Elikkäs jonkun aikaa sitten kävi Seurahuoneella tälläinen tilanne. Olin naisystävieni kansa baarissa ja päätimme mennä tanssilattialle. Huom yhdessä. Noh tanssilattialla sitten tanssittiin omiani ja huomasin että useamman mieshenkilön joukosta yksi tuli tanssimaan tähän meidän piiriimme ja olin että asia selvä ja vilkaisin naisystäviäni ja heidän reaktioita. Tapana on että jos joku mies tulee vähän kovemmin iskemään ja ei vastusteluista ota oppia niin ystävällisesti sanon että anteeksi ystäväni eivät ole kiinnostuneet ja maksimissaan laitan käden olalle jos ei meinaa humalassa ymmärtää. Muuten saavat melkein poikkeuksetta tanssia meidän kanssamme.
Useimmiten asia selviää tuolla. Noh naiset eivät tässä vaiheessa olleet moksiskaan ja tanssin menemään, mutta sitten tämä herrasmies tulee selkä minuun päin eteeni ringin keskelle ja työntää minua poispäin. Tätä jatkuu jonkun aikaa ja jos yritän tulla häneen viereen tai ringin toiselle puolelle hän seuraa ja tekee saman uudelleen. Sanomattakin siis selvää, että hän ei halunnut minua siihen. Noh otin olkapäästä kiinni että tajuaa että minulla on asiaa kun ei mies naamaani näe ja sanoin että tulin ystävieni kanssa tanssimaan ja että lopettaisiko tuon toiminnan. Tässä vaiheessa tämän herrasmiehen ystävä tarraa minua olkapäästä ja sanoo että aikoo paloitella minut. Pyrin selittämään tilanteen tälle toiselle mutta naisystäväni huomasivat tilanteen ja lähtivät fiksusti pois tanssilattialta mikä itsessään on sääli sillä pidämme tanssimisesta.
Noh tilanne oli sillä erää selvä ja istuimme jonnekkin. Näin tämän ensimmäisen tönijän kävelevän läheisyydessä ja ajattelin, että kun ilta ei ole vielä lopuillaan ja on mahdollista vielä uudemman kerran mennä tanssimaan niin selvitän miehen kanssa että oliko tilanteeseen joku erityinen syy ja että olisiko mahdollisuutta, että jatkossa sitä ei tapahtuisi. Noh kävin juttelemaan miehelle, mutta tämä ei oikein reagoinut mutta lähistöllä oleva palottelija tuli jälleen uhoamaan tappavansa minut ja pian ympärilläni oli 4 mieshenkilöä.
Joku voisi ajatella että kerjäsin vertanenästäni mutta asiallisesti yritin vain keskustella. Noh pian nämä neljä miehen alkua saivat minut seinää vasten siten että 3-4 oli edessäni noin 20 cm päässä naamastani semi agressiivisesti ja toinen kaverus nojailee seinään vieressä. Pyrin selvittämään tilannetta ja noh en ole mitenkää riidanhaluinen mutten myöskään kauhean peloissani joten jatkoin asialliseen sävyyn keskustelua. Poislähtöni tilanteesta tosin jo oli muutenki estetty. Yksi kaveruksista tuumasi käytökseni pullisteluksi koska en ollut paskat housuissa ja sai tästä lisää hiiltä kamiinaan.
Tilanne sitten raukesi ilman sen kummempia yhteenottoja paitsi että ilta oli ehkä vähän pilalle mennyt ja naisystävänikään eivät pahemmin katsoneet hyvällä.
Kysymykseni olisi siis että miten oisin voinut hoitaa tilanteen paremmin? Olisko pitänyt pokelle mennä heti tanssilattia tilanteen jälkeen mennä selittämään sen sijaan että itse koitan asiallisesti puhua? En nyt halunnut toisenkaan osapuolen iltaa pilata ulosheitolla ja lisäksi vain minä ja palottelija ja tämän kaverit kuulivat uhosanat kovassa musiikissa joten en tiedä olisiko poke voinut asialle edes mitään tehdä kun minun sanani heidän sanojaan vastaan? Pahimmillaan olisi tullut vain lisää paskaa niskaan siintä että olisin vienyt pokelle asian ilman seuraamuksia.
Arvostan pokeja todella paljon mutta eivät he ole omnipotentteja eivätkä voi kai tuollaisessa tilanteessa mitään radikaalia tehdä. Lisäksi mielessä oli kavereilleni käynyttä tilannetta jossa vähän samanlainen tilanne oli päätynyt riitapukarien ulosheittoon. Kaverieni baarista pilkun jälkeen lähdettyä autollinen porukkaa oli pysättänyt ystäväni ja vetänyt turpaan. Tälläinenkään seuraamus ei oikein miellyttänyt joten toimin miten toimin ja ilta oli vähän pilalla ja päätin lähtä menemään ennen pilkkua.
Kysymys oli siis näin ihan yleisesti tuollaiseen tilanteeseen, en usko että näiden samojen henkilöiden kanssa tulee enää ongelmia.
Pahottelut epäselvähköstä tekstistä.
edit. Typot