Kysymyksiä pokeille

Kirjoitan tässä yleisesti enkä ota kyseiseen tapaukseen edelleenkään kantaan, kun en oikeasti tiedä mitä on tapahtunut. Mutta silloin kun asiakkaalta on kontrolli pois, niin on yleensä tasantarkkaan kaks vaihtoehtoa. Vääntää kaveri väkisin voimalla kenttään tai juosta karkkuun. Jälkimmäinen tarkoittaa lähiräkällä joko potkuja tai sitä, että vastaavia tapahtuu jatkossakin. Saattaa kuulostaa ironiselta, mutta joissakin paikoissa se ikävä kyllä menee siten, että jos halutaan minimoida riskit, niin ensimmäiseltä suunsoittajalta väännetään suoraan mehut pois, niin seuraavalle sitten riittäkin jo sanominen. Itse olen kerran tuon virheen tehnyt, että kapakassa jossa kaikki tuntuivat hyppivän silmille kuittasin, vaan "elä nyt viitsi" ja annoin olla. Sitä sais sitten kuunnella kuukausitolkulla eikä ollut mitään vaikutusta minun sanomisille. Yks kerta siellä paikallinen kingi alkoi löymään minua, ja pistin kaverin pakettiin. Ja se lähti sen verran kovaa, että löi päänsä aika kovaa lattiaan. Ei missään nimessä tarkoituksella, mutta se ei ole helppoa vääntää 185cm/125kg kaverin kanssa nätisti, ei se mene niinkuin aikidonäytöksissä. Ei tarvinnut siinä paikassa juurikaan vääntää kenenkään kanssa tuon jälkeen. Ja itseasiassa jos tuon olisin eka iltana siellä tehnyt, niin olisi monet asiakkaiden väliset tappelut vältetty ja monet muut vääntötilanteet ja kokonaisriskit olisi olleet pienemmät, että jokin asiakas olisi loukannut itsensä.

Ja kun pointti ei mene kuitenkaan tuolla perille, niin tarkoitan sitä, etten hyväksy missään nimessä asiakkaat tahallista vahingoittamista, mutta pokehommat voi olla joskus aika villinlännen menoa ja vahinkoja voi sattua. Tämä kyseinen tapaus vaikuttaa lehtien perusteella toki aikalailla siltä, että portsari olisi käyttänyt liikaa voimaa. Mutta oikeasti saa olla tyhmä jos ihan sinisilmäisesti uskoo keltaisenlehdistön juttuja ilman kritiikkiä. Eli en edelleenkään väitä, etteikö tässä olisi ollut ylilyöntejä. Sanon vain, että tuolle on olemassa muitakin mahdollisia skenaarioita kuin se poken ylilyönti ja lehdistöön kannattaa suhtautua varauksella.

Kyllä kannattaa jos sellainen on. Tuossa esimerkillä pyrin vain tuomaan esin pokehommien ennalta-arvaamattomuutta ja sitä että oikeasti voi joutua tilanteisiin, joissa voi tapahtua vahinkoja. Ja jos alat nyt kysymään miksi ei ole kaasua. Siihen voi löytyä monta syytä. Itsellä esim tällä hetkellä tilanne, että kaasupullo melkein tyhjä ja koko kaupungista ei tunnu löytyvät sisätiloissa käytettävää kaasua. Useamman kerran kiertänyt tässä kesän aikana liikkeet läpi.. Että sellasta.

Ja tuohon mitä poliisiin tulee, niin siinä on yksi iso ero portsareihin. Poliiseita on aina kaksi ja lisää tulee nopeasti radiolla. Käsittääkseni nämä kuolemantapaukset mitä viime vuosina ovat olleet, ovat tapahtuneet poikkeuksetta yhden portsarin baareissa. Se vaan on yksinkertaisesti huomattavasti helpompi jos on kaksi portsaria kuin yksi. Kahdestaan sitä voimaa ei tarvi käyttää lähellekkään niin paljon.

Hemmmolta kyllä hyvää settiä tässä ja parissa aikaisemmassakin viestissä. Tämä kuulostaa niin kovin yhdeltä Jyväskylän lähiökapakan touhulta. Mutta varmasti kuulostaa samalta vähän kaikkien lähiökapakoiden kohdalta. Siellä jos ei poke ole se "kingi" niin sitten siellä on yleensä täysi härdelli päällä. Tämä ei vaadi asiakkaiden jatkuvaan pieksemistä tai muutakaan jatkuvaa painimista, mutta yleensä se vaatii että sen ykköshuligaanin kerran joutuu pistämään kunnolla pakettiin.

Tunnen siis kohtuu hyvin yhden Jyväskylän kohtuu villin lähiökapakan poken ja tämä Hemmmon teksti sopii kyllä tuohon(kin) kapakkaan kohtuu hyvin. Siellä on rauhallinen meininki kun ei poken kanssa tarvitse haastaa riitaa. Rauhallinen kuin perkele, mutta varmasti on kyyti kylmää jos sitä riittävästi kerjää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noi hysteeriset naiset on ihan oikeesti todella perseestä. Viimeks kuukaus sitten oltiin tappelua selvittämässä tuulikaapissa ja joku herra minäminä oli tulossa rouvansa kanssa sisään ja sanoin et odota niin kauan että saadaan tää tilanne hoitoon. Yritti väkisin sisään, joten jouduin sit laittamaan käden eteen (ja ihan siis vaan kämmenen ja sanoin että älä tule nyt). No kaveri sitte päätti syöksyä riveliin kiinni ja tuulikaapissa kun on vähän ahdasta kolmen taistelijan kanssa niin työnsin kaverin pihalle ja työkaveri sitten vei kyseisen ukon maahan. No, rouva sitten nosto noin 200 Db:n metelin että hänen mies hakataan ilman syytä ja yritti hypätä työkaverin selkään. No otin sitte eukon irti siitä ja menee noin 20 sek niin pariskunnan kaks ystävää jotka molemmat naisia tulee pihalle ja helvetinmoinen huuto, että heidän ystäviin ei kosketa, että äkkiä poliisit paikalle... Eikä tässä vielä kaikki, edellisen tappelun aloittaja/pahoinpitelijä säntää sitte karkuun tuulikaapista ja ei muuta ku juosten perään. Sain kaverin n. 100m päästä kiinni ja kun tulin takasin oli koko porukka sitte poistunu paikalta ja luvanneet tehdä ilmotukset liiallisesta voimankäytöstä ja pahoinpitely(istä). Olivat jotain sähköpostia lähettäneet ravintolaan, mutta eipä ole vielä poliisin puolelta mitään kuulunut. Voin kertoa, että siinä ois meikäläisellä ollu kuulusteluissa ihmettelemistä ilman kameravalvontaa mikä kyseissä baarissa luojan kiitos on.

Ja tosiaan vielä tohon yhden miehen lähikapakkameininkiin. Itse teen vakituisesti viikonloppuvuoroni tällä hetkellä kaupungin pahamaineisimmassa pubissa ja voin kertoa, että ihan normaali käytäntö ei todellakaan toimi. Jos asia ei ole kahden minuutin puhumisella selvä niin vääntö on melkolailla aina väistämätön.. Ja tollaset linnavenkulat, juopot, narkkarit yms asiakaskunta mikä tossa pyörii niin niillä ei todellakaan oo mitään merkitystä mitä ne tekee silloin ku se kontrolli yleensä suuttuessa pettää. Se tilanne pitää vaan saada hoidettua helvetin nopeesti ja juurikin niin ettei siihen jää mitään epäselvyyksiä. Ja pelottavan usein sen pahan hengen joutuu puristamaan siitä päärynästä ulos.. Tosin nyt puolentoista vuoden jälkeen kun suurimman osan tuntee nimeltä ja kaikille on selvä miten menetellään jos ei puhe toimi niin homma on omalla kohdalla helpottunu noin 90 prosenttisesti. Mä en ite jaksais kuunnella mitään paskaa miten mun työ hoidetaan keltään sellaselta joka on ollut kissanäyttelyssä keltaliivi päällä tai käynyt sen jv kurssin muuten vaan. Kyllä mä tiedän mitä saan lain mukaan tehdä ja mitä en mut se nyt ei valitettavasti vaan aina mee niinkuin siinä paksussa kirjassa kerrotaan vaikka hirveen kivahan se olis jos jokasen sekopään sais sillä hanhenkaulalla ja puhumalla ulos..

Ja tuohon mitä poliisiin tulee, niin siinä on yksi iso ero portsareihin. Poliiseita on aina kaksi ja lisää tulee nopeasti radiolla. Käsittääkseni nämä kuolemantapaukset mitä viime vuosina ovat olleet, ovat tapahtuneet poikkeuksetta yhden portsarin baareissa. Se vaan on yksinkertaisesti huomattavasti helpompi jos on kaksi portsaria kuin yksi. Kahdestaan sitä voimaa ei tarvi käyttää lähellekkään niin paljon.

On kaksi, mutta aika paljon on paikasta kiinni se lisäavun nopeus. Käypä Rovaniemellä irvistelemässä miliiseille, että "tulee kaverit äkkiä apuun", ei niitä varmaan naurata.
Poliisin ja portsarin välillä kyse on arvostuksesta ja kunnioituksesta. Painitilanteessa kaksi on tietysti parempi kuin yksi.

Kyllä se legendaa on, Toki jos on kroppa kuosissa, naama nätti tyttöjen mielestä ja töissä jossain keskustojen pintaliitopaikassa, omaa hyvät puhelahjat, niin ei se kauas jää. Legendasta vaan unohtuu ne alalla 20 vuotta olleet jotka istuvat kulma kuppilassa, ja paikan vakkarit rane ja pena päivystää siinä ovella kanssa koko illan.

Lainemies, sanoin vain esimerkkinä asiakaskunnasta, kato ku nää nykyajan portsarit ku näkee niitä ni menee kakka housuun ja soitetaan hätänumeroihin ja ovet säppiin ja haetaan lähestymiskieltoja, siinä on meidän 10e/h järjestyksenvalvojat.

Onko teistä kukaan ollut töissä isossa discossa, missä on asiakkaita 1500 illassa? Käy ihan oikeita jengiläisiä, käy maahanmuuttajia, käy kaikkea paskaa, kyllä sinne tarvii miehen eikä marjanpoimijaa töihin. Kolmella mersulla pääsee paljon pidemmälle ku kuudella fiatilla. Kuinka moni teistä on edes ikinä ollut tilanteessa missä oikeasti lähtee henki tai voi vahingoittua vakavasti? Jos on vaikka 6 turkkilaista kimpussa ja vaikka kolme portsaria töissä ja kyseiset henkilöt lyö tuopeilla ja pulloilla päähän ja yrittää rassata hajonneella pullolla, ni mitä veikkaatte että mitä voimakeinoja joutuu käyttää? Itse olen ollut tommoisessa tilanteessa ja lyönyt valoja sammuksiin ja vetänyt rnc kunnolla niihin että on oikeasti aikaa raudoittaa. Kyllä monella on ruusuiset kuvitelmat oikeista tilanteista, voi hevonvittu.

Ikävä aina puuttua saman miehen kirjoituksiin, mutta on pakko kun suollat aivan järkyttävää paskaa.

Minäkin olin 19 vuotiaana samanlainen portsari kuin sinä nyt. Aikuisiällä asioihin ja tilanteisiin puuttumisen pitäisi vaan jossain vaiheessa muuttua. Sinulla niin ei näköjään ole käynyt.

Tuntuu että sinulla on useinkin näitä tilanteita missä meinaa lähteä henki tai haavoittua vakavasti. Olisikohan kyse omasta asennoitumisestasi ja siitä miten hoidat tilanteet? Olet klassinen esimerkki siitä, miten asiat voidaan tehdä vaikealla tavalla. Tottakai tilanteet saa näyttämään ulospäin siltä, että portsari oli oikeassa ja toimi oikein, mutta ammattimies ei noihin tilanteisiin kovinkaan usein joudu.

Yrittäjänä olen haastatellut ja vetänyt satoja oppivuoroja uusille työntekijöille ja voin kertoa, että otan näitä sinun mainitsemiasi "marjanpoimijoita" töihin huomattavasti mieluummin kuin sinunkaltaista Ramboa joka joutuu näihin tilanteisiin jossa joutuu "vetää valoja sammuksiin, tai muuten lähtee henki". Hohhoijjaa. Nuo tilanteet on tosiaan erittäin harvassa jos portsarilla on yhtään pelisilmää ja kiinnostusta saada tilanne rauhoittumaan jo ennen sen alkamista.

En tiedä millaisena pidät ravintolassa toimivan JV:n työtä, mutta elkää nuoret tosiaan uskoko tätä soopaa mitä tän kaverin suusta tulee. Todellisuus on todella kaukana ja voin sääliä yritystä joka tämän kaltaisen miehen palkaa töihin, koska se on myrkkyä liiketoiminnalle.

Se on jännä miten useampi esim. Itä-Helsingin kapakka on kuin Villi-Länsi, mutta kun firma vaihtuu, niin loppuu myöskin ongelmat kuin seinään. Mistähän tämä mahtaa johtua? Voin kertoa siihen yksinkertaisen vastauksen: Tilalle tulee järjestyksenvalvoja joka osaa oikeasti hoitaa tilanteet aiheuttamatta suurempaa melua ja älämölöä, miehen jonka ei tarvitse painia näyttääkseen kuka on talon isäntä, mies joka tulee toimeen myös näiden ongelmatapausten kanssa.

On aivan käsittämätöntä millaisia miehiä tuolla kentällä pidetään ja heidän touhujaan katsellaan. Samat miehet joutuvat paineihin ja tilanteisiin illasta toiseen ja kun työntekijä vaihtuu niin tilanteetkin jostain syystä loppuvat, mutta ilmapiiri pysyy aivan yhtä rauhallisena.

Ei Suomi ole mikään Ghetto missä jengiläiset ja narkkarit riehuu ravintoloissa puukkojen ja aseiden kanssa. Nämä ovat yksittäistapauksia ja jokainen voi niihin joskus huonolla tuurilla joutua, mutta pelisilmä pelastaa usein näissäkin tilanteissa.

Niinkuin alussa mainitsinkin, niin olin juuri samanlainen portsari nuorempana joka joutui aina näihin tilanteisiin. Oli puukkoa, asetta, tkp:tä ja muuta. Näitä asioita kun miettii taaksepäin, niin tilanteista olisi ollut 80% ehkäistävissä ihan omalla toiminnalla. Silloin ei vain ollut niin paljon itsevarmuutta. Silloin asiat piti hoitaa tappelemalla ja näyttämällä kuka on kuka. Kuinka väärä voikaan tämä asenne olla...

Montas ravintolaa olet ollut "siivoamassa" ? Monessa "vaikeassa" neuvottelussa olet ollut? Kato jokainen hoitaa asiat omalla tavalla, minä en juokse karkuun ja laita ovea kiinni ja soita poliiseja ja hae lähestymiskieltoa! Olet siis pääkaupunkiseudulla töissä? Voisin laittaa tähän yhden kolmikirjaimisen "jengin" nimen ni et pystyis tekee yhtään mitään niille. Tappelemassa? Vittu mikä sanavalinta, minä kyllä hoidan työni, en tappele, kaksi täysin eriasiaa! Olet todennäköisesti tyypillinen marjanpoimija eli olet ollut sotilaspoliisina sitten mennyt vartijakoulutukseen ja sitten järkkäriksi ja sitten vähän punttia ja krav magaa ja sitten ollaan niin ammattilaista ku on kaikkia helvetin lupakortteja taskussa. Jos sinun kohdalle tulee oikea mies vastaan ni sinä olet laudoissa ja se toinen raudoissa.

Montas ravintolaa olet ollut "siivoamassa" ? Monessa "vaikeassa" neuvottelussa olet ollut? Kato jokainen hoitaa asiat omalla tavalla, minä en juokse karkuun ja laita ovea kiinni ja soita poliiseja ja hae lähestymiskieltoa! Olet siis pääkaupunkiseudulla töissä? Voisin laittaa tähän yhden kolmikirjaimisen "jengin" nimen ni et pystyis tekee yhtään mitään niille. Tappelemassa? Vittu mikä sanavalinta, minä kyllä hoidan työni, en tappele, kaksi täysin eriasiaa! Olet todennäköisesti tyypillinen marjanpoimija eli olet ollut sotilaspoliisina sitten mennyt vartijakoulutukseen ja sitten järkkäriksi ja sitten vähän punttia ja krav magaa ja sitten ollaan niin ammattilaista ku on kaikkia helvetin lupakortteja taskussa. Jos sinun kohdalle tulee oikea mies vastaan ni sinä olet laudoissa ja se toinen raudoissa.

8t6UX.gif
niro2.gif

Montas ravintolaa olet ollut "siivoamassa"?"
Muut on vaan järkkäreitä, SirMax "siivoaa" paikat.

Monessa "vaikeassa" neuvottelussa olet ollut?
Veikkaisin Robertton olleen useammassa vaikeassa neuvottelussa kuin sinä, ihan sillä perusteella, että hän pyrkii pitämään ne neuvotteluina eikä - siivoamisena aka. turpaanmättämisenä, jos sen vain saa vältettyä.

Kato jokainen hoitaa asiat omalla tavalla, minä en juokse karkuun ja laita ovea kiinni ja soita poliiseja ja hae lähestymiskieltoa!
Robertto ymmärtääkseni yritti valottaa sulle näkemystään, että tunnut toimivan aika mustavalkoisesti jos suurimmaksi osaksi ollaan "siivoamassa" ravintolaa "mersujen" kanssa ja vedetään tyypeiltä tajut kankaalle - sen sijaan, että pyrkisi pääosin hoitamaan asiat puhumalla.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että meneekö ongelmatilanne aina väkivaltaiseksi vai tunnetko tyytyväisyyttä jos saat ratkottua asiat puhumalla? Voisitko kertoa viimeisen kahden kuukauden ajalta esimerkin, jossa olet ratkaissut vaikean tilanteen puhumalla.

Voisin laittaa tähän yhden kolmikirjaimisen "jengin" nimen ni et pystyis tekee yhtään mitään niille.
VPK? KRP? SDP?

Tappelemassa? Vittu mikä sanavalinta, minä kyllä hoidan työni, en tappele, kaksi täysin eriasiaa!
SirMax the Cleaner.

Olet todennäköisesti tyypillinen marjanpoimija eli olet ollut sotilaspoliisina sitten mennyt vartijakoulutukseen ja sitten järkkäriksi ja sitten vähän punttia ja krav magaa ja sitten ollaan niin ammattilaista ku on kaikkia helvetin lupakortteja taskussa. Jos sinun kohdalle tulee oikea mies vastaan ni sinä olet laudoissa ja se toinen raudoissa.
Jos mä nyt vertaan tätä sun kirjoittamaasi oksennusta Robertton, Hemmmmon, Sumun, Fishin, Kahliksen, Miken, Taicaviitan tai about kenen tahansa muun kirjoituksiin tässä ketjussa, niin epäilen aika vahvasti sun verbaalista ulosantia ja hermojen kestävyyttä. Äijähän vetää pienestä kritiikistä heti kilarit.

Ei ole tarvetta elvistellä täällä saavutuksilla. Täällä on varmasti taustalla muitakin "yhtä kovia" sällejä kuin sinä, mutta heidän ei jostain syystä tarvitse tuoda sitä kovinkaan vahvasti esille.

Voit laittaa 3- tai vaikka 4 kirjaimisen jengin nimen, mutta tähän asti heidän kaikkien kanssa on löytynyt oikein hyvin yhteinen sävel ja molemmat ovat ymmärtäneet toisiaan.

Tule ihmeessä morjestelemaan ovelle kun satun siellä olemaan. Ei vaadi suurta salapoliisityötä selvittää mistä minut löytää. Saat sitten ihan itse päättää ollaanko marjoja vai marjanpoimijoita.

Eräässä kaupungissa on yhdessä yökerhossa kyllä ongelmia johon SirMax tod.näk viittaa.Jos portsarit leimaa mustalaiset,moottoripyöräjengit,tietyt venäläiset ja muut ulkomaalaiset sekä vielä ihmiset joiden kanssa henkilökohtaisia ongelmia siten että jaetaan elinikäisiä porttikieltojaniin onko se ammattimaista toimintaa?
Muutama esimerkki esim.kaksi mustalaista tulee ovelle jotka ei ole ikinää käynyt ravintolassa ja heille ilmoitetaan ettei ole ikinää mitään asiaa ravintolaa.Asiasta ei edes keskustella ja kun yrittää saada vastausta niin vedetään ovi kiinni ja aletaan soittaa poliiseja.Toinen oiva esimerkki on eräs kaveri sattui käydä höyläämässä kyseisen ravintolan portsarin muijaa.Kaveri päästetään sisää ja kun valomerkki tulee niin kaksi portsaria etsii kaverin joka kerta ja poistaa juomat käsistä ja aloittaa ravintolan tyhjennyksen hänestä.Kolmas on kun portsarin kaveri saattuu viettämään iltaa ja aloittaa tappelun ja sille jää "hopeamitali" kaulaan niin kaveri pestään asiasta pois ja koko paska yritetään kaataa toisen niskaan vaikka ei edes aloittanut tappelua.Raudoitetaan ja mustamaalataan siten että viedään laitokselle.Johtuuko nämä esimerkit ammattitaidon puutteesta vai mistä?Omasta mielestä on aika provosoivaa jos henkilökohtaiset asiat tuo työmaalle ja ratkoo asiat niin että jakaa porttikieltoja.

Toinen oiva esimerkki on eräs kaveri sattui käydä höyläämässä kyseisen ravintolan portsarin muijaa.Kaveri päästetään sisää ja kun valomerkki tulee niin kaksi portsaria etsii kaverin joka kerta ja poistaa juomat käsistä ja aloittaa ravintolan tyhjennyksen hänestä..

...niin no kyl jos joku höyläis mun muijaa, niin kyl joutuis varmaan aloittamaan ravintolan tyhjennyksen siitä höylääjästä :D
...siis jos olisin poke.

Mites, onko tämä yleinen käytäntö?

Moottoripyräkerhon liivi johti tutkintapyyntöön

http://www.uusimaa.fi/artikkeli/60999-moottoripyorakerhon-liivi-johti-tutkintapyyntoon

– Meillä on ohjeistus, että jengitunnuksilla varustetut liivit tulee jättää narikkaan. Tämä on ihan yleinen käytäntö suurimmassa osassa ravintoloita.

Yks ilta mulla oli työkaverina semmonen 2 metrinen vanäläinen veturinkaataja. Sanoi 3 liivityypille, että tissiliivit jää sitten narikkaan:lol2:

Viikonloppuna juoduttiin työkaverin kanssa laittamaan kihlat yhdelle sankarille, ja kyllä huomas että tämä Tampereen tapaus on jengin muistissa. En muista äkkiseltään, ja takana on yli kymmenen vuoden ura tuulikaapeissa, että jengi olis tullut selittämään ja pahentamaan tota tilannetta noin paljoa.

Yleensä siihen tulee yks tai kaks selittäjää/kukkahattua, mutta nyt mentiin lähemmäksi 20 kun kymmentä. "Teillä ei ole oikeutta käyttää käsirautoja, mä luin internetistä" kommentti nauratti hiukan, mutta oikeesti sai pitää jengiä oikein urakalla loitolla kiinniotetusta. Yksi jos toinen tuli silittämään kihlattua, moni huuteli ettei meillä ole oikeuksia tehdä sitä ja tätä, yksi yritti päästä hakkaamaan/potkimaan kiinniotettua, yks kyseli mihin verorahat menee kun poliisia ei näy puoleen tuntiin (meni n 12 min), yksi huuti ihan hermona ja kurkkusuorana rauhoittumista kihlatulle ja KAIKKI ties että me tehdään KAIKKI väärin jne jne. Huh huh.

Ei puuttunut kun täysikuu.. :D

Loppujen lopuksi asiakkaan seurana asemalla lähti yksi kiinniotetun oikeuksien puolustajakin..

Musta on ihan normaalia, eikä mua häiritse utelut tyyliin "mitä se teki/mitä tapahtu", koska ainahan tollanen raudoitus herättää uteliaisuutta. Vastaan jotain ympäripyöreää tapahtuneesta rauhallisesti tms. Monesti jengi saa vastauksensa, ja jatkaa matkaa, mutta nyt oli selkeästi eri meno. Nyt puolustettiin "jotakin". Onneksi en ollut ensimmäistä kertaa ko. tilanteessa.

Onko muille pokeille tullu tän Tampereen tapauksen tiimoilta vastaavia tilanteita?

1.Montas ravintolaa olet ollut "siivoamassa" ? 2.Monessa "vaikeassa" neuvottelussa olet ollut? 3.Olet todennäköisesti tyypillinen marjanpoimija eli olet ollut sotilaspoliisina sitten mennyt vartijakoulutukseen ja sitten järkkäriksi ja sitten vähän punttia ja krav magaa ja sitten ollaan niin ammattilaista ku on kaikkia helvetin lupakortteja taskussa. Jos sinun kohdalle tulee oikea mies vastaan ni sinä olet laudoissa ja se toinen raudoissa.

1. Yhtään en ole siivonnut. Ei siitä mulle makseta, blokkasin kyllä jos oli aikaa. 2. Työneuvottelut on vittumaisia kun kysellään niin vaikeita kysymyksiä kun nimi ja ikä. 3. Kyllä palvelin Spollena, kyllä suoritin Turvallisuusvalvojan Perustutkinnon, en harrasta krav magaa, Taskusta löytyy vartijakortti, JV-kortti, Turvasuojaajakortti, EA3-kortti, Ajokortti, Työ ja tuliturvallisuuskortit jnejne. Olen siis sysipaska tekemään hommiani :'(

Sirmax, ei pahalla, mutta vaikutat juuri sellaiselta portsarilta jotka pilaavat tämän alan mainetta. Varmasti olet oikeassa, ettei mihinkään "pahalle" ovelle nuoremmat marjanpoimiat sovi ja siellä pitää osata hoitaa hommat jämäkästi ja hallitusti. Mutta, oletko miettinyt, että sitä auktoriteettiä saa muullakin, kuin räyhäämällä? Sun kirjotuksista paistaa aika pahasti "räyhääminen" läpi. Ja mitä Roberttoon tulee, niin voisin väittää lukemani 148 sivun perusteella kaveria aika päteväksi ja perusteelliseksi portsariksi.
Mistähän johtuu kun itsekkin olen ovella ollessani huomannut, että aina ne samat työkaverit tai muuten vaan muut portsarit joutuvat ongelmiin? Kannattaa olla kova mutta reilu, ei turhan provosoiva, sillä pärjää mielestäni pitkälle. Itse olen 190/115kg, eli kokoa on edes vähän enemmän, kuin suurimalla osalla asiakkaista. Mutta silti olen sitä mieltä, että auktoriteettiin vaikuttaa enemmän olemus ja kuva minkä annat itsestäsi, kuin ne vitun isot lihakset. = molempi parempi tietenki :D

Edit. huhhu, meneepä sekavaksi jaaritteluksi tähän aikaan "yöstä"...:hyper:

Voisin laittaa tähän yhden kolmikirjaimisen "jengin" nimen ni et pystyis tekee yhtään mitään niille.

Sä ilmeisesti sitten pystyt?

Ei millään pahalla mutta sun asenteessa on vaan jotain niin äärettömän huvittavaa ja samaan aikaan jotain todella surullista. Toivon tosiaan että uudempi sukupolvi syrjäyttää pian viimeisetkin tuollaiset Buffalo Billit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom