Kysymyksiä pokeille

Pätemistä suorittavilta räppigäppimiehiltä kannattaa ottaa henkiset ilmat pihalle, jos vaan sanansäilä taittuu. Ei niitä ihan ekana tarvi alkaa fyysisesti rankomaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei niitä hesekeikkoja tule kun sanoo ettei tee niitä. Ei se sen ihmeempää ole. Ei siitä kukaan mustalle listalle laita.

Toi on ihan totta, mutta jos noilla hommilla haluaa tienata, joissain firmoissa ei oo uudelle tekijälle vaihtoehtoja. Eihän töihinkään ylipäätään oo pakko mennä, mut ei sitä rahaakaan silloin tule.

Sviddu, laittoivat mulle tähän kuuhun 60 tuntia töitä :DD Toi alkaa olla jo aika paha kun mulle tulee viikossa 35 tuntia koulua, eikä ykskään pe-tai la- ilta oo vapaa :D Joululoma alkaa onneks koulusta 20. päivä ja 21. päivän jälkeen mulla onkin 5 päivää vapaata kaikesta ja sit taas duunia. Muuten ihan siedettävää, mut joukossa on muutama keikka jossa teen ensin 5h pubissa ja heti perään 3 tuntia hesellä eli oon hiukan ennen kuutta aamulla himassa. Tostahan saa rahaa ihan vitusti eli se korvaa kyllä tuskan mutta raskaita viikkoja tulee kyllä olemaan nää kolme ensimmäistä viikkoa, pitää opetella nukkumaan arkisin enemmän kun viikonloppusin ei enää oo aikaa nukkua :D

Sviddu, laittoivat mulle tähän kuuhun 60 tuntia töitä :DD Toi alkaa olla jo aika paha kun mulle tulee viikossa 35 tuntia koulua, eikä ykskään pe-tai la- ilta oo vapaa :D Joululoma alkaa onneks koulusta 20. päivä ja 21. päivän jälkeen mulla onkin 5 päivää vapaata kaikesta ja sit taas duunia. Muuten ihan siedettävää, mut joukossa on muutama keikka jossa teen ensin 5h pubissa ja heti perään 3 tuntia hesellä eli oon hiukan ennen kuutta aamulla himassa. Tostahan saa rahaa ihan vitusti eli se korvaa kyllä tuskan mutta raskaita viikkoja tulee kyllä olemaan nää kolme ensimmäistä viikkoa, pitää opetella nukkumaan arkisin enemmän kun viikonloppusin ei enää oo aikaa nukkua :D

Mukavan se on tehä ku hommia tarjotaan, teet vaan kaikki mitä pystyt, niin työnantaja kattoo hyvällä ja saa kokemusta. Muista kuitenki ettei kaikkia vuoroja ole pakko haalia, jos ei vaan jaksa. Tuskin se työnantaja siitä nokkiinsa ottaa.

Joulukuu on tämmönen. Kyllä se siitä hiljenee. Ite jouduin ottsa kaks ukkoa lisää töihin kun puskee tilausta joka suunnasta. Teet sen 60 tuntia mukisematta niin susta jää hyvä kuva. On sitten hiljasempinakin aikoina niitä työvuoroja.

Juu kyllä mä noi hommat otan mielellään vastaan kun siitä saa ihan mukavat rahatkin, kyllä tän kolme viikkoa jaksaa painaa ja sit on loppukuu helpompaa kun ei oo koulua. Tammikuun lopulla ja helmikuussa pitää ilmottaa vaan työnantajalle että sillon pitää ottaa vähän rauhallisemmin kun alkaa lukion prelit ja ekat YO-kokeet. Eilen oli 8 tunnin tuplavuoro eli kaks eri paikkaa, 19-03, oli aika rankkaa kun olivat niin hiljaisia paikkoja että loppu tekeminen kesken :D Tänään helpompi 5h vuoro ja huomenna taas tupla, 21-05. Oon tyytyväinen kyllä että työtä riittää ja saan kuitenkin joulun pyhät viettää perinteisesti perheen kanssa, uudenvuoden oon hommissa kun ei oo mitään muutakaan tekemistä :D
Joulukuusta vielä, mua itseasiassa kysyttiin tuon 60 tunnin oman firman hommien lisäks toisesta firmasta yhdelle keikalle hommiin kymmeneks tunniks, mutta oli siinä jo valmiina 8h tuplavuoro niin en päässyt :D

Nyt on tässä talvella heitetty pari tuttua baarista juopumisen takia pihalle. Ihmetyttää vain, että mitä liikkuu pokejen päässä kun ei anneta ottaa päällystakkia narikasta? Mitään agressiivisuutta ei ole kohdehenkilöissä ollut, mutta työnnetään vain ovesta ulos pakkaseen. Lähteekö ihmisiltä järki siinä ovella seisoessa vai onko se edellytys, että pääsee niihin hommiin?

Juu, nyt voi inistä että mitä juo niin paljon mutta se ei ole nyt pointti. Siihenkin voi vastata, että ravintolalla on lakiin perustuva velvollisuus olla tarjoilematta. Mutta sekään ei nyt ole se pointti.

Edit. ja ainahan voi mtös spekuloida tyrmäystipoista. Mutta kohtelu lienee samaa.

Haisee tarinan värittelyltä jos juopumisen takia poistetaan eikä anneta takkia ottaa narikasta, hyvinkin todennäköisesti on ollut narikkalappu hukassa tai vastaanlaittoa matkalla jolloin on vain pistetty poka pihalle.

Ehkä ne tyrmäystipat kannattaa vaan nauttia kotona kun se syy siinä juomisessa on ravintolassa henkilökunnassa ja kaikissa muissa kuin itessään kun ollaan naamat.

Haisee tarinan värittelyltä jos juopumisen takia poistetaan eikä anneta takkia ottaa narikasta, hyvinkin todennäköisesti on ollut narikkalappu hukassa tai vastaanlaittoa matkalla jolloin on vain pistetty poka pihalle.

Ehkä ne tyrmäystipat kannattaa vaan nauttia kotona kun se syy siinä juomisessa on ravintolassa henkilökunnassa ja kaikissa muissa kuin itessään kun ollaan naamat.
Miten japi sä osaat olla noin peelo? Kaksi kertaa totesin, että se ei ole se pointti, niin eiköhän tämä yksi sitten tarraa siihen kiinni. Hyvä japii.

Edit. Pitääkö sun japi muuten kauheasti ponnistella tuon sun peeloutesi eteen vai tuleeko se luonnostaan?

Miten japi sä osaat olla noin peelo? Kaksi kertaa totesin, että se ei ole se pointti, niin eiköhän tämä yksi sitten tarraa siihen kiinni. Hyvä japii.

Sinähän se peelo olet varmaan ollut kun olet pari kertaa lentänyt ilman takkia pihalle. (Kavereiden puolesta kyselen)

Nyt on tässä talvella heitetty pari tuttua baarista juopumisen takia pihalle. Ihmetyttää vain, että mitä liikkuu pokejen päässä kun ei anneta ottaa päällystakkia narikasta? Mitään agressiivisuutta ei ole kohdehenkilöissä ollut, mutta työnnetään vain ovesta ulos pakkaseen. Lähteekö ihmisiltä järki siinä ovella seisoessa vai onko se edellytys, että pääsee niihin hommiin?

Juu, nyt voi inistä että mitä juo niin paljon mutta se ei ole nyt pointti. Siihenkin voi vastata, että ravintolalla on lakiin perustuva velvollisuus olla tarjoilematta. Mutta sekään ei nyt ole se pointti.

Edit. ja ainahan voi mtös spekuloida tyrmäystipoista. Mutta kohtelu lienee samaa.

Syitähän voi olla useita; esim. Juuri tuo, että narikkalappu on hukkunut. Ei silloin jo poistettua oteta sisälle penkomaan narikkaa. Vielä ei täälläpäin ole niin kylmä, etteikö pikkupakkasilla pärjäis ilman takkiakin. Usein tulee myös vastaan ihmisiä, jotka alkavat poiston jälkeen vittuilemaan, kun kysyy onko takkia narikassa, tai eivät suostu antamaan narikkalappua vaikka sellainen olisikin. Osa myös lähtee menemään (seuraavaan baariin) sen kummemmin jäämättä selvittämään asiaa. Onhan niitä erilaisia ihmisiä ovellakin, mutta 90% näistä tapauksista on asiakaslähtöisiä. Ei oikein osata käyttäytyä (useimmat edes selvinpäin) ja näistä asioista sitten itketään nettifoorumeilla sen sijaan että asia selvitettäisiin paikanpäällä tai viimeistään seuraavana päivänä (selvinpäin).

Huhhuh saatana, nyt oli kyllä raskas viikonloppu :D torstaina 8h töitä, pitkä mutta rauhallinen ilta kun oli hiljaista sekä hohtogolfissa että päivisin ruokaravintolana toimivan ''pubin'' ovella. Perjantaina vitun raskas vuoro pubissa joka viimeksi oli rauhallinen kun siellä tein vuoron, mutta nyt osui kohdalle pari narkkia (pistin pihalle oman pullon takia, toinen yrjös lattialle matkalla ulos, toisella jotain vitun haavatyynyjä ison nuppineulan näkösillä jutuilla kädessä kiinni kun vilahti takin hihan alta?), teinejä jotka huuteli keskenään, sisälläpolttaja jne. pistin varmaan 15 tyyppiä ulos ja estin toiset 15, kaks sai porttarin.
Sit eilen samassa pubissa, ensimmäiset 3h oli todella hiljaista, max 10 hlö sisällä, mutta 12 aikaan sinne alko virrata sakkia niin et jouduin jo tunnin ennen valoa laittamaan ulko-oven kiinni, yhden kerran vuodessa juovan naisen kanssa sai testata kärsivällisyyttä varmaan vartin kun olin laittamassa humalan takia pihalle + tää muija aiheutti kauheen kolmiodraaman. Rupes ensin riehumaan ja sit itkettiin ja lopulta lähdettiin pahoitellen ulos uuden tuttavuuden kanssa. Sit siitä heselle joka oli aika paskaa, ennen kun en ole siellä ollut. Ei muuten mitään, mutta kun ne muutamat törkeessä kännissä olevat tai eräs riehujapariskunta jotka haukkuivat hessun satanistiks ja kirosivat poket helvettiin olisivat baarista lentäneet ulos jo tullessa, mut hesellä niille ei voi tehdä mitään ennen kuin ne oksentaa tai alkaa toden teolla riehumaan. Nyt 6h yöunilla salille jalkatreeniin ja illalla seiskalta nukkumaan :D Ens viikolla taas 35 tuntinen kouluviikko mut onneks ens viikonloppuna on vaan kaks suhteellisen kevyttä vuoroa töitä.

Syitähän voi olla useita; esim. Juuri tuo, että narikkalappu on hukkunut. Ei silloin jo poistettua oteta sisälle penkomaan narikkaa. Vielä ei täälläpäin ole niin kylmä, etteikö pikkupakkasilla pärjäis ilman takkiakin. Usein tulee myös vastaan ihmisiä, jotka alkavat poiston jälkeen vittuilemaan, kun kysyy onko takkia narikassa, tai eivät suostu antamaan narikkalappua vaikka sellainen olisikin. Osa myös lähtee menemään (seuraavaan baariin) sen kummemmin jäämättä selvittämään asiaa. Onhan niitä erilaisia ihmisiä ovellakin, mutta 90% näistä tapauksista on asiakaslähtöisiä. Ei oikein osata käyttäytyä (useimmat edes selvinpäin) ja näistä asioista sitten itketään nettifoorumeilla sen sijaan että asia selvitettäisiin paikanpäällä tai viimeistään seuraavana päivänä (selvinpäin).

Jatkoksi vielä tuohon, niin harvoinpa pokekaan mikään ajatuksenlukija on sen suhteen että mistäs se narikkalappu löytyy. Pääsääntöhän on että ei aleta taskuja penkomaan, jos ei lain ja järjestyksen turvaamiseksi ole ihan välttämätöntä, mutta narikkalappu ei tässä suhteessa ole vielä mikään kovin vaikuttava tekijä. Jos poistotilanteessa liian päihtynyt antaa olettaa että narikkalappua ei ole, niin sitten sitä ei ole. Ei sitä täydestä narikastakaan voi alkaa yhden itsensä turraksijuoneen kamoja ettimään.

Omilla työpaikoilla pyritään kuitenkin siihen, että se narikkalappu sieltä etitään ja takki saadaan asiakkaalle päälle, oli kyseessä liian juopunut tai pahimmassa tapauksessa henkilö, joka pitää voimakeinoin poistaa paikalta.

Perus nippusiteet on vähän hankalia, kun niitä ei saa lukittua. Jos asiakas omilla toimillaan niitä kiristää, poisotto hankaloituu. Sitten taas käyttöön tarkoitetut (hyvät) alkaa maksamaan sen verran, että samalla rahalla saa ok ketjuraudat. Tietty ajaahan ne asiansa esim. Varavälineinä, mutta en ensisijaisena kahlehtimisvälineenä käyttäisi. Jalathan niillä on kätevä tarvittaessa niputtaa. Ja huomioitavaa on, että nippusiteiden tms. Käyttöä pitää harjoitella, koska itse kahlehtimistekniikka poikkeaa rautojen vastaavasta. Jos harkitsee, niin sitten riittävän leveää sidettä, ei mitään ohutta.

Kankaiset siihen tarkoitukseen tehdyt siteet on ihan okei. Hankalahko laittaa jos poka rimpuilee ihan perkeleesti. Oli festareilla niitä mukana kun tuli paketoitua lähemmäs 20 ihmistä yhden illan aikana niin raudat oli vähän huono vaihtoehto. Paksut muoviset on muuten paremmat mutta ne vie liikaa tilaa kun eivät oikeen taitu samanlailla kun normi nippusiteet. Jalkoihin kerran laitoin yhelle narkille joka raudoissa yritti potkia ja purra ja räkiä, siihen käyttöön oli hyvät.

- - - Updated - - -

mut hesellä niille ei voi tehdä mitään ennen kuin ne oksentaa tai alkaa toden teolla riehumaan. .

Niinkun miksi ei saisi ? Kuka sua siellä tulee kieltämään. Tuon voi ihan hyvin perustella poliisille häiriö/uhkaavana käytöksenä ja se taitaakin olla ainoa jolle sun tarttee edes teoriassa se perustella. Meillä oli yks tuommonen vastaava ruokapaikka mikä oli 24h auki aikanaan ja kyllä mä ainakin ohjeistin työntekijäni jättämään kaikki tuommoset örveltäjät ja sekoilijat pois. Ei haitannut ainakaan henkilökuntaa yhtään kun tuommoiset pysyi poissa. Ei taida hesekään siihen yhteen myymättömään kerros-ateriaan kaatua.

Kankaiset siihen tarkoitukseen tehdyt siteet on ihan okei. Hankalahko laittaa jos poka rimpuilee ihan perkeleesti. Oli festareilla niitä mukana kun tuli paketoitua lähemmäs 20 ihmistä yhden illan aikana niin raudat oli vähän huono vaihtoehto. Paksut muoviset on muuten paremmat mutta ne vie liikaa tilaa kun eivät oikeen taitu samanlailla kun normi nippusiteet. Jalkoihin kerran laitoin yhelle narkille joka raudoissa yritti potkia ja purra ja räkiä, siihen käyttöön oli hyvät.

- - - Updated - - -

Niinkun miksi ei saisi ? Kuka sua siellä tulee kieltämään. Tuon voi ihan hyvin perustella poliisille häiriö/uhkaavana käytöksenä ja se taitaakin olla ainoa jolle sun tarttee edes teoriassa se perustella. Meillä oli yks tuommonen vastaava ruokapaikka mikä oli 24h auki aikanaan ja kyllä mä ainakin ohjeistin työntekijäni jättämään kaikki tuommoset örveltäjät ja sekoilijat pois. Ei haitannut ainakaan henkilökuntaa yhtään kun tuommoiset pysyi poissa. Ei taida hesekään siihen yhteen myymättömään kerros-ateriaan kaatua.
Nojoo, nyt kun noin ajattelee niin vois tuollaiset pihallekin laittaa, mutta tässä tapauksessa oli parempi antaa pariskunnan syödä hampurilaisensa ja jatkaa huutelua sit kaduilla sen jälkeen, olivat kuitenkin hiljaa syömisen ajan.
PS. Vittu että meni unirytmi sekaisin tollaisesta kolmen vuoron putkesta kun pääsin nukkumaan kolmen ja kuuden välillä ja nousin ylös n.6-7h unilla, nyt kun eilen sai mennä jo kympiltä nukkumaan niin heräsin 6h unien jälkeen neljältä jo suhteellisen virkeenä ja yritin pari tuntia pyöriä ennen kuin luovutin.

Saattaisi olla tässä jv-hommia tulossa pe ja la yönä molempina klo 22-03. Mitähän tämmöinen aloitteleva 18 vuotias järkkäri kehtaisi palkaksi vinkua kun tuntipalkkaa maksetaan?

Riippuu vähän tottakai paikasta, mutta ihan TESsin mukaan olen itse pyytänyt. Tai sitten joku mukava läjä käteen, esim 100e koko keikasta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikähän mahtaa olla TESsin mukainen palkka pokelle? (Ei siis liivimiehelle) Ite ku ei oo tarvinnu koskaan olla ovella alle 15e/h ja toisessa tämän hetken vakkarimestassa reilusti yli 20e/h. Onko näissä koviakin heittoja kaupunkien välillä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom