitä tarkoitat?

Sellaista liiallista asiallisuutta jonkin asian suhteen. Tavallaan ärsytetään toista rivien välistä ja noustaan ärsytettävän yläpuolelle sillä, ettei menetetä hermoja asian suhteen. "Voitetaan" toinen osapuoli sillä, ettei hermostuta laisinkaan, vaikka tässä tapauksessa toisella osapuolella ei syytä hermstumiseen olisikaan( eli sinulla). Aivan kuin ei ymmärtäisi sarkasmia, eli " Olisinpa mä oikeasti tajunnut käyttäytyä kunnolla. Ens kerralla mä kyllä muistan, mä lupaan." ja vastaus "Mutta hyvä, että jatkossa aiot aina käyttäytyä kunnolla." Vaikea selittää, mutta tiedät varmasti mistä on kysymys. MUTTA, jos tulkitsin asian OIKEASTI väärin(mitä epäilen suuresti), olen vilpittömästi pahoillani.

Olet oikeassa, kuittia tulee paljon koska olet idiootti kun edes sanot moista :haart: Ei tietenkään se että koittaa murtaa jalkapöydän ole syy heittää ulos, siitä pitää vaan vasta varoittaa. Ihme analfabeettijätkiä täällä ketkä omaa näköjään ihan vitusti tosielämän kokemusta väkivallasta ja baarimöykkäämisestä. Luuletko että ne naiset on sen vaarattomampia vastuksia kuin miehet? Eivät todellakaan ole, tekevät vammoja vitusti helpommin kuin miehet, käyvät muniin, repivät kynsivät ja purevat siinä missä mies lyö, ja kännisen lyönti on tosi helppo blokata, puraisua ei.

No voi herrajumala. Kukas se idiootti olikaan. Kysyin, tai oikeastaan totesin, että ei kai sitä nyt tarvitse sen takia pihalle HEITTÄÄ. Heittää, tarkoitin heittää sanan varsinaisessa merkityksessä. En sanonut, ettei ole oikein viedä näin käyttäytyvää asiakasta ulos, mikä olisikin varmasti ollut oikea ratkaisu. Ja en luule, että naiset ovat vaarattomampia vastuksia kuin miehet :rolleyes:

Sellaista liiallista asiallisuutta jonkin asian suhteen. Tavallaan ärsytetään toista rivien välistä ja noustaan ärsytettävän yläpuolelle sillä, ettei menetetä hermoja asian suhteen. "Voitetaan" toinen osapuoli sillä, ettei hermostuta laisinkaan, vaikka tässä tapauksessa toisella osapuolella ei syytä hermstumiseen olisikaan( eli sinulla). Aivan kuin ei ymmärtäisi sarkasmia, eli " Olisinpa mä oikeasti tajunnut käyttäytyä kunnolla. Ens kerralla mä kyllä muistan, mä lupaan." ja vastaus "Mutta hyvä, että jatkossa aiot aina käyttäytyä kunnolla." Vaikea selittää, mutta tiedät varmasti mistä on kysymys. MUTTA, jos tulkitsin asian OIKEASTI väärin(mitä epäilen suuresti), olen vilpittömästi pahoillani.

No joo, ei tässä nyt mitään voittoa haeta. Mutta boldattua kohtaa kannattaa pohdiskella sinun itsesi. Tai sitten minä en ymmärtänyt viestistäsi mitään. Tätä ei ehkä kannata jatkaa.

Odotetaan seuraavaa keissiä, ja aletaan jakamaan tuomioita.

No voi herrajumala. Kukas se idiootti olikaan. Kysyin, tai oikeastaan totesin, että ei kai sitä nyt tarvitse sen takia pihalle HEITTÄÄ. Heittää, tarkoitin heittää sanan varsinaisessa merkityksessä. En sanonut, ettei ole oikein viedä näin käyttäytyvää asiakasta ulos, mikä olisikin varmasti ollut oikea ratkaisu. Ja en luule, että naiset ovat vaarattomampia vastuksia kuin miehet :rolleyes:

Tiedän mitä tarkoitit ja tarkoitin vastinettani juuri siihen. Siinä vaiheessa kun joku noin kovin sinua, työtäsi tekevää ihmistä, pahoinpitelee, otetaan sellanen vaihde päälle että mennään eikä meinata. Tota korolla jalkaan tallaamista vertaisin aika pitkälti siihen kun mies löisi sua jakkaralla jalkaan. Siitä HEITETÄÄN ulos. Toki jos sattuu että matkalla alkaa täydellinen vastarinna puute ja anteeksipyytely, voi sen verran himmata että ei ihan kaaressa ulostuta.

Tiedän mitä tarkoitit ja tarkoitin vastinettani juuri siihen. Siinä vaiheessa kun joku noin kovin sinua, työtäsi tekevää ihmistä, pahoinpitelee, otetaan sellanen vaihde päälle että mennään eikä meinata. Tota korolla jalkaan tallaamsita vertaisin aika pitkälti siihen kun mies löisi sua jakkaralla jalkaan. Siitä HEITETÄÄN ulos. Toki jos sattuu että matkalla alkaa täydellinen vastarinna puute ja anteeksipyytely, voi sen verran himmata että ei ihan kaaressa ulostuta.

No ok, ehkä on vaikea tietää, mitä tilanteessa oikeasti tapahtui. Pokena en toki työskentele, mutta tuolista on tullut päähänkin, eikä siinäkään vaihessa ole voinut HEITTÄÄ asiakasta mihinkään. Pakko se vaan on ollut yrittää taltuttaa asiakas mahdollisimman pienellä väkivallalla. Mutta, Poken hommat ovat varmasti luku erikseen, enkä rupea siitä sen enempää nyt keskustelemaan, koska ei tosiaan tietoa alasta. No sanottakoon nyt, että tuo koko tapaus vain pisti ihmettelemään...

No joo, ei tässä nyt mitään voittoa haeta. Mutta boldattua kohtaa kannattaa pohdiskella sinun itsesi. Tai sitten minä en ymmärtänyt viestistäsi mitään. Tätä ei ehkä kannata jatkaa.

Odotetaan seuraavaa keissiä, ja aletaan jakamaan tuomioita.

En ihmettele, jos et ymmärtänyt viestistäni mitään. Toi oli niin huonosti muotoiltu, mahdoton saada asiaa selväksi. Mutta tosiaan, asiaa on varmasti turha jatkaa...

No ok, ehkä on vaikea tietää, mitä tilanteessa oikeasti tapahtui. Pokena en toki työskentele, mutta tuolista on tullut päähänkin, eikä siinäkään vaihessa ole voinut HEITTÄÄ asiakasta mihinkään. Pakko se vaan on ollut yrittää taltuttaa asiakas mahdollisimman pienellä väkivallalla. Mutta, Poken hommat ovat varmasti luku erikseen, enkä rupea siitä sen enempää nyt keskustelemaan, koska ei tosiaan tietoa alasta. No sanottakoon nyt, että tuo koko tapaus vain pisti ihmettelemään...

Juu, ja "mahdollisimman pieni väkivalta" on aika suhteellinen käsite. Itse olen ainakin selkeästi portsareista voimankäytössä sillä puolella joka on asiakkaalle parempi, eli en todellakaan käytä paljoakaan voimaa, harvoin olen edes joutunut painimaan kun tykkään että mieluummin puhun kun painin niillä palkoilla :).

Jos katsotaan eri aloja, niin tuttuja toimii terveyden alalla autistisia nuoria hoitamassa, ja he saavat usemmin "turpaansa" (siis ei oikeasti pahasti, mutta kumminkin osumaa) kuin minä ovella konsanaan. Tämäkin johtuu suurelti osin siitä, että heidän voimankäyttönsä on äärimmäisen rajattua, ei esim. lukkoja tai kuristuksia, lyönneistä puhumattakaan. Oma voimankäyttöni on sellainen millä mahdollisimman vähällä saa asiakkaan poistettua niin että oma turva säilyy. Siinä vaiheessa kun ollaan erittäin uhkaavia, se tarkoittaa sellaista retuuttamista ja heittoa ulos ettei toisella ole mahdollsiuutta tehdä siinä mitään. En minä halua töissä kokeilla "mahtaako se lyödä". parempi olla antamatta saumaa.

Se miten tilanteen arvioi, onkin sitten varmaan se kaikkein kriittisin vaihe, varmasti minäkin olen joskus virheen tehnyt, mutta mieluummin teen sen virheen niin että joku joutuu ulos turhaan tai ehkä vähän kovakouraisesti, kuin niinpäin että ite saan pataani. Ikinä en kumminkaan ketään ole vahingoittanut, ja alle tusinan kertaa edes retuuttanut kunnolla tahi paininut.

Asia on mennyt eteenpäin, enkai mä muuten tietäisi mitä jv sanoo.
Tosin tästä on jo aikaa, ei sattunut eilen, joten vastinekin on jo tullut. Tiedoksi kaikille mun syyttäjille: kyseinen hlö maksoi korvauksensa ja menetti korttinsa.
No johan on mennyt vauhdilla eteenpäin. Missä kaupungissa tämä muuten tapahtui, paljastatko? Mitä ko. henkilö maksoi?

Oma mielipide asiasta: tuopin sisällön kaatamisesta olisin minäkin pistänyt pihalle. Mulkunheilutuksesta olisin pistänyt myöskin pihalle.

Se mitä tuossa sitten on tapahtunut, onkin ollut aikamoista... huhhuh. Onneksi ei tarvitse ottaa kantaa tapahtumien kulkuun - siis tarkoitan poliisina, tuomioistuimen jäsenenä tms.

Olen pahoillani, että olen tapahtumapaikaksi kirjoittanut Onnelan.... Kyseisen tapahtuman paikkana ei ollut Onnela.
Tapahtuma kuitenkin on tosi. Ikävä kyllä.

hehe

"eiku"

Jahas. Muskotin kantakuppila ei sittenkään ollut Onnela? Aiemminhan sen piti olla paikka jossa käy joka vkoloppu: 'Mistäkö tiedän, että käytös on hänellä usein tuollaista? puheet kulkee ja itselläkin on silmät mukana joka kerta kun menen baariin. Tuo sattui olemaan kantapaikkamme.'

Jännästi täällä alkaa nämä kirjoitukset menemään ristiin. Hieman kyseenalaista on aika ajoin muutenkin tämän ketjun keskustelut ettenkö sanoisi...

:jahas:

Olen pahoillani, että olen tapahtumapaikaksi kirjoittanut Onnelan.... Kyseisen tapahtuman paikkana ei ollut Onnela.
Tapahtuma kuitenkin on tosi. Ikävä kyllä.

No just. Että ihan vahingossa tuli sitten mainittua fiktiivinen ravintola "Onnela" kun tapahtuma todellisuudessa oli jossain ihan muualla.

Olisiko kenties kannattanut jättää ravintolan nimi kirjoittamatta, jos et tiedä missä ravintolassa olet kantiksena?

Jahas. Muskotin kantakuppila ei sittenkään ollut Onnela? Aiemminhan sen piti olla paikka jossa käy joka vkoloppu

Perskele kun alkaa nykyään vähän joka välissä kummittelemaan nuo henkivartijathreadin fiilarit... ei liene selvyyttä siinäkään tullut, että mikä trollipeikko oli kyseessä.

Nytkin alkaa taas kutittelemaan siihen malliin, että.. tai sitten kyseisessä "muistihäiriössä" on kyse siitä, että yritetään peitellä epätoivoisesti jälkiä, kun eihän tuollaisista jutuista periaatteessa voi mennä nettiin repostelemaan, menee äkkiä kunnianloukkauksen puolelle.

Ja edelleen ihmettelen, että mitenkäs tuo case noin äkkiä saatiin sovittua?

edit:enpäs ihmettele, kun tuolla ekassa postissa sanottiin jo ettei tapahtunut lähiaikoina.

Perskele kun alkaa nykyään vähän joka välissä kummittelemaan nuo henkivartijathreadin fiilarit... ei liene selvyyttä siinäkään tullut, että mikä trollipeikko oli kyseessä.

Tää threadi alkaa elävästi muistuttaa paskaa. Ja syy siihen on se, että tarinat ovat luokkaa sitä sun tätä, kerrotaan kaverilta kuultuja ja muuten vaan faktisesti aivan höpö höpö juttuja. Ja näköjään "omia" juttuja kerrottaessa faktat tuppaavat unohtumaan tai totuus muuttumaan ihan vahingossa.

Nytkin alkaa taas kutittelemaan siihen malliin, että.. tai sitten kyseisessä "muistihäiriössä" on kyse siitä, että yritetään peitellä epätoivoisesti jälkiä, kun eihän tuollaisista jutuista periaatteessa voi mennä nettiin repostelemaan, menee äkkiä kunnianloukkauksen puolelle.

Mulla tuli myös mieleen tuo jälkien peittely tyyliin "enhän mä voi sanoo Onnela, nehän muistaa ton tapauksen ja mä en pääse ikinä sisään sit". Kunnianloukkausta tuosta on kovin vaikea saada kun en pidä kovinkaan selvänä että tapahtuman osapuolet olisivat mitenkään erityisen hyvin yksilöitävissä.

Ja edelleen ihmettelen, että mitenkäs tuo case noin äkkiä saatiin sovittua?

Niimpä. Aamupäivästä homma oli avoin, iltapäivästä homma oli paketissa. Tai ainakin jotain sinne päin. :david:

Mun on ihan pakko tulla tänne lisäämään pökköä jo hiipumassa oleviin liekkeihin, kun ärsyttää niin sairaasti tää joidenki ihmisten tapa yrittää kieltää, ettei portsarit voi tehdä mitään virheitä. Onks ne kaikki ite portsareita vai muuten vaan niin hengenheimolaisia? Luulis sitäpaitsi tajuavan, ettei kaikki portsarit oo kusipäitä jos yks tai muutama on, eli vois sitä välillä myöntää, että portsaritki tekee virheitä!

Mä joskus aiemmin postasin tänne viestin, jossa kerroin, että en päässy omilla pahveillani baariin, koska sisällä oli mukamas joku toinen samanniminen ja samana päivänä syntynyt henkilö. Niin ei varmasti ollut. Yiritin selvittää asiaa, mutta ei auttanut kuin kääntyi kotiin, kun ei portsarit vaan suostunut edes keskustelemaan asiasta. Muistan, miten joku vastasi tähän jotain tyyliin: "Niinhän se aina menee, että itessä ei ollu mitään vikaa ja portsari kävi vaan päälle syyttä". Mä en ite ollu maininnu sanallakaan minkäänlaisesta väkivallasta koko postissa. Ihmettelen, että miks joku tulee huutamaan heti mun olevan väärässä ja poken oikeessa, kun ei oo näköjään edes lukenut mun postausta.

Ja toi toi Muskotin tarina on jo ihan omaa luokkaansa ja ihmettelen, miten joku viittii mitenkään puolustella tollasta portsarin/portsareiden toimintaa. Vai ei oikeuttaa asiakkan väkivaltainen käytös pokea muka toimimaan samoin.

Eikös se "Jv" tarkoita sitäpaitsi järjestyksenvalvojaa? Mun mielestä se tarkottaa sillon sitä, että kyseinen henkilö valvoo järjestyksen tapahtumista, eikä HEITÄ (siis tälläki kertaa sanan varsinaisessa merkityksessä) ihmisiä väkivaltasesti ulos tai hakkaa niitä, vaikka ne kuinka rikkois sääntöjä, koska se on niiden työ! Mun mielestä se jos mikä on epäjärjestyksen aiheuttamista jos paikan järjestyksen ylläpitämiseen palkattu henkilö suuttuu järjestystä rikkovalle asiakkaalle ja kostaa tälle aiheuttamalla hänelle fyysistä kipua.

Ymmärrän tietenkin että pokena olo on raskasta työtä ja poketkin on vaan ihmisiä. Mutta oon silti sitä mieltä jos joku rikkoo sääntöjä ja vaikka jopa käyttää väkivaltaa pokea kohtaan, olis poken mun mielestä osattava pitää henkilökohtaset vihan tuntemukset poissa tilanteesta ja pyrkiä vaan taltuttamaan asiakas mahdollisimman väkivallattomalla tavalla ja mieluiten antaa sitte poliisin hoitaa asian loppuun käsittelyn. Tietenkään mä en tarkota, ettei itseään saa puolustaa ja että pitäis vaan ottaa turpaan tai pahimmassa tapauksessa vaikka puukosta kylkeen, mutta ei poken kuulu mun mielestä olla millään tavalla aloittamassa väkivallankäyttöä työpaikallaan, jossa hänen tehtävänsä on valvoa, ettei sitä tapahdu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom