Kysymyksiä pokeille

Hmm.
Eli olisko sit hankkia hyvä jotkut liivitkin?

Mun mielestä olisi. Itse en koskaan tekisi poken töitä ilman liivejä, oli kyseessä kuinka hieno paikka tahansa. Ei se sitä katso millaista porukkaa siellä käy, enemmänkin noita ongelmia tulee varmaan juuri silloin kun ei sitä 'vääränlaista' porukkaa päästä sisään tai tulee jtn muita välienselvittelyjä. Kyllä sitä puukkoa/asetta on mukavampi vastaanottaa liivien turvin kuin pelkkä kauluspaita päällä. Ja vaikkei tuollaista koskaan tapahtuisikaan niin ainakin voi olla hieman turvallisemmin mielin, on nimittäin kuitenkin kohtalaisen halpa 'henkivakuutus'.

Monet on sitä mieltä että ilmankin pärjää, varsinkin jos ovat jossain humppapaikkojen ovilla seisomassa, mutta kyllä niitä hulluja/narkkeja/vähemmistöryhmien edustajia pyrkii kaikkialle sisään ja ongelmia voi tulla. Sitä on turha sitten itkeä puukko mahassa tai luodinreikä kyljessä että 'olisi pitänyt olla...'

Omaa ukkoanikaan en kuuna päivänä päästäisi töihin ilman liivejä. Toisella työvuorolla poke-uransa alussa tuli heti todellisuus vastaan kun alkoi vähemmistöryhmäläiset sohia puukolla... Silloin sitä tajusi viimeistään että ei helvetti, ei ilman liivejä kannata tulla töihin. Omansa olivat vasta tilauksessa eikä niitä ekoille työkeikoille saanut vielä, joten loppuajan piti sitten työpaikan liivejä kunnes sai omat käyttöön.

Olen tästä tainnut aiemminkin kirjoitella mutta kertaus on opintojen äiti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras tapa selvittää onko omat paprut on pyytää kirjoittamaan nimikirjoitus, sitä sitten vertaa papruissa olevaan. Epäselvässä tapauksessa olen soittanut poliisin paikalle, joka on ihan tyytyväinen aina ollut siihen että valvonta pelaa ja otetaan varman päälle, tosin huteja ei ole vielä tullut. Kun olen kysynyt ohjeita poliisipäälliköltä siihen että jos kuva on vaikka 5 vuotta vanha ja ei voi olla varma, niin vastaus oli, jos kuvasta ei voi tunnistaa kyseistä henkilöä niin henkkari ei ole enää kelvollinen vaikka olisikin vielä ajallisesti voimassa, siis ei voimassa enää!

No voi rähmä.. mulla on jokseenkin vanha kuva mutta kyllä siitä naamataulun tunnistaa ainakin tutut. Palataampas astialle, kysymys pokeille, loukkaannutteko jos baari-illan päätteeksi antaa vaikkapa vitosen (setelinä) kouraan ja kiittää illasta?

Kohtapuoliin tuo baari-ikä alkaa olla ovella ja jos sitä joskus sattuisi kapakkiin eksymään niin tietää miten toimia ja mitä antaa vai eikö anna muutaku narikan.

Kaikki tipit on tietenkin hyviä, nuori kaveri ja vitosen tippi alkaa jo jäädä mieleenkin, sisäänpääsyynhän se ei saa vaikuttaa (virkamies+lahjus) mutta...
Joku viissenttinen nyt on jo vittuilua mutta siihen voi sanoa ettei voi ottaa kun ei ole antaa rahasta takaisin.

No voi rähmä.. mulla on jokseenkin vanha kuva mutta kyllä siitä naamataulun tunnistaa ainakin tutut. Palataampas astialle, kysymys pokeille, loukkaannutteko jos baari-illan päätteeksi antaa vaikkapa vitosen (setelinä) kouraan ja kiittää illasta?
En missään tapauksessa loukkaannu. Tietysti tippaamisenkin voi hoitaa monella tyylillä. :)

Helpointa IMO on, että ulosmennessä kättelet pokea ja se seteli on siinä kädessä. Ja muista, "käytä seteliä, vältä meteliä". ;)

Varmasti alkavat poket pian muistamaan ja saattaa alkaa tiettyjä etuuksia tippumaan.

En missään tapauksessa loukkaannu. Tietysti tippaamisenkin voi hoitaa monella tyylillä. :)

Helpointa IMO on, että ulosmennessä kättelet pokea ja se seteli on siinä kädessä. Ja muista, "käytä seteliä, vältä meteliä". ;)

Varmasti alkavat poket pian muistamaan ja saattaa alkaa tiettyjä etuuksia tippumaan.

Komppaan. Mitä vähemmän meteliä sen paremmin jää Positiivisesti mieleen, mutta jos rehentelet ja pidät älämölöä jää kyllä huono kuva, oli se tippi sitten kuinka iso tahansa

Kaikki tipit on tietenkin hyviä, nuori kaveri ja vitosen tippi alkaa jo jäädä mieleenkin, sisäänpääsyynhän se ei saa vaikuttaa (virkamies+lahjus) mutta...
.

Mikä virkamies? Saahan poke olla lahjottavissa niin paljon kuin huvittaa.

Ei saa. Tippi ei tietenkään ole lahjus mutta esim jonon ohi rahalla on. Pätee sama kuin mihin tahansa virkamieheen, tosin en ole kyllä kuullut että olisi koskaan minkäänlaista juttua ollut. On tullut tuokin kysyttyä.

Mun mielestä olisi. Itse en koskaan tekisi poken töitä ilman liivejä, oli kyseessä kuinka hieno paikka tahansa. Ei se sitä katso millaista porukkaa siellä käy, enemmänkin noita ongelmia tulee varmaan juuri silloin kun ei sitä 'vääränlaista' porukkaa päästä sisään tai tulee jtn muita välienselvittelyjä. Kyllä sitä puukkoa/asetta on mukavampi vastaanottaa liivien turvin kuin pelkkä kauluspaita päällä. Ja vaikkei tuollaista koskaan tapahtuisikaan niin ainakin voi olla hieman turvallisemmin mielin, on nimittäin kuitenkin kohtalaisen halpa 'henkivakuutus'.

Monet on sitä mieltä että ilmankin pärjää, varsinkin jos ovat jossain humppapaikkojen ovilla seisomassa, mutta kyllä niitä hulluja/narkkeja/vähemmistöryhmien edustajia pyrkii kaikkialle sisään ja ongelmia voi tulla. Sitä on turha sitten itkeä puukko mahassa tai luodinreikä kyljessä että 'olisi pitänyt olla...'

Omaa ukkoanikaan en kuuna päivänä päästäisi töihin ilman liivejä. Toisella työvuorolla poke-uransa alussa tuli heti todellisuus vastaan kun alkoi vähemmistöryhmäläiset sohia puukolla... Silloin sitä tajusi viimeistään että ei helvetti, ei ilman liivejä kannata tulla töihin. Omansa olivat vasta tilauksessa eikä niitä ekoille työkeikoille saanut vielä, joten loppuajan piti sitten työpaikan liivejä kunnes sai omat käyttöön.

Olen tästä tainnut aiemminkin kirjoitella mutta kertaus on opintojen äiti.

Joop sori en oo huomannu si vissii niitä sun kijroituksia aiemmin.
Elikkä liivit (ei rintaliivit) pistetään hakusen alle sit.
Minkäköhän hintasia noi liivit on? Meinaan vaan että pärjääkö silti vaikkei mtn kahden tuhannen liivejä oliskaan päälä. mistä kantsis katella?
Sorry tälläsistä noob kysymyksistä.

Ei saa. Tippi ei tietenkään ole lahjus mutta esim jonon ohi rahalla on. Pätee sama kuin mihin tahansa virkamieheen, tosin en ole kyllä kuullut että olisi koskaan minkäänlaista juttua ollut. On tullut tuokin kysyttyä.

No edelleen, poke ei ole virkamies. Rahasta jonon ohi päästäminen ei ole ehkä hyvää asiakaspalvelua, mutta mitään laitonta siinä ei ole.

Voihan se olla väärääkin tietoa mutta yllättävän ponnekkaasti tuota järkkärikurssilla painotetaan, itse en ole käynyt kuin voimankäyttökoulutuksen ja sielläkin sitä painotettiin. Pitäjä oli kyllä ylikonsta ja ehkä vähän jyrkät näkemykset.

Mutuna heittäisin, että ei portsarilla ole mitään oikeutta ottaa vääriä henkkareita pois. Poliisit sinne pitäs soittaa selvittämään tilannetta?

Tarkoitin että..esim asiakkaaks yrittää henkilö esittämällä papereita jotka kuuluvat minulle ennestään jo tuntemalleni henkilölle, niin otan aivan varmasti ne paperit pois..sillä kyllähän siinä rikkoo pokekin lakia antamalla tuntemattomalle ihmiselle jonkun toisen ihmisen paperit!

Tarkoitin että..esim asiakkaaks yrittää henkilö esittämällä papereita jotka kuuluvat minulle ennestään jo tuntemalleni henkilölle, niin otan aivan varmasti ne paperit pois..sillä kyllähän siinä rikkoo pokekin lakia antamalla tuntemattomalle ihmiselle jonkun toisen ihmisen paperit!

Tää oli edellisellä sivulla jo selvitetty hyvin. Ei siinä mitään lakia riko, jos esittää portsarille toisen paperit.

edit. samalta sivulta

Järjestyksenvalvojan erehdyttäminen toisen henkilön henkilöllisyystodistuksella ei ole rikos eikä siten rangaistava teko.
............
Järjestyksenvalvojan erehdyttäminen väärennetyillä henkilöpapereilla sen sijaan on rikos, mutta vain sen väärennöksen osalta.

joo..enkä mä nyt siittä puhukkaan..eli paperit esittävä ei teekkään rikosta..mut mieti tilannetta jossa joku esittää sulle kaveris pikkusiskon papereita??? etkai säkään menis antaan enää niitä takaisin?? sähän rikkoisit lakia! sähän antaisit toisen omaisuutta tuntemattomalle ihmiselle..näin mulle ainakin on sanottu poliisin puolelta..

Voi jeesus mitä mutuilua tämä thread on täynnä. Toivottavasti kukaan nuori alalle tullut ei ota näitä kirjoituksia kovinkaan vakavasti.

joo..enkä mä nyt siittä puhukkaan..eli paperit esittävä ei teekkään rikosta..mut mieti tilannetta jossa joku esittää sulle kaveris pikkusiskon papereita??? etkai säkään menis antaan enää niitä takaisin?? sähän rikkoisit lakia! sähän antaisit toisen omaisuutta tuntemattomalle ihmiselle..näin mulle ainakin on sanottu poliisin puolelta..

Kerros vielä mitä lakia siinä rikotaan jos henkilöllä X on henkilön Y omaisuutta hallussaan?

Ja taas tiedoksi: järjestyksenvalvoja ei ole virkamies vaikka käyttääkin toimessaan julkiseen vallankäyttöön rinnastettavaa valtaa.

niin siis eihän X mitään lakia rikokkaan jos sillä on hallussaan Y:n omaisuutta! enhän minä niin sanonutkaan...vaan kun otan paperit X:ltä haltuuni tarkastaessani niistä henkilötiedot, niin nehän on silloin minulla eikä X:llä ja minähän en riko lakia antamalla niitä X:lle takaisin kun ne kerran eivät ole hänen!(koska ne ovat esim kaverin pikkusiskon) siitä on kyse..ymmärsitkö?

tarkennan vielä mitä tarkoitan...eli missään vaiheessa EN OTA POIS papereita vaan ne minulle annetaan, kun pyydän papereita näytille, niin en enää palauta niitä väärälle henkilölle..mutta täytyy tietysti olla täysin varma kenelle ne paperit kuuluu..eli en siis jätä palauttamatta papereita jos vain epäilen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom