Kysymyksiä pokeille

Oon menossa järjestyksenvalvojaksi erääseen tapahtumaan. Työnantaja ilmoitti alle päivän varoitusajalla työvuorot eikä netistä hakemalla löydy firmasta mitään tietoja.
Kuinka todennäköisesti mua tässä nyt ns. kusetetaan? Palkat maksetaan pimeänä ja tyyliin 5 euroa/tunti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon menossa järjestyksenvalvojaksi erääseen tapahtumaan. Työnantaja ilmoitti alle päivän varoitusajalla työvuorot eikä netistä hakemalla löydy firmasta mitään tietoja.
Kuinka todennäköisesti mua tässä nyt ns. kusetetaan? Palkat maksetaan pimeänä ja tyyliin 5 euroa/tunti?

No jos et edes tiedä palkkaa tai firmaa, jolle olet menossa töihin, niin kannataisiko asiaa kysyä siltä työnantajalta tai jättää kokonaan menemättä? Tuolla alalla on monenlaista puljua läpiharmaista kaikki velvoitteensa hoitaviin. Jos firmaa ei löydy täältä YTJ - Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä ? YTJ-tietopalvelu - Yrityshaku ja voimassa olevaa ennakkoperintärekisteröintia, niin itse jättäisin väliin jo ihan sen takia, että tuskin on palkka-asiatkaan kunnossa, jos ei muita velvoitteita hoideta.

Jos ei pimeä duuni haittaa niin kysy etukäteen paljonko siitä saa ja ota rahat lapaan ennen keikkaa. Jos haluat verot maksaa niin ei varmaan kannata sinne mennä.

Muutenkin kannattaa noiden kanssa olla tarkkana. Kaveri teki yhden festarikeikan toissa kesänä (on siis 10 vuoden kokemuksen omaava kaveri ja sai siitä tosi hyvät hillot pimeenä). Noh, myöhemmin tuli sitten kutsua poliisilaitokselle veronkierrosta. Oli jv kortin numerot n 5-6 eri tapahtumassa että on ollut paikalla. Syyttivät veronkierrosta. (6kk jälkeen sitten tuli syyttämättäjättämispäätös kun oli kolmet kuulustelut käyty)

Noniin, on kotiuduttu tuoltakin. Peruspalkka kuulemma 6,50 ja lisineen pääsee sitten kymmeneen euroon. Ei enää ikinä, kiitos.

Olin viitisen vuotta sitten tekemässä vähän samansuuntaisella palkalla (oisko ollu joku pyöree 8 euroo tunti "lisineen?") monta kuukautta keikkoja. Tehtävätkin tosin näillä keikoilla oli sen mukaisia, ettei niistä pitäisikään mitään suuria summia maksaa, mutta vitutti se silti.

Muutenkin kannattaa noiden kanssa olla tarkkana. Kaveri teki yhden festarikeikan toissa kesänä (on siis 10 vuoden kokemuksen omaava kaveri ja sai siitä tosi hyvät hillot pimeenä). Noh, myöhemmin tuli sitten kutsua poliisilaitokselle veronkierrosta. Oli jv kortin numerot n 5-6 eri tapahtumassa että on ollut paikalla. Syyttivät veronkierrosta. (6kk jälkeen sitten tuli syyttämättäjättämispäätös kun oli kolmet kuulustelut käyty)

Tämä tosiaan kannattaa myös pitää mielessä, kun tekee pimeää jv-keikkaa noilla hämäräfirmoilla. Noissa tapahtumissa kun poliisille toimitetaan järkkärien tiedot, niin on ainakin helppo todentaa, että on oltu paikalla. Verothan tuossa tulee jälkikäteen maksuun vaikka näyttö ei veropetokseen lopulta riitäkkään. :)

No saahan siel olla vaik minkälaista swat äijää tahansa huomioliivit päällä, mut silti nois liivihommis ja ovivuorois on yhtä paljon samaa mitä F-ykkösissä ja jokkiksissa..

Kuulostaa vitun tutulta firmalta.. Missä päin suomea kyseinen lafka pitää päämajaa?

No saahan siel olla vaik minkälaista swat äijää tahansa huomioliivit päällä, mut silti nois liivihommis ja ovivuorois on yhtä paljon samaa mitä F-ykkösissä ja jokkiksissa..

Riippuen tapahtumasta, mutta pääosin tottajoo. Mielellään niitä kyllä itsekin pari kertaa kesässä tekee - mukavaa vaihtelua.

Festarikeikat on just hyviä. Kattelet kireitä perseitä ja otat aurinkoo.

No vähän jos sormella kokeilee niin kerrankos sitä... Eivais, tuo on kyllä vähän epäselvää aina, että kuka on tehnyt mitäkin. Voihan se olla että muija on heittäny hatusta tai mitälie tai sitten oikeesti vaan on vähän tyrkitty tytsyä. Ehkä ne hovioikeudessa sen viimeistään päättää. Poke tuskin ainakaan tulee ikinä myöntämään mitään. Kyllä nuo iltalehden perustelut ainakin viittaisi syyllisyyteen, mutta iltalehti ja tosiasiat on yleensä kaukana toisistaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom