Kysymyksiä pokeille

Ei ollu mitään allekirjotusta kirjotettu. Kuhan oli vaan korttia vingutettu, liekköhän siivoukseen mennyt. Ja itte en todellakaan ollu antanu korttia, kuka antas äitin kortin? Ja olivat sitten nätisti laittanu semmoseen nahkakoteliin ja kuitin sinne. Ja tuskin ne minun kortiksi sitä luulleet kun naisen nimi siinä..
Siis pyysit/ äitisi pyysi ravintolan kirjanpidosta sen ravintelin kappaleen kuitista, ja siinä ei ollut allekirjoitusta? Ja tämän jälkeen annoit/ äitisi antoi asian olla? Syystä, että__________?

(Vai totesit, että siinä saamassasi asiakkaan kappaleessa ei ollut kuittausta?)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
se tuo nimittäin melkoisen trafiikin jo pienempiinkin paikkoihin, ja on kiusallista availla ovea koko ajan, vaikka ei porukkaa päästäkään sisälle - paitsi toki ne, jotka tulevat puheluitaan soittelemasta.

No Onnelassa on ovet koko ajan auki ja tuskin siinä hirveesti poke väsyy, jos jaksaa katsoa sen leiman siitä kädestä.

Mua kävi vähän vituttamaan, kun vietin uuttavuotta selvinpäin Lahden Onnelassa.
Jonotin ensiksi sen perus puol tuntii sisään ja puolen yön jälkeen päätin lähtee soittaa ulos lyhyen puhelun. No otin normaalisti leiman ja neiti siinä hymyilee nätisti leimaa laittaessa. Meen ulos, puhun noin 2 minuuttia ja tuun näyttää leimaa pokelle ja niin kuin arvata saattaa en pääse sisään. Takkia en tietenkään saanut hakea. Jouduin jonottaa t-paidassa kymmenen asteen pakkasessa 45 minsaa, ja katella kun pokejen salikaverit kävelee jonon ohi, kunnes pääsin ovelle. Näytin pääsylipun ja leiman huulet sinisenä, mutta eihän ne riittäny. Paperit piti tottakai näyttää. Siinä ei enää pystyny ku nauraa ja koittaa kaivaa niitä lompakosta tärisevillä käsillä. Oon varmaan vaan niin vittumaisen näkönen jätkä tai sitten ei vaan ole niitä pinkkejä hiuksia. Se oli ainoo kerta kun en jättäny edes tippiä sinne.
Jälkeenpäin kävi vituttaa juuri tämä tippiperiaate. Oon lähes poikkeuksetta antanu tippiä ja en ole todellakaan pitäny mitään melua siitä. Tipin suuruus on ollu 5-10 euroon. Mitä järkeä sitä on oikeasti antaa, jos ne etuoikeudet on tota luokkaa? Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?
Uusivuosi, tupa täynnä. Vaikka asiakas poistuisi vain minuutiksi ulos ravintolasta, luovuttaa hän näin yhden asiakaspaikan ravintolassa -> otetaan uusi asiakas tilalle. Se leimalla jonon ohi tuleminen tapahtuu yleensä vain silloin, kun raflassa on tilaa. Ja kyllä ne poket hyvin usein siinä ovella kertoo asiakkaalle, että mikäli hän poistuu ravintolasta, joutuu hän tulemaan takaisin jonon kautta. Tällä tavoin vältetään sitä varsin vittumaista ravaamista siinä ovella, etenkin talvella ja kiireisinä iltoina. Ja miksipä se poke olis sun antanut hakea takin narikasta? Tuskin olisit se takki päällä tullut takas siihen jonoon odottamaan vaan olisit jäänyt sisälle ja takki narikkaan.

Erilaisissa kärhämätapauksissa taitaa lähtökohtainen oletus olla portsarimyönteinen pikemmin kuin sen räkäposkella örveltäneen asiakkaan/asiakkaiden, mutta parista tapauksesta hyvin informoituna (kaveri kerto) täytyy sanoo että ellei mitään todella pahaa ole sattunut ei välttämättä oo poliisillakaan ihan kauheesti kiinnostusta selvittää asiaa viimestä yksityiskohtaa myöden eikä sen enempää tuomarilla käräjilläkään.

Aika pitkälle tuppaa meneen sana sanaa vastaan ja lääkäreiltäkin näköjään saa vedätettyä aika ihmeellisiä lausuntoja jos on hyvä suustaan (toisessa tapauksessa oli lääkäri vahvistanut olleen sellasia oireita joita ei ikinä ollutkaan, kaveri tiesi tyypin ja sanoa ettei näin ollut). Toisessa tapauksessa oli tuomari kysynyt todistamassa olleelta pikkuveljeltä oliko lyödyn nenä ollut kipeä jäljestäpäin. Yllättäen oli ollut todisti pikkuveli silmät kirkkaina ja kipurahaa tuli niin että pätkähti :rolleyes: . Myös "kannattaa" - eli näin ei tietenkään saa mutta näköjään näinkin tapahtuu - myllyttää kaikkia mahdollisia ja mahdottomia silminnäkijöitä niin maan perkeleesti ja puhua niiden silmät ja korvat täyteen sitä Ainoaa Oikeaa Virallista versioo eli omaa versioo tapahtuneesta, ja kas kummaa saattaa olla että ne yllättäen muistaakin sitten että näinhän siinä tosiaan taiskin käydä :rolleyes: . Ja vitut käyny mutta mitäs se mihinkään liittyy, pääasia että näin on käräjillä pitävästi todistettu.

Ei sillä että kummassakaan kuulemassani tapauksessa olis mitään suurempaa oikeusmurhaa sattunut mutta ei ne tuomiot nyt ihan pilkkua päällekään mennyt. Paras pysyä kilometrin päässä tämmösistä häslingeistä.

Ohessa autenttista videokuvaa eräästä tapauksesta.

http://www.youtube.com/watch?v=OTEFuOTW-eQ&mode=related&search=

Uusivuosi, tupa täynnä. Vaikka asiakas poistuisi vain minuutiksi ulos ravintolasta, luovuttaa hän näin yhden asiakaspaikan ravintolassa -> otetaan uusi asiakas tilalle. Se leimalla jonon ohi tuleminen tapahtuu yleensä vain silloin, kun raflassa on tilaa. Ja kyllä ne poket hyvin usein siinä ovella kertoo asiakkaalle, että mikäli hän poistuu ravintolasta, joutuu hän tulemaan takaisin jonon kautta. Tällä tavoin vältetään sitä varsin vittumaista ravaamista siinä ovella, etenkin talvella ja kiireisinä iltoina. Ja miksipä se poke olis sun antanut hakea takin narikasta? Tuskin olisit se takki päällä tullut takas siihen jonoon odottamaan vaan olisit jäänyt sisälle ja takki narikkaan.

Ihan oikein. Olisin mäkin ollu tyytyväinen jos mulle siitä ois sanottu, joko sen lipunmyyjän tai poken toimesta.

Höpöhöpö. Silkkaa vittuilua jättää asiakas ulos pakkaseen ilman rotsia jos joku v*tun leima on yleensäkin käytäntönä... Eipä ne jo sisällä olleet yleensä ylimääräistä härdelliä edes aiheuta kun narikat ja sisäänpääsymaksut on hoidettu ja samallahan sen siitä päästää kun uudetkin asiakkaat. Eri asia jos joku useamman kerran saman illan aikana ravaa.

Höpöhöpö. Silkkaa vittuilua jättää asiakas ulos pakkaseen ilman rotsia jos joku v*tun leima on yleensäkin käytäntönä...

Suurin piirtein samoilla linjoilla. Kyllä mä pidän tuommoista enemmän vittuiluna kuin järkevänä käytäntönä. Jos jannu menee pihalle pakkasessa t-paita päällä puhumaan puhelimeen niin en mä näe, että hän on asiakaspaikkaansa luovuttanut kenellekkään.

Jos käytäntö on ulos --> jonottamisen kautta sisään, niin siitä pitäisi asiakakkaalle kertoa ( varsinkin tällaisissa t-paita tapauksissa).

Itse kyllä varmistelen aina ja kysyn, että voinko käydä ulkona/automaatilla/.. ja pääsenkö sisään jonon ohi. Varmuuten välttämiseksi :). Tähän asti toiminut mainiosti :thumbs:

Edit. kolmisen viikkoa sitten käväsin viimeksi paarissa. Siinä sitten takkia hakemaan ja kaivamaan taskuja tippiä varten. Perkele pikku hutikassa tuli oltua enkä huomannut, että se kolikko kasa sisälsi 40c :lol2:. Jonkun verran nolotti kun tajusin antaneeni 2*10c + 20c :D.

Jos tupa on täynnä ja maksimimäärä asiakkaita on 400 niin sitten se on maksimi. Ei kai se poke ala laskemaan että montako on mennyt ulos leiman kanssa ja pidä tupaa "vajaana" jos ne vaikka tulis takaisin.

En ala syyllistämään ketään, mutta yleensä se poke kyllä kertoo että jos menee pihalle, niin sitten jonon kautta sisään. Ja sama juttu kaikissa tappeluissa, yleensä se menee näin:"En mää tehny mitää, toi toinen sen aloitti".

S
Itse kyllä varmistelen aina ja kysyn, että voinko käydä ulkona/automaatilla/.. ja pääsenkö sisään jonon ohi. Varmuuten välttämiseksi :). Tähän asti toiminut mainiosti :thumbs:
Joo, näin mä kyllä itekin teen.

Janne sanoi:
Jos tupa on täynnä ja maksimimäärä asiakkaita on 400 niin sitten se on maksimi. Ei kai se poke ala laskemaan että montako on mennyt ulos leiman kanssa ja pidä tupaa "vajaana" jos ne vaikka tulis takaisin.
Jos se poke on niin tilanteen tasalla, että tietää yhden tyypin tarkkuudella sisällä olevan asiakasmäärän, niin luulis, että se on yhtä fiksu että tajuaa sen takitta lähtevän tyypin olevan tulossa takaisin ja huomauttais että jonottamaan joutuu.

Nii.. en sit tiiä, mut kyl se vitutti hengailla viime yönä puol tuntii huppari päällä -30 astee pakkasessa ihan vaan sen takia, ettei löytyny enää lippua, eikä poke antanu mennä narikasta hakee kamoja. Onneks kaverit sit taas kerra pelasti...

Dymond sanoi:
Höpöhöpö. Silkkaa vittuilua jättää asiakas ulos pakkaseen ilman rotsia jos joku v*tun leima on yleensäkin käytäntönä...
Leima käteen -> sisäänpääsymaksu maksettu -> ei tarvitse uudelleen ohjata lipunmyynnin kautta / lipunmyyjä tietää, että tiketti on maksettu

Dymond sanoi:
Eipä ne jo sisällä olleet yleensä ylimääräistä härdelliä edes aiheuta kun narikat ja sisäänpääsymaksut on hoidettu ja samallahan sen siitä päästää kun uudetkin asiakkaat. Eri asia jos joku useamman kerran saman illan aikana ravaa.

Näillä sanoin:
Janne sanoi:

Jakob sanoi:
Suurin piirtein samoilla linjoilla. Kyllä mä pidän tuommoista enemmän vittuiluna kuin järkevänä käytäntönä. Jos jannu menee pihalle pakkasessa t-paita päällä puhumaan puhelimeen niin en mä näe, että hän on asiakaspaikkaansa luovuttanut kenellekkään.
Kaikilla t-paita päällä olevilla ei katsos ole välttämättä takkia narikassa vaan kaverin autossa, jotta säästetään pari euroa narikkamaksussa. Myöskään kaikki puhelimeen puhuvat ja ulos pakkaseen menevät eivät enää välttämättä tule takaisin ravintolaan (..koska se takki on esimerkiksi siellä autossa).

Jakob sanoi:
Jos käytäntö on ulos --> jonottamisen kautta sisään, niin siitä pitäisi asiakakkaalle kertoa ( varsinkin tällaisissa t-paita tapauksissa).
Niin pitääkin. Kaikki eivät välttämättä asiaa noteeraa, kuule tai sisäistä. Portsarilla kun saattaa olla sillä hetkellä muutakin härdelliä hoidettavana kuin ravintolasta ulos lähtevien asiakkaiden ohjeistaminen. Mitä asustukseen tulee, lue ylempi vastaus.

Dymond sanoi:
Jos se poke on niin tilanteen tasalla, että tietää yhden tyypin tarkkuudella sisällä olevan asiakasmäärän, niin luulis, että se on yhtä fiksu että tajuaa sen takitta lähtevän tyypin olevan tulossa takaisin ja huomauttais että jonottamaan joutuu.
Kuten sanoin, kaikki takitta lähtevät eivät automaattisesti palaa takaisin ravintolaan.

ite ku oon baarista pihalle joskus mennyt happi hyppelylle niin olen aina asiasta pokelle erikseen maininnut juuri sen takia ettei varmasti mitään epäselvyyksiä tule. pitäis olla mielestäni aivan itsestään selvyys mainita aina asiasta pokelle jos pihalla menee käväseen.

Jep jep. :)

NEUTRAALI sanoi:
ite ku oon baarista pihalle joskus mennyt happi hyppelylle niin olen aina asiasta pokelle erikseen maininnut juuri sen takia ettei varmasti mitään epäselvyyksiä tule. pitäis olla mielestäni aivan itsestään selvyys mainita aina asiasta pokelle jos pihalla menee käväseen.
Toi menetelmä on toiminu itellä kyllä aina, ja pitänee jatkossakin toimia näin, ettei oo vaikka just tulossa se paikan asiakasmäärä täyteen. ;)

no kysytääs nyt sellainen vähän epäselvä kysymys et mitä vaatii et pääsee ovelle pokeks? minkälainen kurssi siihen on käytävä ja mitä siellä käsitellään ja miten pitkään se kestää jne. ? kyllä mulla jotain hajua on jokin järjestysmies/valvoja kurssi pitää suorittaa että saa sellaisen järjestysmieskortin :D

Pokemonit Suomessa ongelma vai ei? Joskus olen havainnut että pokemonit tsekkaa id-cardeja vaikka on ihan selvää että hyypiö on yli-ikäinen...Jos ei id-cardia/passia niin ei ole asiaa sisään... Mihin homma perustuu?

no kysytääs nyt sellainen vähän epäselvä kysymys et mitä vaatii et pääsee ovelle pokeks? minkälainen kurssi siihen on käytävä ja mitä siellä käsitellään ja miten pitkään se kestää jne. ? kyllä mulla jotain hajua on jokin järjestysmies/valvoja kurssi pitää suorittaa että saa sellaisen järjestysmieskortin :D
Tosta linkistä pääset alkuun:
http://www.sisaministerio.fi/interm...E446DDAD0D9FDF57C2256E6D00420E59?opendocument

edit: Hidaaaaaass

Nii.. en sit tiiä, mut kyl se vitutti hengailla viime yönä puol tuntii huppari päällä -30 astee pakkasessa ihan vaan sen takia, ettei löytyny enää lippua, eikä poke antanu mennä narikasta hakee kamoja. Onneks kaverit sit taas kerra pelasti...

Eikös Savonlinnassa ollut ko. yönä noin -15 astetta lämmintä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom