Kysymyksiä pokeille

Jos joku yksityisellä turvallisuusalalla työskentelevä todella kuvittelee olevansa "opettamassa" ihmisiä edellä mainituin keinoin, niin kannattaa varmaan hakeutua jollekin toiselle alalle.
Naisten miehen vartalossa ei pitäisi hakeutua yksityiselle turvallisuusalalle. Jonkun niitä naisia ja lapsia täytyy opettaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori tuplapostaus, mutta alkanut tässä kutkuttamaan ajatus jos kävisi kokeilemassa siipiään ulkomailla turva-alan hommissa.
Useimmissa maissahan portsarointi vaatii samantyyppisiä "lisenssejä" kuin koto-Härmässä, onko kellään kokemuksia ovimiehen/portierin hommista ulkomailla?

Sori tuplapostaus, mutta alkanut tässä kutkuttamaan ajatus jos kävisi kokeilemassa siipiään ulkomailla turva-alan hommissa.
Useimmissa maissahan portsarointi vaatii samantyyppisiä "lisenssejä" kuin koto-Härmässä, onko kellään kokemuksia ovimiehen/portierin hommista ulkomailla?

No eipä ole kokemusta, mutta en myöskään tajua minkä takia kannattaisi mennä. Onko se niinkuin vaihtoehto tiskaamiselle hiihtokeskuksessa, että saa olla vaan ulkomailla matalapalkka osa-aika hommissa?

No eipä ole kokemusta, mutta en myöskään tajua minkä takia kannattaisi mennä. Onko se niinkuin vaihtoehto tiskaamiselle hiihtokeskuksessa, että saa olla vaan ulkomailla matalapalkka osa-aika hommissa?

Toki taustalla on myös se, että syy miksi ulkomaille hakeutuisin alunperinkään on vaihto-opiskelu. Mutta kuten tällä hetkellä, ovea tulee painettua opiskeluiden ohessa, miksei samaa voisi jatkaa myös ulkomailla opintoja tehdessä. En siis pelkästään turva-alan hommien takia ulkomaille lähtisi.

Onko kenkävinkkejä? Halvat mustat saisivat olla. Käytän suoria housuja ja kauluspaitaa. Ei viittis laittaa isoja summia kenkiin tällä palkalla:D
Meinasin jo ruveta suosittelemaan Salomonin taktisen mustia varrellisia maastolenkkareita kunnes luin loppuun:D
Kiertelemään miesten vaateliikkeitä alennusten perässä. Tietty perus marketeissakin on jotain mustia nahkaisiä kenkiä. Sit on tietty kirpputorit ja UFF liikkeet. Ulkoilutarvikeliikkeissä (esim XXL) on usein jotain perussiistejä mustia nahkaisiä kävelykenkiä muutamalla kympillä.

Kävin tänään lykkäämässä jv-laput poliisiasemalle, ihan vähän rupesi aamulla kuumottamaan kun tajusin ettei mulla ole mitään todistusta tallessa pari vuotta sitten käydystä sumutinkoulutuksesta. Onneksi homma hoitui kun vartijakortissa kyseinen jo oli, ja siitä ottivat skannauksen liitteeksi. Ovihommia tuskin tuun tekemään, alustavasti ollut työnantajan kanssa puhetta JLJV-toimeksiannosta kunhan kortin saan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016012120993743_uu.shtml

Kommentteja pakkiksen pokeilta, onko taas IL-ylilyönti tarinan kerronnassa, vai olisiko vihdoin portsareissakin jotain vikaa?

Miksei voisi olla portsareissakin vikaa, vahinkoja sattuu kaikille ammattiryhmille, tässä meni taas välissä puolisen vuotta edellisestä shokkipäivityksestä kun jotain oli käynyt portsarin toimesta, välissä oli siis 10000 viikkopoistoa ympäri suomen* 26. eli keskiarvollisesti 1/260 000 poistoa sattui taas haveri. Toisaalta tämähän on vanha juttu mutta jos nyt verrataan edelliseen puolitrolliin kautta auktoriteettivihaajaan, niin on sääli että näitä sattuu, mutta kun humalaiset temppuilee niin näitä sattuu.

Toisaalta tämähän on vanha juttu mutta jos nyt verrataan edelliseen puolitrolliin kautta auktoriteettivihaajaan, niin on sääli että näitä sattuu, mutta kun humalaiset temppuilee niin näitä sattuu.
Tuskin nuo poket nyt kuitenkaan humalassa ovat olleet...

Jos on neljä miestä tilanteessa ja 20 kohteessa niin miten voi olla niin, ettei yhtä miestä saada ulos muuta kuin vääntämällä siltä niskat nuri?

Minäkin olen paininut yksin humalaisten kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut niskoja poikki vääntää vaikka olen perus järkkäriin verrattuna melkoinen mikki hiiri.

Henk. koht. itse luotan enemmän järkkäreihin/portsareihin kuin poliiseihin. Järkkäreiden kanssa ei koskaan ongelmia, poliisin kanssa kyllä.

Henk. koht. itse luotan enemmän järkkäreihin/portsareihin kuin poliiseihin. Järkkäreiden kanssa ei koskaan ongelmia, poliisin kanssa kyllä.
Heh, mä oon saanut kerran sakot, mut helvetin enkeleiden kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, joten...

Sakotus kuuluu poliisin toimenkuvaan ja yleensä niistä saa syyttää vain itseään. Ylilyönnit on asia erikseen, josta oli puhe.

BTW, minäkään en ole saanut koskaan sakkoa, varoitusta tai edes suullista huomautusta. Mutta sillä ei ole taas mitään tekemistä viranomaisen/järkkärin ylilyöntien kanssa, kuten ei sinunkaan sakolla.

Tuskin nuo poket nyt kuitenkaan humalassa ovat olleet...

Jos on neljä miestä tilanteessa ja 20 kohteessa niin miten voi olla niin, ettei yhtä miestä saada ulos muuta kuin vääntämällä siltä niskat nuri?

Minäkin olen paininut yksin humalaisten kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut niskoja poikki vääntää vaikka olen perus järkkäriin verrattuna melkoinen mikki hiiri.

Otetaan kaikki sun kaverit ja pistetään jokainen hoitamaan elämänne aikana 1000 tilannetta ja katsotaan sattuuko väliin haveri, ja sit syytellään porukalla sitä teidän porukasta kelle kävi jotain, tai ainakin niin että humalainen asiakas väittää että kävi niin. Jutellaan sitten asiasta lisää.

iltapaskan uutisesta:

"Oikeus katsoi, että uhria myös lyötiin nyrkeillä vartaloon."

Onko se sitten työtapaturma, kun kaveria lyödään. Joo, ja ei voi tietää, kun ei ole ollut paikalla. Kaikkea muuta voidaan kyllä lööppilehtien perusteella arvostella, mutta jos tällainen tapahtuu, niin sitten se on aina epäselvää. Just näin. Varmaan sai sitä mitä tilasi.

Otetaan kaikki sun kaverit ja pistetään jokainen hoitamaan elämänne aikana 1000 tilannetta ja katsotaan sattuuko väliin haveri, ja sit syytellään porukalla sitä teidän porukasta kelle kävi jotain, tai ainakin niin että humalainen asiakas väittää että kävi niin. Jutellaan sitten asiasta lisää.
Havereita sattuu, mutta toisille enemmän ja vakavampia. Joka tapauksessa ei tuollaisella määrällä järjestyksenvalvojia tarvitse niskija katkaista, että mies saadaan ulos. Onnelan pokeolla tosin toimintatavat olivat mitä olivat, joten en ihmettele että "havereita" sattuu. Minun on vain hankala uskoa, että mitään ylilyöntiä ei olisi sattunut, onnelan järkkäreiden toimintatapoihin kun kuului mm. ryöstöt. Yksi taidettiin kuvata ihan poliisit sarjaankin. Toinen ryöstö taas on osunut tuttavani kohdalle kun tämä sattui ulkopuolisena taltioimaan näitä järkkäreiden toimintatapoja. Nyt ennen kuin tulee diipadaapaa että ei pidä paikkaansa ja on olemassa kaksi kertomusta. Noh, jos näin on niin miksi poke sitten korvasi aiheuttamansa vahingon, jottei tehtäisi poliisi-ilmoitusta...

Mä ihmettelen, että miten alalla toimivat voivat olla näin pihalla tiettyjen tahojen toiminnasta. Tai noh, tuskin ovat kuitenkaan vaan tuntuvat tuntevan jotain helvetin velvollisuudentunnetta samaa työtä tekeviä kohtaan. Kyllä minä halveksin niitä jotka pilaavat minun ammattikuntani maineen, ei ole mitään tarvetta puolustella rikollisia vaon sen vuoksi, että teen samaa työtä heidän kanssaan.

Mä ihmettelen, että miten alalla toimivat voivat olla näin pihalla tiettyjen tahojen toiminnasta. Tai noh, tuskin ovat kuitenkaan vaan tuntuvat tuntevan jotain helvetin velvollisuudentunnetta samaa työtä tekeviä kohtaan. Kyllä minä halveksin niitä jotka pilaavat minun ammattikuntani maineen, ei ole mitään tarvetta puolustella rikollisia vaon sen vuoksi, että teen samaa työtä heidän kanssaan.

Juuri noin, Huhtis!!! Olen seurannut tätä palstaa pitkään ja näitä keskusteluita, joissa aina haetaan jokin oikeutus portsareiden toiminnalle, vaikka olisi kuinka läpinäkyvästä törkeästä ylilyönnistä kyse. Monen kohdalla täällä on tapana syyttää "iltapaskan", tai muun vastaavan uutisointia kohtaan tyylillä, että "ei meidän ammattikunta voi olla väärässä".

Havereita sattuu, mutta toisille enemmän ja vakavampia. Joka tapauksessa ei tuollaisella määrällä järjestyksenvalvojia tarvitse niskija katkaista, että mies saadaan ulos. Onnelan pokeolla tosin toimintatavat olivat mitä olivat, joten en ihmettele että "havereita" sattuu. Minun on vain hankala uskoa, että mitään ylilyöntiä ei olisi sattunut, onnelan järkkäreiden toimintatapoihin kun kuului mm. ryöstöt. Yksi taidettiin kuvata ihan poliisit sarjaankin. Toinen ryöstö taas on osunut tuttavani kohdalle kun tämä sattui ulkopuolisena taltioimaan näitä järkkäreiden toimintatapoja. Nyt ennen kuin tulee diipadaapaa että ei pidä paikkaansa ja on olemassa kaksi kertomusta. Noh, jos näin on niin miksi poke sitten korvasi aiheuttamansa vahingon, jottei tehtäisi poliisi-ilmoitusta...

Ei siinä sen enempää puolusteltavaa, olen vain ihan henkilökohtaisesti huomannut että humalaisten kanssa kun touhuaa niin ne jutut tuppaa paisumaan eivätkä läheskään aina pidä paikkaansa, etkös sä jakanut tännekkin sen jutun vai kuka jakoi että jossain oli poket olleet rasistisia eivätkä tarjoilleet jollekkin tummemmalle ja sit riepottelivat sen kavereita portaita alas ja hakkasivat, sitten tuli portsareilta vastaus että videot on olemassa, toimitettu poliisille ja joku poliisikin kommentoi että poket eivät tehneet väärin vaan pari suvakkia vietiin maijaan rauhoittumaan. Mutta kovasti sekin keräsi somehuomiota kuinka poket olivat olleet rasistisia ja hakanneet viattomia.

Sitä kun on tuolla kapakoissa töissä niin oppii vaistonvaraisesti suodattamaan humalaisten tarinoista vähän pois. On portsareissakin mätiä tapauksia joukossa, mutta minä ihmettelen että mitä portsarit on sulle tehneet kun olet ekana täällä ilakoimassa jos sen suuntaista huhua kuuluu, käykö ne säännöllisesti ajamassa sun äitiä tytärtä vai vaimoa? Vai mistä tuo viha kumpuaa?

Ei siinä sen enempää puolusteltavaa
Kuitenkin aina vain jengi täällä puolustaa,vaikka oikeutta myöten on selvitetty ja tuomiotkin annettu.

etkös sä jakanut tännekkin sen jutun vai kuka jakoi että jossain oli poket olleet rasistisia eivätkä tarjoilleet jollekkin tummemmalle ja sit riepottelivat sen kavereita portaita alas ja hakkasivat, sitten tuli portsareilta vastaus että videot on olemassa, toimitettu poliisille ja joku poliisikin kommentoi että poket eivät tehneet väärin vaan pari suvakkia vietiin maijaan rauhoittumaan. Mutta kovasti sekin keräsi somehuomiota kuinka poket olivat olleet rasistisia ja hakanneet viattomia.

En muista jakaneeni...
Sitä kun on tuolla kapakoissa töissä niin oppii vaistonvaraisesti suodattamaan humalaisten tarinoista vähän pois. On portsareissakin mätiä tapauksia joukossa, mutta minä ihmettelen että mitä portsarit on sulle tehneet kun olet ekana täällä ilakoimassa jos sen suuntaista huhua kuuluu, käykö ne säännöllisesti ajamassa sun äitiä tytärtä vai vaimoa? Vai mistä tuo viha kumpuaa?
Auts, nyt sä kyllä loukkasit mun tunteita... ;) opettiko kaverit ovella, että viittaamalla äitiin, tyttäreen tai vaimoon pääsee ihon alle? Suuttuuko joku vielä tuollaisesta ja saako sillä provosoitua lähiöräkälän ovella painiottelun aikaiseksi, vai pitäiskö sun käydä päivittää sun puhejudon taitojas?

Edit: ai niin, en tiedä käykö joku vaimoani, tytärtäni ja äitiäni ajamassa. Tai noh, varma voin olla ettei tytärtä ainkaan käy kun sellaista ei ole, mutta tiedä vaikka äitiä ja vaimoa käy yhtä aikaakin. Tuskin ne sitä mulle kertois. Mutta en vihaa pokeja, musta on vain kiva tulla aina tänne kurkkaa kun jotain tapahtuu, että miten taas puolustellaan ja yritetään värittää mustaa valkoiseksi.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom