Kysymyksiä pokeille

Onko se oikeasti niin että keskipalkka on noin 10-12 egee? Olin yhdessä kohteessa ja minulle sanottiin että tyyppi joka oli edellisemä päivänä oli tullut Lahdesta asti (70km /suunta)neljäksi tunniksi 11e tuntipalkalla eli käteen jäis semmoisesTa keikasta ehkä 20e. Ehkä vähemmän. Vaikuttaa siltä että tyykkää näistä hommista niin paljon että kymppi tunnissa riittää. Älytöntä. En tiennyt mitä odottaa ennen kuin aloitin mutta olin kyllä odottanut että 14-16e olisi ainakin pitänyt saada siitä

Se on juuri tätä se alan palkkaus tänä päivänä. Enemmänkin voit pyytää palkkaa, mutta sitten alkaa vuoroja olemaan vähemmän ja joku nuori kolli tekee ne sinun vanhat vuorosi. Koko alan hommat pakitti rahallisesti, kun alv-tuli mukaan narikkamaksuihin ja kassakoneet kuitteineen pakollisiksi. Tähän vielä lisänä se, että ihmisten ostovoiman tippuminen radikaalisti ja käteisen käytön vähentyminen tappoivat tipit. Ja tästä ei muuten enää nousta. Itsellä menee hommat nykyään ns. periaatteella rakkaudesta lajiin, melkein 20 vuotta ovella notkunut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On se muutenkin naurettavaa kuin näkee minkälaista porukkaa seisoo ovella nykyään no se ei Ole mikään ihme kuin hommat hoidetaan kuin ne hoidetaan nykyään

Ensimmäistä vuoroa tekemään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä lähiöpubin ovelle. Työnantaja oli sitä mieltä, että voimankäyttövälineitä ei tarvitse mukaan, koska rauhallinen mesta, mutta alkoi mietityttämään, olisiko ne parempi kuitenkin olla mukana (eli sumutin ja raudat). Mitä mieltä pärjääkö hyvin myös ilman vai kannattaako ne vielä hommata mukaan?
Muutenkin extatipsejä saa antaa jos semmosia löytyy :)

Muutaman vuoron olen tehnyt sellaisten työkavereiden kanssa joilta ei mitään vk-välineitä löydy, koska "rauhallinen paikka, jossa mitään ei tapahdu". Ollapa siinä sitten kahdestaan kaverin kanssa jolla ei ole edes rautoja vyöllä kun raudotettavana onkin yhtäkkiä kaksi henkilöä...

Kuittia tulet joka tapauksessa kuulemaan jos sinulta löytyy ovella vyöltä vaikka raudat, kaasu, lamppu + joku monitoimityökalu. Todennäköisesti niistä harvoin mitään tarvit, mutta silloin kun tarvit niin et niitä kotoa kerkeä hakemaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin hassua että varsinkin vahempien konkareiden silmissä "kaikki ylimääräiset vempeleet" on jotenkin naurunalainen asia.

Muutaman vuoron olen tehnyt sellaisten työkavereiden kanssa joilta ei mitään vk-välineitä löydy, koska "rauhallinen paikka, jossa mitään ei tapahdu". Ollapa siinä sitten kahdestaan kaverin kanssa jolla ei ole edes rautoja vyöllä kun raudotettavana onkin yhtäkkiä kaksi henkilöä...

Kuittia tulet joka tapauksessa kuulemaan jos sinulta löytyy ovella vyöltä vaikka raudat, kaasu, lamppu + joku monitoimityökalu. Todennäköisesti niistä harvoin mitään tarvit, mutta silloin kun tarvit niin et niitä kotoa kerkeä hakemaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin hassua että varsinkin vahempien konkareiden silmissä "kaikki ylimääräiset vempeleet" on jotenkin naurunalainen asia.
Saahan ne silleenki, ettei ne ole ihan esillä, ni ei tarvitse kuunnella sitä kuittia.

Muutaman vuoron olen tehnyt sellaisten.......

Kaikki ylimääräiset vempeleet on minunkin mielestäni lähinnä naurettavan näköisiä, harvemmin tulee ovella seistyä enään mutta asiakkaan silmin tulee varustusta katseltua. Minusta se vaan on huvittavaa kun peterjonesit roikkuu vyöllä jojossa, on lamppua, leathermania ja rautakoteloa, ensiapulaukkua yms. Sumutin menee kivasti taskuun eikä ole kovin hidasta sieltä esiin ottaa, rautakotelon voi vyölle laittaa jos käyttää takkia jonka helma edes osittain piilottaa koteloa. Jos käytetään suoria housuja ja kauluspaitaa on kohdekin todennäköisesti sellainen että tilanteita on vähemmän ja silloin kaikki välineet jemmataan taskuun tai narikan tiskin alle.

Nämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitä eikä niitä tietenkään tarvitse noudattaa mutta tipit jää minulta saamatta jos varusteet pilkistää esiin. Panostetaan asiakaspalveluun enemmän niin tulee tilanteitakin toivottavasti vähemmän.

Voihan se kaasu toki olla jonkun mielestä naurettava vyöllä, mutta mutta.. en ehkä taskussakaan pitäs, koska farkkujen taskussa näyttää lähinnä meisseli pystyssä olevalta ja työtakki monesti roikkuu narikan naulakossa kun käväsee pihalla. Eikä kyllä muutenkaan aina jaksa sisällä pitää takkia päällä.

Eikö 15 Euroa tunnilta kuulosta kovin pieneltä jos pokenhommia toiminimellä haluaisi pyörittää? Sellasta mulle tarjottiin. Firmaa ei vielä ole mutta nopeestihan sellaisen saa perustettua mutta toi liksa kuulostaa peräti heikolta.

Pieni on korvaus tosiaan. Jos tolla hinnalla vielä joutuu jonnekin räkälään painimaan niin motivaatio voi jäädä kovin pieneksi. Mutta jotain ekstraa pitää tulopuolelle saada kun vakityöpäiviä on viikossa vain pari kolme. Firman pyörittäminen on mulle aivan uutta puuhaa joten se mitä sivukuluja toiminimellä työskentelemisestä kaikenkaikkiaan seuraa on vielä epäselvää. Veroja on ja vakuutusmaksuja tietty.

Eikö 15 Euroa tunnilta kuulosta kovin pieneltä jos pokenhommia toiminimellä haluaisi pyörittää? Sellasta mulle tarjottiin. Firmaa ei vielä ole mutta nopeestihan sellaisen saa perustettua mutta toi liksa kuulostaa peräti heikolta.

Ei en nyt tiedä mitä maksuja tulee jos toiminimellä tekee mutta toi 15€ on kyllä liian vähän

Mun pokehommat taisi olla siinä, ei mitään lisiä ja viiteen asti aamulla yksin joutui olemaan niin ei kiinnosta.
Yllättikö? En tiedä yhtäkään pokea joka sais oikeesti lisiä työstään ja tota ne hommat nyt vaan oikeesti on. Viime viikonloppuna tein yhden vuoron räkälässä, jossa oli tapahtuman takia 2 pokea yhden sijaan. 5 tappelua illan aikana, kahdesti kävi maija. Käteen jäi 55e-verot + 6e tippiä. Kahden vuoden aikana on kahdesti uhattu käsiaseella, kummallakaan kerralla ei ollut kuin raudat vyöllä.

Ja tuohon aiempaan keskusteluun voimankäyttövälineistä; mua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta, jos joku asiakas ei tykkää voimankäyttövälineistä vyöllä. Ei mullakaan vyöllä ole kuin raudat ja kaasu, mutta en edes harkitsis niiden taskuun laittamista tai narikkaan jättämistä. Kaasu ainakin on sellainen väline, että jos sitä tarvitsee niin useimmiten on jo kiire, silloin vituttais kaivaa sitä jostain reisitaskusta kun se onkin väärinpäin siellä taskussa eikä peukalo osu paikalleen. Ne voimankäyttövälineet on työkaluja, jotka nyt mun mielestä vaan pitää olla helposti saatavilla vaikka oliskin näkyvissä. Ylilyönnit nyt tietenkin on eriasia, mm. EA-laukku on aika turha vyöllä, siellä ei kuitenkaan ole mitään sellaista, mitä tarvitsis niin nopeasti ettei pysty odottamaan ravintolan henkilökunnan tuovan sen laukun tiskiltä tai narikasta. Ja vaikka peter jonesin kotelo onkin helvetin hyvä, niin se on ovella aika turha kapistus. Pieni kaasu nahkakotelossa on parempi vaihtoehto ulkonäkönsä takia, eikä oo kovin montaa sekunnin sadasosaa hitaampi käyttää kuin jones. Hanskat kuuluu reisitaskuun, ei mihinkään vyölenkkiin, avaimet taskuun ja patukat nyt ei muutenkaan kuulu ovelle.

Mitä nyt olen kuullut kuin livenä oon jutellut pokeiden kanssa niin naapurikapakan portsareille maksetaan kaikki lisät ja kuin yksi toinen firma tarjosi duunia niin olis kans maksettu. Kaverille ei makseta lisiä mutta tuntipalkka 15€ mikä mun mielestä on ok.

Jos osaa asiansa saa sen palkan neuvoteltua, monta nuorta portsaria vaan kustaan linssiin kun tarve päästä ovelle on niin kova että suostuu mihin vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom