Kysymyksiä pokeille

Täytyy nostaa hattua kyllä niille, jotka jaksaa tehä tota ovihommaa! Itseni tietäen hermojen vetolujuus mitattaisiin korkeintaan viikoissa. Ei vaan pysty muutenkaan sietään mitään veljeilijöitä jos itte esim. kuskina. Nykyään lähen helvettiin ennen puoltayötä jos autolla, ne tulee mukaan jokka kerkee, muijankin jättäny monta kertaa baariin ihan vaan sen takia ettei pysty enään. Varmaan juontaa juurensa porukoitten pöytälaatikkojuopottelusta jne. ettei pysty sietään ihmisiä, jotka selvinpäin ei saa sanottua paskaakaan ja kännissä annetaan tulla päin naamaa ihan miten lystää. Mut edelleen tärkeä homma ja hyvä et joku pystyy!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tosta putkaan viedystä järkkäriä vastustaneesta kaverista mieleen, että annetaanko tollaisille tapauksille aina se sakko järjestyksenvalvojan vastustamisesta aamulla käteen vaikkei poket tekis mitään vaatimuksia tapauksesta ?

Tuli tosta putkaan viedystä järkkäriä vastustaneesta kaverista mieleen, että annetaanko tollaisille tapauksille aina se sakko järjestyksenvalvojan vastustamisesta aamulla käteen vaikkei poket tekis mitään vaatimuksia tapauksesta ?

Ei anneta.

Ite oon joskus vaatinut yhdelle kaverilla rangaistusta pahoinpitelystä, kun kesken poiston latas mua nyrkillä keskelle taulua, mutta poliisit kirjotti sille sakot vain järjestystäylläpitävän henkilön vastustamisesta.

Ei anneta.

Ite oon joskus vaatinut yhdelle kaverilla rangaistusta pahoinpitelystä, kun kesken poiston latas mua nyrkillä keskelle taulua, mutta poliisit kirjotti sille sakot vain järjestystäylläpitävän henkilön vastustamisesta.
Poliisin pitää kirjata tilanteessa rikosilmoitus, mikäli asianomistaja sellaista vaatii.

Kyllä täällä päin on ainakin jannut, jotka on nipussa lähteneet, saaneet aina aamulla kouraan sakkolapun järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta.

Ok. Saattaa olla ettei tuolle tapaukselle annettu sakkoa kun se ei kehenkään osunut mun tönäisyä pahemmin eikä jouduttu rautoihinkaan laittamaan, mut vaikutti kaveri siltä että riittävän kova rangaistus on se että äiti hakee aamulla putkasta.

Joku niistä porukan ääliöistä tais muuten ottaa koko tilanteen kännykällä nauhalle, saas nähdä jos sitä näkee itsensä youtubessa vielä joskus :D Eiköhän sekin kusipää aamulla tajunnut ettei tilanteessa ollut mitään väärää ja poisti videon.

Joku niistä porukan ääliöistä tais muuten ottaa koko tilanteen kännykällä nauhalle, saas nähdä jos sitä näkee itsensä youtubessa vielä joskus :D Eiköhän sekin kusipää aamulla tajunnut ettei tilanteessa ollut mitään väärää ja poisti videon.

Tuskin poistaa. Noi kännykkävideo pellet kyllä raastaa hermoja. Itse olen poistattanut videot kun olen tälläistä huomannut.

- - - Updated - - -

Tuskin poistaa. Noi kännykkävideo pellet kyllä raastaa hermoja. Itse olen poistattanut videot kun olen tälläistä huomannut.

No, mulle aivan sama sinänsä kun siinä videon aikana ei tapahtunut mitään muuta kuin että kaveria pidettiin paikallaan maassa ja olin selkäpäin kameraan kun pidin jalkoja. Ainoa mikä videossa on huonoa on se että siinä näkyy firman logo paidoissa ja joku kuvaajan kaltainen vajakki voi tosissaan luulla että käytettiin liikaa voimaa sen kaverin maassapitämiseen kun se huus että sattuu, tai oikeastaan eihän siinäkään mitään kun olis kuitenkin ollut oikeus käyttää siihen voimaa, tossa tapauksessa sitä ei tarvinnut.

No, mulle aivan sama sinänsä kun siinä videon aikana ei tapahtunut mitään muuta kuin että kaveria pidettiin paikallaan maassa ja olin selkäpäin kameraan kun pidin jalkoja. Ainoa mikä videossa on huonoa on se että siinä näkyy firman logo paidoissa ja joku kuvaajan kaltainen vajakki voi tosissaan luulla että käytettiin liikaa voimaa sen kaverin maassapitämiseen kun se huus että sattuu, tai oikeastaan eihän siinäkään mitään kun olis kuitenkin ollut oikeus käyttää siihen voimaa, tossa tapauksessa sitä ei tarvinnut.
Noita on niin vitusti, rapatessa roiskuu.

Nimimerkillä viime kesänä keskikokoisella festarilla (15 000 kävijää päivässä) painoin polvella raudoissa olevan nutipään päätä asfaltiin. 10min. Näytti vitun rajulta (siltä että poljen pään kohta asfaltista läpi) ja ihmiset kyttäs aidan takaa, mutta pää oli hallinnassa, mutta tuolla voimakeinolla ei aiheutettu yhtään kipua kohdehenkilölle. :)

Uskallatteko puuttua kaverin tekemään ylilyöntiin vai jätättekö väliin. Jos ette puutu, onko kyseessä "ryhmäpaine" vai asiakas onko aina väärässä?

Uskallatteko puuttua kaverin tekemään ylilyöntiin vai jätättekö väliin. Jos ette puutu, onko kyseessä "ryhmäpaine" vai asiakas onko aina väärässä?

Oletko itse poke?

En tiedä, kun räikeää ylilyöntiä ei ole omien silmien alla sattunut. Riippuu tilanteesta, ja eritoten jatkotoimenpiteistä. Sekavissa ja hankalissa fyysisissä tilanteissa lieviä ylilyöntejä kuitenkin tulee, tai ainakin joskus semmoinen olo, että vähempikin oisi riittänyt. Mutta ne tilanteet on pirun hankalia, kun ympärillä on useita ihmisiä ja ne tilanteet haluaa hoitaa mahdollisimman nopeasti välttäen vammoja.

Mutta ne tilanteet on pirun hankalia, kun ympärillä on useita ihmisiä ja ne tilanteet haluaa hoitaa mahdollisimman nopeasti välttäen vammoja.
Juurikin noin, ja ihan hitosti on näitä tilanteita tapahtunut, että on lähdetty toteuttamaan voimankäyttöä liian lepsusti ja tilanne on eskaloitunut hätävarjelutilanteeksi.

Ja se, jos on tehty päätös kantaa pokeille riehuva jätkä pihalle, niin sitä ei puolivälissä matkaa päästetä omille jaloilleen vaikka se hokis "joojoo oon kunnolla, oikeesti", koska noitakin on nähty että jätkä pyörähtää 180 astetta ja sitte taas tapahtuu.

Poliisin pitää kirjata tilanteessa rikosilmoitus, mikäli asianomistaja sellaista vaatii.

Kyllä täällä päin on ainakin jannut, jotka on nipussa lähteneet, saaneet aina aamulla kouraan sakkolapun järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta.

Kyllä mä sen tiedän, että poliisin olisi pitänyt kirjata rikosilmootus, mutta näin ei kuitenkaan tapahtunut. Toinen poliisi, joka tuli noutamaan kiinniotettua laittoi mulle aamuyöstä viestin, etteivät kirjoittaneet kuin jv:n vastustamisesta sakot. Perustelut olivat ne, että joutusin oikeuteen todistamaan ja tulisi mulle siitä turhaa vaivaa. No, jouduin sinne oikeuteen joka tapauksessa todistamaan, kun asiakas kiisti tuon vastustamisesta tulleen sakon. Mainitsin tuosta lyönnistä oikeudessa ja siitä siellä hetkeksi aikaa kiinnostuttiin ja multa kysyttiin, miksi poliisi ei ole tehnyt asiasta rikosilmoitusta. Oli todella vaikeaa vastata tuohon kysymykseen, eikä asiakas sitten koskaan saanut siitä lyönnistä mitään sanktioita, muita kuin sen vastustamisesta tulevat 12 päiväsakkoa, jotka nyt ovat ihan vitsi.

Wtf? Ilneisesti näissäkin käytännöissä on paikkakuntakohtaisia eroja. Kymmeniä kertoja olen käynyt antamassa tarkan tapahtuma kuvauksen, sekä itseni että asiakkaan toimesta. Yksikään ei ole mennyt oikeuteen asti, ja vain yhdestä asiakkaan aloittamasta jutusta tuli syyttäjältä postia. Mistään muusta ei.

Eräs isompi juttu joka meni käräjille asti, hoitui minun osalta jo esitutkinnassa, vaikka olin avaintodistaja (onkohan edes oikea termi). Asemani takia en joutunut oikeuteen, eikä minun nimeni missään vaiheessa tutkintaa tullut esille. Eikä edes omasta aloitteesta, vaan poliisin.

Eikös julkisella paikalla saa ihan vapaasti kuvata? Eli saa toki pyytää poistamaan videon, mutta ei sitä mikään pakko ole poistaa. Ainoastaan julkaisemiseen on jotain ehtoja, eli ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin ilman kuvattavan lupaa jne eikä saa julkaista jos se loukaa kuvattavan yksityisyyttä.

Oon joskus löytäny itestänikin videon youtubesta, jossa siis teen töitä. En kokenut tätä mitenkään häiritseväksi, kyllä mun hommat päivänvalon kestää.

Eikös julkisella paikalla saa ihan vapaasti kuvata? Eli saa toki pyytää poistamaan videon, mutta ei sitä mikään pakko ole poistaa. Ainoastaan julkaisemiseen on jotain ehtoja, eli ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin ilman kuvattavan lupaa jne eikä saa julkaista jos se loukaa kuvattavan yksityisyyttä.
.
Näin juuri. Vartijalla/järjestyksenvalvojalla eikä poliisillakaan ole muuta valtaa kuvien suhteen kuin pyytää niiden poistamista.

Oon joskus löytäny itestänikin videon youtubesta, jossa siis teen töitä. En kokenut tätä mitenkään häiritseväksi, kyllä mun hommat päivänvalon kestää.

Julkisella paikalla kuvaaminen on yleensä sallittua. Vaikka valokuvaajalla onkin kiistatta tekijänoikeus/lähioikeus julkisella paikalla otettuihin valokuviinsa, kuvan kohteilla voi olla yksityisyyden suojaa koskevan lainsäädännön nojalla oikeus rajoittaa kuvien julkaisemista.

Henkilöä esittävää valokuvaa ei saa julkaista henkilön kunniaa tai yksityisyyttä loukkaavalla tavalla. Julkisellakin paikalla otettujen kuvien julkaisemisessa on otettava huomioon kuvatun henkilön yksityisyyden suoja. Kaikki mitä tapahtuu julkisella paikalla, ei välttämättä ole julkista.
Journalistien erityiskysymyksiä - Suomen Journalistiliitto

Boldatulla kinkkinen osuus, joka koskee julkaisua, ei kuvaamista. Portsari ei tosiaan voi poistattaa yhtään valokuvaa tai videota. Voi pyytää, mutta ei siihen ole mitään tarvetta suostua. En oikein ymmärrä miksi ihmeessä edes halauisi poistaa videokuvan, sillähän vahvistaa omaa oikeusturvaa, jos riitelemiseksi menee.

Voi vittu, epäilinkin että se venäläisellä aksentilla puhuva poliisivirkailija ei ollut ihan perillä mitä tekee kun hain järkkärikorttia, nyt ne lähettivät mulle kortin missä ei ole mitään mainintaa kaasusta. Soittelin perään ja virkailija alkoi selvittää asiaa. Soittelin työnantajallekin niin mua oli kuulemma kehuttu lauantaista ja kyseisen baarin vastaava poke oli luvannut kysyä mua jatkossakin jos on henkilövajausta tai tarvitaan extraportsari. Olivat viikkopalaverissa käyneet tuon lauantain aikana sattuneet härdellit läpi ja oli kuulemma paljon tavallista vilkkaampi ilta kyseiselle paikalle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom