Kysymyksiä pokeille

Ja heti on kanssaveli puolustamassa. Poke sai ravintolalta nuhteet, koska hoiti työnsä hyvin vai?

Viihdemaailma Ilonan toimitusjohtaja Markku Virtasen:
"- Asiakas on pahoittanut mielensä. Portsarilla ei ole ollut mitään henkilöön, hänen käytökseensä tai pyörätuoliin liittyvää syytä toimia kuten toimi. Kyseinen ovimies on tunnistettu valvontakameran nauhasta ja hänelle on annettu asiasta suullinen varoitus, Virtanen kertoo."

Mutua:

Poke saattoi saada huomautuksen että tapaus saa päätöksen, ravintolassakin saattaa olla tieto että asiakas oli eri kunnossa kuin itse ilmoittamansa "lähes selvin päin".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Järjestyksenvalvoja on vuorossaan tehnyt päätöksen ja se pitää. Kukaan meistä ei tiedä asian faktoja, joten spekulointi asialla olisi loputon suo.

Heh, mikään jutussa ei viittaa siihen, että asiakas olisi tehnyt jotain väärää (siis poken mielestä muuta kuin ollut rullatuolissa). Ei tässä mitään, mutta että vielä ravintolan toimesta vahvistetaan, että poke on toiminut väärin. Silti löytyy puolustajia. Siis mitä helvettiä. Oisko siinä pitänyt olla yle uutiset kuvaamassa hd kameralla vai mitä? Eiku eihän sekään olisi riittänyt, eikös tässä threadisa joskus puolusteltu niitä pokeja jotka olivat varastaneet/ryöstäneet sen kameran siltä asiakkaalta siinä poliisit sarjassa. Juu, poket selitti, ettei mitään kännykää olekaan mutta sitten kun tarpeeksi selvitettiin niin se olikin "löytynyt" ravintolasta. Kaikki alalla toimivat/toimineet tietävät nämä omavaltaiset "takavarikot" ja valvontakameroiden "rikkinäisyyden", nauhoituksen unohtumiset yms.

Itse olen toiminut alalla ja tiedän mitä siellä ovella tapahtuu. Lopetin nuo hommat, koska niin suuri osa on rikollista jengiä enkä halua pahimmassa tapauksessa laskealoppuelämääni sellaisten jätkien varaan.

Kaikki ketkä noita hommia on tehneet tietää että kun asiakkaalta evätään sisäänpääsy, ni se ei ikinä johdu itsestä, humalatilasta vaan pokesta ja sen kyltymättömästä tarpeesta estää lisää maksavia asiakkaita sisälle jotta työnantaja joutuisi konkurssiin ja itse pääsisi työttömäksi.

Voihan se olla että tässä on ihan oikeasti tapahtunut vääryys, yleensä vain kun on kyseessä humalainen asiakas, sisäänpääsy evätty ja vielä facebookissa ulistu, että se vika löytyy kuitenkin sieltä asiakkaan puolelta, itse en lähde vetämään kovinkaan suuria päätelmiä iltapaskojen uutisoinnista puoleen ja toiseen. Pari viikkoa sitten sielä uutisoitiin järkkäreistä joita puukotettiin äärioikeiston toimesta täysin puskista, jälkikäteen selvisi että järkkäreitä ei ollut edes paikalla, vaan jotain äärivasemmistopunkkareita jotka olivat heiluneet siellä teleskooppipampun kassa ja heitelleet tuoleja, näistä yhtä sitten puukotettiin, mutta ei siitä saanut niin suuria otsikoita niin se vähän jäi sitten iltapaskoilta kesken. Sama on tässä tarinassa todennäköisintä että toimittaja on jutun rustannut ja se perustuu ihan vain fiiliksiin suuremmilta osin ja nyt pitäisi sen perusteella hutkia.

En puolustele väärin tehneitä portsareita mutta en kyllä vielä 1 asiakkaan humalatilan kertomuksen perusteella tuomitse alimpaan helvettiinkään.

Kaikki ketkä noita hommia on tehneet tietää että kun asiakkaalta evätään sisäänpääsy, ni se ei ikinä johdu itsestä, humalatilasta vaan pokesta ja sen kyltymättömästä tarpeesta estää lisää maksavia asiakkaita sisälle jotta työnantaja joutuisi konkurssiin ja itse pääsisi työttömäksi.

Voihan se olla että tässä on ihan oikeasti tapahtunut vääryys, yleensä vain kun on kyseessä humalainen asiakas, sisäänpääsy evätty ja vielä facebookissa ulistu, että se vika löytyy kuitenkin sieltä asiakkaan puolelta, itse en lähde vetämään kovinkaan suuria päätelmiä iltapaskojen uutisoinnista puoleen ja toiseen. Pari viikkoa sitten sielä uutisoitiin järkkäreistä joita puukotettiin äärioikeiston toimesta täysin puskista, jälkikäteen selvisi että järkkäreitä ei ollut edes paikalla, vaan jotain äärivasemmistopunkkareita jotka olivat heiluneet siellä teleskooppipampun kassa ja heitelleet tuoleja, näistä yhtä sitten puukotettiin, mutta ei siitä saanut niin suuria otsikoita niin se vähän jäi sitten iltapaskoilta kesken. Sama on tässä tarinassa todennäköisintä että toimittaja on jutun rustannut ja se perustuu ihan vain fiiliksiin suuremmilta osin ja nyt pitäisi sen perusteella hutkia.

En puolustele väärin tehneitä portsareita mutta en kyllä vielä 1 asiakkaan humalatilan kertomuksen perusteella tuomitse alimpaan helvettiinkään.

Siis nyt mä en ymmärrä. Et halua vetää johtopäätöksiä, mutta sitten vedät heti perään johtopäätöksen, että kyse on ollut humalatilasta, vaikka mikään ei oikein viittaa siihen.

Siis nyt mä en ymmärrä. Et halua vetää johtopäätöksiä, mutta sitten vedät heti perään johtopäätöksen, että kyse on ollut humalatilasta, vaikka mikään ei oikein viittaa siihen.

Asiakkaan oma lause "käytännössä selvinpäin" viittaa aika vahvasti humalatilaan.

Asiakkaan oma lause "käytännössä selvinpäin" viittaa aika vahvasti humalatilaan.

Ai mä kun luulin, ettet halua vetää johtopäätöksiä, mut se tarkoittikin että kieltäydyt uskomasta mitään pahaa järjestyksenvalvojista. Tämä selvä. Melko objektiivinen näkökulma sulla...

Ai mä kun luulin, ettet halua vetää johtopäätöksiä, mut se tarkoittikin että kieltäydyt uskomasta mitään pahaa järjestyksenvalvojista. Tämä selvä. Melko objektiivinen näkökulma sulla...

Jos asiakas itse kertoo ettei ollut selvinpäin niin eihän siinä tarvitse johtopäätöksiä vedellä, kyseistä porsaria ei ole haastateltu, sinä olet nähtävästi tehnyt hommasta jo omat johtopäätöksesi kun "niin suuri osa on rikollisia"

Mä en jaksa kännykällä alkaa leikkaamaan ja liittämään tähän tuosta lehtijutusta noita tapahtumatietoja, mutta teen sen kunhan pääsen kotiin. Ota sä siksi aikaa tuo lehtijuttu silmies eteen ja yritä lukea sitä oikein huolellisesti ja keskittyneesti.

Ethan, ymmärrä:

-Ravintola voi haluta sanoa varoittaneensa pokea vain siksi, että se näyttää mediassa hyvältä
-Suullinen varoitus = ei mitään
-Kaikki ei mene aina niin kuin asiakas kertoo. Jos henkirikoksissa uskottaisiin ja kuultaisiin vain epäiltyä, ei ketään koskaan tuomittaisi. Eli molempia osapuolia tulisi kuulla, jotta mitään johtopäätöksiä pystytään objektiivisesti vetämään.
-Kusenkeltainen lehdistö ei lue jutulle uskottavuutta yhdenkään valistuneen lukijan silmissä

Ethan, näin yleisesti ottaen niin kumman vuoksi yleensä jätetään päästämättä asiakkaita baariin, liiallisen humalan vai sen takia että halutaan vaan syrjiä jotain tietty ryhmää kuten esim. rullatuolipotilaita?

Entä onko yleensä kuitenkin tälläinen jolta pääsy on evätty silti itse sitä mieltä että hyvin voisi tulla sisään ja portsari on mulkku?

Suurimmalla todennäköisyydellä jv mokasi ja ei tiennyt, että ravintolassa oltiin varauduttu hyvin myös liikuntarajoitteisten asiointiin. Asiakas tuskin olisi vaivautunut lehtiin saakka valittelemaan päiviä jälkeenpäin, jos olisi ensisijaisesti ihan aiheesta evätty sisäänpääsy, koska tuommosta sattuu melkeinpä jokaiselle edes sen kerran elämässä ja toisille jatkuvasti. Normaalisti tuommosille kommelluksille naureskellaan vaan itsekseen jälkeenpäin, jos ei päästy sisään ihan oikean humalatilan tai muun kunnollisen syyn takia.
Pyörätuolin käyttäjä lienee halunnut tehdä pointin asiasta näin median avulla, jotta jatkossa ei pelätä ottaa tuolin takia sisään. Joskus aikaisemmin on ollut vastaavaa lehtijuttua vammaisista, joiden on epäilty olleen humalassa puhtaasti vammasta johtuvan sammaltavan puheen tai hoipertelevan liikkumisen takia. Harmiton ja opettavainen kämmi, joka tuskin toistuu jatkossa.

Omalla ovella käy aika useesti sokee jätkä jolla on aina kaveri mukana. Tää sokee luultavasti näkee ihan ihan vähäsen, mutta kumminkin yksin täysin avuton. Jos se jotenkin ihmeellisesti tulis vaikka taksilla baarin pihaan ja haluis yksin sisään, niin en luultavasti ottais. Näen jo tapahtuvasta seuraavat otsikot ilta paskassa..

1."Portsari syrji sokeaa, eväsi sisäänpääsyn!"

2."Portsarille syyte heitteillejätöstä, sokea mies paleltui hankeen!"

En tiiä kummasta luen mielummin, syrjintää tai ei..

Ethanille: Pakkiksen poket on jumalasta seuraavia.

Mä en jaksa kännykällä alkaa leikkaamaan ja liittämään tähän tuosta lehtijutusta noita tapahtumatietoja, mutta teen sen kunhan pääsen kotiin. Ota sä siksi aikaa tuo lehtijuttu silmies eteen ja yritä lukea sitä oikein huolellisesti ja keskittyneesti.

pitkä kotimatka?

Henkilö, jolta evättiin pääsy on antanut palautetta Facebookissa ja kertonut tapauksesta myös Twitterin puolella erittäin avoimesti enkä epäile hänen kertomaansa. Iltapäivälehdet ovat tarttuneet aiheeseen vasta sen jälkeen kun asia oli puitu läpi sosiaalisessa mediassa.

Virheitä sattuu kaikille, samoin silloin tällöin asiakkaat liioittelevat portsareiden ratkaisuja.

Pakko puuttua kyseiseen pyörätuoliuutiseen....
Tiedän tapauksen todella läheisesti, koska tunnen kyseisen poken erittäin hyvin.

Asia ei mennyt noin kuin kirjoitettiin, mediahan, tässä tapauksessa iltalehtihän tekee jutun myydäkseen lehteä eikä niin kuin asia oikeesti tapahtui, eikä tietenkään jutun asiakaskaan kerro kuin oman kännisen mielipiteensä!!
Ensinnäkin asiakas jättää kertomatta sellaisen tärkeän seikan, että pääsi sisään hetkeä myöhemmin kahden saattajan kanssa viettämään iltaa..tää vammaiskortti on tietysti kiva nostaa esiin samalla tavalla kuin rasistikorttikin, mukaan lukien kaikki muutkin -kortit..yleinen linja on ovilla, ainakin missä itse olen jo 21vuotta toiminut, että pyörätuoli-ihmistä ei lasketa sisään vkl:n ilman saattajaa, monestakin syystä..esim. kuka huolehtii kun sammuu, kuka huolehtii hänen tilauksensa tiskiltä täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen kulkemisensa täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen siirtymisensä esim ylä-/alakertaan, kuka huolehtii hänen vessassa käymisensä..ravintolan kun ei ole velvollisuus huolehtia hänestä edellä mainituissa asioissa, eikä lainkaan mukaan järjestää esteetöntä kulkemista, eikä lainkaan mukaan sijoittaa joka kerrokseen invaWC:tä..eikä kuljettaa kerroksesta kerrokseen, eikä rakentaa ravintoloita niin että niissä on hissi..tässä joitakin syitä..
Itse en millään tavalla syrji ketään asiakasta mistään syystä..rauhallisina iltoina vkl:nsinkin pääsee yksinkin, mutta kun ravintola on täynnä asiakkaita, tarvitaan saattaja mukaan..

pitkä kotimatka?

Portsari ilmoitti asiakkaalle, ettei häntä voi päästää sisälle, koska miehellä ei ollut kaveria mukana.

- Minulla on synnynnäinen luustonhauraus ja tästä syystä kuljen sähköpyörätuolilla. Poke perusteli käännyttämiseni sillä, että jos satun sammumaan, minulla ei ole ketään saattamassa kotiin, mies kertoo.

Asiakas pitää asiattomina portsarin perusteluita, hän huomauttaa pystyvänsä itse huolehtimaan itsestään. Lisäksi asiakas kertoo olleensa "käytännössä selvin päin" baariin pyrkiessään.

- Sanoin, etten ole kymmenvuotisen aikuisikäni aikana kertaakaan sammunut tuoliini, enkä sammu. Lisäksi kerroin asuvani aivan lähellä, mutta näillä asioilla ei ollut vaikutusta sisäänpääsyyn. On täysin käsittämätöntä ettei aikuinen ihminen pääse baariin pelkästään siksi, ettei käveleminen satu onnistumaan, asiakas ihmettelee Iltalehdelle.

Portsarille varoitus

Iltalehti tavoitti Viihdemaailma Ilonan toimitusjohtaja Markku Virtasen.

- Ihmettelemme vielä tänäkin päivänä, mikä sai poken toimimaan näin. Tällainen ei missään nimessä ole meidän tapamme, ja olemme esimiestasolla ottaneet asian hyvin raskaasti. Ravintolamme soveltuu hyvin pyörätuolilla liikkumiseen, meillä on muun muassa invavessa ja missään nimessä pyörätuoli ei saa olla syynä asiakkaan käännyttämiseen, Virtanen painottaa.

Ravintolasta on Virtasen mukaan otettu yhteyttä kyseiseen asiakkaaseen ja käyty tapahtuma hänen kanssaan läpi.

- Asiakas on pahoittanut mielensä. Portsarilla ei ole ollut mitään henkilöön, hänen käytökseensä tai pyörätuoliin liittyvää syytä toimia kuten toimi. Kyseinen ovimies on tunnistettu valvontakameran nauhasta ja hänelle on annettu asiasta suullinen varoitus, Virtanen kertoo.

Eli tapahtumatiedot:
- Täysi-ikäinen pyörätuolissa oleva ihminen
- syyksi oli ilmoitettu asiakkaan mukaan, että jos hän sattuu sammumaan, minulla ei ole ketään saattamassa kotiin
- käytännössä selvinpäin
- ravintolan toimitusjohtaja myöntää, että "portsarilla ei ole ollut mitään henkilöön, hänen käytökseensä tai pyörätuoliin liittyvää syytä toimia kuten toimi" ja pokelle on annettu asiasta varoitus.

Tässäpäs pitkälti nämä tapahtumatiedot mitä tuosta on annettu. Toki aina voi spekuloida yleiselle tasolla, että on olemassa känniääliöitä ym. mutta, että sen varjolla aletaan vääntämään mustaa valkoiseksi tässä yksittäistapauksessa ja keksimään tähän tapaukseen kaiken maailman salaliittoteorioita ym.

Pakko puuttua kyseiseen pyörätuoliuutiseen....
Tiedän tapauksen todella läheisesti, koska tunnen kyseisen poken erittäin hyvin.

Asia ei mennyt noin kuin kirjoitettiin, mediahan, tässä tapauksessa iltalehtihän tekee jutun myydäkseen lehteä eikä niin kuin asia oikeesti tapahtui, eikä tietenkään jutun asiakaskaan kerro kuin oman kännisen mielipiteensä!!
Ensinnäkin asiakas jättää kertomatta sellaisen tärkeän seikan, että pääsi sisään hetkeä myöhemmin kahden saattajan kanssa viettämään iltaa..tää vammaiskortti on tietysti kiva nostaa esiin samalla tavalla kuin rasistikorttikin, mukaan lukien kaikki muutkin -kortit..yleinen linja on ovilla, ainakin missä itse olen jo 21vuotta toiminut, että pyörätuoli-ihmistä ei lasketa sisään vkl:n ilman saattajaa, monestakin syystä..esim. kuka huolehtii kun sammuu, kuka huolehtii hänen tilauksensa tiskiltä täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen kulkemisensa täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen siirtymisensä esim ylä-/alakertaan, kuka huolehtii hänen vessassa käymisensä..ravintolan kun ei ole velvollisuus huolehtia hänestä edellä mainituissa asioissa, eikä lainkaan mukaan järjestää esteetöntä kulkemista, eikä lainkaan mukaan sijoittaa joka kerrokseen invaWC:tä..eikä kuljettaa kerroksesta kerrokseen, eikä rakentaa ravintoloita niin että niissä on hissi..tässä joitakin syitä..
Itse en millään tavalla syrji ketään asiakasta mistään syystä..rauhallisina iltoina vkl:nsinkin pääsee yksinkin, mutta kun ravintola on täynnä asiakkaita, tarvitaan saattaja mukaan..

Toisin sanoen pyörätuolilla liikkuvilla ei ole yksin asiaa millekään julkiselle paikalle, liiketilaan tai yleisötilaisuuteen, koska kuka huolehtii, jos...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom