Nyt setä tarinoi hetken...
Aikalailla päivälleen vuosi sitten olin tällä hetkellä jv kurssilla. Sitä ennen olin ollut koko kevät talven kavereille kuskina ja jututtanut pokeja aina tilaisuuden tullen. Homma kiinnosti ja halusin ovelle. Toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Kävin kurssit ja aivan sattumalta erään pienen baarin omistaja kysy mua ovelle vikana kurssipäivänä. Siitä se lähti. 18v ja rapiat 80kg pojankloppi seiso jack and jones trikoopaidassa lähiöräkälän ovella. Ei liivejä, kaasua, rautoja, ees omaa lätkää saatika kokemusta. Mahdoin olla aika vitun koominen näky :D
Noh, hommasin mustan pikeen, raudat, pampun, työkengät............ liivit valmistujais lahjarahoilla ja kaasun heti kun sain luvat. I WAS READY!!!
Lähiöbaari suju ihan lepposasti, ei tappeluita tai muuta ihmeellistä. Kokemus puuttu ja sen huomas. Ihmiset "käveli" sun yli, sulla ei ollu auktoriteettia. Tai oikeestaan sulla ei ollu MUNAA! Ei on ei, jos ei uskota hyvällä nii sitten asiat opetetaan oman käden kautta. Näin sen ois pitänyt mennä, mutta ei mennyt.
Selailin mollia "haetaan järjestyksenvalvojia ravintolaan" VITTU TOI ON JUST MULLE! Näin lähdin pois turvallisesta aloitus ovelta kohti kaupungin hurjimmassa maineessa olevaa baaria. Siellä oli kokeneemmat jätkät hommissa. Mua neuvvottiin ja opastettiin hyvin, kiitos siitä heille. Keskustan ovella olin eka kaverin kanssa ovella, joka neuvo ja opasti asiakkaitten valkkaamisessa ja paperien kyselyssä. Aluksi kyselin paperit melkein jokaiselta joka tuli sisään. Mutta eihän sitä opi kun tekemällä.
Keskustassa myös myllytettiin. Joka vkl. Näin tuli opittua myös sitä puolta. Koskaan ei mitään käyny vaikka olikin yksin purkamassa joukkotappelua ennenkun kaveri pääs hätiin. Vuoden aikana on hajonnut pari paitaa, kello, housut ja yks lätkä. Muutamia naarmuja ja pieniä haavoja.
Eniten ovella motivoi ne harvat iloiset asiakkaat ja vilpittömät kiitokset. Eristyisesti nautin kun kätellään seteli kädessä. Ja jos kuulen sivukorvalla "olipas kiva poke". Harvasta pokesta kuulee noita sanoja.
Nojoo, ihmiset on humalassa ja kaikkea hauskaa sattuu. Joku tyttö tanssii tissit paljaana, toinen keikuttaa stringit jalassa, yks ottaa poikaystävältä suihin pöydän alla, 50v mamma ja 20v jätkä panee keskellä baaria, sama mamma panee kahen muun kanssa vessassa kun heitän aikasempaa partneria ulos. Oksennusta, vitusti oksennusta. Kusta, kusta joka paikassa. Paskaa todella vähän.
Nyt vuotta ja 30kg puhdasta lihasta myöhemmin, voisin väittää olevani ainakin "vähän" kokeneempi kun vuotta takaperin. Tunnnen monta pokea ja firman pomoa. Tällä hetkellä pyöritän yhden baarin ovea kokonaan ja teen kaupungin suosituimmassa clubissa. Eli vuodessa on päästy aika pitkälle
Tän postin informaatioarvoa on turha miettiä, toivottavasti joku samanlainen aloitteleva teinipoika kuin minä olin, saa tästä viestistä jotain irti