Kysymyksiä pokeille

Mä en asiakkaana halua, että autetaan takki päälle. Yleensä nappaan takin ja lähden sivummalle vetämään sitä päälle jo senkin takia, että en jää jonoa aiheuttamaan. Joskus saattaa olla hanskoja tms. hihassa, tosin hyvin harvoin. Talvella kun lähen baariin niin otan muovikassin taskuun ja sullon sinne kaikki hanskat, pipot, kaulaliinat ym. ne kun tuppaavat tippumaan hihasta narikan lattialle. Ihmettelen miksi narikassa ei ole valmiina pusseja jotka voisi laittaa takin kanssa naulaan roikkumaan. Pysyis mun lisäksi muillakin kamat tallessa. Pistäkääs poket ideaa eteenpäin ja hommatkaa pussit narikkaan niin ei tarvitse kuunella asiakkaiden ininää taikka kontata narikan lattialla.
Ne narikat on yleensä vitun ahtaita ja vielä ahtaampia, ei oo tilaa ripustella muovikasseja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai sitä nyt erikseen omaan narikkaansa tartte laittaa vaan sinne takin alle tai vaikka sitten hihaan. Pitääkin itse toteuttaa tuota jos ja kun seuraavaksi lähtee radalle.

Ne narikat on yleensä vitun ahtaita ja vielä ahtaampia, ei oo tilaa ripustella muovikasseja.
Jos siinä naulassa saa takin pysymään niin siihen kyllä saa muovipussinkin roikkumaan kahvoistaan. Tai noh, ainakin kaikissa baareissa joissa minä olen käynyt. En tietenkään ole käynyt läheskään kaikissa maailman baareissa mutta otanta on suhteellisen laajahko.

Jos siinä naulassa saa takin pysymään niin siihen kyllä saa muovipussinkin roikkumaan kahvoistaan. Tai noh, ainakin kaikissa baareissa joissa minä olen käynyt. En tietenkään ole käynyt läheskään kaikissa maailman baareissa mutta otanta on suhteellisen laajahko.
Muuten joo, mutta kun niitä takkeja on kolme-neljä riviä päällekkäin ja 50 paikkaa vierekkäin, niitä taaimmaisia takkeja on vitun vaikee kaivaa jo ilman muovipussejakin pois + mitä enemmän kamaa narikkaan ängetään niin sitä ulommas ne ulommaiset takit tulee, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kun ne naulat on aika lähellä toisiaan, ohuet takit saa pysymään hyvin vieretysten mutta kun väliin tungetaan reppua, käsilaukkua jne. niin alkaa rivit hajoilemaan jne.
Yllättävän moni narikka on perseestä ja huonosti tai ei ollenkaan suunniteltuja, poislukien suurten yökerhojen narikat, joten kaikenmaailman järjestelyt on hankala toteuttaa narikassa poken toimesta ilman rakenteellisia muutoksia. Kätevintä on tunkea ne hanskat ja huivi taskuun ja säästää tilaa jolloin narikkakin toimis paremmin eikä niitä tavaroita putoilis jos kaikki toimisivat näin.

Ennenkuin kukaan tulee pätemään huonosta suunnittelusta, niin ne naulat on pakko tunkea lähekkäin.

Kyllä ne laukut ja reput sinne menee, mutta vaikeuttaa huomattavasti oikean takin löytymistä -> asiakas joutuu odottamaan pidempään.

Sen takia myöskään ei ole mitään järkeä päästää kännistä asiakasta hakemaan takkiansa itse, vaikka nauloja olisi vähän. Sinne takkien mereen uppoaa aika hyvin tavarat piiloon.

Muuten joo, mutta kun niitä takkeja on kolme-neljä riviä päällekkäin ja 50 paikkaa vierekkäin, niitä taaimmaisia takkeja on vitun vaikee kaivaa jo ilman muovipussejakin pois + mitä enemmän kamaa narikkaan ängetään niin sitä ulommas ne ulommaiset takit tulee, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kun ne naulat on aika lähellä toisiaan, ohuet takit saa pysymään hyvin vieretysten mutta kun väliin tungetaan reppua, käsilaukkua jne. niin alkaa rivit hajoilemaan jne.
Onko se sitten helpompaa kun se sama määrä sitä kamaa on siellä narikassa takin pussissa josta on pohja pois (lue: takin hihassa), ja/tai lattialla?

Pakko kommentoida tähän takin päälle laittamiseen narikassa, parisen viikkoa sitten paikallisessa yökerhossa narikkahenkilö auttoi takin päälle (olen mies) :worship: Hieman huvitutti kun eipä pahemmin tälläiseen ole tottunut mutta nyt harmittaa kun en tippiä tajunnut tämmöisestä hauskasta huomaavaisuudesta antaa. Varmasti tippaan ensi kerralla jos vielä sama henkilö tulee vastaan yhtä mukavissa merkeissä :)

Ennenkuin kukaan tulee pätemään huonosta suunnittelusta, niin ne naulat on pakko tunkea lähekkäin.

Kyllä ne laukut ja reput sinne menee, mutta vaikeuttaa huomattavasti oikean takin löytymistä -> asiakas joutuu odottamaan pidempään.

Sen takia myöskään ei ole mitään järkeä päästää kännistä asiakasta hakemaan takkiansa itse, vaikka nauloja olisi vähän. Sinne takkien mereen uppoaa aika hyvin tavarat piiloon.
Komppaan, mutta huonosta suunnittelusta on kuitenkin siinä mielessä kyse ettei narikalle ole kaikenkaikkiaan järjestetty enempää tilaa ja enempää paikkoja, jolloin ei tulis niin ahdasta.

- - - Updated - - -

Onko se sitten helpompaa kun se sama määrä sitä kamaa on siellä narikassa takin pussissa josta on pohja pois (lue: takin hihassa), ja/tai lattialla?
Jos sen pussin saa ängettyä takin taskuun niin se on tietty paras vaihtoehto, mutta takin ulkopuolelle sitä ei ole järkeä laittaa yllämainitsemistani syistä johtuen.

Ajatus onkin että naulaan laitetaan pussi roikkumaan kahvoistaan ja takki siihen päälle siitä niskassa olevasta lenkistä. Pussi on takin sisällä "suojassa" ja hanskat, pipo, villapaita ja kaulahuivi ovat pussissa ja roikkuvat takin sisällä noin takin vatsan/vyötärön korkeudella, eli suuri piirtein samalla korkeudella kuin niiden ollessa hihassa, tai takista riippuen taskussa.

- - - Updated - - -

Tämähän ei varsinaisesti portsarin persettä kutita :lol2: mutta eipä ainakaan mulle noin useasti ole käynyt töissä.

Meinaatko, että jos myy vaatesäilytystä, mutta ei sitten säilytäkään niitä vaatteita ettei tule sanomista (maksamista)?
Edit. Sitten kun asiakas lähtee suuttuneena ulos kun ei saanut sitä palvelua mistä maksoi niin poke voi sitten netissä miettiå, että miksi ei tule tippiä. Ai niin, se asiakaspalvelu...

Pussi, jonka sisällä on villapaitaa ja kaulahuivia, on jo niin täynnä, että päällä oleva takkikin pullistuu ulospäin. Ja hyvällä lykyllä vastapuolellekin tulee reppua ja laukkua (kääntyvissä "oksissa"). Ne koukut on muutaman sentin päässä toisistaan, ja monesti jopa kaks riviä päällekkäin limittäin. Siellä on siis ahdasta jo muutenkin.

Tuota pussia voi käyttää, jos sinne ei muuta pipon ja hanskojen lisäksi tule (mielellään). Ja kun niitä reppuja ja laukkuja kuitenkin tulee, niin ei se yksi pussi vituta tai sitä poista. Suosittelisin kuitenkin mielummin hiharatkaisua, jos vaan pysyvät sisässä. Ei niitä lapasia ja pipoja ainakaan minun narikoissa pyöri lattialla.

Läpät voi ottaa joskus läppinäkin ;)

Kuinka moni on tehnyt hommia laivalla? Koulut loppuu itellä näillänäkymin kokonaan maaliskuun kirjotusten jälkeen ja olis siinä pääsykoeajan ja syksyn välillä oikein hyvää aikaa kokeilla vaikka tuommosta hommaa, kiinnostaisi kyllä ja saisi melko hyvää työkokemustakin.

Miten tuonne pääsee? Auttaako esimerkiksi se, että yksi tuttu on töissä Silja Linella, vaikkakin ravintolahenkilökuntaan kuuluvana?

Mulla vanha tuttu on laivapoliisina ja ei ihan kauheen helpolla taida uusia ottaa. Itse oisin päässyt aikanaan tuuraushommiin mut ei riittänyt ruotsin kielitaito

Ajatus onkin että naulaan laitetaan pussi roikkumaan kahvoistaan ja takki siihen päälle siitä niskassa olevasta lenkistä. Pussi on takin sisällä "suojassa" ja hanskat, pipo, villapaita ja kaulahuivi ovat pussissa ja roikkuvat takin sisällä noin takin vatsan/vyötärön korkeudella, eli suuri piirtein samalla korkeudella kuin niiden ollessa hihassa, tai takista riippuen taskussa.

- - - Updated - - -

Meinaatko, että jos myy vaatesäilytystä, mutta ei sitten säilytäkään niitä vaatteita ettei tule sanomista (maksamista)?
Edit. Sitten kun asiakas lähtee suuttuneena ulos kun ei saanut sitä palvelua mistä maksoi niin poke voi sitten netissä miettiå, että miksi ei tule tippiä. Ai niin, se asiakaspalvelu...
Narikassa ei paljoo poke pääse vaikuttaa jos narikka on ahdas, yleensä nää naulakot on ajoilta kun textiilit oli pienempiä... Vaatteet on kun nykypäivän autot, suurentuneet vitusti...

Kuinka moni on tehnyt hommia laivalla? Koulut loppuu itellä näillänäkymin kokonaan maaliskuun kirjotusten jälkeen ja olis siinä pääsykoeajan ja syksyn välillä oikein hyvää aikaa kokeilla vaikka tuommosta hommaa, kiinnostaisi kyllä ja saisi melko hyvää työkokemustakin.

Miten tuonne pääsee? Auttaako esimerkiksi se, että yksi tuttu on töissä Silja Linella, vaikkakin ravintolahenkilökuntaan kuuluvana?
Ei auta.
Ota yhteys merivälitykseen, joka välittää keikkamiehet. Saat kuulla vaatimukset ja pystyt keräämään tarvittavat laput kasaan.
Täällä Pakkiksella on laivaketju, kaiva se esiin. Siellä selitetty kaikki tarpeellinen.

Edit. joskin sä Japetius taidat olla kyllä liian nuori noihin hommiin, eivät ainakaan ennen ottaneet mielellään junnuja

Eli tämmöistä kesätyö/keikkatyö-tyyppistä komennusta tuskin on niin näppärästi saatavilla, vaikka kaikki tarvittavat koulutukset kävisikin.

Laivoilla käytetään myös ulkopuolelta ostettua järjestyksenvalvontaa eli tollaseen firmaan sitten vaan kyselyä jos sitä kautta pääsisi "helpommin".

Eli tämmöistä kesätyö/keikkatyö-tyyppistä komennusta tuskin on niin näppärästi saatavilla, vaikka kaikki tarvittavat koulutukset kävisikin.

Voi olla vähän hankalaa kieltämättä. Tiedän yhden kaverin, joka teki 20-kesäisenä jv-hommia laivalla. En tiedä sit oliko tuossa tekijänä kaverin oikeissa piireissä liikkuminen, iso koko, kielitaito, vai ihan vaan se, että kyseessä on mainio tyyppi. Luultavasti edellä mainittujen yhdistelmä. Muuten laivaväki tuntuu olevan varttuneempaa väkeä.
Maakravuille löytyy kyllä jv-hommia, että et sä kyllä työttömäksi jää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom