Pakko puuttua kyseiseen pyörätuoliuutiseen....
Tiedän tapauksen todella läheisesti, koska tunnen kyseisen poken erittäin hyvin.
Asia ei mennyt noin kuin kirjoitettiin, mediahan, tässä tapauksessa iltalehtihän tekee jutun myydäkseen lehteä eikä niin kuin asia oikeesti tapahtui, eikä tietenkään jutun asiakaskaan kerro kuin oman kännisen mielipiteensä!!
Ensinnäkin asiakas jättää kertomatta sellaisen tärkeän seikan, että pääsi sisään hetkeä myöhemmin kahden saattajan kanssa viettämään iltaa..tää vammaiskortti on tietysti kiva nostaa esiin samalla tavalla kuin rasistikorttikin, mukaan lukien kaikki muutkin -kortit..yleinen linja on ovilla, ainakin missä itse olen jo 21vuotta toiminut, että pyörätuoli-ihmistä ei lasketa sisään vkl:n ilman saattajaa, monestakin syystä..esim. kuka huolehtii kun sammuu, kuka huolehtii hänen tilauksensa tiskiltä täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen kulkemisensa täydessä ravintolassa, kuka huolehtii hänen siirtymisensä esim ylä-/alakertaan, kuka huolehtii hänen vessassa käymisensä..ravintolan kun ei ole velvollisuus huolehtia hänestä edellä mainituissa asioissa, eikä lainkaan mukaan järjestää esteetöntä kulkemista, eikä lainkaan mukaan sijoittaa joka kerrokseen invaWC:tä..eikä kuljettaa kerroksesta kerrokseen, eikä rakentaa ravintoloita niin että niissä on hissi..tässä joitakin syitä..
Itse en millään tavalla syrji ketään asiakasta mistään syystä..rauhallisina iltoina vkl:nsinkin pääsee yksinkin, mutta kun ravintola on täynnä asiakkaita, tarvitaan saattaja mukaan..