Kysymyksiä pokeille

Ton koulutusjärjestelmän idea oli hyvä, toteutus huono. Nyt siellä on kouluttajia, jotka on ihan v...n kujalla siitä, mitä ovilla ja turuilla oikeasti tapahtuu.

Kouluttajien sakki on tosiaan tätä nykyä melko kirjava, mutta onneksi suurin osa kouluttajista jolla ei tarvittavaa tietotaitoa ole, ei myöskään omaa markkinointitaitoa ja näin ollen koulutusten pitämiset jää melko vähäiselle tasolle. Vähemmän koulutuksia, vähemmän vahinkoa.

Sisäministeriön valvontayksikkö saisi enemmän kiertää kentällä valvomassa koulutustilaisuuksia ja tiputella mädät omenat pois. Tässä taas tulee sellainen puoli, että vaikka kouluttaja kouluttaa ministeriön antamien ohjeiden mukaan peruskoulutusmateriaalin tarkasti läpi kannesta kanteen, ei se tarkoita sitä että koulutus olisi ollut oikeasti hyvä ja mielenkiintoinen, vaan ainoastaan lainmukainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ton koulutusjärjestelmän idea oli hyvä, toteutus huono. Nyt siellä on kouluttajia, jotka on ihan v...n kujalla siitä, mitä ovilla ja turuilla oikeasti tapahtuu.
Näinhän se taitaa olla. Onneksi meillä on täällä Vaasassa yksi helvetin pätevä kouluttajakin. Ko. herran kanssa olen uusinut lupani ja homma toimi kyllä just eikä melkein.

Ihan perstuntumalta kouluttajien taso on yleensä korkealla ..myös käytännön kokemusta alalta laidasta laitaan. Ainakin ketä itse tunnen.

Sisäministeriön valvontayksikkö saisi enemmän kiertää kentällä valvomassa koulutustilaisuuksia ja tiputella mädät omenat pois.
Ja pitäisi tarkemmin valvoa millaista porukkaa sinne TAVY:n värvätään.
Lain valmistelu ja läpiajo meni vähän reisille

Miten poket suhtautuu pilven poltteluun baareissa? Niskaperseellä pihalle, poliisit paikalle wai nuhtelu ja ilta jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?

Miten poket suhtautuu pilven poltteluun baareissa? Niskaperseellä pihalle, poliisit paikalle wai nuhtelu ja ilta jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
Ulos vähintään. Meillä tosin ei saa polttaa sisällä, joten tupakan polttaminenkin saattaa aiheuttaa poistamisen, ainakin yhden varoituksen jälkeen.

Ulkona terassilla tapahtuva blossittelu on sitten ovimiehen heiniä, poimii pois jos ehtii.

Ite en sanois mitään, soittaisin vaan kissalan pojat paikalle, ja näyttäisin missä pöydässä pössytellään, sais taas vähän huumeita pois markkinoilta ja käyttäjille rekisteriä, parempi maailma olisi sen jälkeen.

Ite en sanois mitään, soittaisin vaan kissalan pojat paikalle, ja näyttäisin missä pöydässä pössytellään, sais taas vähän huumeita pois markkinoilta ja käyttäjille rekisteriä, parempi maailma olisi sen jälkeen.
Pikkupössyttelijälle ei vaan valitettavasti tule rekisteriä käyttörikoksesta. Taitavat korkeintaan sakon saada.

Ja ravintola sais merkinnän poliisien soitosta, ja se taas otetaan huomioon lupia uusittaessa.. Teoriassa noinhan asian pitäiskin mennä, mutta käytäntö on hyvin hyvin kaukana todellisuudesta.

toi on taas tota katujen legendaa että kaikki vaikuttaa lupien saantiin, poliiseilla ei ole mitään sitä vastaan että ne soitetaan jos lakia rikotaan, jos taas joutuvat tulemaan selvittelemään miks on oltu puukkohippasilla tai hakattu jengiä, joka johtuu ravintolan puutteista, eli ei ole järkkäriä tai isommassa ravintolassa ei ole tarpeeksi järkkäreitä, voidaan olettaa että vaikuttaa lupien myöntämiseen, saatikka sitten että rikotaan alkoholilakia..

Tottakai jos jätät ilmoittamatta rikollisen toiminnan, esim huumeiden käytön ravintolan tiloissa se on suurempi rike kuin siitä ilmoittaminen.. ihme legendaa jengillä on mielessään.

Paljon se pajauttelu sun maailmaasi kaataa? Ei nykyään enää polteta ravintolassa pöydissä, joten sun suunnitelma ei toimi. Ei myöskään siltä osin että esim. helsingissä viikonloppuiltana joku poliisi vaivautuisi paikan päälle "meidän ravintolassa on joku käyttänyt huumeita", vähintäänkin tää "nisti" pitäis olla sitten kiinniotettuna kunnes poliisi saapuu, ja harvemmin niitä resursseja on pidätellä tällästä asiakasta ovella tuntia. Tapahtuu siellä kaupungilla paljon muutakin että voi miettiä mihin sitä poliisin resurssia tuhlaa.
Eri asia jos joku rännittää vessassa, tai on muuten häiriöksi ja selkeä piripää tms.
Yleensähän jengi hoitaa tän polttelun ulkona kulman takana automaattireissun yhteydessä, mikä onkin ihan jees, verrattuna siihen että esim. siellä röökikopissa vedettäis.

Paljon se pajauttelu sun maailmaasi kaataa? Ei nykyään enää polteta ravintolassa pöydissä, joten sun suunnitelma ei toimi. Ei myöskään siltä osin että esim. helsingissä viikonloppuiltana joku poliisi vaivautuisi paikan päälle "meidän ravintolassa on joku käyttänyt huumeita", vähintäänkin tää "nisti" pitäis olla sitten kiinniotettuna kunnes poliisi saapuu, ja harvemmin niitä resursseja on pidätellä tällästä asiakasta ovella tuntia. Tapahtuu siellä kaupungilla paljon muutakin että voi miettiä mihin sitä poliisin resurssia tuhlaa.
Eri asia jos joku rännittää vessassa, tai on muuten häiriöksi ja selkeä piripää tms.
Yleensähän jengi hoitaa tän polttelun ulkona kulman takana automaattireissun yhteydessä, mikä onkin ihan jees, verrattuna siihen että esim. siellä röökikopissa vedettäis.

Se on rikollista toimintaa joka tapauksessa, mikäli joku tulee mun duunipaikalle rikkomaan lakia, tottakai ilmoitan siitä eteenpäin, poltelkoot teltoissaan jossain mettässä jos ei oo omaa kämppää, jos on niin poltelkoot siellä, minä en hyväksy sitä missään muotoa on se sitten ovella kulman takana tai joku vatipää jopa siellä tupakkakopissa, jos se on joidenkin maailmankansalaisten mielestä hyväksyttävää ja se pitäisi laillistaa, niin ei se tarkoita että minun pitäisi olla samaa mieltä, ja jättää huomioimatta lain rikkominen, samalla tavalla voisin sitten jättää näpistykset, turpiinvedot ja spray maalailut huomioimatta kun eihän nekään mun maailmaa kaada.

Tiedän kyllä että kannabistuotteet eivät ole niin "vahvoja" kuin heroiinit ja kokaiinit, en silti siedä niitäkään, pysykööt poissa kapakoista ainakin kun minä olen töissä.

Se on rikollista toimintaa joka tapauksessa, mikäli joku tulee mun duunipaikalle rikkomaan lakia, tottakai ilmoitan siitä eteenpäin, poltelkoot teltoissaan jossain mettässä jos ei oo omaa kämppää, jos on niin poltelkoot siellä, minä en hyväksy sitä missään muotoa on se sitten ovella kulman takana tai joku vatipää jopa siellä tupakkakopissa, jos se on joidenkin maailmankansalaisten mielestä hyväksyttävää ja se pitäisi laillistaa, niin ei se tarkoita että minun pitäisi olla samaa mieltä, ja jättää huomioimatta lain rikkominen, samalla tavalla voisin sitten jättää näpistykset, turpiinvedot ja spray maalailut huomioimatta kun eihän nekään mun maailmaa kaada.

Tiedän kyllä että kannabistuotteet eivät ole niin "vahvoja" kuin heroiinit ja kokaiinit, en silti siedä niitäkään, pysykööt poissa kapakoista ainakin kun minä olen töissä.

Kuulostaa hieman siltä, että oot ollut töissä pääasiassa kohteissa joissa joko on todella hiljaista tai sitten osana kymmenpäistä jv-laumaa. Selvennettäköön nyt vielä, että itse olen huumeita vastaan voimakkaasti. Mutta se, että soittaa poliisit pilvenpolttelun takia, on kyllä mielestäni ainakin isoilla paikkakunnilla jo melkoisen typerää toimintaa suoraansanoen.

Minä en ainakaan jaksaisi tehdä kiinniottoa, soitttaa häkeen, odotella poliiseja saapuvaksi ja kirjoitella raportteja jostain pilvenpolttelusta. Oma työnteko häirintyy (mun mielestä jv:n tärkein homma on järjestyksen ja turvallisuuden ylläpito, ei toiminen jonkinlaisena kansalaispoliisina joka puuttuu jokaiseen pieneenkin epäkohtaan), ravintolapäällikkö ei varmasti tykkää hyvää (kyllä, kaikki Häkeen soitetut puhelut tallennetaan ja niitä käytetään perusteena mm. jatkoaikalupia peruttaessa) ja poliisellakin uskoisin olevan tärkeämpää tekemistä.

Mielestäni henkilön poistaminen on tässä riittävä toimenpide.

Ps. Rikoslaki7 §: (13.7.2001/654) Toimenpiteistä luopuminen. Huumausaineen käytöstä ja huumausaineen käyttöön liittyvästä muusta tässä luvussa mainitusta rikoksesta voidaan, sen lisäksi mitä oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetussa laissa (689/1997) tai tässä laissa säädetään, jättää syyte nostamatta tai rangaistus tuomitsematta, jos rikosta on huumausaineen määrä ja laatu, käyttötilanne sekä olosuhteet muutoinkin huomioon ottaen pidettävä kokonaisuutena arvostellen vähäisenä. Syyte voidaan myös jättää nostamatta tai rangaistus tuomitsematta, jos tekijä on hakeutunut sosiaali- ja terveysministeriön hyväksymään hoitoon.

Mitä tohon rikoslakiin tulee, niin toimenpiteet pitäs aloittaa ennenku niistä luovutaan. Ja siinä tapauksessa päätös luopumisesta kuuluu jollekki muulle ku pokelle. Jo on touhu menny vituillee jos baarissa voipi huoletta huumeita pössytellä eikä poliisiakaan kiinnosta. Itseäni ainakin kiinnostaisi, stadin meiningistä en tiedä. Yks pikku marisätkäkin voi tutkinnan edetessä poikia jotain paljon suurempaa...

Eikä kannata muuten "uskoa", että poliisilla on parempaa tekemistä. Antaa poliisin päättää siitä.

Antaa hyvän kuvan baarista jos siellä voi poltella marisätkiä kenenkään puuttumatta siihen, sinnehän kertyy sitten lisää näitä hengenheimolaisia..ja ei en ole töissä paikassa jossa on kymmeniä muita jv ihmisiä, myöskään ravintolamme ei ole hiljainen.. kai olen sitten vaan vanhanaikainen kun tähänkin keskusteluun osallistujat ovat suurimmaksi osaksi sitä mieltä ettei siihen saisi puuttua jos joku pössyttelee, tosin aion kyllä puuttua jatkossakin.

Paljonko myöskään se, että joku rännittää vessassa kenenkään maailmaa kaataa?

Paljonko myöskään se, että joku rännittää vessassa kenenkään maailmaa kaataa?
Tässä tulee taas se ero, että piikki on pokelle uhka. Sama jos sanoisi, että mitä se kenenkään maailmaan kaataa, jos joku emohinttari viiltelee itseään paskahuusissa? Toisekseen en ole vielä tähän mennessä nähnyt pössyttelijän hyökkäävän ihmisten kimppuun, nistien kylläkin olen.

Antaa hyvän kuvan baarista jos siellä voi poltella marisätkiä kenenkään puuttumatta siihen, sinnehän kertyy sitten lisää näitä hengenheimolaisia..ja ei en ole töissä paikassa jossa on kymmeniä muita jv ihmisiä, myöskään ravintolamme ei ole hiljainen.. kai olen sitten vaan vanhanaikainen kun tähänkin keskusteluun osallistujat ovat suurimmaksi osaksi sitä mieltä ettei siihen saisi puuttua jos joku pössyttelee, tosin aion kyllä puuttua jatkossakin.

Kuka on sanonut, että "marisätkien" poltteluun ei tulisi ravintoloissa puuttua? Kyse on siitä, että pelkkä ravintolasta poistaminen riittää.
Todellakaan poliiseja kannata soittaa kannabiksen takia. Ehkä sitten voi harkita jos kaverilta löytyy isompikin säkki heinää.

Hieman näkyy japi78 asenteet/tietämättömnyys läpi noista kirjotuksista. Esim. toi että pilvenpolttelija voisi hyvin asua jossain teltassa, koska hänellä ei ole kämppää. Se että joku polttaa jotain jointtia baarissa ei kyllä tee siitä yhtään sen enemmän koditonta/laitapuolen kulkijaa, kun siitä normijampasta joka vetää vaan sitä biisonia siellä.

Jep, kiitos karukoo. Itse en siis ollut sitä mieltä että pilvihommiin ei pitäis puuttua, vaan että ravintolasta poisto on ihan riittävä toimenpide, oppii sitten polttamaan jossain muualla. Ja miten se japi nyt onkin puuttumassa, äsken sanoit ettet tekis mitään vaan soittasit pekonipartion heti. Toisekseen voisin mäkin soittaa konebileisiin poliisit, siellä kun on arviolta 70% essopäissään. Ainoo vaan et poliisi yleensä on jo paikalla, koittaa narauttaa myyjiä, niitä ei kauheesti noi käyttörikokset kiinnosta ellei käyttäjä oo muille vaaraksi.

kuka saatana ees polttelee baarireissuilla? itse en ainakaa alkais sätkää vetämään muutaku ehkä sitte ku oon kämpille asti päässy kompuroimaan. ei oo kyllä mikää bilehuume toi kannabis, jarruttaa vaan. hienoa varmaan baarissa olla ja töllätä jotain lamppua 5 tuntia paikallaan istuen ihmetellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom