Kysymyksiä pokeille

Pomos laittaa sut tommoseen mestaan yksin seisoo tolla työkokemuksella? Huhhuh...no koita selvitä.

Siperia opettaa. Oma urani alkoi aikoinaan pääsiäisenä. Ekan vuoron saldona oli tappouhkaus arabeilta, neulanarkki putkaan ja toinen etuilija veti turpaan. Eikä mulla ollu edes rautoja :D meinasin lopettaa samantien, mutta jo seuraavana viikonloppuna lupauduin töihin "tyhmänä".

Hejopelille tsemppiä, älä turhaan stressaa. Ihan hyvä noin aikaisessa vaiheessa kokeilla myös yksin työskentelyä, niin ei tarvi enää myöhemmin "pelätä" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo-o, ei tässä nyt sinänsä mitään ongelmaa, kunhan on vähän perhosia vatsassa kun on eka ilta ovella, mut tosiaan tästähän sitä oppii :D Paikan vakiportsarin kanssa soittelin päivällä niin tämä sanoi että huhuista poiketen paikka on oikeesti aika rauhallinen, yhden kerran on parin vuoden aikana yrittänyt alaikäinen sisään ja tosi harvoin on syntynyt tappeluita. Vaikein homma tosiaan nuo ulosheitot kun asiakkaat on vähän hitaita lähtemään, lähtevät kuitenkin ihan sanomisella niin vaatii vaan kärsivällisyyttä :D

Joo-o, ei tässä nyt sinänsä mitään ongelmaa, kunhan on vähän perhosia vatsassa kun on eka ilta ovella, mut tosiaan tästähän sitä oppii :D Paikan vakiportsarin kanssa soittelin päivällä niin tämä sanoi että huhuista poiketen paikka on oikeesti aika rauhallinen, yhden kerran on parin vuoden aikana yrittänyt alaikäinen sisään ja tosi harvoin on syntynyt tappeluita. Vaikein homma tosiaan nuo ulosheitot kun asiakkaat on vähän hitaita lähtemään, lähtevät kuitenkin ihan sanomisella niin vaatii vaan kärsivällisyyttä :D

Oma ura alkoi komennuksella laitakaupungin lähiöpubissa, mihin tuli ihmiset jotka ei juuri muualle päässeet. Alussa oli välistä vähän ihmeissään kun vakioasiakkaat tuli koetteleen mitä ihmeellisimmillä tempauksilla! Niitten kans kun jakso olla kärsivällinen niin ne huomas, että kait se on ihan hyvä jätkä joka seisoo niiden ovella. Vähäisistä rahoista muistettiin aina lähtiessä ovella, myös silloin jos joutu saattamaan ulos...

Uutena pokena vakioasiakkaat tulee varmasti testaamaan ja kokeilemaan, että millanen mies oot! Tollasissa paikoissa se voi olla ihan mitä vaan, mutta koittaa ottaa lähestymiset mahdollisimman rennosti ja huumorilla niin hyvin se mene.

Jos viereisellä ovella saman firman mies niin voisit tiedustella mahdollisuutta radiopuhelimien käyttöön niin ei tarvi jännittää ekaa iltaa niin paljon! Siitä viereisellä ovella seisovasta työkaverista ei hirveästi ole apua jos oot sisällä kiertämässä ja siellä sattuu jotain isompaa.

Nin, varmaan saattaa olla rauhallinen silloin kun siellä on asiakkaille tuttu mies ovella, mutta jos asiakaskunta koostuu edellä mainituista ihmisistä, niin jotkut saattavat testata sua uutena naamana, eivätkä välttämättä nyt heti jaksa lähteä kun käsket.

Sulla on kyllä niin vähän kokemusta alalta, että mun mielestä toi työpiste ei ole sulle oikea, mikäli on yhtään levottomampi paikka. Tietynlaisen pelisilmän rakentamiseen menee kuitenkin enemmän kuin pari vuoroa ja sillä pelisilmällä on yhtä paljon vaikutusta kuin hyvillä sosiaalisilla taidoilla. Niinhän sitä sanotaan, että tekemällä oppii mutta eihän nyt kukaan esimerkiksi aloita nyrkkeilyharrastusta ottelemalla ammattilaista vastaan.

edit: Uakari sanoikin jo melkein saman, mutta vähän nopeammin.

Rentona siellä aion heilua niinkuin tähän mennessäkin, täytyy vaan olla vähän valppaampi kuin kahdella ekalla keikalla joissa olin kahden- ja kolmen muun poken kanssa. Eli siis ihan eka ilta ei oo kyseessä, mut eka ilta yksin kyllä :D Tuli heti ekalla keikalla nähtyä ja koettua jo jos jonkinnäköstä niin mitään yllätyksiä ei pitäis tulla ellei ketään ala puukolla tai neulalla heilumaan. Radiopuhelinta ei oo mahdollista käyttää, kun tuo täniltainen paikka on yhden miehen paikka eli siellä ei puhelinta oo, sama homma viereisessä ravintolassa. Enköhän mä selviä :) Myöhästä tässä vaiheessa muutenkaan on perääntyä, ja tuskin se paikka nyt mikään helvetti oo kuitenkaan vaikka asiakaskunta on monipuolista, olishan se muuten sinne laittanut kokeneen kaverin tuuraamaan mun sijasta.

Rentona siellä aion heilua niinkuin tähän mennessäkin, täytyy vaan olla vähän valppaampi kuin kahdella ekalla keikalla joissa olin kahden- ja kolmen muun poken kanssa. Eli siis ihan eka ilta ei oo kyseessä, mut eka ilta yksin kyllä :D Tuli heti ekalla keikalla nähtyä ja koettua jo jos jonkinnäköstä niin mitään yllätyksiä ei pitäis tulla ellei ketään ala puukolla tai neulalla heilumaan. Radiopuhelinta ei oo mahdollista käyttää, kun tuo täniltainen paikka on yhden miehen paikka eli siellä ei puhelinta oo, sama homma viereisessä ravintolassa. Enköhän mä selviä :) Myöhästä tässä vaiheessa muutenkaan on perääntyä, ja tuskin se paikka nyt mikään helvetti oo kuitenkaan vaikka asiakaskunta on monipuolista, olishan se muuten sinne laittanut kokeneen kaverin tuuraamaan mun sijasta.

Nyt ollaan kyllä todella pahasti hukassa jos ajatukset on tuollaset parin työillan kokemuksella! Ite oon tehny 8 vuotta jv:n hommia melko aktiivisesti ja edelleen niitä yllätyksiä voi tulla! Siellä yön pimeydesä kun et voi koskaan tietää mitä seuraavaksi on tulossa… Paluu pikaisesti maan pinnalle tai sitt joku palauttaa sutt sinne melkoisella rytinällä!

Nyt ollaan kyllä todella pahasti hukassa jos ajatukset on tuollaset parin työillan kokemuksella! Ite oon tehny 8 vuotta jv:n hommia melko aktiivisesti ja edelleen niitä yllätyksiä voi tulla! Siellä yön pimeydesä kun et voi koskaan tietää mitä seuraavaksi on tulossa… Paluu pikaisesti maan pinnalle tai sitt joku palauttaa sutt sinne melkoisella rytinällä!
Siis en mä sitä meinannut että ne tilanteet oli siinä mitä ekassa vuorossa tapahtui, voihan sitä yöelämässä tulla ihan mitä vaan vastaan, mutta tuossa ekassa vuorossa olin jo narkkien kanssa tekemisissä ja päällekkin käytiin, ei kuitenkaan sillä että olisin nyt ammattilainen kun kerran oli normaalia työläämpi yö, ilmaisin itseni väärin :D
Soittelin vielä työnantajallekin tässä huvikseen kun oli muutakin asiaa, niin kysyin ko.paikasta hiukan lisäinfoa niin ei se paikka ehkä olekaan aivan niin kamala kuin puhutaan, ja jutut joita kaupungilla liikkuu paikan maineesta ovat peräisin 80- ja 90 luvulta, nykyisin asiakaskunta pääasiassa rokkiporukkaa ja narkkaritkin siirtyneet nurkan takana sijaitsevaan halvempaan pubiin. Radiopuhelinta ei oo käytössä, mutta viereisen oven kaveri seisoo kuulemma myös ovella pääasiassa ja tietää että oon uutena ko. ovella (molemmat pieniä paikkoja) eli apu on lähellä jos jotain sattuu. Terveellä järjellä ja puheella tästäkin illasta selvitään vaikka paikka olis yhtä paha kuin huhutaan.

Onko ne pippuri- ym. kaasut vaarallisia jos niitä suihkuttelee hankalan kaverin nenästä/suusta suoraan sisään?

Älkää nyt ihmiset ottako kaikkea niin tosissanne, pienestä väärästä ilmaisusta mut käsketään jo tyyliin ovelta kaupan kassalle, eikö uutta kaveria yleensä neuvota ihan mielellään vai onko tarkotuskin tunkea kaikki uudet kaverit kymmeneks vuodeks heselle ennen kuin pääsevät oikeisiin hommiin ? :D Kai se nyt ketä tahansa jännittäis lähteä ekaa kertaa yksin ovelle, josta liikkuu aika hurjiakin juttuja :D

Siis en mä sitä meinannut että ne tilanteet oli siinä mitä ekassa vuorossa tapahtui, voihan sitä yöelämässä tulla ihan mitä vaan vastaan, mutta tuossa ekassa vuorossa olin jo narkkien kanssa tekemisissä ja päällekkin käytiin, ei kuitenkaan sillä että olisin nyt ammattilainen kun kerran oli normaalia työläämpi yö, ilmaisin itseni väärin :D
Soittelin vielä työnantajallekin tässä huvikseen kun oli muutakin asiaa, niin kysyin ko.paikasta hiukan lisäinfoa niin ei se paikka ehkä olekaan aivan niin kamala kuin puhutaan, ja jutut joita kaupungilla liikkuu paikan maineesta ovat peräisin 80- ja 90 luvulta, nykyisin asiakaskunta pääasiassa rokkiporukkaa ja narkkaritkin siirtyneet nurkan takana sijaitsevaan halvempaan pubiin. Radiopuhelinta ei oo käytössä, mutta viereisen oven kaveri seisoo kuulemma myös ovella pääasiassa ja tietää että oon uutena ko. ovella (molemmat pieniä paikkoja) eli apu on lähellä jos jotain sattuu. Terveellä järjellä ja puheella tästäkin illasta selvitään vaikka paikka olis yhtä paha kuin huhutaan.

Edelleen on vähän oudot kuvitelmat tulevasta! Jos joku "pieni räppäriamis" on vähän tönäissyt sua niin se on vielä suhteellisen kaukana päällekäymisestä! Se on vähän niin ku joku lapsi hipasis sua polkuautolla… Sitt ku oikeesti vähän isompi, joku "lähikylänsheriffi" haluaa satuttaa vaikka baarijakkaralla ja jyrätä sut ja hyökkäys on vähän niinku naapurin Pera jyräis sua kohti täyttä vauhtia täydellä tukkirekalla niin voit sanoa jonku käyneen sun päälle. Etkä sä voi koskaan ajatella etukäteen selviäväs puhumalla ja terveellä järjellä, vastapuoli ei välttämättä tajua mitään eikä halua kuunnella! Baarin maineellakaan ei oo mitään merkitystä sille mitä ilta tuo tullessaan! Jossain karmeassa räkälässä voi olla oikein kiva ja rauhallinen työilta ja olen joskus raudoittanut henkilön hienossa tilausravintolassa keskellä päivää joululounaalla kun herran kemut karkas sen verran rajuiksi.

Ei millään tavalla ole tarkoitus olla negatiivinen sinua kohtaan! Vähän yritän korjata ajatuksia parempaan suuntaan… Hemmetisti tsemppiä ekaan yhdenmiehen sotaan… :thumbs:

- - - Updated - - -

Onko ne pippuri- ym. kaasut vaarallisia jos niitä suihkuttelee hankalan kaverin nenästä/suusta suoraan sisään?

Eipä niiden pitäis olla vaarallisia! Altistumista on tullut kokeiltua, vähän kirvelee silmiä ja henkeä ahdistaa… ;) Jos paha astma niin sitt saattaa aiheuttaa vähän vaikemapaa hengenahdistusta!

Laitas hejopel ravintolan nimeä niin pakko tulla katsomaan, kun ensimmäinen tappelu alkaa ja hejopel kaivaa jonkun "Näin toimit tappeluissa" ohjekirjan portsareille.

Kaikilla meillä on joskus ollut se eka yö yksin ovella niin mitä jos jättäis ne turhat vittuilut pois ja antais kaverille jotain hyödyllisiä vinkkejä? Ite sain hyvän vinkin kokeneemmalta kaverilta vuosia sitten kun olin menossa eka kertaa yksin yhen lähiöpubin ovelle; että _KUN_ se paini alkaa niin päässä pitää olla kristallinkirkkaana, että sä et voi hävitä sitä matsia ikinä. Syitä tähän on tietysti monia, mutta se vaan on niin jos aiot sitä uraa ovella tehdä.

Tässä sulle ilmainen neuvo.Jos sulla on siellä ovella hiljaista eikä tarvitse kokoajan vahtia narikkaa,niin käy blokkaamassa pöydistä tyhjiä tuoppeja pois kuului se sitten tehtäviisi tai ei.Näin saat paikan henkilökunnan puolellesi ja pääset siinä sivussa haistelemaan rytmiryhmän fiiliksiä+jää vähemmän kättäpitempiä mahdollisen mötäkän alkaessa.Jos kuppilassa on fiksua porukkaa duunissa saattavat mainita susta positiivisesti pomollesi,joka tarkoittaa lisää vuoroja.Tää siis HeJoPelille.

Tässä sulle ilmainen neuvo.Jos sulla on siellä ovella hiljaista eikä tarvitse kokoajan vahtia narikkaa,niin käy blokkaamassa pöydistä tyhjiä tuoppeja pois kuului se sitten tehtäviisi tai ei.Näin saat paikan henkilökunnan puolellesi ja pääset siinä sivussa haistelemaan rytmiryhmän fiiliksiä+jää vähemmän kättäpitempiä mahdollisen mötäkän alkaessa.Jos kuppilassa on fiksua porukkaa duunissa saattavat mainita susta positiivisesti pomollesi,joka tarkoittaa lisää vuoroja.Tää siis HeJoPelille.
E. Kiitokset Mursille ja Jormalle, tuoppien blokkaaminen oli jo tiedossa ja toivon rauhallista iltaa mutta varaudun pahimpaan :) Ja Uakari, en oikeen vieläkään saanut näköjään kirjoitettua ajatustenkulkuani oikein mutta kiitos että yrität sentään ymmärtää :D En oo missään kohtaa tarkoittanut, että olisin kaiken nähnyt (tai oikeestaan mitään kovin vakavaa), vaan yritin selittää että tiedän millaista homma voi olla hyvänä ja millaista huonona iltana, enkä sinisilmäisesti luota siihen että kaikki tulee heittämään yläfemmaa ja antaa tippiä, tuo mun eka iltakin oli aika pitkälti sieltä hyvästä päästä :D

Oikeastaan tommonen pubi, missä ei kokoonnu kaupungin kerma, on helpompaa aloittaa työt, koska se jengi tulee sinne vaikka poke ois kuinka huono tahansa. Pääasia että ei suututa henkilökuntaa :D

Kuinka usein keskimäärin pokeille auotaan yleisesti päätä baarissa, miten määrittellette keskimäärin tälläisen hankalan asiakkaan? Voiko asiakkaasta jo ennakoida että tän kaverin tuun vielä tapaamaan tän illan aikana tms?

E. Kiitokset Mursille ja Jormalle, tuoppien blokkaaminen oli jo tiedossa ja toivon rauhallista iltaa mutta varaudun pahimpaan :) Ja Uakari, en oikeen vieläkään saanut näköjään kirjoitettua ajatustenkulkuani oikein mutta kiitos että yrität sentään ymmärtää :D En oo missään kohtaa tarkoittanut, että olisin kaiken nähnyt (tai oikeestaan mitään kovin vakavaa), vaan yritin selittää että tiedän millaista homma voi olla hyvänä ja millaista huonona iltana, enkä sinisilmäisesti luota siihen että kaikki tulee heittämään yläfemmaa ja antaa tippiä, tuo mun eka iltakin oli aika pitkälti sieltä hyvästä päästä :D

Tarkotuksena ei ollut mitenkään arvostella henkilökohtaisesti, ainoastaan vähän psyykata ettei kuvitelmat ole liian ruusuisia!
Papereita kannattaa sitte kysellä ahkerasti! AINA jos vähänkään mietityttää kysyäkkö vai ei ja mitään kuvattomia kelakortteja tms. lappuja tai selityksiä kadonneista korteista ei kanata kuunnella. Tytöntylleröt saa sitten meikellä ihmeitä aikaan… :)

Tarkotuksena ei ollut mitenkään arvostella henkilökohtaisesti, ainoastaan vähän psyykata ettei kuvitelmat ole liian ruusuisia!
Papereita kannattaa sitte kysellä ahkerasti! AINA jos vähänkään mietityttää kysyäkkö vai ei ja mitään kuvattomia kelakortteja tms. lappuja tai selityksiä kadonneista korteista ei kanata kuunnella. Tytöntylleröt saa sitten meikellä ihmeitä aikaan… :)
Tiedetään, itse kun olin pari vuotta sitten osa sitä porukkaa joka keksi jos jonkinmoisia keinoja päästä baariin :D Kaveripiirissä oon kyllä nähnyt kaikki mahdolliset keinot ja osa paskimmistakin on mennyt läpi, mm. paintilla ja kontaktimuovilla tehdyllä traktorikortilla on päässyt yökerhoon :D Siskojen ja veljien täysiä lompakoitakin on käytössä, että on pokelle näyttää visakorttia sun muuta jos epäilee papereita. Jopa isoveljen auton rekisteriote on joskus ollut kaverilla messissä lompakon lisäksi. Nykyään keksitään kyllä mitä vaan kun baariin pitää päästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom