Kysymyksiä pokeille

Olin kerran baarissa helvetin kännissä, sit laattasin jonnekkin vessan lattialle. Aamulla heräsin ja katoin taskuun niin sieltä oli vingutettu laattamisesta 50euroa, ei siinä mutta se oli vingutettu mun äidin kortilta joka oli siis mun taskussa. Baarissa pystyy sitten ilmeisesti näin tekemään poket, että kun on "tajuton" ihminen niin vingutetaan luottokorttia? Mikä on muuten ylipäänsä käytäntö näissä laattaustilanteissa, miten perintä tapahtuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis mitä hittoa, ei kenelläkään Suomessa ole oikeutta höylätä ilman lupaa toisen taskusta otettua luottokorttia. Ja kuka sen allekirjoituksenkin on kirjoittanut?

Vai mikä ihme juttu tämä taas on?

Jokus teininä otettiin multakin portsareiden kaikki rahat. Kysyttiin, että onko sulla rahaa. Annoin sen ~30mk ja portsarit totes että ei riitä, viidelläkympillä olisit saanut jäädä sisälle.

Eihän siinä muuta ongelmaa ollut kuin, että olin pahamaineisissa Megapartyissa Turun Elysee areenalla (tais olla Typhoon tuolloin) ja aika helvetin kaukana kaikesta. Ilman rahaa sitten nukuin siinä pakkasessa ulkopuolella olevalla patsaalla nelisen tuntia odotellen, että kaverit tulevat ulos. Ei ollut kivaa.

Olihan se mun syy kun laattailin, mutta pelisilmää olisi voinut portsarit käyttää. Mahtokohan ne rahat mennä edes siivoukseen :lol2:

Ei ollu mitään allekirjotusta kirjotettu. Kuhan oli vaan korttia vingutettu, liekköhän siivoukseen mennyt. Ja itte en todellakaan ollu antanu korttia, kuka antas äitin kortin? Ja olivat sitten nätisti laittanu semmoseen nahkakoteliin ja kuitin sinne. Ja tuskin ne minun kortiksi sitä luulleet kun naisen nimi siinä..

Jaahas.. Olit taju pois, mutta muistat ettet antanut mitään korttia niille tai allekirjoitusta.. Tuskinpa ne taskusta alkaa kaivamaan sun korttejas ja miks oli mutsis kortti edes taskussa baarissa ku olit taju pois.. Ymmärrän että vituttaahan se nyt, mutta pitäis opetella käyttäytymään.. Kyllä siitä mielellään korvauksen ottaa, jos joutuu toisten laattoja tai paskoja keräileen..

Jaahas.. Olit taju pois, mutta muistat ettet antanut mitään korttia niille tai allekirjoitusta.. Tuskinpa ne taskusta alkaa kaivamaan sun korttejas ja miks oli mutsis kortti edes taskussa baarissa ku olit taju pois.. Ymmärrän että vituttaahan se nyt, mutta pitäis opetella käyttäytymään.. Kyllä siitä mielellään korvauksen ottaa, jos joutuu toisten laattoja tai paskoja keräileen..
Huomaa "tajuton", eli niin kännissä etten tajunnu mitään. Ja kyllä se oli sieltä taskusta kaivettu. Ja ilmeisesti baari on ainut mesta jossa voi "ostaa" luottokortilla ilman allekirjoitusta? Ja oliskohan mun pitäny lähtee mutsin kortti viemään takasin kotia kun alko promillet nousemaan? Ja niin uskomattomalle kun tää tarina kuulostaa niin totta on. Taitaa olla poket aika epärehellistä sakkia.

No jos noin on tapahtunut, niin onhan se selkeästi laitonta hommaa. Vaikka millä oksennuksella perustelisi, mutta toisten taskuista ei oteta maksuvälineitä ja käytetä niitä minkään lain/säännön/ravintolan ylimmäisen kananmunankeittäjän määräyksen nojalla.

Ymmärrän että vituttaahan se nyt, mutta pitäis opetella käyttäytymään.. Kyllä siitä mielellään korvauksen ottaa, jos joutuu toisten laattoja tai paskoja keräileen..
Aivan varmasti vituttaa, mutta se ei TODELLAKAAN oikeuta höyläämään toisen korttia ihan vaan omin luvin. Olis tarkistanu henkilötiedot ja ilmoittanut perään tms. Tuo on varastamista, eikä sitä voi puolustella.

Jokus teininä otettiin multakin portsareiden kaikki rahat.

lol, mikä lause. Kiireessä kun kirjoittelee ja muokkailee..

:david: ehti ensin

Kyllä "oksennusmaksu" on ainakin Sedun ravintoloissa ihan totista totta. Perustelevat sen sillä, että siivousfirma laskuttaa 50€ extraa jokaisen oksennuksen siivoamisesta. Korttia ei kukaan voi toisen puolesta käyttää sen sanoo jo korttiehdot ja laki. Jos olisit jaksanut asiasta alkaa väntää niin todenäköisesti korttia käyttänyt olisi saanut tuomion maksuvälinepetoksesta, mutta sinä olisit kumminkin joutunut maksamaan sen "siivousmaksun".

Huomaa "tajuton", eli niin kännissä etten tajunnu mitään. Ja kyllä se oli sieltä taskusta kaivettu. Ja ilmeisesti baari on ainut mesta jossa voi "ostaa" luottokortilla ilman allekirjoitusta? Ja oliskohan mun pitäny lähtee mutsin kortti viemään takasin kotia kun alko promillet nousemaan? Ja niin uskomattomalle kun tää tarina kuulostaa niin totta on. Taitaa olla poket aika epärehellistä sakkia.

Voit myös vaihtaa nimimerkkisi provoilijaksi. Jos et tajunnut mitään, etkä myöskään myöhemmin muista mitään, niin enpä ihmettelisi, jos olisit vaan tunkenut jotain korttia sieltä lompakosta portsarin käteen toimitusjohtajan elkein. "Mulla on millä mällätä! Ota siitä!":jahas:

Joissain paikoissa saa myös siivota itse omat oksennuksensa jos haluaa välttää laskun. Ja voi ******* sitä itkemisen määrää kun joutuu omat sotkut siivoamaan.

edit:tooodella hidas.

Joissain paikoissa saa myös siivota itse omat oksennuksensa jos haluaa välttää laskun. Ja voi ******* sitä itkemisen määrää kun joutuu omat sotkut siivoamaan.

ei se välttämättä siinä iske, mutta seuraavana päivänä kun tajuaa että on siivonnut omat oksennukset, paikasta riiippuen, 100-1000 silmäparin sen nähdessä niin voi olla kiva fiilis...

opetellaan juomaan :kippis1:

No tapaus sattui niin että olin menossa ulos baarista kun portsari kävi takaa päin kiinni, veti mm korvista(kyl se sattui) uhkaili tappavansa ja siinä mentäessä antoi vähän kyytiä ja sitten heitti portaat alas kadulle. Kaks kertaa tätä ennen olin kyseiseen baariin sammunu jolloin sama poke oli myöskin heittänyt vauhdilla ulos vaikka oisin ihan omin jaloin kävellytki pois.

Ihan samahan se nyt on mitä mä täälä internetissä sanon kun ei kukaan kuitenkaan usko. Mutta sanottakoon nyt vielä että meitä oli sielä viiden hengen seurue joista yksi kuski. Yksi seurueen jäsen kuvasi osan tapahtuneesta kamerakännykällä jossa mm kuuluu kun poke sanoo "tuu tänne mun vuoron jälkeen niin mä tapan sut". Muuten siitä ei sitten ookkaan kun lopputilanne kadulta koska kaveri tajus alkaa kuvaan liian myöhään. Todisteena mulla on siis tosta toi kuvattu pätkä jossa poke sanoo noin, kolme humalaista silminnäkijää + minä, selvänä oleva kuski ja lääkärintodistus ruhjeista.

EDIT: Ja siis ei tässä mulla mitään pokeja vastaan ole vaan tota kyseistä kaveria.. jokainen pokekin on ihminen ja ihan hyvin vois olla vaikka kaupan kassalla tai projektipäällikkönä. Ei pidä yleistämään.

No tuossahan hieman paremmin selvisi asiaa. Ja väärinhän siinä on toimittu. Ei missään nimessä saa puolustella jos väärin toimitaan ja saletisti on sitä paskaa sakkia töissä kun itsekin niitä tiedän. Onneksi ne yleensä vaihtuu tai joutuu vaihtumaan... Ja uutta silti tulee kyllä tilalle.

Mitä helvettiä porukka oikeen meinaa.

Tuon tekstin, että poke pahoinpiteli ja kaveri teki rikosilmoituksen ja sai tästä hyvästä porttikiellon, valossa on turha alkaa vänkäämään vastaa ja kyselemään, että "kannattiko" ja spekuloimaan poken toimintaa tms. Ainoa mitä tuosta tekstistä voi päätellä on:
1. Poke pahoinpitelu.
2. Tehtiin rikosilmoitus.
3. Saatiin porttikielto.

Ja tällöin poke on tehnyt rikoksen ja tästä on tehty aiheellisesti rikosilmoitus ja tästä syystä on aiheettomasti annettu porttikielto.

Vaikka kuinka yritätte väittää mustaa valkoiseksi niin se ei onnistu. Tuon tekstin pohjalta on turha pokea puolustaa milläkään verukkeella.

Suurin osa pokeista on normaaleja ihmisiä mutta näkisin elämänkokemuksen pohjalta, että tuolle alalle hakeutuu tavallista enemmän "rajähdysaltista" porukkaa kuin suurempaan osaa muista ammattiryhmistä. Itse olen ollut todistamassa, kun kahva-apinat ovat pahoinpidelleet ja kuristaneet täysin syytöntä asiakasta kunnes tällä henkilöllä lähti taju. Ja nyt on turha tulla lässyttämään mitään "hallintaotteista", koska kyseisessä tilanteessa ei ollut mitään hallittavaa. Kehotin kysestä henkilöä useaan otteeseen tekemään rikosilmoituksen mutta saatanan hölmö ei sitä tehnyt.

Siis siitä tekstistä ei todellakaan voi päätellä mitään. Missä se on tapahtunut, miten, mikä siihen johtanut, koska, miten toiminut kumpikin jne.
Ja tuossahan sitten jotain valkeni asiasta seuraavassa viestissä jolloin voidaan vaikka vetää johtopäätös ettei portti johtunut tuosta syytteestä vaan siitä että sinne baariin sammuillaan ja ehkä se omien jalkojen kanssa poistuminen on ollut heikkoa. (EDIT- siis voidaan vetää, totuus voi olla eri)

Edelleen väärin siinä on toimittu mutta turha alkaa spekuloimaan kovin herkästi niillä tiedolla jotka alussa oli.

...Ja ilmeisesti baari on ainut mesta jossa voi "ostaa" luottokortilla ilman allekirjoitusta?...

En luottokorteista hirveästi tiedä, koska en semmoista ole hankkinut, mutta: eikös luottokorttiostoissa pidä AINA olla mukana kortin omistajan allekirjoitus? Muutenhan maksua ei lain silmissä ole tapahtunut? Vai?

Mietin vain...

Mua kävi vähän vituttamaan, kun vietin uuttavuotta selvinpäin Lahden Onnelassa.
Jonotin ensiksi sen perus puol tuntii sisään ja puolen yön jälkeen päätin lähtee soittaa ulos lyhyen puhelun. No otin normaalisti leiman ja neiti siinä hymyilee nätisti leimaa laittaessa. Meen ulos, puhun noin 2 minuuttia ja tuun näyttää leimaa pokelle ja niin kuin arvata saattaa en pääse sisään. Takkia en tietenkään saanut hakea. Jouduin jonottaa t-paidassa kymmenen asteen pakkasessa 45 minsaa, ja katella kun pokejen salikaverit kävelee jonon ohi, kunnes pääsin ovelle. Näytin pääsylipun ja leiman huulet sinisenä, mutta eihän ne riittäny. Paperit piti tottakai näyttää. Siinä ei enää pystyny ku nauraa ja koittaa kaivaa niitä lompakosta tärisevillä käsillä. Oon varmaan vaan niin vittumaisen näkönen jätkä tai sitten ei vaan ole niitä pinkkejä hiuksia. Se oli ainoo kerta kun en jättäny edes tippiä sinne.
Jälkeenpäin kävi vituttaa juuri tämä tippiperiaate. Oon lähes poikkeuksetta antanu tippiä ja en ole todellakaan pitäny mitään melua siitä. Tipin suuruus on ollu 5-10 euroon. Mitä järkeä sitä on oikeasti antaa, jos ne etuoikeudet on tota luokkaa? Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?

En luottokorteista hirveästi tiedä, koska en semmoista ole hankkinut, mutta: eikös luottokorttiostoissa pidä AINA olla mukana kortin omistajan allekirjoitus? Muutenhan maksua ei lain silmissä ole tapahtunut? Vai?

Mietin vain...
Niin, tuollainen kaappaus vaatisi vielä jonkun sutaiseman väärennetyn allekirjoituksen. Paha juttu.

EDIT: Eikun joo, siis allekirjoitusta ei ollut.

Otetaanko se vittuiluna, jos siihen tulee rahojensa kanssa "leijumaan"?

ei todellakaan. päinvastoin, se antaa todella hyvän kuvan asiakkaasta, joka osaa käyttäytyä. ja tuo on täysin hyvä tipin määrä - 10 euroa on jo ihan huomattavakin tippi, ja sen pitäisi tosiaan riittää siihen, että naama muistetaan (toki tuskin se kertaheittämisellä vielä täysin tutuksi tulee, varsinkin tuollaisissa suuremmissa paikoissa).

joka tapauksessa, heitti tippiä tai ei, niin väärinhän tossa on toimittu. en ymmärrä miks sua ei oo päästetty takas sisälle - varsinkin jos oot selkeesti kertonut ovenkoristeelle et meet soittaa puhelun ja tuut ihan heti takas. joissakin paikoissa tosin voi olla "kiellettyä" mennä pelkästään soittelemaan puheluita ulos, koska jokainen ymmärtää minkälainen trafiikki voi syntyä tuollaisen volyymin omaavassa paikassa, jos siellä sallitaan jengin ravaavan edestakas ulkona puheluitaan soittamassa - ja samaan aikaan pitäis pitää huolta jonostakin siinä ulkona. se tuo nimittäin melkoisen trafiikin jo pienempiinkin paikkoihin, ja on kiusallista availla ovea koko ajan, vaikka ei porukkaa päästäkään sisälle - paitsi toki ne, jotka tulevat puheluitaan soittelemasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom