Kysymyksiä pokeille

Mitä ihmeen tessiä järjestyksenvalvonnassa nykyään noudatetaan? Jotkut saa iltalisiä ja jotkut ei, jotkut saa pyhälisiä ja toiset ei. Siis mikä on se oikea tes? Onko se Mara ja jos on, koskevatko iltalisät ja pyhälisät järjestyksenvalvojia? Maran tessi on monitulkintainen lisien osalta ja Pamista asiaa ei työnantajana voi kysyä.

Mulla on aina henkilöstöpalvelu hoitanu palkanmaksut, vaikka ukot oon ite hankkinutkin. Ne ovat maksaneet kaikki mahdolliset lisät sen olen kyllä laskuista huomannut. Mutta nyt kun katselee muiden firmojen naurettavia tuntiveloituksia, herää kysymys, olisiko heidän kuulunut maksaa lisiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt löysinkin itse väitteen joka sanoo, että yleissitovaa tessiä ei ole. Voi siis periaatteessa maksaa melkein mitä vain. Alan toimijoiden laskutuksesta päätellen maksavat illasta jossa on sekä pyhää, iltaa ja yötä keskimäärin rapiat 10€/t, eli silkkaa kusetusta. Onneksi itsellä ei ole alalle niin kovaa hinkua, että tehnyt keikkoja vain tahoille jotka siitä oikeasti maksavat ja on siten pystynyt maksamaan myöskin ukoille pyhät, illat, yöt ja jopa matkakorvaukset. Korjatkaa nyt vielä jos joku ehdoton ja ainoa tes on tiedossa.

Pyhälisät on kyllä lakisääteisiä korvauksia (jos tuolla siis tarkoitetaan sunnutaita tai vastaavaa) ja siitä ei pitäisi kenenkään voida luistaa. Muut lisät on sitten niin miten firma tykkää maksaa. Tosin tuli joskus huomattua jonkun jv-firman työnhakuilmoitus, jossa luvattiin 8 euroa tunti huolimatta siitä, että tapahtumassa olisi ollut myös sunnutaitunteja. Toivottavasti eivät kovin montaa työntekijää löytäneet.

Hyvä Venäjä :curs:

Onkohan jossain ryssien foorumeilla "kysymyksiä Venäjän pokeille" ketjua, jossa poket avoimesti kertovat että hankalaa asiakasta vedetään turpaan ja potkitaan kun se on maassa.

Nyt löysinkin itse väitteen joka sanoo, että yleissitovaa tessiä ei ole. Voi siis periaatteessa maksaa melkein mitä vain. Alan toimijoiden laskutuksesta päätellen maksavat illasta jossa on sekä pyhää, iltaa ja yötä keskimäärin rapiat 10€/t, eli silkkaa kusetusta. Onneksi itsellä ei ole alalle niin kovaa hinkua, että tehnyt keikkoja vain tahoille jotka siitä oikeasti maksavat ja on siten pystynyt maksamaan myöskin ukoille pyhät, illat, yöt ja jopa matkakorvaukset. Korjatkaa nyt vielä jos joku ehdoton ja ainoa tes on tiedossa.

Ravintoloissa työskentelevät järjestyksenvalvojat kuuluvat hotelli- ja ravintola-alan TESin piiriin. Se on yleissitova eli ihan pakollinen noudatettava minimipalkkoineen sekä kaikkine lisineen. Mutta valitettavasti, kun asiasta on täälläkin keskusteltu, niin moni JV pitää alan yleisesti hyväksyttynä käytäntönä työehtosopimuksista viisveisaamista eikä kiinnostusta löydy lakisääteisten oikeuksien peräämiseen.

Hyvä Venäjä :curs:

Onkohan jossain ryssien foorumeilla "kysymyksiä Venäjän pokeille" ketjua, jossa poket avoimesti kertovat että hankalaa asiakasta vedetään turpaan ja potkitaan kun se on maassa.

wtf ja sit siihen tuli aina vaan lisää jengii hakkaa yhtä poloista. mikä noita ryssiä vaivaa???

wtf ja sit siihen tuli aina vaan lisää jengii hakkaa yhtä poloista. mikä noita ryssiä vaivaa???

Vaikea sanoa, että mitä tossa videolla tapahtuu kun en saa sitä auki, mut mitä suomessa normitallaaja näkee liiallista väkivaltaa niin yleensä siihen on syy..Ei kyllä millekkään joukkoväkivallalle tuu kannatusta täältä, mut ihan yleensäkkin kannattaa miettiä mikä on mihinkin tilanteeseen johtanut.. Viime kesänä satuin kävelemään ohi kun portsari anto vähän "isällisempää" koulutusta jollekki hörhölle ja sisälle baariin päästyäni tarjoilija kerto, että kyseinen kaveri oli jollain käytetyllä neulalla uhkaillut tarjoilijaa ja tän jälkeen poistaessa ruvennu repimään puukkoa takin sisältä, joten enpä sit yhtään ihmetelly, että miks sai vähän nyrkkiäkin kun pääs pihalle.

Edit: aukeshan se video.. Vähän eri meininki itänaapurissa, siellä hoidetaan varmaan hävinneet narikkalaputkin tolla tapaa..

Vähän se on eri meininki juu tuola Venäjällä. Omakohtaset kokemukset on että sielä lyödään ensin ja kysytään sitten.

Vaikea sanoa, että mitä tossa videolla tapahtuu kun en saa sitä auki, mut mitä suomessa normitallaaja näkee liiallista väkivaltaa niin yleensä siihen on syy..Ei kyllä millekkään joukkoväkivallalle tuu kannatusta täältä, mut ihan yleensäkkin kannattaa miettiä mikä on mihinkin tilanteeseen johtanut..
Niin, kaikenlaista näkee jatkuvasti ja kaikenlaista varmaan tulee näkemäänkin, mutta minusta ei ole yhdenkään järjestyksenvalvojan tehtävä ruveta "kouluttamaan" ketään. Henkilökohtaisesti mä en kovin herkästi puutu näihin asioihin niin kauan, kuin asia ei suoranaisesti koske minua tai kyseinen tilanne ei ole kovin räikeä, mutta on ollut tilanteita, joissa mua sapettaa katsoa, miten näitä hoidetaan.

Niin, kaikenlaista näkee jatkuvasti ja kaikenlaista varmaan tulee näkemäänkin, mutta minusta ei ole yhdenkään järjestyksenvalvojan tehtävä ruveta "kouluttamaan" ketään. Henkilökohtaisesti mä en kovin herkästi puutu näihin asioihin niin kauan, kuin asia ei suoranaisesti koske minua tai kyseinen tilanne ei ole kovin räikeä, mutta on ollut tilanteita, joissa mua sapettaa katsoa, miten näitä hoidetaan.
No eihän se olekkaan, mut ei omalla kohdalla ainakaan luonto riitä vaan laittamaan rautoihin ja odottaamaan poliisia jos joku pelle on päättänyt, että puukottaa mua. Vaikka ihan oikeasti pitäskin..

tossa videossa nyt anyway ihan sairas meininki. jaksetaan potkia vielä vitun kauan päähän kun jannu on maassa huhhuh, ei voi vaan ymmärtää miten jotkut voi tehd noin

Itse mitä on tullut venäjällä yökerhoissa tinattua, niin täytyy kyllä sanoa ,että se meininki on aika erilaista kun suomessa.
Suomessa a) joko poke on niin tossu ,ettei uskalla puuttua tilanteisiin tai b) ei ole valtuuksia tehdä mitään. Tuolla taas porukka tiedostaa aika hyvin sen ,että jos riehut siellä niin pataan tulee.
Ei ne siellä turpaan tule lätkimään jos et mene soittamaan suutasi tai tee mitään sopimatonta.

videoo katsoes huomaa että nämä kynärijampat on ainaki harrastanu jotain, sen verran taidokkaasti ne lyö, potkii ja kyynerpäätä jakelee. se läski siinä jossain vaihees ny taas näyttäny osaavan yhtää mitää.

en tiedä onko toi oikein, lähinnä videossa toi touhu näytti siltä että poket hakkas jokasen joka vähäki sano väärin, ja näyttipä siltä että ilman syytäki väliin jotain hakattiin. in russia talo tarjoaa nenähommat, nii ei tartte asiakkaiden siitä puolesta stressata.

videoo katsoes huomaa että nämä kynärijampat on ainaki harrastanu jotain, sen verran taidokkaasti ne lyö, potkii ja kyynerpäätä jakelee. se läski siinä jossain vaihees ny taas näyttäny osaavan yhtää mitää.

en tiedä onko toi oikein, lähinnä videossa toi touhu näytti siltä että poket hakkas jokasen joka vähäki sano väärin, ja näyttipä siltä että ilman syytäki väliin jotain hakattiin. in russia talo tarjoaa nenähommat, nii ei tartte asiakkaiden siitä puolesta stressata.

Näytti kyllä ihan siltä, että vähintään puolet videolla olevista henkilöistä sai pataansa lähes ilman syytä ja nää sankarit vielä näköjään tykkää ihan yllättäen "puskista" lyödä ja mieluummin vielä sivulta tai takaapäin niin kyllähän siinä nyt sen jälkeen on helppo piestä tyrmättyjä miehiä näyttävillä UFC filmeistä opituilla liikkeillä vaikkei mikään ninja olisikaan ;) No mut, venäjä on venäjä, en ajatellu ikinä käydä.

Näytti kyllä ihan siltä, että vähintään puolet videolla olevista henkilöistä sai pataansa lähes ilman syytä ja nää sankarit vielä näköjään tykkää ihan yllättäen "puskista" lyödä ja mieluummin vielä sivulta tai takaapäin niin kyllähän siinä nyt sen jälkeen on helppo piestä tyrmättyjä miehiä näyttävillä UFC filmeistä opituilla liikkeillä vaikkei mikään ninja olisikaan ;) No mut, venäjä on venäjä, en ajatellu ikinä käydä.

Enpä oo kovin monesti nähny, että kukaan laakista putois jos osaa iskua odottaa. Mut tosiaan tollai ku puskista huitasee niin kyllä siinä aika helposti putoaa vaikka ois joskus jotain osumia keskukseen tottunut ottamaankin. Näissä lähiöpubeissa kun on tullut tehtyä hommia ni noita "nyrkkisankareita" näkee paljon, ketkä luulee että on koviakin tappelumiehiä kun ovat yllättäen pudottaneet pari kaveria just tollatapaa.

No eihän se olekkaan, mut ei omalla kohdalla ainakaan luonto riitä vaan laittamaan rautoihin ja odottaamaan poliisia jos joku pelle on päättänyt, että puukottaa mua. Vaikka ihan oikeasti pitäskin..
Joo no, näihin mä en ota kantaa, mutta mä puhuin nyt enemmän näistä rassukoista, joista ei oikeasti ole mitään todellista vaaraa kenellekään, mutta joita sitten raahataan pihalle pitkin karmeja ynnä muuta tarpeetonta.

Joo no, näihin mä en ota kantaa, mutta mä puhuin nyt enemmän näistä rassukoista, joista ei oikeasti ole mitään todellista vaaraa kenellekään, mutta joita sitten raahataan pihalle pitkin karmeja ynnä muuta tarpeetonta.

Monesti kertoo paljon portsarista. Näitä tapauksia on ihan turhan paljon, jotka repii rassukat pihalle väkisin ja paiskoo ovenkarmeja ja vähänkin vaarallisempi/isompi tms. kaveri sitten puhutaan nätisti ulos vaikka ois tehny mitä.

En ole venäjälle käynyt mutta ton videon kaikki kohtaukset on siltä "kuuluisalta" Barracuda-clubilta, joka on pyörinyt netissä jo ainakin vuoden. Onko kaikki venäjän poket muka samanlaisia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom