Kysymyksiä pokeille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan tosi. Sitte kun asiakkaat tulee siihen ovelle pelkästään vittuilemaan ja haastamaan riitaa, niin tottakai niille saa olla vittumainen. Takaisin provoilua en tue. Ja jos asiakas ei suostu puheella lähtemään, niin sitä pitää avittaa.

Asialliset asiakkaat saa asiallista kohtelua.

Kyse onkin nyt asiakkaan kuolemasta.

Ton sunkin kommentin perusteella on kohtuullista hapettaa hankala asiakas niin, että nirri veks!!??

Mä oon todella huolissani minkälaisia hessuja täällä kommentoi. Roberto aikoinaan ja Sumu ainoina järkevinä osas kommentoida lain puitteissa asioita.

Tuntuu, että täällä on nykyään liian paljon nuoria junnuja seisomassa ovella ja ennenkaikkea niitä tyyppejä, jotka ihannoi voimankäyttöä.

Edit: jos et muuten pärjää olet väärällä alalla.

Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka pärjäisi joka tilanteessa baarin ovella. Siis itse kyllä uskaltaisin kenen tahansa kanssa lähtä tappelemaan jos tietäisin vastapuolen käyttävän pelkkiä sallittuja jv-tekniikoita. En tiedä miltä pohjalta puhut, mutta jos olet joltain kamppailulaji pohjalta ja siellä olette naureskelleet miten helppo ihminen saada nätisti pakettiin, niin kokeilkaapa käytännössä. Jotta se olisi realistinen, niin tämä pokea esittävä toki seisoo ensin sen 5 h kylmässä, että on varmasti jalat ihan tönkkönä. Poistettava tietenkin on lämpimillä lihaksilla, kun on jorannut illan pirin ja viinan voimalla. Ja itselle toki vielä jotku jäykät vaatteet kaveriksi. Ja jos haetaan sitä worst case scenariota, niin tuohon toki vielä jumalaton kusihätä kaupanpäälle. Sitten itse poisto suorituksessa voi kokeilla kuljettaa agressiivisesti käyttäytyvä henkilö, jolla ei toki ole mitään sääntöjä ja saa käyttää mitä tekniikoita haluaa, "kujaa" pitkin joka on reunustettu tuoleilla ja ihmisillä. Ketään ihmistä ei saa tönäistä juurikaan ettei se kaadu eikä poistettavaa saa kaataa tuolien päälle. Kujan leveys sitten just se puolimetriä maksimissaan, ettei varmasti pääse poistettavan selän taakse mikäli se tönköillä jaloilla ylipäänsä olisi mahdollista. Sitten siihen pitää vielä arpoa 0-n määrä avustajia tällä poistettavalle, ettet varmasti voi keskittyä pelkästään häneen vaan pitää vilkuilla hieman muualle ettei tule sivusta nyrkkiä palloon.

Ei tuollaisessa tilanteessa kukaan saa isokokoista ja agressiivista ilman riskinottamista pois. Onneksi toki noita tilanteita on harvoin, mutta mahdollisia ne ovat. Ja siitä syystä itsellä vähän kalahtaa korvaan, että jos ei laillisilla tekniikoilla saa asiakasta pois, niin on väärällä alalla. Ei kukaan pysty pahimpia tilanteita hoitamaan ilman riskiä, että menee laittomuuksien puolelle. Kyllä itsekkin muistan tilanteen omalle kohdalle, kun itse tulin klo 21 töihin, niin juuri ennen minun tulemista oli paikallinen kriminaali tullut baariin ja juuri istunut taposta linnassa. Eikai siinä kun mentiin pomon kanssa poistamaan sitä. Pitkään puhuttiin, mutta painiksi meni. Ja just sellanen tilanne, että tuoleja hirveästi ympärillä ja kaveri alko tosissaan sätkiin vastaan. Yritin ottaa sitä kantoon, mutta se pääsi rimpuilemaan irti ja meinasi päästä selän taakse. En siinä ehtinyt muuta kuin napata käden kaulan ympärille ja kaverin taustan tuntien, ei kyllä huvittanut yhtään löysäillä otetta. Siinä pomo piteli toisesta kädestä ja ite pidin toisella kädellä sitä kädestä ja toinen käsi kaulan ympärillä. Vauhdilla vaan kaveri pihalle ja siinä kun irrotin otteen niin huomasin, että tajutonhan se oli. Ei tuo ihan lain mukaan mennyt, mutta minkäs teet. Siitä vaan ei saanut siinä tilanteessa hyvää otetta ja oli otettava siitä kiinni mistä sai samalla kun yritti pitää kädet hallinnassa, jos kaverilla sattuisi olemaan puukko tai muuta kivaa mukana. Ei sille mitään loppujen lopuksi tuosta tullut, mutta kyllä vituttais jos ois vähän erikohdasta kaulaa puristanut ja jotain mennyt rikki ja oltais sitten linnatuomiota jakamassa. Ei mun moraalia siinä ainakaan ois kolkutellu, jos sille ois jotain tullutkin. Fakta oli kuitenkin se, että ensimmäisenä turvattiin muidan asiakkainen ja oma turvallisuus ja katsottiin miten vähällä se saadaan ulos. Ei siinä tarkoituksella sitä hapetettu tai vahingoitettu, vaan tilanne vain meinasi riistäytyä käsistä ja pakko oli ottaa siitä mistä sai kiinni. En tiedä oisko voinut edes hätävarjeluksi sanoa, kun eihän sillä sitten mitään puukkoja ollut mukana, mutta mistäpä sitäkään etukäteen tiesi.

Ja jos tuosta joku haluaa moraalisoida, minun tapaa työskennellä, niin tällä hetkellä teen pienehkön "lähiö"baarin ovella töitä, jossa käy 100+ ihmistä pe ja la iltaisin ja viimeisen 1.5 vuoden ajalta vääntöjen osalta tilastot 1 kaasutettu ja 2 väännetty solmuun. Että tuo kertonee aika paljon haenko vääntöjä baarissa vai en.

Ja sanompa vielä tähän mitä oon ennenkin sanonut, että nykyään oma linja on noiden osalta se, että jos ei ihan täyssintti ole vastassa ja käy agreessiviseksi minua kohtaan, niin laitan kaasut ensin. Ihan sen takia, että saan minimoitua nuo riskit että tilanne karkaisi käsistä ja joutuisi siihen tilanteeseen, että laittomiin tekniikoihin on turvauduttava.

Mä nyt kritisoin sitä silti hieman. Nyt on kuristettu kuoliaaksi umpihumalainen, keski-ikäinen ja tavallinen kadunmies. Nyt ei ole ollut avustajia, linnakundeja, piripäitä tai mitään sellaista. Ketään ei ole edes tarvinnut saada talutettua mistään pihalle. Kyseisen portsarin kusihädästä en tiedä sanoa. En siis tajua, että miksi nämä samat jutut pitää aina nostaa esiin, kun jotain tällaista uutisoidaan ja ovimiesten toimintaa kritisoidaan.

En lähde jeesustelemaan tuosta kaulalle menosta, vaikka minusta sinne mennään tavallisten ihmisten kanssa edelleen liian herkästi (hapettamiset), mutta eikö ainakin näiden tavallisten tallaajien kohdalla voi katsoa sen verran, ettei kuristus kohdistu henkitorveen tai sitä ei ainakaan isketä siihen, jolloin tällaista pääsee sattumaan?

kyllä se kaasu kannattaa yhden miehen kuppilassa olla, koska alakynteen ei kannata jäädä tai voi käydä huonosti. Itse olen 190cm/115kg ja vähän kokemusta vääntölajeistakin, silti päälle 80kg raivostunut henkilö voi olla yllättävän vaikea taltuttaa käsilukoilla yms. Joskus tilanne saattaa vaatia vähän rajumpaa käsittelyä, voipi käydä hassusti kun saat itse turpaan eikä kukaan "turvaa" selustaasi. :hyper:

Edit. Hyvä sanoa, kun ei itsekkään ole tullut hommattua kaasua.

Mä nyt kritisoin sitä silti hieman. Nyt on kuristettu kuoliaaksi umpihumalainen, keski-ikäinen ja tavallinen kadunmies. Nyt ei ole ollut avustajia, linnakundeja, piripäitä tai mitään sellaista. Ketään ei ole edes tarvinnut saada talutettua mistään pihalle. Kyseisen portsarin kusihädästä en tiedä sanoa. En siis tajua, että miksi nämä samat jutut pitää aina nostaa esiin, kun jotain tällaista uutisoidaan ja ovimiesten toimintaa kritisoidaan.

Oma kirjoitus ei varsinaisesti ollut kommentti tähän mainittuun tapaukseen, vaan lähinnä tarkoitin sitä että ylläreitä voi tulla. Mutta missä tuosta on tarkemmin kerrottu että kyseessä olisi joku tavis ja sitä ei olisi tarvinnut taluttaa mistään ulos? Mun käsittääkseni tuosta on hyvin nihkeästi ollut yksityiskohtia missään ja lehtienkin yksityiskohtiin kannattaa suhtautua varauksella. Sen takia en kyseistä tapausta itse haluakkaan juurikaan kommentoida, kun en itsellä ei ainakaan ole mitään tietoa, onko tuossa vaan vääntötilanne karannut käsistä vai onko asiakkaalle annettu vähän omaa hyvää spedeilyn hyväksi.

Mutta missä tuosta on tarkemmin kerrottu että kyseessä olisi joku tavis ja sitä ei olisi tarvinnut taluttaa mistään ulos?
Mä selasin niitä iltalehden vanhoja juttuja.

Siinä ravintolan pihallahan toi tilanne tapahtui. Kännissä kuin käki tää ainakin oli, ja tavallinen perheellinen mies niiden mukaan. Ei siitä hirveän vaarallista kuvaa noiden juttujen perusteella saa, vaikka vähän koittais vapaammin tulkitakin.

edit. ja joo, vain asianomaiset tietää, mitä tarkalleen tapahtui, mutta en mä ainakaan näe syytä olettaa tuosta kaverista mitään muuta, kuin mitä noi jutut antaa ymmärtää.

Mä selasin niitä iltalehden vanhoja juttuja. Siinä ravintolan pihallahan toi tilanne tapahtui. Kännissä kuin käki tää ainakin oli, ja tavallinen perheellinen mies niiden mukaan. Ei siitä hirveän vaarallista kuvaa noiden juttujen perusteella saa, vaikka vähän koittais vapaammin tulkitakin.

edit. ja joo, vain asianomaiset tietää, mitä tarkalleen tapahtui, mutta en mä ainakaan näe syytä olettaa tuosta kaverista mitään muuta, kuin mitä noi jutut antaa ymmärtää.

Ite tuosta lähinnä mietin, kun on tullut tapauksia vastaan, jotka on ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, mutta kun saavat viinaa pillastuvat ihan täysin ja mikään puhe ei tehoa ja täysin kontrolli pois. Ja jos tuollaisen luonteen omaava sattuu olemaan vielä isokokoinen suhteellisen vahva, niin vaikeaksi menee poken näkökulmasta. Ja kyllä tuollaista henkilöä kaikki tutut kutsuvat tavikseksi, etenkin jos eivät ole nähneet sen känniääliö puolta. Enkä siis tällä tarkoita, että tässä tapauksessa olisi ollut tuollainen henkilö, vaan yksinkertaisesti sitä, että noiden lehtien informaatioarvo on aikalailla nolla tähän tapaukseen liittyen ja melko turha niiden perusteella tilannetta alkaa arvioimaan.

Edit: niin joo ja esimerkkinä vielä tuosta lehtien informaatiosta, että tässä muutama kuukausi sitten, kun se joku sankari oli myymässä omaisuuttaan netissä, niin sitähän taidettiin mainostaa ihan taviksena lehdissä joka oli päättänyt ottaa vähän irtiottoa. Eihän siinä kauaa mennyt, kun joku vähän penko taustoja ja sieltä löytyi kilometrin mittainen rikosrekisteri petoksista pahoinpitelyihin. Itse en kyllä yllättyisi, jos tässä tältä kuolleelta henkilöltä löytyisi samanlaista taustaa. Mutta kuten sanottu. En tiedä, mutta yllätys ei olisi.

^ siitä varmaan voidaan olla aika varmoja, että tää kaveri oli niin kännissä, ettei meinannut tolpillaan pysyä, jos portsarikin sanoi menneensä auttamaan? Siinä jamassa on ihan sama, miten pahansisuinen luonne tää olis ollut (mikä on taas ihan turhien oletusten vetämistä muutenkin).

Ja miksei kerrankin voisi vaan suoraan todeta, että nyt on toimittu päin persettä ja toivottavasti tämä ei toistuisi.. Näin minä ainakin tästä ajattelen.

edit. mun tekee ihan oikeasti mieli hakata päätä seinään, jos tästäkin kaverista pitää väkisin koittaa saada jotain kriminaalia.. Kukkuu..

Ja miksei kerrankin voisi vaan suoraan todeta, että nyt on toimittu päin persettä ja toivottavasti tämä ei toistuisi.. Näin minä ainakin tästä ajattelen.

Minä en kyllä sano tästä tapauksesta edelleenkään mitään, kun en oikeasti tiedä mitä siellä on tapahtunut. Mahdollisesti siinä on toimittu väärin, mutta mahdollisesti siinä on tapahtunut vaan normiväännön aikana onnettomuus. Tietenki kun tuomio on tullut, niin vaikuttaa että todennäköisemmin siinä on jotain väärää on tehty, mutta toisaalta minulla ei hirveän vahva luottamus ole, että noita aina tuomittaisiin oikein.

En ole kyllä mitään oletuksia vielä tehnyt, sanonut vain mahdollisia skenaarioita, miten asiat ovat voineet mennä sen kummemmin ottamatta kantaa mitä todellisuudessa on tapahtunut. Mutta jos tässä pitäisi oletus tehdä kaverin pahansisuisuudesta, niin käsiin laitetut raudat kertoo jotain. Eikös tässä ollu poliisit tullut kun kaveri oli ollut raudoissa? Mutta joo.. eiköhän tämä mun kanta tullut selväksi: mahdollisesti siinä on virhe tehty tai sitten ei. Itsellä ei ole tarpeeksi tietoa asian arvioimiseen ja epäilen vahvasti, että täällä muillakaan on.

Ite tuosta lähinnä mietin, kun on tullut tapauksia vastaan, jotka on ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, mutta kun saavat viinaa pillastuvat ihan täysin ja mikään puhe ei tehoa ja täysin kontrolli pois. Ja jos tuollaisen luonteen omaava sattuu olemaan vielä isokokoinen suhteellisen vahva, niin vaikeaksi menee poken näkökulmasta.

On sitten täysin kontrolli pois, tai ei mutta oikeuttaako se tommoisen voimankäytön. Pilli hajalle ja varmistetaan vielä polvella päälle. Ei mahdu mun kaaliin.
Poket näköjään yrittää tätä kyseistä tapausta puolustella erinäisillä verbaalisilla/kirjallisilla keinoilla, mutta mikään ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että tuossa tapauksessa mentiin vikaan ja lujaa!!!

...Ja jos haetaan sitä worst case scenariota, niin tuohon toki vielä jumalaton kusihätä kaupanpäälle. Sitten itse poisto suorituksessa voi kokeilla kuljettaa agressiivisesti käyttäytyvä henkilö, jolla ei toki ole mitään sääntöjä ja saa käyttää mitä tekniikoita haluaa, "kujaa" pitkin joka on reunustettu tuoleilla ja ihmisillä...
EIkös tämän murhamiehen kohdalla olisi voinut käyttää esim. kaasua?

Mä selasin niitä iltalehden vanhoja juttuja.

Siinä ravintolan pihallahan toi tilanne tapahtui. Kännissä kuin käki tää ainakin oli, ja tavallinen perheellinen mies niiden mukaan. Ei siitä hirveän vaarallista kuvaa noiden juttujen perusteella saa, vaikka vähän koittais vapaammin tulkitakin.

Niin ja lisätään se, että tuo "ammattitaitoinen" poke ei edes aloittanut elvytystä, vaan poliisit aloittivat sen:(
No eipä siitä elvytyksestä ollut apua, kun kyseinen hemmo oli ensin murskannut asiakkaansa kurkunpään "hallinta" otteellansa.
Toki jokaisesta ammatista löytyy noita epäpäteviä henkilöitä, mutta jos ovimiehenä toimii heppu, jolle jokainen asiakas on "haastaja", niin silloin kyllä ollaan väärällä alalla tai kehässä!

"Todistajatkin näkivät miehen ulkopuolella, kun hän kaatui kadulle pysäköityä autoa vasten. Hän kaatui myös naamalleen ottamatta käsillään vastaan, jolloin tuomittu portsari meni auttamaan häntä."

Ei kovin uhkaavalta ainakaan lehtitietojen mukaan kuulosta? :puntti:

"Todistajatkin näkivät miehen ulkopuolella, kun hän kaatui kadulle pysäköityä autoa vasten. Hän kaatui myös naamalleen ottamatta käsillään vastaan, jolloin tuomittu portsari meni auttamaan häntä."

Ei kovin uhkaavalta ainakaan lehtitietojen mukaan kuulosta? :puntti:

Joo ja sitä jannuu on varmasti heti ruvettu hapettaa siihen maahan kun ei oo tolpillaa pysyny.. :rolleyes:

Tuntuu että moni haukkuu täällä portsareita mutta pitää ymmärtää että se tilanne on aina erilainen. Mitä veikkaatte jos poliisi olisi ottanut saman otteen ni olisiko rangaistu ollenkaan? Ne viranomaiset ketkä tällä palstalla haukkuu portsareita ammattitaidottomaksi ni käykäähän ite vaikka lukemassa Hirsalan piirityksestä ku metsurin veli tapettiin.

Tuntuu että moni haukkuu täällä portsareita mutta pitää ymmärtää että se tilanne on aina erilainen. Mitä veikkaatte jos poliisi olisi ottanut saman otteen ni olisiko rangaistu ollenkaan? Ne viranomaiset ketkä tällä palstalla haukkuu portsareita ammattitaidottomaksi ni käykäähän ite vaikka lukemassa Hirsalan piirityksestä ku metsurin veli tapettiin.

Jep jep, sama kävi itsellä mielessä. Ja miettikään monta poistoa mahtuu Suomen kippoloihin viikossa. Nyt oli poke ammattitaidoton ja sattui valitettava työtapaturma niin hirvee nillitys tyyliin kaikki jotka ovat joutuneet hapettamaan ovat ammattitaidottomia sadisteja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom