Onko se oikeasti niin että keskipalkka on noin 10-12 egee? Olin yhdessä kohteessa ja minulle sanottiin että tyyppi joka oli edellisemä päivänä oli tullut Lahdesta asti (70km /suunta)neljäksi tunniksi 11e tuntipalkalla eli käteen jäis semmoisesTa keikasta ehkä 20e. Ehkä vähemmän. Vaikuttaa siltä että tyykkää näistä hommista niin paljon että kymppi tunnissa riittää. Älytöntä. En tiennyt mitä odottaa ennen kuin aloitin mutta olin kyllä odottanut että 14-16e olisi ainakin pitänyt saada siitä
Se on juuri tätä se alan palkkaus tänä päivänä. Enemmänkin voit pyytää palkkaa, mutta sitten alkaa vuoroja olemaan vähemmän ja joku nuori kolli tekee ne sinun vanhat vuorosi. Koko alan hommat pakitti rahallisesti, kun alv-tuli mukaan narikkamaksuihin ja kassakoneet kuitteineen pakollisiksi. Tähän vielä lisänä se, että ihmisten ostovoiman tippuminen radikaalisti ja käteisen käytön vähentyminen tappoivat tipit. Ja tästä ei muuten enää nousta. Itsellä menee hommat nykyään ns. periaatteella rakkaudesta lajiin, melkein 20 vuotta ovella notkunut.