Kysymyksiä pokeille

Miten muut pakkiksen poket itse käyttävät alkoholia ?
Mulla on jostain syystä jäänyt alkoholin käyttö täysin sen jälkeen kun nämä hommat aloitin. En mä ennenkään kovinkaan usein ja paljoa juonut, ehkä kerran kuussa joku 6 bissen illanistujainen ja kerran kolmessa kuussa perseet, saunakalja ehkä joka toinen saunakerta. Nyt ei meinaa edes saunakalja enää maistua, eikä huvita yhtään lähteä kavereidenkaan kanssa muutamalle, baariin vielä vähemmän :D Luulis että tän ikäisenä (18v) olis ajatusmaailma aivan toinen, mutta ei mua vaan jaksa innostaa enää alkoholi ja humala, johtunee varmaan just siitä kun niitä kännisiä saa jo kaikki viikonloput katsoa ilman omaakin juomista :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan koskaan käynyt teidän päälle tai yrittäny vetää turpaan tai muuten uhkaillut? Kuinka usein keskimäärin kuulette suunsoittoa tms?
Tähän mennessä on vaan kerran käyty päälle (toinen kuukausi hommia takana) eikä sekään kovin vakava tapaus, mutta suunsoittoa/vastaan pistämistä on jonkin verran tullut vastaan, juttelemalla nekin on selvinneet poislukien yks narkkari joka ei puhetta ymmärtänyt.. Yleensä suunsoitotkin selviää kun rauhallisesti kyselee että mistä nyt kiikastaa tai jos esimerkiks ulos ohjatessa aletaan suuta soittamaan niin on vaan reagoimatta siihen mitenkään tai reagoi hyvin neutraalisti :D
Just torstaina oli taas tilanne kun ohjasin sammumispisteessä olevaa kaveria ulos, kovin yritti väittää olevansa lähes selvä ja että kaveritkin olivat enemmän kännissä (ne kaverit tuli tästä poistettavasta mulle kertomaankin että alkaa olla heikossa hapessa) mutta puhekin sammalsi jo sen verran ettei meinannut selvää saada. Juttelin kuitenkin ihan rauhallisesti samalla kun haettiin tyttöystävältä narikkalappua yhdessä ja kokoajan juttelin siihen tyyliin että lopuksi tää kaveri totes itsekin että täytyy varmaan mennä taksitolpalle ja kotiin nukkumaan, eikä tarvinnut pahemmin selitellä miksi hän lähti ja miksi kaverit jäi :) Tätä tulee tietenkin vastaan lähes joka ilta, mutta paikka jossa pääasiassa teen hommia, saa aika helposti tappelun tai kärhämän aikaiseksi jos ei toimi tuon ylläolevan tyylisesti, kun porukka on välillä vähän epämääräistä :D

Monessako paikassa autetaan takki päälle? Sekin tuntuu nykyään olevan katoava kohteliaisuus...

Mä en asiakkaana halua, että autetaan takki päälle. Yleensä nappaan takin ja lähden sivummalle vetämään sitä päälle jo senkin takia, että en jää jonoa aiheuttamaan. Joskus saattaa olla hanskoja tms. hihassa, tosin hyvin harvoin.

Vaikka takin auttaminen päälle onkin hieno ele niin minäkin asiakkaana siitä useimmiten kieltäydyn ja otan takkini ja laitan sen itse päälle sivummalla.

Mitä tulee tippeihin niin kyllä mä yleensä jätän, jos koen tarvetta jättää. Tällaisia tapauksia on esim. tuttu portsari ja jonon ohi päästäminen, onpa sitä joskus jätetty ihan pelkän naamakertoimenkin perusteella ;) Kerran jätin tippiä eräälle never-seen-before portsarille kun se vaan oli niin viilipytty niiden mä-ooon-nhiiin-kännisshhä-teinien keskellä ja erästäkin tapausta sai herätellä muutamaankin otteeseen eikä sen verenpaineviisari näyttänyt liikahtavan mihinkään, toisin kuin muutamalla muulla samaisen mestan portsarilla, jotka on kyllä ns. riveleissä kiinni heittämässä pihalle muutamassa minuutissa.

Kaikista hauskimpia noista ihollepukkaajista on oikeesti hyvännäköset, nuoret muijat.
Saattas tulla vaan kotopuolessa jotain sanomista, jos roudais aina työyön päätteeksi "töitä kotiin"... :rolleyes:

Niin kuinkas moni (sinkku tai ei sinkku) miesportsari uskaltaa myöntää käyttävänsä asemaansa hyödykseen naisten pokaamiseen? :)

Mä en ymmärrä tuota teidän vittuilua. Pari kuukautta on lyhyt aika missä tahansa työpaikassa, mut totta kai se nyt fiiliksiin vaikuttaa.

Ei mulla ikinä duunit oo vaikuttanu alkoholinkäyttöön. Enemmän treenaamiset on ohjannut sitä kohtuullisempaan suuntaan. Tiettyjen ihmisten ja kavereiden seuraa en hektisimpinä työajanjaksoina jaksanut johtuen heidän kyseenalaisista elämäntavoistaan (=töissä narkkien kanssa pyöriminen riitti). Toisaalta, työttömänä tuli juotua useammin ajoittaiseen alakuloisuuteen ja tekemättömyyteen, mutta se nyt menee suomalaisen itsesääliluonteen piikkiin.

Ei helvetti. 18v, alle 2kk töissä (eli max 16 työvuoroa!) ja nyt jo mukamas vaikuttaa elämään niin paljon että juomisetkaan ei kiinnosta. Oletko sä tosissasi? Sä olet märkäkorva näissä hommissa. Sulla on poika "hivenen" vielä opittavaa.

En kyllä ymmärrä miksi täytyy olla noin ilkee. Ei kenenkään toisen oman elämän hehkuttaminen ole sulta pois. Joskus on vaan parempi niellä sanansa ja olla hiljaa, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Pitäsköhän tän triidin nimeksi vaihtaa esim. Työraportti pokeille?

Melko moni tuolla kumminkin miettii pokeksi alkamista, niin jos joku rapsaa uransa alkua tänne, niin ne miettijät saavat lukea realismia aiheesta ja eritoten uran alusta.

Ei ole multa eikä muilta pois, vaikka en kaikesta samaa mieltä olisikaan. Ei portsarina oleminen ole mikään vapaamuurari -lahko.

Itekki vasta alottanut työnteon ovihommissa, niin on kyllä ihan mielenkiintosta lukea, miten muilla menee. Varsinkin kun ketjun "vanhempien ammattilaisportsarien" viestien sisältö lähinnä on vaan sitä, että nälvitään nuorempia ja lytätään kaikki muut ihan paskoiksi.

Joskus aaaaikoja sitten tähän ketjuun tuli ihan asiallisia raportteja illoista, kertomuksia ja kokemuksia. Mutta nyt tää ketju näyttää olevan vaan muutama alottelijan ja muutaman "ammattilaisen" välinen nahistelu.

Ei sillä, eihän kaikki keskustelu mene täysin ton otsikon alle, mutten kyllä näkis mitään syytä tehdä toista keskustelua pokehommiin liittyen, varsinkaan kun se kuitenkin melko pian siirretään tämän yhteyteen.

Eli Hejopel, kerro vaan niitä tarinoitas.

Ihan kiva näitä on muutenkin lueskella vaikka portsari en olekaan.

Oks täältä kukaan ihan myymälävartijan hommissa vai ootteko pelkästään portsarina jossai yö klubil/baaris?

Eiköhän homman nimi tuossa aloittelevien portsareiden "lyttäämisessä" ole se, että vanhat "konkarit" ovat konservatiiveja ja ennenkaikkea mustasukkaisia oman ammattinsa puolesta. Pelko on kova, että uusi sukupolvi tulee ja lyttää konkareiden mustasukkaisesti varjeleman tyylin omalla uudella freshillä katsantokannalla!!?? Näin uskoisin, kun lueskelin noita muutamia uusimpia lyttäysviestejä.

P.S. En ole itse portsari.

Mitä tulee noihin vanhoihin "konkareihin", tuntuu osalla olevan vähintääkin kyseenalaisia toimintatapoja käytössä. Nämä kyseiset henkilöt myös ovat usein niitä jotka pitävät itsestään kovinta meteliä ja muistavat mainostaa kuinka ammattitaitoisia ja kovia ovimiehiä ovat.

Sitä saa mitä tilaa-meininki. Eli asiakkaaseen käytetään todella ylimitoitettuja voimakeinoja. Itse en ainakaan katso kyseisen toiminnan olevan ammattitaitoista työskentelyä. Ei vain kuulu ovimiehen työnkuvaan jakaa omankädenoikeutta.

Mainittakoon vielä, että en väitä kyseisen toiminnan olevan yleistä, mutta sitä valitettavasti vain tapahtuu. Enkä todellakaan halua yleistää vanhoja "konkareita", onhan parhaat ovimiehet juurikin näitä vanhoja "konkareita". Kuitenkin siihenkin joukkoon mahtuu niitä mätiä yksilöitä.

Sitä saa mitä tilaa-meininki. Eli asiakkaaseen käytetään todella ylimitoitettuja voimakeinoja. Itse en ainakaan katso kyseisen toiminnan olevan ammattitaitoista työskentelyä. Ei vain kuulu ovimiehen työnkuvaan jakaa omankädenoikeutta.

Mainittakoon vielä, että en väitä kyseisen toiminnan olevan yleistä, mutta sitä valitettavasti vain tapahtuu. Enkä todellakaan halua yleistää vanhoja "konkareita", onhan parhaat ovimiehet juurikin näitä vanhoja "konkareita". Kuitenkin siihenkin joukkoon mahtuu niitä mätiä yksilöitä.

Vanhoille tutuille ts. vaki-idiooteille ts. pikkunilkeille on eri otteet kuin ensimmäistä kertaa rähinäviinaa nauttineelle.

Ja ruuvari osui naulan kantaan, vaikka väärä työkalu onkin ;)

Ihan kysymyksenä etenkin kokeneemmille ovimiehille. Oletteko huomanneet kaupunkikohtaisia eroja työskentelytavoissa, työntekijöissä tai jotakin muuta em. ammattiin liittyen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom