Kysymyksiä pokeille

Hatsi ei todellakaan sovi baariin. Menee mietintäsessiot pilalle, kun taustalla soi jotain helvetin listateknoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Radio SuomiPopin juontaja, ravipelinoviisi Linnonmaa oli turnauksen ehdoton väriläiskä. Hän pelasi noin 4600 euron lunastukset, mikä turnauksen palkintokaavion mukaan tarkoittaa lähes 9400 euron voittoa. Koko potti menee hyväntekeväisyyteen Movember-hankkeen hyväksi.

Kapeita kaksareita tykitellyt Jaajo oli tuoreeltaan pettynyt kakkostilasta, vaikka olikin mukana ilman ennakko-odotuksia.

- Tässä on ihan kuin olisi hakattu portsarien voimalla.

---

Mitäpä tuohon lisäämään.. :D

Kysymyksiä pokeille? - tässä tulisi yksi..

Olen menossa viikonloppuna ensimmäistä kertaa ovelle töihin. Mitä on mielestänne hyvä huomioida / ottaa huomioon ensimmäistä kertaa ovella ollessa?

Olen menossa viikonloppuna ensimmäistä kertaa ovelle töihin. Mitä on mielestänne hyvä huomioida / ottaa huomioon ensimmäistä kertaa ovella ollessa?

Älä ole sisääntulevien/yrittävien ihmisten vihollinen/vastustaja vaan päinvastoin - asiakaspalvelija.

riippuu paikasta paljon, siis onko yksin töissä vai onko muitakin järkkäreitä.
Se asiakaspalvelu ja omien hermojen pitäminen on aika tärkeä osa. Ei provosoidu ja käyttää maalaisjärkeään.. :) Tsemppiä ekaan kertaan, sen jälkeen se onkin paljon helpompaa jo. Saakos kysyä mihin päin muailmaa ja millanen paikka?

Älä ole sisääntulevien/yrittävien ihmisten vihollinen/vastustaja vaan päinvastoin - asiakaspalvelija.
Hyvä ohje.

• Älä myöskään luule tietäväsi kaikkea kaikesta.
  • Machoilu on turhaa.
  • 99% asioista ratkeaa puhumalla.

Sun täytyy heti näyttää talon isännän elkeet. Eli ensimmäistä heti pataan. :rock:

älä jätä sormia oven väliin :D

oikeesti kannattaa pukeutua lämpimästi, muista tervehtiä kaikkia, heitä läppää, käytä kaikkia keinoja ettei ihmiset vaan virtaa ohitsesi sisään kontrolloimatta omia kenkiään tuijottaen, älä kuitenkaan kampita jengiä ovelle :D

Ole oikealla tavalla nöyrä (mitään kusipäämacho -roolia on turha vetää, ole kohtelias asiakaspalvelija), mutta älä nöyristele ketään (asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa). Kertaa vielä JV:n peruskurssin monisteesta toimivaltuusjutut, eli mitä saat tehdä kenellekin ja missä tilanteessa :). Yllättävän moni asiakas alkaa toimenpiteen kohteena jankata "sulla ei ole oikeutta" -mantraa... Tsemppiä :thumbs:.

Oho, olen ihan yllättynyt näin monista vastauksista, vieläpä on tullut hyviä vinkkejä jokaiselta, melkein! Kiitoksia kaikille!

Otetaan vinkeistä vaariks ja lukasen tosiaan vähän noita toimivaltuuksia ja muita pykäliä hieman. Joo, asiakaspalvelu työhön sinne mennään, eikä vittuilemaan tai hakkaamaan ketään. Lähtökohtaisesti siis.

Kiitoksia vinkeistä, luen toki topikia myöhemminkin, joten ilman muuta vinkkejä ja omiakin kokemuksia voi ensimmäisestä kerrasta (ehkä?) laittaa, kuhan ei hirveen offtopiciksi mene :D

Ja sitten kun tulee se eka paini, niin älä intoile. Ei tartte katkoa käsiä eikä puristaa pillistä niin että taju menee. Eikä ruikita kaasua joka paikkaan. Eikä laiteta nahkahanskoja käteen, kuten eräs asiakaskohtaamisammattilainen...

Yksi parhaista neuvoista, jonka olen kuullut on, että portsari ei ole asiakaspalveluammatti vaan asiakaskohtaamisammatti.

Portsarin homma on mielestäni 90% asiakaspalveluammatti ja 10% kontrolliammatti (jos tähän kontrollipuoleen lasketaan myös turvallisuuden ja järjestyksen kannalta tarpeelliset neuvot, kehotukset ja käskyt voimankäytön lisäksi). Ehkä toi asiakaskohtaamisammatti olis noiden molempien puolien melko hyvä kiteytys :).

Ja sitten kun tulee se eka paini, niin älä intoile. Ei tartte katkoa käsiä eikä puristaa pillistä niin että taju menee. Eikä ruikita kaasua joka paikkaan. Eikä laiteta nahkahanskoja käteen, kuten eräs asiakaskohtaamisammattilainen...

Tarina kertoo että parhaat asiakaskohtaamisammattilaiset on laittanu hanskojen lisäksi myös hammassuojat päälle ennen asiakaskohtaamista :hyvä:.

Vielä yksi huomio, ota rennosti ja yritä olla oma itsesi. Ei tää duuni ole mitään rakettitiedettä. Puhumalla pärjää aika pitkälle. Edellisissä viesteissä tulikin jo hyviä vinkkejä, eli pientä jutustelua kannattaa harrastaa, näkyy suoraan tipeissä ;) Hermot kun pitävät niin hyvin menee, eikä kannata jokaisesta vittuilusta/avautumisesta ottaa nokkiinsa.

Onhan noita vaikka millasia suojia, mutta kyllä mä ovimiehenä aina pidän luotiliivejä. Olen tavannut myös työkavereita, jotka pitävät ovella alasuojia.

Mut joo, lämipät kengät ja hyvät sukat kannattaa laittaa kanss. Kun jalat on kylmät, on koko ukko kylmä. Ja SIT on pitkä ilta edessä.. :D

Portsarin homma on mielestäni 90% asiakaspalveluammatti ja 10% kontrolliammatti (jos tähän kontrollipuoleen lasketaan myös turvallisuuden ja järjestyksen kannalta tarpeelliset neuvot, kehotukset ja käskyt voimankäytön lisäksi). Ehkä toi asiakaskohtaamisammatti olis noiden molempien puolien melko hyvä kiteytys :).

Jos turvallisuuteen laskettaisiin vasta voimankäyttö, mentäisiin jossain vituiksi aika reilusti.

Ravintolan portsari vaikuttaa ravintolan turvallisuuteen hyvinkin monella eri tavalla ja omasta mielestäni portsarin ammatti on monessakin kohteessa 100% kontrolliammatti, joskin työnkuvaan kuuluu asiakaspalvelu. Jos ravintolaan haluttaisiin 100% asiakaspalvelijoita, hommattaisiin sinne varmaan kivan näköisiä naisia erilaisten karvanaamojen sijaan.

Ravintolan ovimies vaikuttaa ravintolan turvallisuuteen jo siitä hetkestä kun kohtaa asiakkaan ensimmäisen kerran. Ovimiehellä on mahdollisuus vaikuttaa asiakkaan asenteeseen jossain määrin ja tarvittaessa käännyttää epäsopiva asiakasaines jo heti siitä ovelta eikä vasta sitten kun ongelmia ilmaantu. Monikin pieni neuvo vaikuttaa osaltaan turvallisuuteen ja ylipäätään ihmisten valvominen, ilman että mitään "näkyvää" tapahtuisi, on osa sitä turvallisuuden ylläpitoa.

Toki jos joku haluaa mennä ravintolaan asiakaspalvelijaksi, niin siitä vaan, mutta ei se ammatti lähtökohtaisesti mikään jeevesin homma ole. Mutta kuten sanoin, työnkuvaan kuuluu asiakaspalvelu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom