Kysymyksiä pokeille

Tunnetko pariskunnan? Voisko olla, että mies on tehnyt samanlaista käytöstä poken silmien alla ennenkin?

No ei tämäkään oikeuta mitään ovimiestä ottamaan oikeutta omiin käsiinsä. Jos haluaa avuksi olla,niin kertoo mitä näki ja jättää asian hoitamisen nille keille se kuuluukin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei tämäkään oikeuta mitään ovimiestä ottamaan oikeutta omiin käsiinsä. Jos haluaa avuksi olla,niin kertoo mitä näki ja jättää asian hoitamisen nille keille se kuuluukin.

Kelle se sitten kuuluu? Poliisille? Poliisilla on tekemistä jo ennestään yli resurssien, joten kahden täysvaltaisen ihmisen parisuhde ei heitä kiinnosta/heille kuulu. Nainen voi toki halutessaan tehdä rikosilmon jos niin parhaaksi tahtoo. Parisuhteita voi hoitaa muualla, mutta sinnekin mennään omasta aloitteesta.

Ei tollekaan muuta voi, kuin toivoa pieksemisen loppuvan. Kyllä maailmaan hakkaavia miehiä mahtuu. Niille tosin voi antaa vähän runtua, josko oppisivat.

Kelle se sitten kuuluu? Poliisille? Poliisilla on tekemistä jo ennestään yli resurssien, joten kahden täysvaltaisen ihmisen parisuhde ei heitä kiinnosta/heille kuulu.

Mistä lähtien pahoinpitelyt ei ole poliisille kuuluneet?Siitähän tässä nimenomaisessa tapauksessa oli kyse. Enemmän se poliisille,syyttäjälle ja oikeuslaitokselle kuuluu kuin portsareille. Se rangaistuksen määrittäminenkin.

Yllättävää että vastaukset taas luokkaa "Joo vittum naistemhakkaajia puukolla selkääm PERKELE!!". Koetin vain kysyä, että onko pokeilla todellakin noin rajoittamattomat mahdollisuudet kurmuuttaa mielivaltaisesti ketä vain, vai onko lakiin todella kirjoitettu että "Naisten hakkaajien päät hakataan asvalttiin", "Vittumaisia tyyppejä saa lyödä ja kieputella".

Tämä posti on jo sisällöltään ja kieliasultaan niin helvetin typerä, etten edes tiedä miksi vastaan tähän.

Kyllä pokella on mielivaltaisesti mahdollisuus tehdä mitä vain, mutta siitä sitten vastataan poliisille ja viimekädessä eri oikeusasteille.

Oliko tässä pahoinpitelijän kiinniottotilanteessa sun ongelmakohta toi kiinniotto vai se että maihinviennissä tuli haava päähän?

Mitä reaktiota sä oikein haluat? Jeesustelua aiheesta? Selviö varmaan kaikille että lain mukaan väärin, moraalisesti oikein. Niin se tässä maailmassa usein menee, mies tekee ja mies vastaa.

Halusin todella varmistaa tuon, että se on lain mukaan väärin. Ihmetyttää silti miten kyseinen raivohullu poke voi toimia kyseisessä paikassa, kun joskus ihan huonon päivänkin perusteella päättää vähän kurmuutella toisia. Sitä se teettää kun ei pääse poliisikouluun. Mutta ei mikään ihme ettei kaikki poket pääse poliisikouluun, harvalla näyttää olevan luetunymmärtäminen tallella ;)

Mitä reaktiota sä oikein haluat? Jeesustelua aiheesta? Selviö varmaan kaikille että lain mukaan väärin, moraalisesti oikein. Niin se tässä maailmassa usein menee, mies tekee ja mies vastaa.
Onko sitten moraalisesti oikein juosta naisen perään ja piestä tätä jos nainen olisikin lyönyt äijäänsä baarissa? Mä oon aika pitkälle samoilla linjoilla tossa Haddin kanssa, ettei se kuulu portsarille ottaa oikeutta omiin käsiinsä vaikka poliisi miten ylityöllistetty olisikin, eikä laki mun tietääkseni pahoinpitelyjen suhteen juuri erottele onko tekijä mies vai nainen.

Onko sitten moraalisesti oikein juosta naisen perään ja piestä tätä jos nainen olisikin lyönyt äijäänsä baarissa? Mä oon aika pitkälle samoilla linjoilla tossa Haddin kanssa, ettei se kuulu portsarille ottaa oikeutta omiin käsiinsä vaikka poliisi miten ylityöllistetty olisikin, eikä laki mun tietääkseni pahoinpitelyjen suhteen juuri erottele onko tekijä mies vai nainen.
Mun mielestä siinä on vissi ero että pieksääkö mies vaikka naista, vammaista, lasta, vanhusta vai meneekö toisinpäin eli esim vanhusmummeli käsilaukkupahoinpitelee aikamiestä. Jos jonkun toisen mielestä sillä ei ole eroa niin eipä siinä, jokaisella on arvomaailmansa.

Mun mielestä siinä on vissi ero että pieksääkö mies vaikka naista, vammaista, lasta, vanhusta vai meneekö toisinpäin eli esim vanhusmummeli käsilaukkupahoinpitelee aikamiestä. Jos jonkun toisen mielestä sillä ei ole eroa niin eipä siinä, jokaisella on arvomaailmansa.
Siinä mä olen samoilla linjoilla, että heikomman pahoinpitely on enemmän väärin kuin vahvemman/tasaväkisen vastustajan pahoinpitely ja kai tuo oikeudessakin on raskauttava asianhaara, jos selkeästi heikompaa pahoinpitelee. Kuitenkin jos ajattelee tollaista baariväkivaltaa tai katuväkivaltaa, niin harvemmin kukaan tappelua hakeva riitapukari valikoi tanssiparikseen selkeästi itseään vahvemman haastajan, vaan kyllä lähtökohtaisesti aina hyökätään heikomman kimppuun. Ei kukaan halua tietoisesti ottaa sitä riskiä, että saisi turpaansa koska turpaan saaminen ei ole kivaa. En jaksa uskoa, että tää kyseinen portsari samanlaiset pultit ottaa siitä jos joku mies pahoinpitelee itseään 30kg kevyemmän ja 20cm lyhyemmän miehen, vaikka se on ihan samalla tavalla heikomman kimppuun käymistä.

Ehkä parempi kysymys olis ollu, että olisko ollu moraalisesti oikein juosta perään jos pahoinpidelty oliskin ollu selvästi heikompi mies tai jos sekä tekijä että uhri olis ollu naisia ja tekijä vaan vahvempi.

edit: Ja edelleen, ylipäätään ei pitäis antaa omien moraalikäsitysten mennä omien työtehtävien lainmukaisen hoitamisen edelle. Ei lääkäri tai hoitajakaan voi jättää hoitamatta tai hoitaa huonommin esim autokolarissa ollutta rattijuoppoa, vaikka se hänen mielestään olisikin moraalisesti ihan oikein rattijuoppoa kohtaan.

Mun mielestä tuommoiset sankaritarinat perään juoksevasta pokesta ei kuulu nyky-Suomeen eikä sijoitu kovinkaan korkeelle mun arvomaailmassa. Työ vs. siviili, ja niitä ei kuulu sekoittaa ainakaan tällä tavalla.

Täytyy sanoa että olen mä noita pahoinpitelijöitä pari juossut kiinni kun ollut tarpeeksi törkeä tapaus. Toisessa tuoppi päähän ja toisessa muijan naama pöytään ja taju pois. Ensimmäisen ei tehnyt mitään vastarintaa ja odotti kiltisti poliiseja. Toinen tuli silmille heti kun olin lähellä, painin päätteksi sai kaasutkin. Kummankin oisin voinut antaa juosta ja soittaa ambulanssin, mutta en sitä tehnyt kun mun mielestä tuollaisten ei kuulu liikkua vapaana kaupungilla tollasessa mielentilassa. Oon ajatellut sen niin että ottamalla riehujat kiinni helpotan sen seuraavan portsarin duunia tai pelastan sen onnettoman sivullisen taksijonossa turpaansaannilta.

Vaikkakin se ylimääräinen kurittaminen joidenkin kohdalla olisi oikein niin sitä ei tässä maassa pysty kukaan kovin montaa kertaa tekemään joutumatta kuseen.

Joo tottakai kiinnijuokseminen ja siihen on oikeuskin. Jos toi siis liitty mun viestiin jotenkin.

Eli tota kurittamista meinasinkin. Mä vähän veikkaan että sillä kiinnijuosseella pokella ei oo ollu päällimmäisenä mielessä kiinniotto vaan oman käden oikeuden jakaminen.

Eikös ihan siviililläkin oo oikeus estää rikoksentekijää pakenemasta siihen asti et poliisi tulee? Tosiaan kiinni juokseminen on ihan eri juttu kuin oman käden oikeuden jakaminen.

Eikös ihan siviililläkin oo oikeus estää rikoksentekijää pakenemasta siihen asti et poliisi tulee? Tosiaan kiinni juokseminen on ihan eri juttu kuin oman käden oikeuden jakaminen.

Kyllä.

"Rikoksentekijän kiinniottaminen kuuluu ensisijaisesti poliisille. Jos poliisia ei rikoksen tapahtuessa saada välittömästi paikalle, on pakkokeinolaissa säädetty jokamiehen kiinniotto-oikeudesta, jonka perusteella yksityinen kansalainen voi tietyin edellytyksin ottaa kiinni rikoksentekijän.

Lain mukaan, jos kiinniotettava tekee vastarintaa tai pakenee, kiinniottaja saa käyttää sellaisia kiinniottamisen toimittamiseksi tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää kokonaisuutena arvioiden puolustettavina, kun otetaan huomioon rikoksen laatu, kiinniotettavan käyttäytyminen ja tilanne muutenkin. Voimakeinojen käytön liioittelusta säädetään puolestaan rikoslaissa."
-poliisi.fi

Oho, kylläpä alko keikkaa pukkaamaan jo heti työsuhteen alussa :D 9. päivä tein ekan vuoron, viimeviikonloppuna toisen ja nyt mulla on jo tämä viikonloppu täynnä ja ensi lauantaiks keikka, mahdollisesti vielä perjantaiksikin :D Tänään pubin ovelle yksin, huomenna yhteen hohtogolf- paikkaan illaksi ja ens lauantaina pubiin jossa joku keikka ja toinenkin portsari.

Jotain hyviä heittoja jolla saa vastahakoisenkin kaverin ulos baarista ? :D On kuulemma täniltaisessa paikassa vähän hidasälyistä porukkaa ulosheittojen osalta, eivät meinaa millään lähteä :D

Vittu, pieni jännäpaska kutittelee perseessä kun on eka keikka yksin ovella ja tuo pubi on kävijäporukkansa takia aika huonomaineinen tässä kaupungissa :D Huumehörhäistä nahkaliivimopoilijoihin ja linnakundeihin on se tavallinen asiakaskunta. Tuleepahan alotettua ovella seisominen heti alkuun pahimmasta mahdollisesta paikasta niin kaikki muut kohteet on sit chillailua kun on tästä illasta selvinnyt :D Onneks vuoro alkaa ysiltä ja valo tulee jo kahdelta, niin ei oo ihan niin paha kun miettis millasta se kävijöiden touhu olis siellä neljän aikoihin jos tuo pubi olis sinne asti auki :D Perkele kun ei mulla oo ees liivejä, olis hiukan turvallisempi olo niitten narkkien keskellä :D

Vittu, pieni jännäpaska kutittelee perseessä kun on eka keikka yksin ovella ja tuo pubi on kävijäporukkansa takia aika huonomaineinen tässä kaupungissa :D Huumehörhäistä nahkaliivimopoilijoihin ja linnakundeihin on se tavallinen asiakaskunta. Tuleepahan alotettua ovella seisominen heti alkuun pahimmasta mahdollisesta paikasta niin kaikki muut kohteet on sit chillailua kun on tästä illasta selvinnyt :D Onneks vuoro alkaa ysiltä ja valo tulee jo kahdelta, niin ei oo ihan niin paha kun miettis millasta se kävijöiden touhu olis siellä neljän aikoihin jos tuo pubi olis sinne asti auki :D

Pomos laittaa sut tommoseen mestaan yksin seisoo tolla työkokemuksella? Huhhuh...no koita selvitä.

Pomos laittaa sut tommoseen mestaan yksin seisoo tolla työkokemuksella? Huhhuh...no koita selvitä.
Joo, oli sairastapaus eikä vakiportsari päässyt töihin, työnantajalla on vissiin sit luottoa kun laitto tonne enkä sen kummemmin miettinyt kun otin homman vastaan :D No, viereisessä ovessa seisoo kans saman firman mies eli ison härdellin sattuessa en sentään ihan yksin oo :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom