Kysymyksiä pokeille

Ihan kysymyksenä etenkin kokeneemmille ovimiehille. Oletteko huomanneet kaupunkikohtaisia eroja työskentelytavoissa, työntekijöissä tai jotakin muuta em. ammattiin liittyen?

Itse olen kyllä huomannut erittäinkin paljon. Joissain kaupungeissa on tarjontaa enemmän ja näin ollen tehdään halvemmalla ja ovilla on kokemattomia ukkoja enemmän. Helsingissä on tapahtunut ainakin iso muutos viime vuosien aikana. Tampereella kun kävin niin jokaisessa paikassa missä kävin oli ainakin erittäin ammattitaitoisia ja kokeneita ukkoja töissä. Jyväskylässäkin käsittääkseni kova kilpailu kun siellä on monta isompaa ovifirmaa. Eli kyllä niitä eroja on työtavoissa ja tekijöissä hyvinkin paljon minun mielestä ympäri suomen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tulee noihin vanhoihin "konkareihin", tuntuu osalla olevan vähintääkin kyseenalaisia toimintatapoja käytössä. Nämä kyseiset henkilöt myös ovat usein niitä jotka pitävät itsestään kovinta meteliä ja muistavat mainostaa kuinka ammattitaitoisia ja kovia ovimiehiä ovat.

Ei vois pahemmin pieleen mennä.. Kyllä ne oikeesti pätevät ja pitempään hommia tehneet tietää sen oman arvonsa ovella ilman turhia mainostamisia, kun taas ne maksimissaan pari vuotta alalla olleet on niitä suurimpia pätijöitä..

Niin miksiköhän ne vanhat konkarit on tehneet yli 10 vuotisia uria. Ei nykylainsäädännöllä siellä kukaan ihmisten huvikseen hakkaaja ole enää töissä. Mut on aikanaan opettanut juuri kyseenalaisessa maineesA oleva portsari hommiin ja kyllä sen toimintamallit oli suurimmaksi osaksi hyvän maun rajoissa kun töitä tehtiin vajaa vuosi yhdessä.. olihan se ihmisiä 90 luvulla hakannut tohjoksi tiess kuinka monia mut silloin oli eri meininki ja niitä arpia kun katsoi niin ei kukaan ole silloinkaan syyttä turpaansa saanut. Enhalua puolustella niitä mätiä omenoita mitenkään mut aika usein se asiakas joka on kyytiä saanut unohtaa mainita sen oman osuuden asiaan.

On vittumaista olla hommissa periaatteessa jatkuvan väkivallan uhan alaisena mikäli ei edes saa antaa takaisin kun tullaan läpsimään. Tämä voi kuulostaa raadolliselta mutta se pikku sakko tms ei kyllä toimi tarpeellisena pelotteena olemaan turvautumatta väkivaltaan poken kanssa. Siksi on syytä antaa ihmisen myös tuntea nahoissaan se jos päälle käy. Poliisilla tuo on paljon helpompaa, ei ole ketään kuvaamassa kännykkäkameralla kun putkalla annetaan runtua.

Ja muutenkin poliisin kimppuunkäymisessä on aika saatanasti isompi kynnys ja niitä on aina kaksi ja voimankäyttövälineet hieman eri luokkaa. Treenikaverina oleva poliisi sanoi että viimesen vuoden aikana mennyy painiksi kaksi kertaa.. mulla oli parhaillaan tänä vuonna 5 yhden illan aikana.

On vittumaista olla hommissa periaatteessa jatkuvan väkivallan uhan alaisena mikäli ei edes saa antaa takaisin kun tullaan läpsimään. Tämä voi kuulostaa raadolliselta mutta se pikku sakko tms ei kyllä toimi tarpeellisena pelotteena olemaan turvautumatta väkivaltaan poken kanssa. Siksi on syytä antaa ihmisen myös tuntea nahoissaan se jos päälle käy. Poliisilla tuo on paljon helpompaa, ei ole ketään kuvaamassa kännykkäkameralla kun putkalla annetaan runtua.

Tuon takia varmaan saadaankin välistä lukea lehtien palstoilta portsareiden ylilyönneistä yms. Kaikille kun ei tunnu olevan selvää se ettei poket ole siellä työpaikallaan "antamassa kenellekään takaisin", vaan turvaamassa yleistä järjestystä ja asiakkaiden turvallisuutta. Käytännössähän kaikki tilanteet ei mene aina siisteimmällä mahdollisella tavalla, mutta kyllä nyt tavan tallaajan järkikin jo sen sanoo, että jos työtehtävä on ylläpitää järjestystä, niin ei siellä mitään runtua anneta aina kun vähän olis saumaa.

...tilanteet on aina erilaisia, mutta ihmissaasta on aina ihmissaastaa ja ansaitsee saastan kohtelun. Se on siltikin asiakaspalvelutilanne, nimittäin kaikkia normaaleja asiakkaita kohtaan.

Onko täällä tyyppejä ketkä olivat portsareita jo 15-20v sitten? Jotenkin tuntuu että silloin voimankäytön ollessa huomattavasti vapaampaa ravintoloissakin oli paljon leppoisampi tunnelma, oma kantabaari silloin oli varsinkin hyvinkin kuuluisa siitä että portsarit vastasivat välittömästi voimalla ja siellä ei ollut oikeastaan ikinä mitään ongelmia. Nykyään tuntuu että pokeiltakin on viety niin paljon auktoriteettia pois että hommat ei oikein toimi enää-

Aloitin -96 Joten kaiketi sovin muottiin. En muista että mun duunipaikoissa olisi ollut sen kummempaa kuin nykyään, ehkä enemmän liikkui huhuja niistä kylän kovimmista kahva-apinoista mutta en muista että se olisi ollut sen rauhattomampaa, media ei vain uutisoinut niistä niin paljoa kuin nykyään. Ei ollut kännykameroita millä kuvata se raudoitus sen jälkeen kun asiakas on hajottanut pöydällisen tuoppeja vetänyt akkaansa turpaan, oksentanut tanssilattialle ja potkaissut pokea munille.

Mikään ei olisi parempaaa kuin se ettei ravintoloissa tarvitsisi ovimiehiä ollenkaan, täysin turha menoerä sen viinanmyynnin kannalta, mutta kun siellä on aina niitä sankareita jotka päättävät jossain kohtaa vetää homman jollain tavalla överiksi. Siihen lisäksi pari vihervassaria kännykamerallaan kuvaamaan kuinka auktoriteetti käyttää valtaansa väärin kun se laittaa sankarin nippuun niin mediahan tekee siitä jutun.

Jos joku muutos on tapahtunut niin aika paljon on tullut pienempää ukkoa oville, ennen ne oli pääsääntöisesti keskiarvoa isompia ukkoja mutta nykyään näkee pienempiäkin kavereita paljon. Minkä taas mahdollistaa brassijujutsut ja lukkopainit, sekä se että ovimiehiltä vaaditaan nykyään vähän enemmän asiakaspalvelua kuin "2 euroo".

Joo kyllä kun miettii niin just 90luvun loppupuoliskolla oli tosiaan kovia huhuja joistakin ovimiehistä ja melkein jokaisesta isommasta baarista löyty just näitä rauhoittajia ketkä sitten syystä tai toisesta ei enää nykyään olekkaan portsareina. Sillon oli myös ihan selvä ettei olis itsekkään uskaltanut tietyissä baareissa vittuilla yhtään. Oon itse muutes ollut näkemässä Porvoossa v98 kun poke löi riehujan pään liikennevalotolppaan ja Helsingissä kun portsari mätti turpaan kaksin käsin jotain sekopäätä. Toi on muuten kanssa totta portsarien koko on tippunut 90luvulta tosi paljon.

Joo ei täällä muusta oo saanu lukeekkaan. No onko ollu jänniä hesekeikkoja vai mitä? Truepoket alkaa dokaa ku pääsee duunista
Ai, no mä oon hiljaa sitte :) Enkä kyllä hehkuttamisesta oikeen tiedä, kun ei tä homma ihan niin hienoa kuitenkaan ole, päinvastoin poken hommat sai avaamaan silmät siinä mielessä että haaveet poliisinurasta jäi ja tilalle tuli muuta kuin humalaisten kanssa toimimista.
Aika jännä kyllä että foorumin ainoaan pokeketjuun ei saa oman ''uransa'' alkamisesta kertoilla, vaan pitää olla ensin alan ammattilainen ennen kuin tänne saa kertoa miten on saanut 600e tippiä ja tappanut kaks päällekäynyttä narkkaria kun uhkasivat puukolla. Ei mulla varmaan muuta tähän hätään, kun en oo vielä töissä saanut.

Ei helvetti. 18v, alle 2kk töissä (eli max 16 työvuoroa!) ja nyt jo mukamas vaikuttaa elämään niin paljon että juomisetkaan ei kiinnosta. Oletko sä tosissasi? Sä olet märkäkorva näissä hommissa. Sulla on poika "hivenen" vielä opittavaa.
Olen tosissani, mikä vikana ? Totta vitussa mä olen ''märkäkorva'', ja kyllä se nyt vaan tuntuu vaikuttavan, toisia kun ei juominen ehkä muutenkaan niin paljoa kiinnosta ? ps. työvuoroja on 25 vaikkei se mihinkään vaikuta. Mukava saada palautetta, arvostan aivan helvetisti. Mä kun oikeesti luulin jo olevani saatanan hyvä työssäni ja pidän itseäni ammattilaisena, niin on mukavaa kun joku pudottaa takas maanpinnalle.

Nyt kun näistä pokejen ylilyönneistä on ollut puhetta, niin muistan vuosien varrelta yhden tapauksen, jota itse seurasin sivusta. Pikaruokaravintolan järkkäri heitti yhden riidan haastajan ulos, jonka jälkeen pyyhkäisi tältä jalat alta. Ukko veti sikiö asentoon maahan, jonka jälkeen poke veteli sille suhteellisen kovia polvipotkuja kylkeen, jonka jälkeen jätti äijän keräilemään sinne maahan ja poistui takaisin ravintolaan. Vaikka ympärillä oli suhteellisen paljon ihmisiä, niin kukaan ei sanonut mitään ja asiakaskin keräsi itsensä kasaan ja hyppäsi mitään mukisematta taksiin.

Mites pakkiksen portsarit on valmistautuneet huomenna alkavaan kuittipakkolakiin?

Ostetaan kuittivihko, otetaan siitä arvioitu määrä kuitteja, pistetään ne masiinan läpi tulostettavaksi, josta löytyy päiväys ja maksettu kolme euroa sisäänpääsystä ja narikasta. Jos loppuu kesken, niin tytöt tiskillä tekee lisää. Onneksi toisessa vakkaripaikassa ei tartte kuiteista huolehtia.

Ihan oikiasti HejoPel, 18 vuotias kolli ei pysty kuukauden työkokemuksella kertoon, mihin elämän suunta on menny. Eikä millään pahalla, mutta ei noita jokailtasia hese- ja narikkakeikkoja tarvi raportoida lisättynä kymmenellä :hyvä: - naamalla.
Ja mä väitän, että jos sulle uran toisella keikalla tulee joku narkkari tulukuttaan, niin epäilen suuresti että oot ihan rauhallisesti pystyny hoitaan sen. Kyllä sielä on kaikki mahollinen valahtanu housuun.. Kaikilla meillä on eka keikoilla niin käyny, harva sitä uskaltaa vain myöntää.

Ja mitä tuli tuohon eri kaupunkien väliseen baarikulttuuriin, ite en pysty sanomaan "ison kirkon" menoista, mutta tällä hetkellä kaks vakkaripaikkaa, toinen pe ja toinen la. Lauantaisin kotikaupungin (13t as.) meno rauhallista kuin huopatossutehtaalla, perjantaisin noin 5,5t as. kaupungin "yökerhossa" ja harva se kerta saa vedellä kirjaimellisesti tattiin. Muita satunnaisia keikkoja tuommoseen 60t as. kaupungin kapakoissa ja kaikissa meno molempien noiden väliltä.

Ihan oikiasti HejoPel, 18 vuotias kolli ei pysty kuukauden työkokemuksella kertoon, mihin elämän suunta on menny. Eikä millään pahalla, mutta ei noita jokailtasia hese- ja narikkakeikkoja tarvi raportoida lisättynä kymmenellä :hyvä: - naamalla.
Ja mä väitän, että jos sulle uran toisella keikalla tulee joku narkkari tulukuttaan, niin epäilen suuresti että oot ihan rauhallisesti pystyny hoitaan sen. Kyllä sielä on kaikki mahollinen valahtanu housuun.. Kaikilla meillä on eka keikoilla niin käyny, harva sitä uskaltaa vain myöntää.

Ja mitä tuli tuohon eri kaupunkien väliseen baarikulttuuriin, ite en pysty sanomaan "ison kirkon" menoista, mutta tällä hetkellä kaks vakkaripaikkaa, toinen pe ja toinen la. Lauantaisin kotikaupungin (13t as.) meno rauhallista kuin huopatossutehtaalla, perjantaisin noin 5,5t as. kaupungin "yökerhossa" ja harva se kerta saa vedellä kirjaimellisesti tattiin. Muita satunnaisia keikkoja tuommoseen 60t as. kaupungin kapakoissa ja kaikissa meno molempien noiden väliltä.
En mä nyt mielestäni ihan jokaisesta keikasta oo kyllä tänne kommentoinut, ja narkkari tuli vastaan about kymmenennellä keikalla, olin menossa poistamaan liian humalan takia niin just kun pääsen kohdille niin kaveri oksensi lattialle, eikä mulla paskat housuun tullut mutta kyllä pulssi nousi kun mietin että mitä teen jos tapahtuu jotain, ei kuitenkaan sitä örveltämistä ja ''haista vittua'' pahempaa tapahtunut. Ja missä kohtaa oon puhunut elämän suunnan muuttumisesta ? En laskis elämänmuutokseksi sitä ettei dokaaminen kiinnosta enää senkään vertaa mitä ennen.
ps. :hyper:

Tuon takia varmaan saadaankin välistä lukea lehtien palstoilta portsareiden ylilyönneistä yms. Kaikille kun ei tunnu olevan selvää se ettei poket ole siellä työpaikallaan "antamassa kenellekään takaisin", vaan turvaamassa yleistä järjestystä ja asiakkaiden turvallisuutta. Käytännössähän kaikki tilanteet ei mene aina siisteimmällä mahdollisella tavalla, mutta kyllä nyt tavan tallaajan järkikin jo sen sanoo, että jos työtehtävä on ylläpitää järjestystä, niin ei siellä mitään runtua anneta aina kun vähän olis saumaa.

Harvempi sitä jättää pistämättä lyömähommiksi tai painiksi siitä pelosta että tulee sakkoja. Kyllä sitä pokea monissa paikoissa kuunnellaan ihan muista syistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom