Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jees, yhtä avoinna olevaa paikkaa ajattelin hakea tässä aika piakkoin, jossa haetaan 10 vartijaa samaan toimipisteeseen kesäksi ja syksyksi, ja paikan saaneet saavat ilmaisen vartijan koulutuksen. Mä oon lähössä tammikuussa inttiin ja toi paikka sopis siis aivan mainiosti. Sit jos tuo ei nappaa, niin käyn sen kurssin itse ja haen suoraan firmoista hommia, luulis jostain irtoavan edes pariksi-kolmeksi vuoroksi viikossa arkipäivinä hommia, kun viikonloput jatkaisin ovella.
Ok, ei tuostakaan haittaa ole.Ei se ilmainen ole. Näin mäkin uskoin kun kurssin kävin, mutta sitten kurssin jälkeen kun alkoi työt niin maksettiin koko koeaika 95% palkkaa, eli periaatteessa maksoin kurssin siis itse.
Selko homma. Kurssia ei oo käytynä ja ajattelinkin sen käydä jahka saan noi YO-kirjoitukset alta pois eli maaliskuun lopulla tai huhtikuussa pystyn kurssit käymään. G4S oli jo tiedossa ja sairaalaympäristökin kiinnostais (ehkä jopa enemmän kuin myymälävartiointi), joten aion hakea myös sinne. Pistin kuitenkin ensimmäisen hakemuksen menemään tuohon myymälävartiointitehtävään jo ja juttelen piakkoin pomon kanssa. Tuosta sun kommentista sai ilmi, että tiedät missä oon töissä ja kuka on mun pomo, vai käsitinkö väärin ?HeJoPel, kursseille vaan ellet oo jo käyny. Töitä saat varmasti tuolla taustalla. Enemmän ovihommat vaatii ominaisuuksia ja taitoja kuin vartiointi. Toki ovia ja vartiointikohteita on moneen lähtöön, mut pääsääntöisesti homma menee noin. Kysy pomoltas, jos saat käyttää häntä suosittelijana. Melko tunnettu mies noissa piireissä.
Jos sairaalaympäristö ahdistaa, älä hakeudu G4S:lle. Ne pyörittää ainakin yliopistollista keskussairaalaa, ja sinne tulee melko varmasti keikkaa, jos oot kesähessuna.
Ai 40h ja 60h kurssit lähemmäs tonnin?:D Maksoin noi molemmat omasta taskusta ja hintaa tuli noin 350€. Sairaalavartiointi on ihan jees, ei joudu teinejä hätistelemään tai kyttäämään näpistelijöitä. Miinuksena se, että työ on välillä aika rankkaa henkisesti kun pakostakin näkee kaikenlaista ja mt-potilaat osaa olla välillä tosi hankalia.Noniin, hommat pelaa ku junan vessa, yks soitto työnantajalle ja sieltä löyty heti kolme yhteyshenkilöä eri vartiointiliikkeisiin ja kaikkea muutakin mahdollista infoa, näyttää lupaavalta. Luultavasti löytyy kuulemma firma joka kouluttaa itse suoraan hommiin, kun molemmille kursseille tulee kuulemma AKK:ssa hintaa lähemmäs tonni jos alkaa itse maksumieheksi.
Ai, sit sain kyllä hinnasta väärää infoa :D Luulen, että sairaalavartiointi ois enemmän mun juttu kuin myymälävartiointi, koska oon tulevaisuudessa suuntautumassa muutenkin pelastus/hoitoalalle, mut tässä vaiheessa kun haen duunia n. puoleksi vuodeksi ennen inttiä, ei mulla oo kovin paljoo väliä kävelenkö kauppakeskuksessa kyttäämässä vai istunko sairaalassa monitorien ja pullakahvien äärellä. Viikonloppuisin kun jatkaisin kuitenkin ovihommia niin vaihtelua on ihan riittävästi.Ai 40h ja 60h kurssit lähemmäs tonnin?:D Maksoin noi molemmat omasta taskusta ja hintaa tuli noin 350€. Sairaalavartiointi on ihan jees, ei joudu teinejä hätistelemään tai kyttäämään näpistelijöitä. Miinuksena se, että työ on välillä aika rankkaa henkisesti kun pakostakin näkee kaikenlaista ja mt-potilaat osaa olla välillä tosi hankalia.
No perhana sittenhän meillä on sama tavoite. Itse seuraavassa yhteishaussa hakeutumassa ensihoitajaksi ensisijaisesti Metropoliaan, niin voisi hommia jatkaa vielä samassa firmassa opiskelujen ohellaLuulen, että sairaalavartiointi ois enemmän mun juttu kuin myymälävartiointi, koska oon tulevaisuudessa suuntautumassa muutenkin pelastus/hoitoalalle
Oli kyllä itekin pakko kattoo ja kyllä perkele pyytävät Turussa paljon. Helsingissä tosiaan sen ~180e per kurssi, Turussa AKK:lla ei taida olla juurikaan kilpailua... Vartijakeskustelua voisi vaikka jatkaa tuolla "Turvallisuusalalle, vartijaksi?" ketjussa niin säästyy tämä ovimiehilleKyllä ne kurssit AKK:lla on sitä tonnin luokkaa. En oo kuullutkaan, et sais 350 eurolla 40h+60h :o
Näin ensimmäistä kertaa ravintolassa (Baker's) narikassa varitiointifirman (Securitas) väkeä. Toimivatkohan he myös järjestyksenvalvojina ovella, vai ovatko ovimiehet erikseen muusta firmasta?
Kyllä ne kaikki siellä ovat järjestyksenvalvojia.
Ettei olis järjestyksenvalvojafirma alivuokrannut securitakselta ukkoja narikkaan kun omat miehet loppuneet kesken tms. ?