Kysymyksiä pokeille

Mua kävi vähän vituttamaan, kun vietin uuttavuotta selvinpäin Lahden Onnelassa.
Jonotin ensiksi sen perus puol tuntii sisään ja puolen yön jälkeen päätin lähtee soittaa ulos lyhyen puhelun. No otin normaalisti leiman ja neiti siinä hymyilee nätisti leimaa laittaessa. Meen ulos, puhun noin 2 minuuttia ja tuun näyttää leimaa pokelle ja niin kuin arvata saattaa en pääse sisään. Takkia en tietenkään saanut hakea. Jouduin jonottaa t-paidassa kymmenen asteen pakkasessa 45 minsaa, ja katella kun pokejen salikaverit kävelee jonon ohi, kunnes pääsin ovelle. Näytin pääsylipun ja leiman huulet sinisenä, mutta eihän ne riittäny. Paperit piti tottakai näyttää. Siinä ei enää pystyny ku nauraa ja koittaa kaivaa niitä lompakosta tärisevillä käsillä. Oon varmaan vaan niin vittumaisen näkönen jätkä tai sitten ei vaan ole niitä pinkkejä hiuksia. Se oli ainoo kerta kun en jättäny edes tippiä sinne.
Jälkeenpäin kävi vituttaa juuri tämä tippiperiaate. Oon lähes poikkeuksetta antanu tippiä ja en ole todellakaan pitäny mitään melua siitä. Tipin suuruus on ollu 5-10 euroon. Mitä järkeä sitä on oikeasti antaa, jos ne etuoikeudet on tota luokkaa? Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?

Tämä kertoo hyvin ko. ammattiryhmästä. Noita ääliömäisiä päätöksiä ja käytäntöjä voi selitellä loputtomiin jollain järkisyillä, mutta sen verran pitäisi löytyä käytännön älyä, ettei jätä asiakasta t-paidalla pakkaseen vaikka olisi kuinka omasta mielestään särmä kaveri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tuo kerro ammattiryhmästä yhtään mitään, vaan yhden paikan, yhden portsarin, idioottimaisesta mielivallan käytöstä.

Jos alepankassa antaa mulle väärin rahasta takaisin, ei kaikki kassatyöntekijät ole rosvoja.

no kysytääs nyt sellainen vähän epäselvä kysymys et mitä vaatii et pääsee ovelle pokeks? minkälainen kurssi siihen on käytävä ja mitä siellä käsitellään ja miten pitkään se kestää jne. ? kyllä mulla jotain hajua on jokin järjestysmies/valvoja kurssi pitää suorittaa että saa sellaisen järjestysmieskortin :D

Kurssilta saat kortin, mutta töihin pääseminen onkin sitten ihan eri juttu...

Pokemonit Suomessa ongelma vai ei? Joskus olen havainnut että pokemonit tsekkaa id-cardeja vaikka on ihan selvää että hyypiö on yli-ikäinen...Jos ei id-cardia/passia niin ei ole asiaa sisään... Mihin homma perustuu?

Homma perustuu siihen että on asiakkaan homma näyttää toteen että ikää riittää eikä "pokemonin" homma lähteä arvailemaan sitä ikää. Jos se kaveri sittenkin on joku 16 vuotias aikuisen äijän näköinen niin pokelle siitä paskaa niskaan tulee kun homma tulee julki. Ison miehen kuuluis kyllä tietää että kun ravinteliin lähdetään niin henkkarit on hyvä olla mukana.

Ei tuo kerro ammattiryhmästä yhtään mitään, vaan yhden paikan, yhden portsarin, idioottimaisesta mielivallan käytöstä.

Jos alepankassa antaa mulle väärin rahasta takaisin, ei kaikki kassatyöntekijät ole rosvoja.

Kurssilta saat kortin, mutta töihin pääseminen onkin sitten ihan eri juttu...

Allekirjoitan saman. Ja vielä, kurssilta tosiaan saa kortin, mutta se töihin pääseminen ja VARSINKIN se työpaikan pitäminen on ihan toinen lukunsa..

Pokemonit Suomessa ongelma vai ei? Joskus olen havainnut että pokemonit tsekkaa id-cardeja vaikka on ihan selvää että hyypiö on yli-ikäinen...Jos ei id-cardia/passia niin ei ole asiaa sisään... Mihin homma perustuu?

Varmaankin siihen, että on pelisäännöt jonka mukaan kaikilta tarkastetaan... Eikös se ole sillon selvä, että jos ei korttia, niin voipi treenailla puistokemistiä ja ostaa pussikaljaa? :D

Aika moista juttua täällä piisaa näköjään. Itseni kohdalla en taas ymmärrä mikä on vialla kun ei ole ikinä heitetty ulos baarista. ;)
Johtuneeko siitä, että en lähde kesken illan ulos puhelimeen puhumaan taikka rahaa hakemaan. Ja vaikka sammunut olen kuppilaan niin ystävällisesti on vain pyydetty vettä juomaan? Onko naamakertoimeni sitten niin hyvä/säälittävä ettei poket minua kehtaa ulos heittää?
Muutenkin ihmettelen pokejen hyvää käytöstä helsingin keskustassa. Siis hyvällä mielellä. Harvoin olen saanut huonoa palvelua, taikka mitään huutia pupissa. Kerrankin istuin humalapäissäni vahingossa poken jakkaralle ulkooven viereen kavereita odottamaan ja poke vain pyysi ystävällisesti poistumaan penkiltä. (tais kyllä mennä muodossa: "Nyt jätkä ulos siitä") Mutta silti puoli hymyillen vaikka sävy oli tiukka.

Plussat ainakin Luxin ja Mollyn pokeille. :)
edit: Ja rautatientorin pickvikissä myös poke hymyilee.

Asiakkaan asenteella on loppupeleissä niin helvetin moinen vaikutus "pokemonien" asenteeseen. Voisin käyttää ilmaisua: "sitä saa, mitä tilaa". ;) On sitten aivan eri asia mennä herättämään asiakasta, joka ensimmäisenä lataa päin naamaa: "haist viddu" kuin "joo, kyllä mä lähden kotiin". Muistakaa, että se on ainoastaan asiakkaan vika, jos nukahtaa raflaan, ei kenenkään muun. Se, miten portsari tilanteen hoitaa, on sitten asia erikseen. Joissain paikoissa on nollatoleranssi, toisissa ohjataan tiskille tilaamaan kuppi kahvia.

Pakko hieman kommentoida tätäkin ketjua. Ihmettelen suuresti sitä, miten jotkut paheksuvat portsareiden tekemisiä / sanomisia jatkuvasti. Työtään he tekee, ja voisihan ravintolat olla melkoisia villiä länsiä, jos kukaan ei olisi vahtimassa suomalaista juomakulttuuria. :rolleyes: En ole poke, enkä tiedä heidän hommista mitään, mutta hattua nostan yleisesti ottaen heidän amattitaidolleen sekä kärsivällisyydelleen. Joskus vaan tuntuu, että onko suomalaiselle niin pirun hankalaa hyväksyä se, että jossain yleisessä tilaisuudessa on sellainen ei-virkamies, jonka sana on kuitenkin yleisesti ottaen laki siinä paikassa. Kummaksun myös sitä, että olen kuitenkin jonkin verran hummaillut ravintoloissa ympäri suomen, mutta kertaakaan en ole törmännyt näihin paheksuttaviin portsareihin, aina olen saanut tosi hyvää palvelua, paikkakunnasta riippumatta. Kaipa se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan...

:piis:

Kaipa se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan...

:piis:

näinhän se menee:) Eipä sitä kovin turvallisin mielin vuosi lähteä ravintolaan iltaa viettämään jos ovesta sisään astuessa olis villi länsi vastassa jossa jokainen sais käyttäytyä miten lystää.

Oman "urani" mieleenpainuvimpia juttuja oli joskus männävuosina kun bongasin erään miesasiakkaan kusevan pitkin baaritiskiä ja ravintolan seiniä. Kohtele siinä sitten asiakasta kuin kukkaa kämmenellä:curs:

näinhän se menee:) Eipä sitä kovin turvallisin mielin vuosi lähteä ravintolaan iltaa viettämään jos ovesta sisään astuessa olis villi länsi vastassa jossa jokainen sais käyttäytyä miten lystää.

Oman "urani" mieleenpainuvimpia juttuja oli joskus männävuosina kun bongasin erään miesasiakkaan kusevan pitkin baaritiskiä ja ravintolan seiniä. Kohtele siinä sitten asiakasta kuin kukkaa kämmenellä:curs:

Tälle repesin.:lol2:

Tulipa mieleen tässä eräänä viikonloppuna baarissa käydessäni miesten wc. Joku onneton oli onnistunut paskantamaan ohi pöntöstä. Kusemisen vielä ymmärtää että jos jurrissa ei kaikki osu sisään, mutta pöntöstä ohi paskantaminen...:david:

Mitäköhän portsari sanoisi, jos yllättäisi tällaisen tapauksen kesken toimituksen?

Mitäköhän portsari sanoisi, jos yllättäisi tällaisen tapauksen kesken toimituksen?

no siivoomaanhan siinä asiakas joutuisi;)

Tuossa ympäriinsä kuseskelijan tapauksessa roudasin kaverin samaisessa varustuksessa täyden yli 400 asiakkaan ravintolan läpi narikkaan mikä sillä oli rysän päältä kiinni jäädessään,eli housut kintuissa ja pienenpieni pili paljaana. Anteeksi jos unohtu silittää päätä ja toivottaa hyvät illanjatkot:nolo:

Tälle repesin.:lol2:

Tulipa mieleen tässä eräänä viikonloppuna baarissa käydessäni miesten wc. Joku onneton oli onnistunut paskantamaan ohi pöntöstä. Kusemisen vielä ymmärtää että jos jurrissa ei kaikki osu sisään, mutta pöntöstä ohi paskantaminen...:david:

saa olla jo aika hc jätkä jos ylipäätänsä kehtaa ukkojen vessassa käydä paskalla. kusta kun nimittäin on pöntössä/wc kopissa aivan joka puolella. itellä ainaki pitäis olla jotku kurahaalarit päällä ja aukko anuksen kohalla ennen ku ilkeisin istua baarissa pöntölle miesten vessassa:urjo:. joten toisaalta ymmärrän tuon, se on ilmasta käsin paskonu ku ei oo ilenny siihen pöntölle istahtaa. ottanu vielä varman päälle ettei mikään osa kehosta osu pönttöön ja täräyttäny miehekkäästi lattialle :)

Mua kävi vähän vituttamaan, kun vietin uuttavuotta selvinpäin Lahden Onnelassa.
Jonotin ensiksi sen perus puol tuntii sisään ja puolen yön jälkeen päätin lähtee soittaa ulos lyhyen puhelun. No otin normaalisti leiman ja neiti siinä hymyilee nätisti leimaa laittaessa. Meen ulos, puhun noin 2 minuuttia ja tuun näyttää leimaa pokelle ja niin kuin arvata saattaa en pääse sisään. Takkia en tietenkään saanut hakea. Jouduin jonottaa t-paidassa kymmenen asteen pakkasessa 45 minsaa, ja katella kun pokejen salikaverit kävelee jonon ohi, kunnes pääsin ovelle. Näytin pääsylipun ja leiman huulet sinisenä, mutta eihän ne riittäny. Paperit piti tottakai näyttää. Siinä ei enää pystyny ku nauraa ja koittaa kaivaa niitä lompakosta tärisevillä käsillä. Oon varmaan vaan niin vittumaisen näkönen jätkä tai sitten ei vaan ole niitä pinkkejä hiuksia. Se oli ainoo kerta kun en jättäny edes tippiä sinne.
Jälkeenpäin kävi vituttaa juuri tämä tippiperiaate. Oon lähes poikkeuksetta antanu tippiä ja en ole todellakaan pitäny mitään melua siitä. Tipin suuruus on ollu 5-10 euroon. Mitä järkeä sitä on oikeasti antaa, jos ne etuoikeudet on tota luokkaa? Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?

Oliko muka uutena vuotena pakkasta? Ja noin paljon?:jahas: Ettei vaan olisi ollut vesikeli... Ja kuten aikaisemmin on tullut ilmi, asiakaspaikkoja on rajallinen määrä, kun yksi poistuu, toinen pääsee. Etenkin tuollaisin iltoina, jolloin kuppila on aivan varmasti ollut tupaten täynnä. Se, että sulle ei ole mainittu, ettet pääse jonon ohi edes leimalla, on kyllä perseestä.

Muutamaa asiaa kysyisin, kun tuolla JV-kurssilla ja täältä lukeman välillä on ristiriitaa.

1. JV-kurssilla meillä ainakin sanottiin, että väärennettyjen tai toisen henkilön henkilöpapereiden käytöstä voi paperit ottaa talteen ja luovuttaa poliisille, koska henkilö on tällöin syyllistynyt väärennökseen.

2. Kuka saa puhalluttaa täysikäisiä / alaikäisiä ja missä tilanteessa. Otetaan hypoteettinen tilanne: Olen limudiskon ovella, jossa on nollatoleranssi. Saanko vaatia teiniltä puhallusta alkometriin, kun kouluttajan kuuleman mukaan puhallusta käytetään tällä hetkellä vain poliisin toimesta ja vain liikennevalvonnassa, joten periaatteessa teini voisi haistattaa vitut ja kävellä vaan sisään.

3. Syyllistynkö syrjintään, jos en päästä kansallispuvussa olevaa naista baariin? Kun kuitenkin kansallispuku luetaan juhlavaksi asuksi.

4. Voiko tilaisuuden järjestäjä asettaa järjestyksen valvojia kesken yleisötilaisuuden? Otetaan taas hypoteettinen esimerkki: Ainejärjestö X järjestää bileet, joihin saapuu vieras kännihäirikkö. Tilaisuuteen ei ole asetettu mitään järkkäriä, koska ei sellaista ole ennenkään tarvittu, kun ollaan opiskelijaporukalla biletetty. Jos mulla sattuu olemaan laatta mukana ja tilaisuuden järjestäjä valtuuttaa mut järkkäriksi, niin voinko laittaa sen rintamuksiin ja laillisesti poistaa tyyppejä bileistä?

1. JV-kurssilla meillä ainakin sanottiin, että väärennettyjen tai toisen henkilön henkilöpapereiden käytöstä voi paperit ottaa talteen ja luovuttaa poliisille, koska henkilö on tällöin syyllistynyt väärennökseen.

Toisen henkilön papereita käyttävä ei ole syyllistynyt väärennökseen. Toisen henkilön papereilla JV:ta erehdyttävä ei ole syyllistynyt mihinkään.

3. Syyllistynkö syrjintään, jos en päästä kansallispuvussa olevaa naista baariin? Kun kuitenkin kansallispuku luetaan juhlavaksi asuksi.

Todennäköisesti syyllistyt ellei ravintolassa ole jotain teemailtaa tai muuten määriteltyä selkeää dresscodea.

Muutamaa asiaa kysyisin, kun tuolla JV-kurssilla ja täältä lukeman välillä on ristiriitaa.

2. Kuka saa puhalluttaa täysikäisiä / alaikäisiä ja missä tilanteessa. Otetaan hypoteettinen tilanne: Olen limudiskon ovella, jossa on nollatoleranssi. Saanko vaatia teiniltä puhallusta alkometriin, kun kouluttajan kuuleman mukaan puhallusta käytetään tällä hetkellä vain poliisin toimesta ja vain liikennevalvonnassa, joten periaatteessa teini voisi haistattaa vitut ja kävellä vaan sisään.

Järjestäjähän voi asettaa sisäänpääsyn ehtoja sille yleisötilaisuudellee (kunhan ei rikota syrjintäkieltoa) ja olettaisin, että voi pyytää sisään pyrkiviä puhaltamaan. Ja jos joku haistattaa vitut, niin evää sitten häneltä pääsyn tilaisuuteen.

"Järjestyksenvalvojalla on lisäksi oikeus estää pääsy toimialueelleen henkilöltä:

2) joka ei täytä ehtoja, jotka tilaisuuden järjestäjä tai alueen haltija on asettanut sinne pääsemiselle, ottaen kuitenkin huomioon, mitä rikoslaissa (39/1889) säädetään syrjinnästä;" -Finlex.fi

Ainakin omalle abiristeilylle mentäessä oli joku jv puhalluttamassa satunnaisia laivaan meneviä.

4. Voiko tilaisuuden järjestäjä asettaa järjestyksen valvojia kesken yleisötilaisuuden? Otetaan taas hypoteettinen esimerkki: Ainejärjestö X järjestää bileet, joihin saapuu vieras kännihäirikkö. Tilaisuuteen ei ole asetettu mitään järkkäriä, koska ei sellaista ole ennenkään tarvittu, kun ollaan opiskelijaporukalla biletetty. Jos mulla sattuu olemaan laatta mukana ja tilaisuuden järjestäjä valtuuttaa mut järkkäriksi, niin voinko laittaa sen rintamuksiin ja laillisesti poistaa tyyppejä bileistä?

Sen poliisille tehtävän ilmoituksen sisällöstähän tulee käydä ilmi tilaisuuden mahdolliset järjestyksenvalvojat, joten tuskin tommonen "lisäily" ainakaan ilman uutta ilmoitusta käy? Tietenkin siihen ilmoitukseen voi jo alunperin sisällyttää yhden jv:n, joka sitten tarpeen tullen iskee laatan rintaan ja kortin taskuun ja lähtee poistamaan örvelöä. :D

edit: tuolla on muuten vähän tuota puhalluttamista koskevaa tekstiä

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_100_2004_p.shtml

Toisen henkilön papereita käyttävä ei ole syyllistynyt väärennökseen. Toisen henkilön papereilla JV:ta erehdyttävä ei ole syyllistynyt mihinkään.
Eikös väärennöslaki tee muka tee toisen ihmisen henk. tod. esittämisestä rikoksen? Jos kaveri näyttää toisen henkilön henkkarin niin kyllähän hän on silloin väärää henkkaria, koska se ei ole hänen omansa. Vai olenko nyt täysin hakoteillä?

Väärennysrikoksista
1 § (24.8.1990/769)
Väärennys

Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Järjestäjähän voi asettaa sisäänpääsyn ehtoja sille yleisötilaisuudellee (kunhan ei rikota syrjintäkieltoa) ja olettaisin, että voi pyytää sisään pyrkiviä puhaltamaan. Ja jos joku haistattaa vitut, niin evää sitten häneltä pääsyn tilaisuuteen.

"Järjestyksenvalvojalla on lisäksi oikeus estää pääsy toimialueelleen henkilöltä:

2) joka ei täytä ehtoja, jotka tilaisuuden järjestäjä tai alueen haltija on asettanut sinne pääsemiselle, ottaen kuitenkin huomioon, mitä rikoslaissa (39/1889) säädetään syrjinnästä;" -Finlex.fi
Mutta voidaanko me asettaa sisäänpääsyn ehdoksi sellainen ehto, että se periaatteessa loukkaa itsemääräämisoikeutta? Toi itse puhallustapahtumahan on suhteellisen harmiton mutta onko järjestyksenvalvojalla oikeasti oikeus tehdä se? Jos ei ole, niin tuskinpa sitä voidaan asettaa sisäänpääsyn ehdoksi.

by Sisäministeri Rajamäki: "Yksikön mukaan puhalluttaminen ei saisi olla automaatio, koska liikennetilanteita lukuun ottamatta puhalluttaminen edellyttää ri*kosepäilyä. Sisäasiainministeriön käsityksen mukaan poliisin Mikkelissä toteuttama puhalluttaminen on sinänsä nuorten itsensä ja limudiskon järjestäjän edun mukaista. Se on myös poliisin edun mukaista, sillä se vastaa poliisille asetettuun yhteistyötavoitteeseen päihdetyön tehostamisesta. Ongelmana on kuitenkin se, että tällaiselle toiminnalle ei ole selkeää ja varauksetonta laillista perustetta."

Sen poliisille tehtävän ilmoituksen sisällöstähän tulee käydä ilmi tilaisuuden mahdolliset järjestyksenvalvojat, joten tuskin tommonen "lisäily" ainakaan ilman uutta ilmoitusta käy? Tietenkin siihen ilmoitukseen voi jo alunperin sisällyttää yhden jv:n, joka sitten tarpeen tullen iskee laatan rintaan ja kortin taskuun ja lähtee poistamaan örvelöä. :D
Ainiin juu se ilmoitus, mä olen vielä niin noob näissä jutuissa :) Lähinnä mietin, että jos ei ole ilmoitusta edes tehty alunperin, koska kyseessä on pienimuotoinen yleisötilaisuus.

Mitens tämmönnen? Eli kyseessä on nyt Helsingin Onnela. Sinne on ikäraja käsittääkseni/kuulemani mukaan 22. Tiedän tapauksia joilta on sisään pääsy evätty tällä perusteella, eli jengi ei oo ollu 22. Mutta nyt City-lehdessä on kuvia joistain muijista jotka oli about 20 vee ja ne on sisällä. Onko syrjintää, ku jotkut alle 22 pääsee ja toiset ei?

Mitens tämmönnen? Eli kyseessä on nyt Helsingin Onnela. Sinne on ikäraja käsittääkseni/kuulemani mukaan 22. Tiedän tapauksia joilta on sisään pääsy evätty tällä perusteella, eli jengi ei oo ollu 22. Mutta nyt City-lehdessä on kuvia joistain muijista jotka oli about 20 vee ja ne on sisällä. Onko syrjintää, ku jotkut alle 22 pääsee ja toiset ei?

Tästä asiasta on täällä aiemminkin keskusteltu ja nuo ikärajat ovat ravintolan asettama suositus josta sitten JV voi käyttää tiettyä linjaa. Esimerkiksi hyvässä kunnossa oleva parikymppinen naispoppoo helpommin pääsee sisään kun sellainen porukka vetää myös maksavia mies asiakkaita. Ja tuota on hyvä käyttää myös ns naamakertoimena jos ei halua räkäisiä tai ärsyttäviä teinejä. Eli ei siinä sen ihmeempää syrjintää. Koita seuraavaksi hyvin pukeutuneena fiksusti puoliselvinpäin ja 20€ seteli ojossa. Kyllä naamakin jossain vaiheessa jää mieleen ja sisään pääsy helpottuu...

Eikös väärennöslaki tee muka tee toisen ihmisen henk. tod. esittämisestä rikoksen? Jos kaveri näyttää toisen henkilön henkkarin niin kyllähän hän on silloin väärää henkkaria, koska se ei ole hänen omansa. Vai olenko nyt täysin hakoteillä?
...
Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.[/i]

Olet täysin hakoteilla. Väärä=alusta saakka 'kotitekoisesti' valmistettu, siis väärennetty näin puhekielessä; väärennetty=alun alkaen aito, mutta siihen tehtyjä muutoksia, esim. kuvan, vuosiluvun tms. vaihto.

Mutta voidaanko me asettaa sisäänpääsyn ehdoksi sellainen ehto, että se periaatteessa loukkaa itsemääräämisoikeutta? Toi itse puhallustapahtumahan on suhteellisen harmiton mutta onko järjestyksenvalvojalla oikeasti oikeus tehdä se? Jos ei ole, niin tuskinpa sitä voidaan asettaa sisäänpääsyn ehdoksi.

by Sisäministeri Rajamäki: "Yksikön mukaan puhalluttaminen ei saisi olla automaatio, koska liikennetilanteita lukuun ottamatta puhalluttaminen edellyttää rikosepäilyä. Sisäasiainministeriön käsityksen mukaan poliisin Mikkelissä toteuttama puhalluttaminen on sinänsä nuorten itsensä ja limudiskon järjestäjän edun mukaista. Se on myös poliisin edun mukaista, sillä se vastaa poliisille asetettuun yhteistyötavoitteeseen päihdetyön tehostamisesta. Ongelmana on kuitenkin se, että tällaiselle toiminnalle ei ole selkeää ja varauksetonta laillista perustetta."
Voidaan asettaa puhalluksen kaltainen ehto, koska se ei rajoita yksilönvapautta eikä ole syrjintää. Se on täysin verrattavissa esim. pukukoodiin tai muuhun vastaavaan ehtoon.

Rajamäen kommentoimassa tapauksessa kyse oli siitä, että nuorisodiskoon oli pyydetty pr-mielessä poliisit puhalluttamaan, ja virkamies ei voi pitää alkometristä kiinni kun kyse on vapaaehtoisesta puhaltamisesta. Keskustelua käytiin myös siitä, että saako poliisi lainata ko. - melkoisen kalliita - vekottimia moiseen tarkoitukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom