Kysymyksiä pokeille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sit voi olla ihan kunnon myrkkyä, mistä lähtee esim. näkökyky pysyvästi. Ihan arpapeliä noi viron/venäjän purkit.

Ravintolalaki :) Eihän ravintola tee muuta, kuin hallaa itselleen, jos se torppaa potentiaalisia asiakkaita ovella. Jonkinlaista tasoa pidetään yllä täälläkin ihmisten pukeutumisessa, mikä on käytännössä sitä, että lenkkarit jalassa tai muuten rähjäisissä vaatteissa ei tulla sisään, mutta joku tommoinen liian löysät housut alkaa olemaan jo vittuilua, ja täällä ainakin yökerhot tappelee sen verran rajallisesta asiakaskunnasta, ettei kenelläkään ole varaa tommoiseen pelleilyyn.

Toisaalta en ymmärrä myöskään ihmisten pakkoa päästä sisään tai saada mukia kouraan, jos se tehdään alusta alkaen selväksi, ettei tänä iltana tai muutenkaan ole tervetullut. Enkä ymmärrä, että luuleeko porukka, että jankkaamalla saatika väkisin sisääntulemalla tai jäämällä tilanne jotenkin yhtäkkiä muuttuukin niin, että pääset viettämään iltaa. Jotenkin välillä hyvin vaikeaa ymmärtää ihmisten mielenliikkeitä :)

Asiakkaat kansallispuvuissa, siitä vaan päästämään sisälle...

Asiakkaat kansallispuvuissa, siitä vaan päästämään sisälle...

No mikäs niissä. Suurin osa mitä täällä käy ravintoloissa käyttäytyy aika mukavasti ja rahaa niillä on huomattavasti enemmän kun normi kaljamahasuomalaisella ;) (tosin kukapa niitä yökerhoon haluaa ja karkottavat aika tehokkaasti muita asiakkaita). Aschenisto heräs heti tähän ketjuun kun joku nainen heitti omistavansa kaasun. Oo tarkkana ettet saa kaasua naamaan ens kerralla kun meet härnäämään pikkutyttöjä vessaan.

Mites muuten poket suhtaudutte haalariporukkaan (eli opiskelijoihin). Normi-iltoina noissa vetimissä ei käsittääkseni edes pääse sisälle, mutta seuraatteko opiskelijoiden touhua erityisen tarkkaan? Olin tässä pari kuukautta sitten eräässä paikallisessa yökerhossa haalarit päällä, ja istahdin hetkeksi alas. Päivä oli ollut rankka, mutta toki sitä oli vähän bisseäkin tullut imailtua. Suljin silmäni ehkä noin millisekunnin ajaksi, ja samalla hetkellä poke ilmestyy eteeni kuin tyhjästä ja toteaa: "kotiin nukkumaan siitä". Nousin seisomaan ja sanoin että ihan kunnossa kyllä olen, ja kaveritkin tuli siihen väliin protestoimaan (mikä nyt sitten taisi olla sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin) mutta portsari oli eri mieltä ja lensin pihalle. Ei siinä tilanteessa enää sitten mitään sanomista ollut.

Kysyn tätä nyt vaan sen takia, että olen monesti ollut paljon pahemmassakin kunnossa, paljon hienoimmissakin paikoissa. En koskaan ole lentänyt baarista ulos siviilikledjut päällä, ja jäi vaan mietityttämään että ajatteliko poke tuossa tilanteessa automaattisesti että haalarit=kaveri on vitun päissään, ei muuta kun hyvää yötä ja kotia kohti.

Mä olen kyllä 98% baarireissuistani lenkkarit/converset/salikengät jalassa. Yksikään poke ei ole koskaan kengistäni huomauttanut, viimeksi kyllä käskettiin riisumaan verkkarit.

Yleensä kun nuo haalariporukat täälläpäin liikkuu niillä on se baarikierros menossa ja eipä niihin missään suhtauduta sen kummemmin kun muihinkaan. Ja tuohon silmien sulkemiseen viitaten - tuskin vaikutti haalarit yhtään mitään. Portsarilla kun ei ole välttämättä aikaa seurailla yhtä henkilöä 10 minuuttia, että nukahtaako se vai ei. Jos ne silmät menee kiinni niin siinä on suuri mahdollisuus, että ne menee kohta kiinni uudestaan joten poisto on järkevä vaihtoehto (itse kyllä annan yleensä toisen mahdollisuuden jos ei hirveän sikeästi nuku). Ja olet oikeassa, jos kaverit tulevat kyseenalaistamaan päätöstä ja selittämään kuinka he katsoo sen perään sitä kuitenkaan tekemättä = heittäisi bensaa liekkeihin.

Mites muuten poket suhtaudutte haalariporukkaan (eli opiskelijoihin). Normi-iltoina noissa vetimissä ei käsittääkseni edes pääse sisälle, mutta seuraatteko opiskelijoiden touhua erityisen tarkkaan? Olin tässä pari kuukautta sitten eräässä paikallisessa yökerhossa haalarit päällä, ja istahdin hetkeksi alas. Päivä oli ollut rankka, mutta toki sitä oli vähän bisseäkin tullut imailtua. Suljin silmäni ehkä noin millisekunnin ajaksi, ja samalla hetkellä poke ilmestyy eteeni kuin tyhjästä ja toteaa: "kotiin nukkumaan siitä". Nousin seisomaan ja sanoin että ihan kunnossa kyllä olen, ja kaveritkin tuli siihen väliin protestoimaan (mikä nyt sitten taisi olla sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin) mutta portsari oli eri mieltä ja lensin pihalle. Ei siinä tilanteessa enää sitten mitään sanomista ollut.
Joo tuskinpa haalarit on tuossa vaikuttanut. Paristi itse kun olen istunut ja esim. vartioinut kavereitten kaljoja kun ovat esim. röökillä on poke tullut kysymään että nukuttaako jne. (vaikka omasta mielestä ei yhtään kyllä?) mutta olen puhumalla selvinnyt. Kai ne on kattonu et toiku istuu tossa flegmaattisesti nii varmaan väsyttää. Poistettu minut on vain jos olen oikeasti ottanut muutaman liikaa.

Huoh, taas siellä itketään sateenvarjoista... noita kaikkia valittajia pitäisi tökkäistä kunnon metallisen piikin omaavalla sateenvarjolla silmään, tajuaisivat miksi ne on kiellettyjä festareilla.

Mites, kun JV-kurssi käytynä ja siitä todistus saatu mutta itse rehellistä korttia en ole vielä päässyt hakemaan (ruuhkaa kyttiksellä), voin kuitenkin toimia järjestyksenvalvonta tehtävissä, esim. ovella tuolla pelkällä todistuksella siihen asti että kerkeän kortin saamaan? Näin muistelisin kouluttajan maininneen, ajattelin kuitenkin varmistaa...

Hae asemalta se väliaikainen paperilappu. Sillä voit tehä hommia.

Täytyykö tota lappua varten varata aika? On nimittäin aika kinarilla, mulla parinviikon päästä olisi aika mutta pitäs ennen sitä saada, toki duunikaan ei ole varma nakki, täytyy jättää hakemus sitten laittamatta tai odottaa että paikka on vielä auki kun saan kortin.

Itse ainakin odottelin 45-60min päätöstä siitä saanko väliaikaisen kortin. Mitään aikaa en varannut, sinne vain marssin ja sanoin että tarvitsen väliaikaisen kortin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom