Kysymyksiä pokeille

Itsellä on peruspalkka 10,51e/h, tuohon tulevat sitten tottakai kaiken maailman lisät päälle. Iltalisä, yölisä, lauantaiyölisä ja tietenkin pyhäyölisä, kun sunnuntain puolelle yöllä päästään. Peruspalkka myös tuplaantuu sunnuntaille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikähän mahtaa olla TESsin mukainen palkka pokelle? (Ei siis liivimiehelle) Ite ku ei oo tarvinnu koskaan olla ovella alle 15e/h ja toisessa tämän hetken vakkarimestassa reilusti yli 20e/h. Onko näissä koviakin heittoja kaupunkien välillä?

Ei sellasta taida olla kun ei se portsari oikeen mahdu mihinkään tessiin. Hyvin usein nuo on firma ja kaupunkikohtaisia sovittuja juttuja riippuen paikkojen vaatimustasosta ja laskutuksesta yms. Sitten on vielä nämä harvat narikkapalkkalaiset jotka sitten voikin tienata vaikka 50 euroa tunti.

Kysy työnantajalta mitä se tarjoaa ja koita pistää siihen hiukan lisää. Täälläpäin aloittelijalle aika perus palkka on kokemusten ja kuulemusten mukaan 10 ja 15 euron väliltä per tunti. Useimmiten ihan tuon arvion alakanttiin, ja palkka nousee jos hoitaa hommansa hyvin ja tekee töitä kun pyydetään.

Antakaas kokeneemmat jermut ohjeita aloittelijalle.

Eli kurssit käytynä ja olis kiinnostus lähteä oville ja saada kokemusta alalta. Olen tässä miettinyt, kuinka sitä ensimmäistä paikkaa lähtisi hakemaan. Oon omalta paikkakunnalta katellu muutamaa baaria jossa olis mukava opetella näitä hommia ja alotella.

Miten, mistä tai keneltä näistä kyseisistä kapakoista kannattais lähtee kyselee töitä?
Paikan pokelta, nettisivuilta ottaa paikan johdon yhteystietoja ja soitella, kysellä vuokrafirmoista?

Kiitos jo etukäteen! :)

Soittelet paikallisiin firmoihin ja ensimmäiseksi kysyt kurssin vetäneeltä firmalta, ellei ollut jonkun aikkarin tms. kautta :D Yleistä on että kurssilta otetaan pari kaveria mukaan kuvoihin ja jos hoitavat hommansa hyvin, saavat enemmänkin hommia.
E. Nykyään on siis tosi harvinaista että baarilla olis oma järkkäri, joten baareista on aika turha kysyä, samoin poket kantsii jättää välistä ja soittaa suoraan sinne firman johtoon, kyllä sulle keikkaa laitetaan jos siltä vaikutat että pystyt ne hoitamaan. Nyt on sesonki (joulukuu), mitä nopeammin toimit, sitä varmemmin saat tälle kuulle ainakin jonkun keikan josta taas seuraa lisää keikkoja jos menee hyvin :)

Kyllä parhaat paikat menee ns. Suosituksella nykyään, itse oon muutaman tuonut remmiin mutta vaan kun oon tiennyt ettei kaveri mee puihin vaikka jotain odottamatonta tapahtuisi.. Siellä ollaan muiden turvallisuudentakia ja asiakaspalvelemassa, ei pokaa naisia tai kohottamassa itsetuntoa.. Noyryys ja hyvät puheenlahjat ei rasita lihaksia ja tuo taskunpohjalle jotain extraa....

Tukes varoittaa: Sotilaskäyttöön tarkoitetut suojaimet eivät sovellu kuluttajille - Uutiset - Talouselämä Osaisko joku selventää mulle, miten sotilaskäyttöön tarkoitetut suojaimet eroavat siviilikäyttöön tarkoitetuista? Ei sotilasmallin kelvarikaan ORAKkia pysäytä mistään suunnasta. Vai onko tässä taustalla jotain sellaista, että TUKES saa rahaa jokaisesta myydystä, testatusta tuotteesta? Tuskin nuo ainakaan huonompia tehtäväänsä ovat.

Jos meillä pitää olla siviili- ja sotilaskäytön suojaimet, niin missä on viranomaiskäyttöön tarkoitetut?

Tässä jutussa todennäköisesti tarkoitetaan ylijäämäkauppojen myymiä käytettyjä sirpale tms. liivejä keräilykäyttöön / softaukseen. Toinen asia on toki puhtaasti sotavarusteeksi tarkoitetut suojaliivit, joilla ei tarvitse olla tuota CE-merkintää. Ei ne tosin huonommin suojaavia ole, vaikka merkintä puuttuu. Tosin on huomioitava, että harvassa sotakäyttöön tarkoitetussa liivissä on pistosuojausta.

Onkos arvon muut ovella päivystävät huomanneet,että tippi kulttuuri on muuttunut aika radikaalisti? toki onhan se paikastakin kiinni mutta niin.

Historiasta en niin kovin paljoa tiedä kun oon 2kk tehnyt hommia, mutta tippi on kyllä harvinaista herkkua vaikka oonkin ovella sosiaalinen, availen ovea ja juttelen asiakkaille. Joskus tulee muutama parin euron kolikko, joskus ei mitään vaikka oon taksinkin tilannut, ennätys on 30e joka tuli tutulta enon kaverilta jonka mökinrakennustalkoissa olin joskus aikoinaan. Hyvänä iltana on yhden tai kaks femman seteliä saanut.

Varmaan vaikuttaa kans se miten asiakkaita kohtelee. Tervehtiikö ensin, millä tavalla, jne.

Parin kuukauden sisään sattui seuraavanlainen tapaus. Poikettiin kaverin kanssa erääseen keikkapaikkaan ex tempore, kun huomattiin että siellä esiintyy katsottava bändi. Oli jo jonkin aikaa kulunut kolmen bändin illan alusta, joten arveltiin suoraan että ehdimme ehkä vikan esiintyjän, juuri sen joka kiinnosti, katsoa. Ei kun sisään, eteisen ohi jossa kaksi pokea heitti läppää keskenään. Narikka oli muutaman metrin päässä ovesta, tyhjänä, joten jäimme siihen odottelemaan josko jompikumpi pääsisi ottamaan takit, jotta pääsemme jatkamaan keikalle. Useamman minuutin katselimme näiden asiakaspalvelijoiden jutustelua vierestä, jotka kummatkin hyvin näkivät meidät odottavat asiakkaat takkeinemme siinä parin askeleen päässä. Sitten toinen suvaitsi poiketa narikan puolelle ottamaan päällysvaatteet ja pääsimme jatkamaan keikkapaikalle tällaisesta vitkastelusta vittuuntuneina. Lipunmyyjälläkin oli jonoa, joten päätin että tähän ei jäädä odottelemaan yhtään enempää. Kävelimme lipunmyyjän ohi maksamatta varsinaisen keikkapaikan puolelle kenenkään estämättä. En tiedä olisiko liput myyty pienellä alennuksella muutenkin, kun 2/3:sta esiintyjästä oli mennyt. Nyt ei saanut keikkajärjestäjä meiltä mitään (useamman tiskiltä ostetun juoman katteen lisäksi), kun ovimiehet odotuttivat asiakkaita aivan turhaan, tarkoituksella vittuilevan tuntuisen pitkään.

Ymmärrän tossa kyllä sen vitutuksen, kun palvelu on perseestä, mut sitä en ymmärrä, et kuinka se oikeuttaa kävelemään lipunmyyjän ohi maksamatta niin, ettei kaikkajärjestäjä saa korvausta. Tosin en ymmärtäny Sini Saarelankaan tempausta, enkä todellakaan sitä poliittista ämmäilyä, johon se johti.

On se tässä viimeisen 4-5 vuoden aikana kyllä muuttuunut aika paljonkin. Rahaa tekee melkeinpä niissä paikoissa missä on jonoa, välillä ei niissäkään. Käytös ja naama vaikuttaa paljon (laittelin omalle vakiovelle kaks tuuraajaa itseni ja toisen vakkarin tilalle ja jätkät sai kovana la iltana 20e joka on normaalimäärästä hyvin kaukana). Mulla on monta asiakasta, jotka eivät ekana parina vuotena jättäneet mitään, mutta nykyään jättävät kun on tullut tutuksi. Joskus tosin on niitä iltoja, että vaikka oot kuinka kohtelias ja annat erityisen hyvää palvelua niin ei vaan tule.

Lähtökohtaisesti kyllä ne saa enemmän, jotka jaksaa asiakkaille vähän jutella yms. Ovien aukominen ja tervehtiminen pitäisi olla itsestäänselvyys eikä sitä mun mielestä lasketa mitenkään erikoiseksi. Ja muutenkin asiakkaiden kuuntelu vaikuttaa paljon: Jos esim joku mieshenkilö tulee sanomaan nukkujasta niin yleensä kättelen ja kiitän kun tuli kertomaan. Arvioilta puolet näistä jättää tippiä sen takia. Monesti asiakkaat tulevat sanomaan jos vessassa on käsipaperi loppu tai tupakkakopissa on liikaa porukkaa tai vaikka lasinsiruja lattialla. Näihinkään ei ikinä pidä mennä sanomaan sitä mitä kuulen vähän liikaa välillä: "ei kuulu mulle". Tippihommatkin voi olla pienestä kiinni. Itse jos olen asiakkaana yleensä kyllä tippaan portsaria, tosin jos sitä tervehdystä ei tule niin jää kyllä seteli antamatta.

Onkos arvon muut ovella päivystävät huomanneet,että tippi kulttuuri on muuttunut aika radikaalisti? toki onhan se paikastakin kiinni mutta niin.

Kyllä se on -09 kesä kun alkoi ravintolalama ja 400€ tienesti illasta muuttu 40€ ja se tuli yhtä-äkkiä vaan...

- - - Updated - - -

On se tässä viimeisen 4-5 vuoden aikana kyllä muuttuunut aika paljonkin. Rahaa tekee melkeinpä niissä paikoissa missä on jonoa, välillä ei niissäkään. Käytös ja naama vaikuttaa paljon (laittelin omalle vakiovelle kaks tuuraajaa itseni ja toisen vakkarin tilalle ja jätkät sai kovana la iltana 20e joka on normaalimäärästä hyvin kaukana). Mulla on monta asiakasta, jotka eivät ekana parina vuotena jättäneet mitään, mutta nykyään jättävät kun on tullut tutuksi. Joskus tosin on niitä iltoja, että vaikka oot kuinka kohtelias ja annat erityisen hyvää palvelua niin ei vaan tule.

Lähtökohtaisesti kyllä ne saa enemmän, jotka jaksaa asiakkaille vähän jutella yms. Ovien aukominen ja tervehtiminen pitäisi olla itsestäänselvyys eikä sitä mun mielestä lasketa mitenkään erikoiseksi. Ja muutenkin asiakkaiden kuuntelu vaikuttaa paljon: Jos esim joku mieshenkilö tulee sanomaan nukkujasta niin yleensä kättelen ja kiitän kun tuli kertomaan. Arvioilta puolet näistä jättää tippiä sen takia. Monesti asiakkaat tulevat sanomaan jos vessassa on käsipaperi loppu tai tupakkakopissa on liikaa porukkaa tai vaikka lasinsiruja lattialla. Näihinkään ei ikinä pidä mennä sanomaan sitä mitä kuulen vähän liikaa välillä: "ei kuulu mulle". Tippihommatkin voi olla pienestä kiinni. Itse jos olen asiakkaana yleensä kyllä tippaan portsaria, tosin jos sitä tervehdystä ei tule niin jää kyllä seteli antamatta.

Monessako paikassa autetaan takki päälle? Sekin tuntuu nykyään olevan katoava kohteliaisuus...

Kyllä se on -09 kesä kun alkoi ravintolalama ja 400€ tienesti illasta muuttu 40€ ja se tuli yhtä-äkkiä vaan...

- - - Updated - - -

Monessako paikassa autetaan takki päälle? Sekin tuntuu nykyään olevan katoava kohteliaisuus...

Kyllä minä naisille autan, jos narikassa olen, usein saa pelkät kiitokset siltikin ja osa ei edes tajua että auttaisin sen takin päälle vaan nappaavat sen käteen ja lähtevät menemään :D

- - - Updated - - -

Ihan normi homma antaa se takki päälle. Ellei sitten ole 10+ oottamassa takkia ja minä yksin narikassa. Mutta ei koskaan niin kiire, ettei kerkeä pysähtymään ja vaihtamaan sitä kahta sanaa.

Mä en asiakkaana halua, että autetaan takki päälle. Yleensä nappaan takin ja lähden sivummalle vetämään sitä päälle jo senkin takia, että en jää jonoa aiheuttamaan. Joskus saattaa olla hanskoja tms. hihassa, tosin hyvin harvoin. Talvella kun lähen baariin niin otan muovikassin taskuun ja sullon sinne kaikki hanskat, pipot, kaulaliinat ym. ne kun tuppaavat tippumaan hihasta narikan lattialle. Ihmettelen miksi narikassa ei ole valmiina pusseja jotka voisi laittaa takin kanssa naulaan roikkumaan. Pysyis mun lisäksi muillakin kamat tallessa. Pistäkääs poket ideaa eteenpäin ja hommatkaa pussit narikkaan niin ei tarvitse kuunella asiakkaiden ininää taikka kontata narikan lattialla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom