Kysymyksiä pokeille

Siitähän se ralli syntyis kun poket alkais joka nujakassa raudottamaan jampat ja tilaamaan poliisit paikalle. Onhan kyseessä hei sentään pahoinpitely!!

Vinkkinä annettakoon myös että kiinniotto-oikeus on nimensä mukaisesti oikeus, ei velvollisuus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä rikosnimikkeellä aattelit et tää lähtee eteneen? Poke on keskeyttänyt tappelun ja kellekkään ei ole tullut vammoja. Kukaan ei ole ilmoittanut minkäänlaisia vaateita eikä lievästä pahoinpitelystä ole lain mukaan velvoitettu ilmoittamaan kenellekkään. Kiinniotto / raudoittaminen ei myöskään ole perusteltua, jos poken väliintulon jälkeen tilanne on rauhoittunut eikä vaateita ole. Jos ratkaisu ei miellytä niin kuka tahansa saa soittaa virkavallan paikalle selvittämään asiaa, mutta säästäisin sen vaihtoehdon ihan oikeita tilanteita varten, poliisilla kun on varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta jokaisen pienen käsirysyn välissä.

Sano se Nightille jonka kimppuun hyökkäsi kaksi sankaria.

Hänellä varmasti oli jonkinlaisia vaateita...

Täten portsarin olisi pitänyt ottaa kiinni rautoihin ja pahoinpitelysyyte noille

Eikös aschenisto oo se kenet joku tyttö pahoinpiteli vessassa ja portsarit pelasti? Varmaan jäänyt vähän väärä kuva koko hommasta kun on pää ollut pyörällään.

Täten portsarin olisi pitänyt ottaa kiinni rautoihin ja pahoinpitelysyyte noille

No nyt on sitten yö nukuttu ja jos vielä nightiä harmittaa se, että aloitti ton uuden tilanteen eikä kiltisti odottanut kavereita siinä poken vieressä niinkuin se poke sitä neuvoi. Niin siellä Tikkurilassa on se poliisilaitos siinä saman tien varrella ja siihen pinkun eteen kuvaa kaksi poliisin valvontakameraa.

Niin mene nyt hyvä mies sinne poliisilaitokselle vinkumaan tai sitten ainakin kirjoita ihan rehellisesti mitä oikeasti tapahtui.

Terveisin kalju ja silmälasipäinen silminnäkijä 3 metrin päästä.

En pidä itseni toistamisesta, mutta kokeillaas nyt vielä. Pokella ei ole mitään velvollisuutta eikä oikeastaan oikeuttakaan toimia noin, joten mihin hän on mielestäsi syyllistynyt?

"Jos paikalta poistaminen on ilmeisesti riittämätön toimenpide eikä häiriötä tai vaaraa voida muutoin poistaa, järjestyksenvalvojalla on oikeus ottaa henkilö kiinni jos kiinniottaminen on välttämätöntä muille henkilöille tai omaisuudelle aiheutuvan vakavan vaaran torjumiseksi"

Tilanne rauhoittui poken väliintulon ja toisen osapuolen poistamisen jälkeen. Vaaraa ei enää ollut, joten ei periaatteessa myöskään oikeutta kiinniottaa toista osapuolta.

No nyt on sitten yö nukuttu ja jos vielä nightiä harmittaa se, että aloitti ton uuden tilanteen eikä kiltisti odottanut kavereita siinä poken vieressä niinkuin se poke sitä neuvoi. Niin siellä Tikkurilassa on se poliisilaitos siinä saman tien varrella ja siihen pinkun eteen kuvaa kaksi poliisin valvontakameraa.

Niin mene nyt hyvä mies sinne poliisilaitokselle vinkumaan tai sitten ainakin kirjoita ihan rehellisesti mitä oikeasti tapahtui.

Terveisin kalju ja silmälasipäinen silminnäkijä 3 metrin päästä.

Kerro nyt kaikille mitä tapahtui, mukava aina vertailla.

Kerro nyt kaikille mitä tapahtui, mukava aina vertailla.

Se mitä mä ekana sisältä katselin oli että pari henkilöä lähenteli toisiaan baarin sulkeuduttua ja toista osapuolta se häiritsi. Tämä ilmeisesti nighti meni pokelle asiasta kertomaan ja poke sitten poisti nahistelun toisen osapuolen noin 4m. kauemmaksi siitä.

Ja sitten tämä toinen osapuoli neuvottiin lähtemään eri suuntaan, mutta halusi odottaa kavereita jotka olivat vielä sisällä. Sain käsityksen että poke neuvoi odottelemaan siinä oven vieressä ja sisälle ei enään päästetty, kun baari oli jo kiinni.

Hetken päästä tämä nighti sitten ainakin oman käsitykseni mukaan lähti etsimään tanssipartneria tästä aikaisemmin poistetusta osapuolesta joko tahallaan/"vahingossa" tönäisi/käveli päin toista noista jätkistäja sai tästä pienen muikkarin. Tätä maassa oloa en nähnyt hyvin ja sitä en voi kommentoida mitä siellä tapahtui, mutta poke oli nopeasti tilanteessa mukana ja oman käsitykseni mukaan vei oikean henkilön tilanteesta pois. (ja pelasti nightin turpaan saannilta)

Tollaista meidän suunnalla.

Se mitä mä ekana sisältä katselin oli että pari henkilöä lähenteli toisiaan baarin sulkeuduttua ja toista osapuolta se häiritsi. Tämä ilmeisesti nighti meni pokelle asiasta kertomaan ja poke sitten poisti nahistelun toisen osapuolen noin 4m. kauemmaksi siitä.

Totta. Poke "ohjasi" nämä jopa parin metrin päähän.

Ja sitten tämä toinen osapuoli neuvottiin lähtemään eri suuntaan, mutta halusi odottaa kavereita jotka olivat vielä sisällä. Sain käsityksen että poke neuvoi odottelemaan siinä oven vieressä ja sisälle ei enään päästetty, kun baari oli jo kiinni.

Ei neuvonut. Poke ei sanonut minulle yhtään mitään siinä. Tämä käsityksesi perustuu omaan luuloosi. Lisäksi en edes pyrkinyt sisälle, koska baari oli menossa kiinni.

Hetken päästä tämä nighti sitten ainakin oman käsitykseni mukaan lähti etsimään tanssipartneria tästä aikaisemmin poistetusta osapuolesta joko tahallaan/"vahingossa" tönäisi/käveli päin toista noista jätkistäja sai tästä pienen muikkarin.

En lähtenyt etsimään toista osapuolta, vaan omia tuttujani oli siinä pihallakin joiden luokse olin menossa (kävelin muutaman metrin säteellä kuten jo sanoin) ja nämä jätkät kävelivät minua päin. Jos väität että minä tönäisin tai kävelin heitä päin, puhut paskaa. Heidän nähdesään minut he kävivät päälleni. Joten puhut paskaa. Mistä "muikkarista" edes puhut? Tässä vaiheessa ei tullut yhtään lyöntiä.

Tätä maassa oloa en nähnyt hyvin ja sitä en voi kommentoida mitä siellä tapahtui, mutta poke oli nopeasti tilanteessa mukana ja oman käsitykseni mukaan vei oikean henkilön tilanteesta pois. (ja pelasti nightin turpaan saannilta)

Tollaista meidän suunnalla.

Siis poken kuuluukin lopettaa tappelut, mutta kuunnella myös versiot tapahtuneesta eikä lähteä syyttää aivan väärää osapuolta asiasta.

Todellinen yllätyskäänne.

Todellakin täydellinen yllätys!

Ei tule muuten tässä 9-vuoden ajalta kuin yks tappelu mieleen, jossa toinen osapuoli ei voinut vaikuttaa rähinän alkuun. Joka helvetin muu kerta ollut molemmissa enemmän tai vähemmän vikaa. Tuo on vielä niin yleinen skenaario, että toinen haastaa riitaa ja toinen ei alkuaan ole millään tavalla tappelemassa, mutta ottaa niin pahasti itseluotttamuksen päälle se haastaminen, että jollain tavalla pakko käydä provoamassa takaisin. "Vahingossa" tönäistään tai huudetaan perään jotain nokkelaa tai salaa näytetään keskisormea. Sitten kun on tappelu päällä niin itketään "en tehnyt mitään"

Totta. Poke "ohjasi" nämä jopa parin metrin päähän.

En lähtenyt etsimään toista osapuolta, vaan omia tuttujani oli siinä pihallakin joiden luokse olin menossa (kävelin muutaman metrin säteellä kuten jo sanoin) ja nämä jätkät kävelivät minua päin. Jos väität että minä tönäisin tai kävelin heitä päin, puhut paskaa. Heidän nähdesään minut he kävivät päälleni. Joten puhut paskaa. Mistä "muikkarista" edes puhut? Tässä vaiheessa ei tullut yhtään lyöntiä.

Eli kun kävelit niitä päin ja törmäsit niihin niin sitä ei sitten lasketa. Sinne missä olin niin ainakin näytti siltä että toinen osapuoli antoi muikkarin ja merkkasi sillä oman reviisinsä ja sä vaan olit tyhmä ja kännissä niin et tajunnut omaa parastasi siinä tilanteessa.

Ihan sama vaikka näyttää keskaria tai jotain, silti toisen päälle hyökkääminen on rikos.

Eikös aschenisto oo se kenet joku tyttö pahoinpiteli vessassa ja portsarit pelasti? Varmaan jäänyt vähän väärä kuva koko hommasta kun on pää ollut pyörällään.

Ai säki olet noita idiootteja jotka eivät osaa lukea oikein...

Ehdottomasti kannattaa. Itse ainakin ottaisin tällaisen kaverin tarkempaan syyniin, mut 90% tapauksissa käy niin, että uhkailun vastaanottanut ja pokelle itkenyt osapuoli palaa itse räppäämään kärsää uhkailijalle :face:
Outoa käytöstä. Minua ei kyllä kiinnostaisi yhtään mennä puhumaan jollekkin retardille joka haastaa riitaa - päinvastoin, toivon että sellaiset apinat ei olisi tuhlaamassa happea baarissa jossa olen. Eivät kelpaa seuraani, vaikka varmasti huomiota haluavatkin. Btw, jos joku urpo haastaa riitaa ja toinen vastaa vittuiluun, niin ei se kyllä ole mikään "perustelu" ryhtyä väkivaltaiseksi. Heh, voin kuvitella jonkun väkivaltarikollisen oikeudessa: "Noq se vastas mulle ku aloin vittuilee sille ja heikko itsetuntoni ei kestänyt joten ryhdyin käyttäytymään kuin gorilla viidakossa...".

Tästä saamme toki kiittää Suomen oikeuslaitosta. Jos nämä retardit olisi kiven sisällä ei tarvitsisi niihin baareissa törmätä ja pokeillakin olisi vähemmän tälläisiä tapauksia hoidettavissa.

LOL, aschis on palannut tähän ketjuun! pitääkin alkaa lukemaa taas jos vaikka ois mielenkiintosta bitchfightinkia tarjolla =)

Eli kun kävelit niitä päin ja törmäsit niihin niin sitä ei sitten lasketa. Sinne missä olin niin ainakin näytti siltä että toinen osapuoli antoi muikkarin ja merkkasi sillä oman reviisinsä ja sä vaan olit tyhmä ja kännissä niin et tajunnut omaa parastasi siinä tilanteessa.

Taas typeriä oletuksia. En ollut kännissä, sä varmaan olit ja siksi väität kuulleesi ja nähneesi kaiken baarin sisäpuolelta mitä monen metrin päässä ulkopuolella ihmiset sanoivat.

Ja joo, ei mielestäni lasketa sitä että lähden kävelemään poken luota pois tarkoituksenani kävellä tuttujen luokse eikä todellakaan kahden white trashin luo jotka juuri hetkeä aiemmin olivat uhkailleet minua (he kävelivät minua päin). Mitään lyöntejähän tuossa tosiaan ei vaihdettu, vaan se muuttui siinä pystypainitilanteeksi ja sitten kaaduttiin.

En pidä itseni toistamisesta, mutta kokeillaas nyt vielä. Pokella ei ole mitään velvollisuutta eikä oikeastaan oikeuttakaan toimia noin, joten mihin hän on mielestäsi syyllistynyt?

"Jos paikalta poistaminen on ilmeisesti riittämätön toimenpide eikä häiriötä tai vaaraa voida muutoin poistaa, järjestyksenvalvojalla on oikeus ottaa henkilö kiinni jos kiinniottaminen on välttämätöntä muille henkilöille tai omaisuudelle aiheutuvan vakavan vaaran torjumiseksi"

Tilanne rauhoittui poken väliintulon ja toisen osapuolen poistamisen jälkeen. Vaaraa ei enää ollut, joten ei periaatteessa myöskään oikeutta kiinniottaa toista osapuolta.

Tässä tilanteessa mielestäni ei tarvitse kiinniottaa mutta kyllä siihen nyt oikeus silti olisi ollut. Ei se nyt niin mene että jos pahoinpitelyn jälkeen kiltisti lopettaa ja lähtee kalppimaan eikä enempää häiritse niin kiinniotto-oikeus lakkaa.

Jokamiehen kiinniotto-oikeus

Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom