Mua kävi vähän vituttamaan, kun vietin uuttavuotta selvinpäin Lahden Onnelassa.
Jonotin ensiksi sen perus puol tuntii sisään ja puolen yön jälkeen päätin lähtee soittaa ulos lyhyen puhelun. No otin normaalisti leiman ja neiti siinä hymyilee nätisti leimaa laittaessa. Meen ulos, puhun noin 2 minuuttia ja tuun näyttää leimaa pokelle ja niin kuin arvata saattaa en pääse sisään. Takkia en tietenkään saanut hakea. Jouduin jonottaa t-paidassa kymmenen asteen pakkasessa 45 minsaa, ja katella kun pokejen salikaverit kävelee jonon ohi, kunnes pääsin ovelle. Näytin pääsylipun ja leiman huulet sinisenä, mutta eihän ne riittäny. Paperit piti tottakai näyttää. Siinä ei enää pystyny ku nauraa ja koittaa kaivaa niitä lompakosta tärisevillä käsillä. Oon varmaan vaan niin vittumaisen näkönen jätkä tai sitten ei vaan ole niitä pinkkejä hiuksia. Se oli ainoo kerta kun en jättäny edes tippiä sinne.
Jälkeenpäin kävi vituttaa juuri tämä tippiperiaate. Oon lähes poikkeuksetta antanu tippiä ja en ole todellakaan pitäny mitään melua siitä. Tipin suuruus on ollu 5-10 euroon. Mitä järkeä sitä on oikeasti antaa, jos ne etuoikeudet on tota luokkaa? Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?
Tämä kertoo hyvin ko. ammattiryhmästä. Noita ääliömäisiä päätöksiä ja käytäntöjä voi selitellä loputtomiin jollain järkisyillä, mutta sen verran pitäisi löytyä käytännön älyä, ettei jätä asiakasta t-paidalla pakkaseen vaikka olisi kuinka omasta mielestään särmä kaveri.