Kysymyksiä pokeille

En kyllä oo koskaan ymmärtänyt miks ihmees, pienemmällä vaivallahan saa jo kaljat hommattuu jostai :D

Ite en ainakaa tykkää baareissa hillua, hillun ihan muualla.
Kaveri kertoi, että baareista saa pimppiä. Itsehän en asiasta tiedä, koska HC bodybuilding laiffi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oho, kylläpä alko keikkaa pukkaamaan jo heti työsuhteen alussa :D 9. päivä tein ekan vuoron, viimeviikonloppuna toisen ja nyt mulla on jo tämä viikonloppu täynnä ja ensi lauantaiks keikka, mahdollisesti vielä perjantaiksikin :D Tänään pubin ovelle yksin, huomenna yhteen hohtogolf- paikkaan illaksi ja ens lauantaina pubiin jossa joku keikka ja toinenkin portsari.

Mites meni ovivuoro?

Älä mee sanoo noista räkäpubeista. Se on äkkiä lauantai-ilta ja kolme ukkoo kipeenä, jolloin sut laitetaan sinne pubiin ja Heselle siirretään joku vähemmän osaava. :D

Hehe. Arvasin.

Ei sitä työnantajaa aina tunnu kiinnostavan kuka sinne ovelle menee kunhan sinne saadaan joku. Sain ensimmäisen ovikeikkani 18-vuotiaana lähiöpubin ovelle ilman ovikokemusta. Homma sovittiin puhelimitse, työnantaja ei kysynyt oikeestaan mitään mun taustoista. Korttia se kyseli, ja se riitti hänelle. Kyse oli suuresta yrityksestä, ei mistään Pertti Perusportsarista, jolla on yks ovi hallussa.

Hehe. Arvasin.

Ei sitä työnantajaa aina tunnu kiinnostavan kuka sinne ovelle menee kunhan sinne saadaan joku. Sain ensimmäisen ovikeikkani 18-vuotiaana lähiöpubin ovelle ilman ovikokemusta. Homma sovittiin puhelimitse, työnantaja ei kysynyt oikeestaan mitään mun taustoista. Korttia se kyseli, ja se riitti hänelle. Kyse oli suuresta yrityksestä, ei mistään Pertti Perusportsarista, jolla on yks ovi hallussa.

Ei noiden isojen firmojen tarvitse kysellä jos siellä ovella sitten sattuu jotain tai jos se kaveri ei pärjää niin ne pomot vaan kertoo ravintolalle että ei he ees ymmärtänyt et sil oli niin isot puheet ja vakuutti pärjäilevänsä että ei laiteta sitä kaveria enää, ja seuraavalla viikolla uutta ukkoa koneeseen. Tarpeeksi kun on volyymiä niin pääsee kuin koira veräjästä. Uusia 18 vuotiaita tulee kuin sieniä sateella ovelle, se kun on niin "siistii" ja sit on yks niistä "kovista" kavereista.

No jos ravintolaa pyöritetään yhtään enempää ajatuksen kanssa, niin aivan takuuvarmasti asiasta keskustellaan, jos ovelle tuodaan jotain kavereita, jotka on ihan väärässä paikassa. Eikä ketään kiinnosta silloin kuunnella jotain tyhjiä selityksiä. Joko asiansa osaavaa porukkaa löytyy firman kautta tai sitten ei, ja jos ei, niin sit pitää toimia sen mukaan jatkossa.

Pidän muutenkin tuon hoitamisesta niin, että jutellaan kimpassa, että kuka ovelle sopisi ja ketä siihen on saatavilla. Näin kaikkien hasardien mahdollisuus pienenee jo merkittävästi.

No jos ravintolaa pyöritetään yhtään enempää ajatuksen kanssa, niin aivan takuuvarmasti asiasta keskustellaan, jos ovelle tuodaan jotain kavereita, jotka on ihan väärässä paikassa. Eikä ketään kiinnosta silloin kuunnella jotain tyhjiä selityksiä. Joko asiansa osaavaa porukkaa löytyy firman kautta tai sitten ei, ja jos ei, niin sit pitää toimia sen mukaan jatkossa.

Pidän muutenkin tuon hoitamisesta niin, että jutellaan kimpassa, että kuka ovelle sopisi ja ketä siihen on saatavilla. Näin kaikkien hasardien mahdollisuus pienenee jo merkittävästi.

Noinhan se on vakiona, mutta sitten kun siellä on 3 ukkoa peräjälkeen kipeänä niin se vaihtoehto on se 18 kesäinen kolli. Tietenkin mitä lähempänä ydintä on niin sen suurempi tarve on firmoilla pitää edes jotain tasoa siinä ovella ja siirrellä jätkiä edes takaisin mutta vähänkin syrjemmällä olevissa kuppiloissa se on ihan erilaista.

Jotain hyviä heittoja jolla saa vastahakoisenkin kaverin ulos baarista ? :D On kuulemma täniltaisessa paikassa vähän hidasälyistä porukkaa ulosheittojen osalta, eivät meinaa millään lähteä :D

Eiköhän se niskaperse otteella suoritettu heitto ole yhä se paras, hankalimpien kavereiden kanssa ei kannata avata suotta ovea etukäteen.

Huhhuh, ihan täyttä paskaa oli mun kuulemat huhut paikasta, ei olis voinut ton rauhallisempaa olla :D Jutut kertoo nahkaliivijengien tappeluista, musujen puukotuksista, narkkareista ja linnakunditappeluista, mutta asiakaskunta oli rentoa kantajuoppoa jotka tuli kertomaan isänmaallisuudesta ja esittäytyivät kätellen uudelle pokelle. Pari kaveria piti ohjata ulos kun alkoi tulla väsy, nämä lähtivät kiltisti mutta yks anarkistiskeittari pisti sanallisesti vastaan kun nukkui pöydässä jne. mutta kun vähän enemmän jututti niin kaveri olikin ihan pirteä ja muutaman kaljan juonut, odotteli vaan tyttöystäväänsä joka tulee taksilla hakemaan. Joku ulkopuolinen oli heittänyt baarin edessä nurin ja takaraivossa oli paha vekki niin menin siihen ulos jelppimään siihen asti että lanssi tuli. Siinä oli illan tapahtumat noin pääasiassa. Ensimmäinen kerta kun rupes väsyttää töissä, kun oli noin rauhallista :D
Paikka oli siis aivan keskustassa eikä mikään lähiöpubi kuitenkaan, ja työnantaja laitto mut suoraan sen vakiopoken tilalle, oli tiedossa ja sovittuna jo aiemmin että muutaman keikan jälkeen menisin yksin tekemään jotain rauhallista ovea mutta mulla oli vaan käsitys tosta ovesta ettei oo ihan niin rauhallinen kuin oli :D

Huhhuh, ihan täyttä paskaa oli mun kuulemat huhut paikasta, ei olis voinut ton rauhallisempaa olla :D Jutut kertoo nahkaliivijengien tappeluista, musujen puukotuksista, narkkareista ja linnakunditappeluista, mutta asiakaskunta oli rentoa kantajuoppoa jotka tuli kertomaan isänmaallisuudesta ja esittäytyivät kätellen uudelle pokelle.

Ettei nyt käyny niin että töissä uutta kaveria vähän koijataan :D

Ei noi huhut työnantajalta oo peräsin :D Kyllä tuo paikka on tässä kaupungissa aika huonossa maineessa ja ne tapahtumat joista se tunnetaan, on vissiin tapahtuneet joskus 80- luvun lopulla :D

Ei noi huhut työnantajalta oo peräsin :D Kyllä tuo paikka on tässä kaupungissa aika huonossa maineessa ja ne tapahtumat joista se tunnetaan, on vissiin tapahtuneet joskus 80- luvun lopulla :D

Tuollaisen paskasakinkin kanssa pärjää mainiosti, kun kohtelee niitä kaikesta huolimatta ihmisinä eikä arastele.

Edit. Jos jossain kohtaa vähän jänskättää, niin älä näytä sitä.

Ei noiden isojen firmojen tarvitse kysellä jos siellä ovella sitten sattuu jotain tai jos se kaveri ei pärjää niin ne pomot vaan kertoo ravintolalle että ei he ees ymmärtänyt et sil oli niin isot puheet ja vakuutti pärjäilevänsä että ei laiteta sitä kaveria enää, ja seuraavalla viikolla uutta ukkoa koneeseen. Tarpeeksi kun on volyymiä niin pääsee kuin koira veräjästä. Uusia 18 vuotiaita tulee kuin sieniä sateella ovelle, se kun on niin "siistii" ja sit on yks niistä "kovista" kavereista.

Juuri näin. Itse en kyllä hoitaisi mitään liiketoimintaa tollasella periaatteella, mutta helppo se on sanoa, kun ei ole yrittäjä.
Tossa mun tapauksessa tais muuten kaiken lisäks olla pelissä pientä epätoivoa. Firma ei ollut paikallinen, joten pomot ei mun käsittääkseni tuntenu juurikaan ihmisiä seudulta. Näin jälkeen päin ajateltuna helvetin hyvä, että noin kävi. Sain hyvän "tulikasteen," ja keikka poiki vakipaikan toiselta ovelta.

Tuo touhu on niin kesyä yleisesti ottaen Suomessa, että en mä yhtään ihmettele, että ovilla on nuori jamppoja. Ikä ei mun mielestä oo mitenkään rajoittava tekijä ovella. Uskottavuus saattaa kärsiä, mut jos muut osa-alueet on hanskassa, sillä ei oo mitään väliä.

Teetkö/oletko tehnyt ovihommia itse, Japi?

edit: HeJoPel, oon aika varma, että tiedän mistä paikasta puhut. Se maine todellakin perustuu 80- ja -90-luvun meininkiin. Ihan perus räkälä se on. Välillä siellä käy liiviporukkaa, mutta ne osaa pääsääntöisesti käyttäytyä, ellei niiden "statuksesta" sitten ite tee numeroa.

Juuri näin. Itse en kyllä hoitaisi mitään liiketoimintaa tollasella periaatteella, mutta helppo se on sanoa, kun ei ole yrittäjä.
Tossa mun tapauksessa tais muuten kaiken lisäks olla pelissä pientä epätoivoa. Firma ei ollut paikallinen, joten pomot ei mun käsittääkseni tuntenu juurikaan ihmisiä seudulta. Näin jälkeen päin ajateltuna helvetin hyvä, että noin kävi. Sain hyvän "tulikasteen," ja keikka poiki vakipaikan toiselta ovelta.

Tuo touhu on niin kesyä yleisesti ottaen Suomessa, että en mä yhtään ihmettele, että ovilla on nuori jamppoja. Ikä ei mun mielestä oo mitenkään rajoittava tekijä ovella. Uskottavuus saattaa kärsiä, mut jos muut osa-alueet on hanskassa, sillä ei oo mitään väliä.

Teetkö/oletko tehnyt ovihommia itse, Japi?

edit: HeJoPel, oon aika varma, että tiedän mistä paikasta puhut. Se maine todellakin perustuu 80- ja -90-luvun meininkiin. Ihan perus räkälä se on. Välillä siellä käy liiviporukkaa, mutta ne osaa pääsääntöisesti käyttäytyä, ellei niiden "statuksesta" sitten ite tee numeroa.

Tein aikoinaan ihan päätoimisesti, nykyisin palloilen tiskin takana mutta kortti on vieläkin ja kyllähän se lätkä rinnan päällä lepää aina. 18 vuotiaana nöösinä aloittelin ihan pienen pubin ovella itekseen, siellä näki kaiken ekan parin kuukauden aikana, huumeet ja puukot tuli nopeasti tutuksi, onneksi ei sattunut mitään vakavampaa pieniä ruhjeita siellä täällä välillä kun siinä sattui ja tapahtui. Äkkiä oppi kyllä lukee ihmisiä kun ei ollu mikään hiljainen syrjäkuppila.

Tiedetään, itse kun olin pari vuotta sitten osa sitä porukkaa joka keksi jos jonkinmoisia keinoja päästä baariin :D Kaveripiirissä oon kyllä nähnyt kaikki mahdolliset keinot ja osa paskimmistakin on mennyt läpi, mm. paintilla ja kontaktimuovilla tehdyllä traktorikortilla on päässyt yökerhoon :D Siskojen ja veljien täysiä lompakoitakin on käytössä, että on pokelle näyttää visakorttia sun muuta jos epäilee papereita. Jopa isoveljen auton rekisteriote on joskus ollut kaverilla messissä lompakon lisäksi. Nykyään keksitään kyllä mitä vaan kun baariin pitää päästä.

Kyllä ne on ana niiä keksinyt. Silloin kun minä olin teini, leikeltiin aikaaulukirjasa niitä numeroita ja niillä sitten saatiin papereihin täysi-ikäisyys. Sitä aikaisempi sukupolvi raaputti hennosti esim 8:sta 6:n jne. Nykyisin on vaan tekniikka parempi tuohon. Pyydä aina nähdä kortti, älä ole niin laiska että tarkistat sen lompakosta. Pääsääntösesti jos et voi saada sitä käteesi tarkistetavaksi niin sinua kusetetaan. Mikäli et henkilöä tunnista kuvasta niin et ota sisään. Ihan sama vaikka olisi paavin allekirjoittama odistus ja kuinka mona masteria ja visaa taskussa.

Minkälaista on olla hesburgerissa järjestyksenvalvojana? Onko miten perseestä?

Tunnelma ja tehtävien määrä vaihtelee aika paljon. Oon työskennellyt suuressa kaupungissa kahdessa eri Hesburgerissa keskustan alueella (kuten arvata saattaa) ja pienessä kaupungissa yhdessä Hesburgerissa.

Ison kaupungin Hesburgereissa lähinnä maahanmuuttajista ja nuorista koostuvia laumoja, jotka ei aina osaa käyttäytyä, mutta uskovat kyllä puhetta pientä vittuilua lukuun ottamatta. Kuten kulttuuriimme kuuluu, nakkikioskilla tapellaan ja etuilua ei katsota hyvällä, joten näitä kyllä riittää, mutta aika harvinaisia mitkään isommat myllyt tuntuvat olevan.
Tuo pikkukaupungin ravintola on/oli vilkkaampi paikka kuin ison kaupungin ravintolat. Kyseinen ravintola oli nimittäin ainoa ruokapaikka, joka oli auki klo 23 jälkeen. Pienen paikkakunnan ihmiset tuntuivat kaikki tuntevan toisensa. Tavallaan hyvä juttu, mutta toisaalta taas riitaa tuntui aiheutuvan usein jostain vanhoista kaunoista tai samana iltana aikaisemmin sattuneista jutuista. Ei mitenkään yllättävää, kun kaikki juntit rahtautuu samaan ruokapaikkaan kaupungin neljästä baarista.

Vittumaisinta noissa ehkä on se, ettei asiakkaan päihtymistilalla oo oikeestaan mitään väliä. Jos pysyy pystyssä ja lompakossa on rahaa, ei oo mitään syytä poistaa tai estää pääsyä. Lain puolesta toki mahdollista, mutta käytännössä kaikki raha on tervetullutta. Vaikka kaatokännit juonut osaisikin käyttäytyä, riskinä on oksentamiset ja sammumiset. Sotkusta lasku tai asiakas siivoaa itse, ja pihalle. Sammuneille voi pakata syömättä jääneet ruuat pussiin, jos hyväksi katsoo, ja ohjata ulos.

Hyvänä puolena noissa on, jos on hyvää pataa henkilökunnan kanssa, saattaa ne tehä sulle ruokaa ilmaseks tai antaa jäljelle jääneitä hampurilaisia matkaan vuoron jälkeen. Voi olla, että noissa on lähivuosina linjat tiukentuneet, mutta ainakin henkkarihintaan saa ruokaa.

Ihan paskoja paikkoja olla töissä mun mielestä. En menis enää mistään hinnasta, mutta joskus oli pakko, että sais "suklaavuoroja" vaihdossa.

e: typo

Toivottavasti itelle ei tulis ollenkaan noita hesekeikkoja niinkuin ei tähän mennessä oo tullut. Ens kuussa pitäis olla paljon vakiotyöntekijöiden tuurausta joululomien takia niin luultavasti yksin ravintoloissa ja vastaavissa tekeminen jatkuu. Työvuorolistojen mukaan kaikki hesekeikat pyörii muutaman mamun ympärillä eikä sinne oo muita merkattu ainakaan tälle kuulle ja toivottavasti saan ite pysytellä niistä poissa. Yhden vuoron tein eräässä hohtogolf- paikassa jossa ei normaalisti oo järkkäriä, niin oli kyllä tän lyhyen työuran pisimmät 5 tuntia, ei mitään muuta tekemistä kuin neidoille oven avaamista. Suostuin kuitenkin huomisellekin menemään samaan paikkaan helpon rahan perässä kun on rauhallisuutensa takia taas ihan mukavakin homma, väsymys ja nälkä on vaan vittumaisia tollasessa vuorossa, normaalisti kun niitä ei ehdi tulla.

Siis mitä vittua b4nned :D Mun mielestä on aika ristiriitasta että poke ottais työpaikaltaan asiakkaan mukaan jatkamaan iltaa ?
Ja hoyhenen_kevyt, olihan toi loppujenlopuks aika helppo vuoro vaikka toimintaa kyllä riitti heti ekaks keikaks, kun oli juttua jostain hesevuorosta jossa olis lehteä saanut lukea 5 tuntia :D Eikä tosta narkkitytöstäkään niinkään haittaa ollut muutakun ettei se ymmärtänyt oikeen mitään eli sitä joutu sen vartin pitämään paikoillaan istumassa kun meinas lähtee yksin ulos talsimaan kokoajan. Tullut noiden sekavien tyttöjen kanssa omina teinivuosina jo oltua tekemisissä sen verran että on vähän turtunut jo siihen :D Niitä liikaa juoneita morkkismuijia kun löyty aina muutama joukosta kun oltiin alaikäisinä pussikaljoilla ja jostain syystä mä olin aina se joka niiden perään katso. Olis tuokin narkkitapaus voinut olla vittumaisempi mut nyt sattui helppo tapaus kohdalle. Surullista tossa tytössä oli että ei näyttänyt olevan mua varmaan edes vuotta vanhempi, ellei jopa saman ikäinen.

Oisit juossu heti siihen riehuvan räppiamiksen luo ja laittanu jätkän sileeks. Turha tollasia kusipäisiä, asennevammasia pikkunilkkejä on yritää puhuttaa ku alkaa riehumaa. Ainoo miten saa tollaset pellet käyttäytymää on "opetus". Ja turha alkaa itkemää ja moralisoimaa "kun kurssilla puhuttii...."

Kivakiittimoi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom