Kysymyksiä pokeille

Minkäslaista kaasua poket suosii?

Itse tulee kannettua juovaa päiväduunissa, mutta ajattelin olisiko vaahto parempi ottaa mukaan ovelle kun on sielläkin tullut viime aikoina seisoskeltua? Mielipiteitä tästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mul olis kaks kysymyst pokeille...

Ekaks et käytättekö te paljon mitää suojii ku te ootte ovella, mitä niit nyt on pistosuojaliivei ja viiltosuojattui paitoi, hanskoi.

Toiseks et, kuin moni on joutunu semmosee tilanteesee, että joutuu poistamaa jonkun naisen joka on alkanu vähä riehumaa... ja siin samalla ku koitat poistaa tätä naista, nii sielt tulee niitä alfa uroksia pelastamaa tätä naarasta :D Tuleeks tämmösist tilanteist yleesä tosi kuumia vai pystyyks ne hoitamaa iha järkevästi

jos vielä kompuroinut edessä niin on pääsyn evääminen inhimillinen virhe.

Omasta mielestä tuolla ei kyllä ole mitään merkitystä minkä takia sitä kompuroi. Jos ei pysy tolpillaan, niin baariin ei ole tulemista. Poken tehtävä on kuitenkin ennaltaehkäistä ongelmia ja jos joku vaikuttaa siltä että saattaa kaatua oli promillet mitkä tahansa, niin sisään ei pitäisi päästää. Koska kaatuilu vaarantaa tämän kyseisen asiakkaan ja muiden terveyden. Jos on niin paha vamma ettei pysty kävelemään vaarantamatta muita ja itseään, pitäisi tulla pyörätuolilla.

Ja tiedän, että tuo saattaa jonku mielestä kuulostaa vähän tylyltä ja itse pidin vähän lievempää linjaa aikasemmin, mutta oli pakko sitten vähän korjailla näkemyksiä. Edellisessä duunipaikassa meillä kävi asiakkaana lievästi kehitysvammainen kaveri joka vaappui jo selvinpäin aika pahasti ja muutaman kaljan jälkeen ei meinanneet jalat pitää enää ollenkaan vaikka promilleja ei varmaan ollut edes rattijuopumusrajaa. Ongelmaksi tässä tuli se, että kyseinen kaveri painoi 130-140 kg ja oli lähemmäs 190 pitkä. Tuossa oli muutaman kerran hengenlähtö lähellä muutamalla pienemmällä asiakkaalla, kun tuo rojahti kumoon. Siinä vaiheessa sitten totesin, ettei se vamma ole syy katsella sormien läpi hoippumista, koska kaveri riskeeraa muiden terveyden. Otin sen linjan sitten, että en päästäny enää sisään, jos vaikutti siltä ettei pysy pystyssä.

Jännä kun omata mielestä tuo ei vaikuta lainkaan päihtyneeltä :) Ehkä tämä johtuu siitä, että olen jo lapsesta asti ollut tekemisissä kehitysvammaisten kanssa, joten aika hyvin osaa tunnistaa moiset. Välillä tosin tuntuu, että näihin törmää ihan täällä pakkotoistollakin.

Kehitysvammojakin on niin useita, että paha jokaista on tunnista, varsinkin jossei ole tekemisissä heidän kanssaan. Itsellä oli 16 vuotta kehitysvammainen velipoika, joten on kyllä tuttua myös itselle.

Videon perusteella esim. tyhjä katse viitta päihtyneeseen.

Mitä hemmmo kommentoi, ettei tulisi ottaa sisään on mielestäni aika tapauskohtainen juttu. Itse kyllä ottaisin sisällä jos kävelee ja pysyy itse pystyssä. millä perusteella sisäänpääsyn voi evätä? Siis lain mukaan?

Mul olis kaks kysymyst pokeille...

Ekaks et käytättekö te paljon mitää suojii ku te ootte ovella, mitä niit nyt on pistosuojaliivei ja viiltosuojattui paitoi, hanskoi.

Toiseks et, kuin moni on joutunu semmosee tilanteesee, että joutuu poistamaa jonkun naisen joka on alkanu vähä riehumaa... ja siin samalla ku koitat poistaa tätä naista, nii sielt tulee niitä alfa uroksia pelastamaa tätä naarasta :D Tuleeks tämmösist tilanteist yleesä tosi kuumia vai pystyyks ne hoitamaa iha järkevästi
Yleens tilantee saatta pääst vaaralliseks jo jok e osa käyttä suome kielt vaa jättä jokaise sana viimeise kirjaime poi.

fish;2917980 begin_of_the_skype_highlighting**************2917980******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Yleens tilantee saatta pääst vaaralliseks jo jok e osa käyttä suome kielt vaa jättä jokaise sana viimeise kirjaime poi.

no olipas mukava vastaanotto =/
sori en tiennyt että täällä pitää puhua kirjakielellä...

no olipas mukava vastaanotto =/
sori en tiennyt että täällä pitää puhua kirjakielellä...

Relaa. Kyllä sä varmaan saat ihan asiallisiakin vastauksia :) Kaikki ei nipota kirjoitustyylistä vaikka murre paistaisi läpi ;)

En ole poke mutta tunnen sen verran paljon portsareita että nopeasti voin jo jotain vastata kysymykseesi.

Aika monilla (joillakin firmoilla pakollista) on liivit päällä, mielestäni fiksua = halpa henkivakuutus. Hanskoja käyttävät kaiketi tarpeen mukaan (ei koko ajan hanskat kädessä, joidenkin mielestä provosoi asiakkaita). Varmaan lähes kaikki poket on joutuneet poistamaan myös naisia ravintoloista (ovat aika hankalia), ja ikävä kyllä, näitä poikaystäviä ym "pelastavia ritareita" varmasti tulee siinä sivussa. Harmillista, mutta sama homma toimii myös toiseen suuntaan, eli poistaessasi jonkun humalaisen neidon poikaystävää, ämmät hyppii tilanteisiin mukaan (esim puremalla, raapimalla, potkimalla, roikkuvat takaapäin niskassa jne).

:piis: ei herneitä. Mutta tuollainen kirjoitustyyli sattuu silmiin ja päähän.

mä taidan mesettää liikaa :D

olis kohta vaa ikää sen verra, että vois ruveta kaavailee tota jv korttia.
mitä oon katellu nii täällä lahessa sen kortin sais 160e pintaa. Se on vaa ollu vähä hämäräs, ku se pippurisumutin kurssi pitää käydä eriksee nii paljon se suunnillee maksaa?

mä taidan mesettää liikaa :D

olis kohta vaa ikää sen verra, että vois ruveta kaavailee tota jv korttia.
mitä oon katellu nii täällä lahessa sen kortin sais 160e pintaa. Se on vaa ollu vähä hämäräs, ku se pippurisumutin kurssi pitää käydä eriksee nii paljon se suunnillee maksaa?

Lahdessa muistaakseni 108e on kaasu. Tai jotain sitä luokkaa.

Kysymys poken toiminnasta eräässä ravintolassa johon yritimme viime lauantai sisään siinä kumminkaan onnistumatta.
Meitä oli yhdeksän hengen porukka menossa baariin. Ikäjakauma porukassa oli 18-29 vuotta. Yritimme yhdessä isossa ryppäässä sisään. Porukan alkupäässä oli muutama 18 vuotias jotka pääsivät ilman mitään ongelmia sisään, mutta minun ja tyttöystäväni seurassa porukan viimeisenä oli eräs 18-vuotias ystäväni. Tämän 18-vuotiaan kohdalla poke keksi että baariin on 20 vuoden ikäraja ja kieltäytyi laskemasta häntä sisään. Rupesin tivaamaan pokelta asiallisella äänensävyllä miksi porukan alkupäässä olevat 18-vuotiaat pääsivät sisään, mutta tämä ystäväni ei päässyt. Poke ei osannut sanoa muuta vastausta kuin, että baariin on 20-vuoden ikäraja ja ei suostunut ottamaan kantaa siihen miksi muut 18-vuotiaat pääsivät sisään.

Toimiko järjestyksenvalvoja oikein, vai olisiko hänen pitänyt laskea myös muut 18 vuotiaat sisään?

Kysymys poken toiminnasta eräässä ravintolassa johon yritimme viime lauantai sisään siinä kumminkaan onnistumatta.
Meitä oli yhdeksän hengen porukka menossa baariin. Ikäjakauma porukassa oli 18-29 vuotta. Yritimme yhdessä isossa ryppäässä sisään. Porukan alkupäässä oli muutama 18 vuotias jotka pääsivät ilman mitään ongelmia sisään, mutta minun ja tyttöystäväni seurassa porukan viimeisenä oli eräs 18-vuotias ystäväni. Tämän 18-vuotiaan kohdalla poke keksi että baariin on 20 vuoden ikäraja ja kieltäytyi laskemasta häntä sisään. Rupesin tivaamaan pokelta asiallisella äänensävyllä miksi porukan alkupäässä olevat 18-vuotiaat pääsivät sisään, mutta tämä ystäväni ei päässyt. Poke ei osannut sanoa muuta vastausta kuin, että baariin on 20-vuoden ikäraja ja ei suostunut ottamaan kantaa siihen miksi muut 18-vuotiaat pääsivät sisään.

Toimiko järjestyksenvalvoja oikein, vai olisiko hänen pitänyt laskea myös muut 18 vuotiaat sisään?

No kuinka paljon se baarin ikäraja oikeasti oli sinä iltana? On omalle kohdallekkin sattunut, että eräänä viikonloppuna minä ja kaverini päästiin K20 ravintolaan mun ollessa 20v ja kaveri 19v, mutta seuraavana viikonloppuna kaverini ei päässyt samaan ravintolaan. Kai se on niin noissa K20 rafloissa että poket saa ite päättää ottaako ne niitä 18vuotiaita sisään, jotkut pääsee jotkut ei.

No kuinka paljon se baarin ikäraja oikeasti oli sinä iltana? On omalle kohdallekkin sattunut, että eräänä viikonloppuna minä ja kaverini päästiin K20 ravintolaan mun ollessa 20v ja kaveri 19v, mutta seuraavana viikonloppuna kaverini ei päässyt samaan ravintolaan. Kai se on niin noissa K20 rafloissa että poket saa ite päättää ottaako ne niitä 18vuotiaita sisään, jotkut pääsee jotkut ei.

Minulla ei ole tietoa kyseisen ravintolan ikärajasta kun en itse asu kyseisellä paikkakunnalla. Mutta oman käsitykseni mukaan jos poke otti jo samasta porukasta 18-vuotiaita sisään on hän myös velvollinen ottamaan muutkin 18-vuotiaat.
Kuvittelisin, että tässä mentäisiin samoilla linjalla kun ns. "dresscoden" kanssa. Kuvitellaan että olisimme kaikki olleet samanikäisiä kuin minä eli 27-vuotiaita. Porukasta muutamalla ekalla olisi kumisaappaat jalassa, mutta poke ottaisi heidät sisään. Olisiko poke oikeutettu sanomaan porukan viimeisille: "Sori meille ei pääse kumisaappaissa sisään".

Voi olla että olen täysin hakosilla tämän asian kanssa, mutta itseäni ainakin jäi mietityttämään poken täysi mielivaltaisuus.

ravintoloilla ei ole mitään viranomaisten määräämiä ikärajoja (yleensä ei edes 18 vuoden ikärajaa..), vaan se on ketjun tai yrittäjän itsensä määräämä. Tietenkin tasapuolisen kohtelun takia kaikkien alle 20-vuotiaiden olisi tässä tapauksesa pitänyt jäädä ulos, mutta jo tapahtunutta vahinkia on vaikea korjata.

Te varmaan soititte niile kavereille sinne ravintolaan, jolloin kaikki siirtyivät johonkin K18-paikkaan.

Minkä pykälän perusteella olisi joku velvollisuus ottaa muutkin jos yksi pääsee? Alta ikärajan voi päästä jos poke katsoo ettei kaverista ole harmia ja osannee käyttäytyä, mutta ei se tarkoita että seurueen muut alta ikärajan välttämättä olisivat poken mielestä samaa sarjaa.

Siinä ovessa kun lukee se ikäraja ja jos et sitä täytä niin voi voi jos et sisään pääse. Muutenhan siinä olis koko saatanan jonon kaikki alta ikärajan tulossa sisään "koska toikin pääs!!!111"

ravintoloilla ei ole mitään viranomaisten määräämiä ikärajoja (yleensä ei edes 18 vuoden ikärajaa..), vaan se on ketjun tai yrittäjän itsensä määräämä. Tietenkin tasapuolisen kohtelun takia kaikkien alle 20-vuotiaiden olisi tässä tapauksesa pitänyt jäädä ulos, mutta jo tapahtunutta vahinkia on vaikea korjata.

Te varmaan soititte niile kavereille sinne ravintolaan, jolloin kaikki siirtyivät johonkin K18-paikkaan.

Toki siirryttiin sitten toiseen baariin eikä tästä sen suurempaa hulabaloota syntynyt. Ajattelin vaan keskustella toimittiinko tässä kohtaa oikein.

Minkä pykälän perusteella olisi joku velvollisuus ottaa muutkin jos yksi pääsee? Alta ikärajan voi päästä jos poke katsoo ettei kaverista ole harmia ja osannee käyttäytyä, mutta ei se tarkoita että seurueen muut alta ikärajan välttämättä olisivat poken mielestä samaa sarjaa.

Siinä ovessa kun lukee se ikäraja ja jos et sitä täytä niin voi voi jos et sisään pääse. Muutenhan siinä olis koko saatanan jonon kaikki alta ikärajan tulossa sisään "koska toikin pääs!!!111"

Sitä tässä kysynkin, että onko pokella velvollisuutta olla syrjimättä samalla tavalla kun on uskontoon, sukupuoleen, etniseen taustaan jne perusteella.

Sitä tässä kysynkin, että onko pokella velvollisuutta olla syrjimättä samalla tavalla kun on uskontoon, sukupuoleen, etniseen taustaan jne perusteella.

On, mutta ravintola silti saa valita asiakkaansa.

EDIT: Tai en nyt ihan ymmärtänyt mitä ajoit takaa, mutta siis tärkein pointti on tuo lauseen jälkimmäinen osa.

On, mutta ravintola silti saa valita asiakkaansa.

EDIT: Tai en nyt ihan ymmärtänyt mitä ajoit takaa, mutta siis tärkein pointti on tuo lauseen jälkimmäinen osa.

Selvä.
Suomessa ollaan kyllä sentään suht reiluja ja tasa-arvoisia baareissa. Kun opiskelin Amsterdamissa ja ensimmäistä kertaa isolla clubille (Escape) yrittäessäni oli ihmetys kova kun poke eväsi sisäänpääsyn koska seurueessa oli vain miehiä eikä yhtään naista.

Pitää kyllä nostaa hattua pokeille kun kahlasin koko threadin läpi. Vittumaista hommaa teette ja harvoin kiitosta varmastikkaan tulee. Itsekkin olen vähän laiska tippaamaan osittain sen takia että usein tulee ostokset nykyään maksettua kortilla ja narikkaraha pummattua joltain seurueesta olevalta jolle taas vastapainoisesti ostan juoman sisältä. Pitänee koittaa ottaa tavaksi hakea se parikymppinen tästä lähtien automaatilta ennen kun baariin menee niin saa pokelle jotain käteen lähtiessään.

Todennäköisesti viimeinen 18-v oli niin dillen näköinen, jurrissa tai muuten kakaran oloinen, että hänen kohdallaan ei poikkeusta ikärajan suhteen katsottu tarpeelliseksi tehdä.

Todennäköisesti viimeinen 18-v oli niin dillen näköinen, jurrissa tai muuten kakaran oloinen, että hänen kohdallaan ei poikkeusta ikärajan suhteen katsottu tarpeelliseksi tehdä.

Melko varmasti näin. Itsekin k20 paikassa töissä ja tosiaan jos on pari kaljaa ottanut siisti ja muutenkin suht normaalin olonen 18v ni miksei, mutta jos taas joku bensalenkkari tai muuten vaan urpo niin varmasti on 20 tiukka ikäraja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom