Kysymyksiä pokeille

Jos osaat edes auttavasti kirjoittaa sekä lukea niin pitäisi hommia löytyä. Jos osaat kummatkin hyvin niin oot jo esimies ainesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus tossa kattelin mol.fi sivuja ni ens kesäks haettiin nimenomaan yheks kesäks vartijoita. Kannattaahan se hakemus pistää, sä mitään hävii vaikka ei nappaiskaan.

Jees, yhtä avoinna olevaa paikkaa ajattelin hakea tässä aika piakkoin, jossa haetaan 10 vartijaa samaan toimipisteeseen kesäksi ja syksyksi, ja paikan saaneet saavat ilmaisen vartijan koulutuksen. Mä oon lähössä tammikuussa inttiin ja toi paikka sopis siis aivan mainiosti. Sit jos tuo ei nappaa, niin käyn sen kurssin itse ja haen suoraan firmoista hommia, luulis jostain irtoavan edes pariksi-kolmeksi vuoroksi viikossa arkipäivinä hommia, kun viikonloput jatkaisin ovella.

HeJoPel, kursseille vaan ellet oo jo käyny. Töitä saat varmasti tuolla taustalla. Enemmän ovihommat vaatii ominaisuuksia ja taitoja kuin vartiointi. Toki ovia ja vartiointikohteita on moneen lähtöön, mut pääsääntöisesti homma menee noin. Kysy pomoltas, jos saat käyttää häntä suosittelijana. Melko tunnettu mies noissa piireissä.

Jos sairaalaympäristö ahdistaa, älä hakeudu G4S:lle. Ne pyörittää ainakin yliopistollista keskussairaalaa, ja sinne tulee melko varmasti keikkaa, jos oot kesähessuna.

Jees, yhtä avoinna olevaa paikkaa ajattelin hakea tässä aika piakkoin, jossa haetaan 10 vartijaa samaan toimipisteeseen kesäksi ja syksyksi, ja paikan saaneet saavat ilmaisen vartijan koulutuksen. Mä oon lähössä tammikuussa inttiin ja toi paikka sopis siis aivan mainiosti. Sit jos tuo ei nappaa, niin käyn sen kurssin itse ja haen suoraan firmoista hommia, luulis jostain irtoavan edes pariksi-kolmeksi vuoroksi viikossa arkipäivinä hommia, kun viikonloput jatkaisin ovella.

Ei se ilmainen ole. Näin mäkin uskoin kun kurssin kävin, mutta sitten kurssin jälkeen kun alkoi työt niin maksettiin koko koeaika 95% palkkaa, eli periaatteessa maksoin kurssin siis itse.

Ei se ilmainen ole. Näin mäkin uskoin kun kurssin kävin, mutta sitten kurssin jälkeen kun alkoi työt niin maksettiin koko koeaika 95% palkkaa, eli periaatteessa maksoin kurssin siis itse.
Ok, ei tuostakaan haittaa ole.

- - - Updated - - -

HeJoPel, kursseille vaan ellet oo jo käyny. Töitä saat varmasti tuolla taustalla. Enemmän ovihommat vaatii ominaisuuksia ja taitoja kuin vartiointi. Toki ovia ja vartiointikohteita on moneen lähtöön, mut pääsääntöisesti homma menee noin. Kysy pomoltas, jos saat käyttää häntä suosittelijana. Melko tunnettu mies noissa piireissä.

Jos sairaalaympäristö ahdistaa, älä hakeudu G4S:lle. Ne pyörittää ainakin yliopistollista keskussairaalaa, ja sinne tulee melko varmasti keikkaa, jos oot kesähessuna.
Selko homma. Kurssia ei oo käytynä ja ajattelinkin sen käydä jahka saan noi YO-kirjoitukset alta pois eli maaliskuun lopulla tai huhtikuussa pystyn kurssit käymään. G4S oli jo tiedossa ja sairaalaympäristökin kiinnostais (ehkä jopa enemmän kuin myymälävartiointi), joten aion hakea myös sinne. Pistin kuitenkin ensimmäisen hakemuksen menemään tuohon myymälävartiointitehtävään jo ja juttelen piakkoin pomon kanssa. Tuosta sun kommentista sai ilmi, että tiedät missä oon töissä ja kuka on mun pomo, vai käsitinkö väärin ?

Noniin, hommat pelaa ku junan vessa, yks soitto työnantajalle ja sieltä löyty heti kolme yhteyshenkilöä eri vartiointiliikkeisiin ja kaikkea muutakin mahdollista infoa, näyttää lupaavalta. Luultavasti löytyy kuulemma firma joka kouluttaa itse suoraan hommiin, kun molemmille kursseille tulee kuulemma AKK:ssa hintaa lähemmäs tonni jos alkaa itse maksumieheksi.

Noniin, hommat pelaa ku junan vessa, yks soitto työnantajalle ja sieltä löyty heti kolme yhteyshenkilöä eri vartiointiliikkeisiin ja kaikkea muutakin mahdollista infoa, näyttää lupaavalta. Luultavasti löytyy kuulemma firma joka kouluttaa itse suoraan hommiin, kun molemmille kursseille tulee kuulemma AKK:ssa hintaa lähemmäs tonni jos alkaa itse maksumieheksi.
Ai 40h ja 60h kurssit lähemmäs tonnin?:D Maksoin noi molemmat omasta taskusta ja hintaa tuli noin 350€. Sairaalavartiointi on ihan jees, ei joudu teinejä hätistelemään tai kyttäämään näpistelijöitä. Miinuksena se, että työ on välillä aika rankkaa henkisesti kun pakostakin näkee kaikenlaista ja mt-potilaat osaa olla välillä tosi hankalia.

Ai 40h ja 60h kurssit lähemmäs tonnin?:D Maksoin noi molemmat omasta taskusta ja hintaa tuli noin 350€. Sairaalavartiointi on ihan jees, ei joudu teinejä hätistelemään tai kyttäämään näpistelijöitä. Miinuksena se, että työ on välillä aika rankkaa henkisesti kun pakostakin näkee kaikenlaista ja mt-potilaat osaa olla välillä tosi hankalia.
Ai, sit sain kyllä hinnasta väärää infoa :D Luulen, että sairaalavartiointi ois enemmän mun juttu kuin myymälävartiointi, koska oon tulevaisuudessa suuntautumassa muutenkin pelastus/hoitoalalle, mut tässä vaiheessa kun haen duunia n. puoleksi vuodeksi ennen inttiä, ei mulla oo kovin paljoo väliä kävelenkö kauppakeskuksessa kyttäämässä vai istunko sairaalassa monitorien ja pullakahvien äärellä. Viikonloppuisin kun jatkaisin kuitenkin ovihommia niin vaihtelua on ihan riittävästi.

Luulen, että sairaalavartiointi ois enemmän mun juttu kuin myymälävartiointi, koska oon tulevaisuudessa suuntautumassa muutenkin pelastus/hoitoalalle
No perhana sittenhän meillä on sama tavoite. Itse seuraavassa yhteishaussa hakeutumassa ensihoitajaksi ensisijaisesti Metropoliaan, niin voisi hommia jatkaa vielä samassa firmassa opiskelujen ohella:rolleyes:

Mä aion pistää intin jälkeen paperit sisään pelastusopistoon, voi olla että jatkuu nämä hommat siis vielä intin jälkeenkin (ennen koulun alkua tai jos en pääse ekalla sisään), opistossa tuskin on aikaa tehdä duunia mutta tarkoituksena ois sit palomiehen duunin ohella tehdä sivutyönä vielä joko JV:n tai vartijan duunia.

Sairaalat oli kyllä ehdottomasti mielenkiintoisimpia paikkoja olla töissä vartijana. Näki kaikennäköstä hiihtäjää ja nimenomaan nuo mielenterveyspotilaat oli mielenkiintoisia. Kannattaa kysellä kurssilla nimenomaan tuosta sairaalaympäristöstä nimittäin omien kokemuksieni mukaan aika pitkälti sai itse ottaa selvää miten homma siellä toimii. Hoitohenkilökuntaan ja lääkäreihin ei ole uskomista mitä tulee potilaan oikeuksiin. Sitä luulis, että tuo ammattikunta tuntee lait, mutta ei ne vaan tunnu tietävän.

Hyvänä esimerkkinä "potilasväijyt," eli osasto palkkaa vartijan käytännössä vahtimaan, ettei potilas satuta itseään ja muita tai lähde osastolta ilman lupaa pois. Virallisesti tuossa on kyse henkilökunnan ja muiden potilaiden koskemattomuuden turvaamisesta, mutta henkilökunta näkee vartijan usein "lapsenvahtina." Tästä vois jatkaa ikuisuuksiin, mut kysele aiheesta siellä kurssilla!

Kyllä ne kurssit AKK:lla on sitä tonnin luokkaa. En oo kuullutkaan, et sais 350 eurolla 40h+60h :o

Kyllä ne kurssit AKK:lla on sitä tonnin luokkaa. En oo kuullutkaan, et sais 350 eurolla 40h+60h :o
Oli kyllä itekin pakko kattoo ja kyllä perkele pyytävät Turussa paljon. Helsingissä tosiaan sen ~180e per kurssi, Turussa AKK:lla ei taida olla juurikaan kilpailua... Vartijakeskustelua voisi vaikka jatkaa tuolla "Turvallisuusalalle, vartijaksi?" ketjussa niin säästyy tämä ovimiehille:)

Näin ensimmäistä kertaa ravintolassa (Baker's) narikassa varitiointifirman (Securitas) väkeä. Toimivatkohan he myös järjestyksenvalvojina ovella, vai ovatko ovimiehet erikseen muusta firmasta?

Näin ensimmäistä kertaa ravintolassa (Baker's) narikassa varitiointifirman (Securitas) väkeä. Toimivatkohan he myös järjestyksenvalvojina ovella, vai ovatko ovimiehet erikseen muusta firmasta?

Kyllä ne kaikki siellä ovat järjestyksenvalvojia.

Työnantaja suositteli käymään nuo kurssit pääkaupungissa, kun siellä homma on nopeampaa ja huomattavasti halvempaa, kuin täällä tämän kaupungin ainoossa vartijakouluttajassa AKK:ssa. Näillä näkymin pitäis kyllä irrota suoraan paikka joka kouluttaaitse(/maksaa koulutukset ja palkasta maksetaan takas), kun muutamassa firmassa on sisäinen haku kokoajan päällä.
Mutjoo, jätetään vartija-aihe tältä erää ettei mee ihan OT:ksi.

Jos/kun meette kesällä festareille JV:ksi, meettekö alivuokrattuna firman kautta vai suoraan tapahtuman järjestäjälle hommiin ? Jossain välissä oli juttua esim DBTL:n naurettavista JV:n palkoista, mutta onko festareilla yleisesti hyvät vai huonot palkat JV:llä ? Mennäänkö niissä tunti- vai urakkapalkalla ?

Kyllä ne kaikki siellä ovat järjestyksenvalvojia.

Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti. Kysymys minun kysymyksessäni ei siis ollut tittelistä, vaan työnantajasta.

Siis he ovat kaikki järjestyksenvalvojia, mutta siis ovatko myös ne ovella seisovat järjestyksenvalvojat Securitaksen palveluksessa vai jonkun muun firman? Näin ainoastaan narikassa seisovilla naisjärjestyksenvalvojilla Securitaksen laput rinnassa.

Ettei olis järjestyksenvalvojafirma alivuokrannut securitakselta ukkoja narikkaan kun omat miehet loppuneet kesken tms. ?

Sanoin niille Securitaksen tytöille siellä kyseisen ravintolan narikassa, että tämäon ensimmäinen paikka, kun näen vartiointifirman tyyppejä ravintolassa järjestyksenvalvojina. Tytöt vastasivat, että kyseinen ravintola on Securitaksen ensimmäinen kohde. Jäin siis siihen käsitykseen, että ovat ehkä tulleet jäädäkseen.

Pohdinkin siinä, että alkavatko noi isommat ravintolat (joilla on rahaa maksaa) suosimaan noita (ehkä isompia/tunnetuimpia) vartiointifirmoja ehkä näiden uusien kuittipakkojen takia ja ehkä siksi, että siellä ovella olisi mahdollisesti töissä enemmän sellaista väkeä, joita ei yhdistetä heti tiettyihin "negatiivissävytteisiin" tahoihin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom