Kysymyksiä pokeille

Omasta mielestä koko jv kortti sotki kaiken, ihan turha kortti. Koko portsari toiminta on mennyt ihan päin vittua viimeisessä kymmenessä vuodessa, jotain 9e/h tunti jamppoja töissä ja jotain 18v jätkiä. Lakikin on jännä suomessa että sitä luetaan eri ihmisille eri tavalla, itsellä on muutaman kerran lähtenyt kortti pois ihan normaali työtilanteissa. Siihen lopputulokseen oon tullut että mielummin maksan ammattimiehelle 30etunti ku kolmelle apinalle 10e tunti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omasta mielestä koko jv kortti sotki kaiken, ihan turha kortti. Koko portsari toiminta on mennyt ihan päin vittua viimeisessä kymmenessä vuodessa, jotain 9e/h tunti jamppoja töissä ja jotain 18v jätkiä. Lakikin on jännä suomessa että sitä luetaan eri ihmisille eri tavalla, itsellä on muutaman kerran lähtenyt kortti pois ihan normaali työtilanteissa. Siihen lopputulokseen oon tullut että mielummin maksan ammattimiehelle 30etunti ku kolmelle apinalle 10e tunti.

Mua kiinnostaa järjestyksenvalvojana,että minkälaisia nuo sun normaalit työtilanteet on ollu,jos ihan muutamaankin kertaan on otettu jv-kortti pois?

Porukalla kävi nistit hakkaa ja jouduin vastamaan takas samalla mitalla ja toisella kerralla oli jäänyt nistit odottamaan ku pääsen töistä ja kävi taas päälle porukalla. Yleensä toi koko homma lähtee siintä miten poliisi käy tutkimaan asiaa, jos ne päättää että olet syyllinen ne sanoo sen syyttäjälle ja syyttäjä sanoo sen tuomarille ennen oikeudenkäyntiä ja sit se oikeudenkäynti on ku suoraan Pohjois-Koreasta. Joku varmaan luulee että liioittelen tai puhun muuten paskaa mutta tämä on fakta. Jäänyt muutenkin monesta asiasta Suomessa paska maku suuhun ja oon aikeissa muuttaa tulevaisuudessa pois.

Tuntuu taas siltä että joku tietää aika paljon siitä miten esitutkinta etenee ja kuinka oikeudenkäynti viedään läpi ja mite se tuomio taiotaan. Juu, juttu voi tosiaan saada alkunsa siitä jos poliisi ymmärtää tilanteen eri tavalla, mutta voi se saada myös alkunsa siitä että poliisilla on virkavelvollisuus tutkia asia jos epäilee rikoksen tapahtuneen.

Mutta että poliisi kertoo jotain syyttälle että toi on syyllinen ja että syyttäjä kertoo tuomarille ja sitten napsahtaa tuomio? Huhhuh, kovat on väitteet. Kyllä se vaan on niin että esitutkintaviranomainen tutkii, syyttäjä syyttää ja tuomioistuin tuomitsee ja tuomitsemiseen tarvitaan jonkinlainen näyttö. Siihen ei riitä tutkijan, syyttäjän tai edes tuomarin subjektiivinen mielipide.

Mutta joo, kantsii muuttaa Suomesta veke jos noiden salaliittojen uhriksi useinkin tuntee joutuvansa.

Heräähän Sumu todellisuuteen, Suomessa annetaan pitkiäkin tuomioita epäilyksen perusteella. Meillä on ollut ovella montakin paljon kovempia turpaanveto sessioita ja niistä ei ole tullut mitään, johtuu varmaan siintä ku ulkomaalaiset on ollut vastassa, sit ku suomalaiset narkkarit tulee ni heti oli eri asenne poliisilla. Viimeisimmässä tuomiossa tuomari totesi että en voi vedota itsepuolustukseen koska yhdellä kaverilla oli veitsi ja sen pois ottamisen jälkeen alkoi lyöminen ja siinä välissä oli 1-3sekuntia taukoa ni oli erilllinen tapahtuma, kysyin vielä tuomarilta tuomion julistamisen jälkeen että mitä oisin voinut tehdä ku kolme narkkaria jäi odottamaan työillan jälkeen ja yhdellä oli veitsi ni ei suostunut vastaa ja huus että saan oikeuden halventamisen jos jatkan kysymistä ja oikeus on jo käsitellyt asian.

Noita korttejahan lähtee pois ihan vaan sen takia että on jutuissa tutkimiset kesken. Vanha duunikaveri oli pitkään ilman järkkärikorttia kun oli myös ollut lyömistä ulkomaalaisten kanssa, ei todettu syylliseksi mihinkään mutta siihen asti että tuo todettiin niin kortti oli pois.

Noita korttejahan lähtee pois ihan vaan sen takia että on jutuissa tutkimiset kesken. Vanha duunikaveri oli pitkään ilman järkkärikorttia kun oli myös ollut lyömistä ulkomaalaisten kanssa, ei todettu syylliseksi mihinkään mutta siihen asti että tuo todettiin niin kortti oli pois.

Kukas korvaa menetetyt työansiot tuolta ajalta?

kysyin vielä tuomarilta tuomion julistamisen jälkeen että mitä oisin voinut tehdä ku kolme narkkaria jäi odottamaan työillan jälkeen ja yhdellä oli veitsi ni ei suostunut vastaa ja huus että saan oikeuden halventamisen jos jatkan kysymistä ja oikeus on jo käsitellyt asian.
Oliko sulla puhelinta käytössä?

Wnha en tiedä minkälaisissa tilanteissa olet ollut, mutta asiat ku tapahtuu ne tapahtuu hetkessä ja siinä ei pysty puhelinta kaivaa esiin. Monella suomalaisella on vähän liian ruusuiset näkymät suomesta, ihmisoikeudet on monelta osin Venäjän ja Turkin tasolla. Oli tilanne yleensä mennyt miten vain ni oikeudessa tulee Salomonin tuomio, eli kummallekin sakot, mutta mietihän sitä että kummalla on enemmän hävittävää ku saa sakot, jollain nistillä vai normaali veronmaksajalla kenellä on vakituinen työpaikka ja asuntolaina.

Ja niistä korvauksista valtionkonttorista ni herätkäähän pojat todellisuuten, sieltä ei saa yhtään mitään!! Joskus voi jotain kolikoita saada mutta nekin tuntuu enemmään vittuilulta.

Heräähän Sumu todellisuuteen, Suomessa annetaan pitkiäkin tuomioita epäilyksen perusteella. Meillä on ollut ovella montakin paljon kovempia turpaanveto sessioita ja niistä ei ole tullut mitään, johtuu varmaan siintä ku ulkomaalaiset on ollut vastassa, sit ku suomalaiset narkkarit tulee ni heti oli eri asenne poliisilla. Viimeisimmässä tuomiossa tuomari totesi että en voi vedota itsepuolustukseen koska yhdellä kaverilla oli veitsi ja sen pois ottamisen jälkeen alkoi lyöminen ja siinä välissä oli 1-3sekuntia taukoa ni oli erilllinen tapahtuma, kysyin vielä tuomarilta tuomion julistamisen jälkeen että mitä oisin voinut tehdä ku kolme narkkaria jäi odottamaan työillan jälkeen ja yhdellä oli veitsi ni ei suostunut vastaa ja huus että saan oikeuden halventamisen jos jatkan kysymistä ja oikeus on jo käsitellyt asian.

Voisin yhtyä, jos sanottaisiin, että kortti on lähtenyt kerran turhan takia pois. Mutta siinä vaiheessa kun se on poistettu muutaman kerran "turhaan", niin lienee jo syytä katsoa peiliin. Jos oikeesti joudut tappeleen siellä, niin miksi et käytä kaasua? Ei se kaasu ole mikään viimeinen keino, vaan mielummin niitä ensimmäisiä, kun asiakas alkaa oikeasti tappelemaan pokea vastaan. Itselle esimerkiksi sattu tossa jokunen viikko sitten piiitkästä aikaa, että minua vastaa alettiin tappelemaan. Kaveri oli onneksi niin iholla että pääsin heti nappaamaan vartalosta kiinni ettei se pääse lyömään ja työnsin pöytien välistä pois ja heti avarammalla alueella kaadoin hallitusti maahan. kaveri kun ei maassakaan rauhottunut ja yritti siinäkin lyödä, niin ruikkasin heti kaasua silmille. Ja oisin pistäny ne kaasut sille jo pystystä silmille kun tajusin, että se meinaa tapella minua vastaan, mutta siinä pöytien keskellä ei päässyt pakittamaan pois lyöntietäisyydeltä. Eipä kuitenkaan tarvinnut vahingossakaan alkaa ottaan itse lyöntiä vastaan tai lyömään takaisin ja ottaa sitä riskiä, että minä tai kyseinen spede loukkaisi itseään ja päästäisiin käräjille ratkomaan asiaa. Jos on niin tyhmä, että lähtee turpaanvetokisoihin mukaan vaikka olisi muita vaihtoehtoja, niin kortti on syytäkin lähtä.

...mietihän sitä että kummalla on enemmän hävittävää ku saa sakot, jollain nistillä vai normaali veronmaksajalla kenellä on vakituinen työpaikka ja asuntolaina.
Ööh... Sillä nistillä? En mä usko että ne sakot kovin pahasti omaa elämää heilauttaisi. En tajunnut pointtia. Vai aiotko jatkaa tästä vielä sillä kliseellä, ettei se nisti niitä sakkoja kuitenkaan maksa jne?

Wnha en tiedä minkälaisissa tilanteissa olet ollut, mutta asiat ku tapahtuu ne tapahtuu hetkessä ja siinä ei pysty puhelinta kaivaa esiin.
Ai mä luulin, että sä olit havainnut ne venaamassa sua siellä ja olit mennyt silti. Noh, olisitko mahdollisesti päässyt tilanteesta karkuun? Ainahan näissä turpaanvetokisoissa on vaarana se, että käy huonosti, joten niitä nyt kannattaa välttää melkein keinoilla millä hyvänsä. Monesti ihmiset parjaavat oikeuslaitosta, kun saavat tuomion vaikka itse ei ole tehnyt omasta mielestään mitään väärää. Tuo nyt on vain henkilön subjektiivinen näkemys asioista. Monesti tässäkin threadissa on esitetty kritiikkiä järjestyksenvalvien toimintaa kohtaan ja se on torpattu poikkeuksetta toteamuksella, että se on vain sun näkemys asiasta tyyliin pokeilla on varmasti ollut hyvä syy, kun känniääliö ei ole ymmärtänyt puhetta. Näitä näkemyksiä asioista kuin on jokaisella omansa.

Voisin yhtyä, jos sanottaisiin, että kortti on lähtenyt kerran turhan takia pois. Mutta siinä vaiheessa kun se on poistettu muutaman kerran "turhaan", niin lienee jo syytä katsoa peiliin. Jos oikeesti joudut tappeleen siellä, niin miksi et käytä kaasua? Ei se kaasu ole mikään viimeinen keino, vaan mielummin niitä ensimmäisiä, kun asiakas alkaa oikeasti tappelemaan pokea vastaan. Itselle esimerkiksi sattu tossa jokunen viikko sitten piiitkästä aikaa, että minua vastaa alettiin tappelemaan. Kaveri oli onneksi niin iholla että pääsin heti nappaamaan vartalosta kiinni ettei se pääse lyömään ja työnsin pöytien välistä pois ja heti avarammalla alueella kaadoin hallitusti maahan. kaveri kun ei maassakaan rauhottunut ja yritti siinäkin lyödä, niin ruikkasin heti kaasua silmille. Ja oisin pistäny ne kaasut sille jo pystystä silmille kun tajusin, että se meinaa tapella minua vastaan, mutta siinä pöytien keskellä ei päässyt pakittamaan pois lyöntietäisyydeltä. Eipä kuitenkaan tarvinnut vahingossakaan alkaa ottaan itse lyöntiä vastaan tai lyömään takaisin ja ottaa sitä riskiä, että minä tai kyseinen spede loukkaisi itseään ja päästäisiin käräjille ratkomaan asiaa. Jos on niin tyhmä, että lähtee turpaanvetokisoihin mukaan vaikka olisi muita vaihtoehtoja, niin kortti on syytäkin lähtä.

Mitä teet sitten jos ei ole sitä kaasua?? Ite jouduin sellaiseen tilanteeseen ja alikynteen. Kävin oikeudesta kuittaamasta sitten ne sakot pois eli pvsakkoja pahoinpitelystä. Saan korttini takaisin, mutta työttömänä olin sen päälle 2kk.

Oikeus katsoi toteen näytetyksi, että jouduin puolustautumaan asiakkaiden aggressiiviselta hyökkäykseltä, mutta voimakeinoni olivat liioiteltuja. Mielenkiintoista sinänsä, että voimakeinot heidän mukaan olivat liioiteltuja kun kyse oli heidänkin mukaan itsepuolustuksesta. Oikeampi tuomio olisi ollut härävarjelun liioittelu, mutta tämä nyt on tätä. Saan kuitenkin korttini takas.

Jatkossa kyllä aion noudattaa linjaa siitä, että jos joudun vastaavaan tilanteeseen niin annan kaasut silmille ja soitan poliisit. Sikäli mikäli saan luvat siihen, nyt kun minulla on tuomio.

Mitä teet sitten jos ei ole sitä kaasua?? Ite jouduin sellaiseen tilanteeseen ja alikynteen. Kävin oikeudesta kuittaamasta sitten ne sakot pois eli pvsakkoja pahoinpitelystä. Saan korttini takaisin, mutta työttömänä olin sen päälle 2kk.

Se on kyllä paskahomma jos sitä ei ole, mutta sitten herää kysymys miksi sitä ei ole? Ihan älytöntä tehdä ovihommia pitämättä kaasua vyöllä. Joo ja tiedän kyllä itsekkin, että oikeuslaistos toimii välillä naurettavasti noissa tilanteissa, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa ettei suomessa mitään lyöntikisoja katsota oikeudessa hyvällä oli siihen perusteet tai ei.

Ja se mitä enemmänkin tuossa ensimmäisessä viestissä ihmettelin oli se, että samalle henkilölle sattunut näitä tapauksia useampia. Sitä en kiellä todellakaan etteikö voisi tulla oikeuslaitokselta paskaa niskaan vaikka tekisi kaikki niin hyvin kuin vain voi, jos vaan sattuu tarpeeksi huono tuuri. Mutta sitä en jotenki jaksa uskoa, että yksi henkilö joutuisi useamman kerran tälläisiin tilanteisiin. Sillon kyllä kuulostaa jo hyvinkin paljon siltä, että siinä on itsellä asenteessa vikaa.

Pointti oli Rafael että itse menetin kortin kolmeksi vuodeksi ku mentiin oikeuteen ja meni vakituinen työpaikka, sitä tarkoitin että kummalla on enemmän menetettävää. Voi jeesus kaasua silmille ku kolme tulee päälle kenellä on aikomus oikeesti satuttaa, siis OIKEESTI. Kuinkas moni teistä on ollut oikeasti vaativissa kohteissa, esim "siivoamassa" isoja yökerhoja? Tai isossa yökerhossa missä on k-18 ja juomat puoleen hintaan ja ammattitaidottomat baarimikot mitkä myy kymmenen drinkkiä kerralla. Mut asiasta toiseen, yhden asian huomasin monen vuoden aikana et jos oli vaikka tuhat asiakasta sisällä ja 100 näistä tuhannesta oli "ulkomaalaisia" ni aina ku oli joku oikea ongelma ni yli puolissa tapahtumissa oli aina turkkilainen, afrikkalainen tai venäläinen kyseessä. Ja sananen tosta kaasusta, meinaatko ruveta sitä sisätiloissa käyttämään ku jengiä on ympärillä ihan vitusti?

Se on kyllä paskahomma jos sitä ei ole, mutta sitten herää kysymys miksi sitä ei ole? Ihan älytöntä tehdä ovihommia pitämättä kaasua vyöllä. Joo ja tiedän kyllä itsekkin, että oikeuslaistos toimii välillä naurettavasti noissa tilanteissa, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa ettei suomessa mitään lyöntikisoja katsota oikeudessa hyvällä oli siihen perusteet tai ei.

Emmä siellä mitään lyöntikisaa ottanut. 2 asiakasta alkoi lyömään työkaveria, otin toisen pois niistä ja kolmas oli tulossa sitten pullon kanssa päällem joten tein sitten ratkaisun, että otin tajun pois siltä joka oli sylissä ts hapetin. Se rimpuilu ja huitominen sylissä ei oikeen ois jättänyt mulle mahdollisuuksia puolustautua muuten sitä pulloa vastaan. Kai mä sen kaasun oisin sitte johkin väliin ehtinyt ruikkasemaan ehkä. Oli ns vähän sylissä koko tilanne siinä vaiheessa.

Et en tiedä olisiko se kaasu siinä tilanteessa nyt muuttanut tota loppu tulosta. Ehkä olis, ehkä. Turha sitä nyt on enää spekuloida sen kummemmin.

Asiakkaat saivat muuten lyönnistä ja potkuista jolla saivat työkaverin huuleen vertavuotavan haavan JV:n vastustamisesta sakkoja 25 ja toinen 15 pvsakkoa eli mulle tuli sitten sen raskain tuomio koko hommasta :)

Suositut

Back
Ylös Bottom