Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs tuo MPDV on?
Ja sitten varsinaiseen kysymykseen eli: paljonko näiden hommien aloittaminen maksaa yhteensä.
Kurssiin menee nyt 175e ja yksi jv sanoi että hommia täälläpäin etsitään pääasiassa itsenäisesti eli joutuu varmaan jotain varusteitakin hankkimaan. Paljonko nämä perusvarusteet siis kustantaisivat, ja mitä "perusvarusteisiin" kuuluu? Saako esim jotku perus työvaatteet työnantajalta?
Poket... Se on varmaan myös mun vika, ettei Kalle päässy sisään. Eiköhän se henkilö tota sitte selittele mitä siinä on tapahtunut.
Joskus itsekkin erehtynyt luulemaan vammaista hyvin humalaiseksi, mutta onneksi selvisi ihan puhumalla paikan päällä ja sen jälkeen anteeksi pyynnöllä.
Ei kannata ottaa sarkasmia hirveen tosissaan. En oo hirveen vakuuttunu et jannu, jol on noin kovat sosiaaliset taidot pitäs päästää baariin humalaisten sekaa ku pari vuotta sit ollu koko Suomen naurettavana tolla nettivideollaan. Joku iltiksen kommenteissa väitti että toi mesta ois vielä k-20.
:edit: Ei kuulemma ole edes hormonihörhöportsaria noilla vaan tarjoilijan kanssa jubanneet. :D
Minä en kyllä tämän iltalehden jutun perusteella vielä löytänyt tuosta tilanteesta syrjintää...
" Ravintolan työntekijä oli huomannut kompuroinnin ja tulkinnut nuorten miesten olevan humalassa.
- Hän oli sanonut, että sisääntulo oli sen verran haparoivaa, että te ette ole tervetulleita tänne, kertoo Kallen äiti, TV1:n uutistenlukija"
Itse katsoisin näillä esitetyillä tiedoilla, että kyseessä olisi ollut lähinnä erehtymisestä. Jos poke on oikeasti luullut, että hlö. on niin humalassa, ettei pystyssä pysy niin sillä minkä värinen, kokoinen tai kehittynyt henkilö on ei liene merkitystä.
Onkohan tässä sama ilmiö havaittavissa kuin aseman sompuilla. Poliisi ja vartija on aina rasisti jos ei anna tehdä pahojaan. Kyllä ne poliisit ja vartijat puuttuvat myös suomalaisten pahojen tekemisiin mutta silti jos puuttuu tumman ihmisen tekemisiin niin sitä kuitenkin on heti rasisti...
Joku kekkeri pesee mun pyykkivuorolla pyykkejään. Keskeytin ohjelman ja lappasin pyykit tiskialtaaseen. Nyt oon kuulemma rasisti.
BloodyMary: -Onko tuo nyt tosissaan kirjoitettu kommentti vaiko eikö? Ei prkl (kehitys)vammaisuus voi olla este ravintolaan pääsylle, mikäli kyseinen henkilö pystyy itsenäiseen elämään ravintoloiden ulkopuolellakin, eli ei ole esim. jäänyt 3-vuotiaan tasolle kehityksessä. Vai meinasitko että tuo videon tulisi jotenkin vaikuttaa sisäänpääsyyn?
"En oo hirveen vakuuttunu et jannu, jol on noin kovat sosiaaliset taidot pitäs päästää baariin humalaisten sekaa ku pari vuotta sit ollu koko Suomen naurettavana tolla nettivideollaan."
Ethän sä kuitenkaan mitään diagnoosia siinä voi tehä, et minkä sairauden asiakas omaa ja sen pohjalta päättää ottaako sisään. Se menee jo syrjinnäksi.Mietin vaa ettei välttämättä oo hyvä päästää tommosta kaveria humalaisten amisten sekaan, jotka tunnistaessaan tulee mielellään vittuilee. Riippuu tietysti jos osaa olla ottamatta nokkiinsa, mutta kun tuntuu että on vähän vaikeaa olla ottamatta kun on alentuneet sosiaaliset taidot. Kaverilla oli vuosi sitten autistinen huonekaveri ja kerran ne sit väitteli et mikä on Sveitsin pääkaupunki, Zürich vai Bern. Bernhän se oli, mutta tää huonekaveri oli jyrkästi eri mieltä ja hetken päästä rupesi uhoomaan että hän vois katkoa kaverini niskat naps-naps hetkessä ja oli tulossa päälle. Perääntyi kyllä kun kaveri uhosi vähän takas. Ainakaan tätä tapausta ei hirveesti kannattais baareihin päästää... Ei koskaan ennen kuitenkaan ollut vaikuttanut aggressiiviselta missään tilanteessa. Autistiset ainakin ottaa itseensä tosi herkästi.
Ethän sä kuitenkaan mitään diagnoosia siinä voi tehä, et minkä sairauden asiakas omaa ja sen pohjalta päättää ottaako sisään. Se menee jo syrjinnäksi.
mites poket täällä muuten, päästättekö kuinka usein/helpolla mustalaisia sisälle?