Kysymyksiä pokeille

Mikähän tässä nyt on pointtisi? On tullut vastaan tapauksia joissa on annettu selvät ohjeet yökerhon johdolta ovelle. Baari on ollut esim. K-22 ja jos otetaan asiakkaita sisälle jotka ovat vaaditun ikärajan alle niin lähtee ovelta ukot vaihtoon. Ei mua siinä vaiheessa kiinnosta ottaa siististi pukeutunutta, selvä ja hyväkäytöksistä nuorta kollia sisälle kun on oma työpaikka kyseessä.

Mikä tuossa nyt on sitten niin ylimielistä? Jos ei ikä riitä niin se ei perkele riitä. Turha siinä on valittaa ylimielisyydestä. Käy kasvamassa pari vuotta kotona ja tulee sitten takaisin.

Nojaa. Tossa kerran mentiin duuniporukalla yhteen paikkaan missä ikäraja oli 24, itellä ikää 20. Oltiin sovittu ravintolapäällikön kanssa, että porukassa oleva yksi alle 24-vuotias on ok. Pääsin kyllä sisään, mutta ennen kuin ehdin edes ovelle poke otti pipon pois päästäni, löi sen kouraan ja sanoi, että "Tämä on aikuisten paikka eikä täällä olla pipo päässä sisällä."

Toinen kerta, oltiin menossa kaverin synttäreille K-22 paikkaan. Tämäkin oli sovittu etukäteen. Ovella meille ilmoitettiin, että kaksi "alaikäistä" henkilöa(20, 21) joutuvat jäämään ulkopuolelle. Jonkun ajan päästä saatiin kuitenkin asia sovittua, tosin sillä seurauksella, että poke vaati antamaan tippiä lähtiessä.

Jos molemmissa tapauksissa on toimittu jonkun mielestä täysin oikein, niin kehoitan pyrkimään pieneen henkiseen kasvuun.

Enkä oo muuten kertaakaan ruvennut poken kanssa vääntämään et ikärajoista, jos ei oo sovittu mitään etukäteen ja jää ulkopuolelle, niin oon vaan sanonut et "asia selvä, kiitos, hei."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta tuntuu, että monet ottavat jo sen vittuiluna jos ei ikä riitä ja tulee sen takia käännytetyksi. Vaikkakin olisi siististi pukeutunut, selvä, hyväkäytöksinen ja lisäksi vaikkapa "vain" vuoden alle vaaditun ikärajan. Siinähän toki heti ajatellaan miten ylimielinen ja itseään täynnä oleva mulkku ovella taas seisoo.

Mites sitten jos päästette 18 vuotiaan hiljaisena aikana sisälle 20k mestaan niin käyttekö te sitten potkimassa sen ulos kun rupee ravintola täyttymään? On meinaan käynyt joskus jössikkänä näin meikäläiselle..

Ja ei ne tipit ainakaan nousemaan tule kun alko-vero nousee taas ja kalja maksaa 6e/tuoppi, nuorisopaikoissa jää ne vähätkin saamatta kun täytyy miettiä onko varaa ostaa olutta sisällä :D Itsellä ainakin tippien anto on suoraan riipuvainen omasta taloudellisesta tilanteesta. Töissä kun oli niin annoin usein tippiä. Se on kuitenkin hyvä sijoitus, useammin kun käy niin kyllä henkilökunta ovella/tiskillä muistaa kuka niitä on muistanut ja pääsee pienessä pöhnässä sisään jos on kiltisti(ja ollut kiltisti :D) ja olutta saa ruuhkassa aika paljon nopeammin. Nyt kun opintotuilla sinnittelee niin ei kyllä tule varmasti annettua omia pennosia muille, ehkä sitten jos josjus valmistuu ja saa töitä niin voi taas heltyä muistamaan baarin henkilökuntaakin.

Minusta tuntuu, että monet ottavat jo sen vittuiluna jos ei ikä riitä ja tulee sen takia käännytetyksi. Vaikkakin olisi siististi pukeutunut, selvä, hyväkäytöksinen ja lisäksi vaikkapa "vain" vuoden alle vaaditun ikärajan. Siinähän toki heti ajatellaan miten ylimielinen ja itseään täynnä oleva mulkku ovella taas seisoo.

Nää, säännöt on sääntöjä. Ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Hyvinkin on joskus käynyt.

Viimekeväänä jonotettiin Presidentti Clubille, kun siellä oli joku YO-juhlailta ja mentiin sinne kaverin siskon juhlista jatkoille. Meillä ei ollut ennakkolippuja ja ovella sanottiin, ettei ennakkoliputtomat pääse sisään. Mentiin muutaman metrin päähän siitä ihmettelemään, että mitäs nyt sitten. Sieltä tuli sit yks poke ja vei meidät sisään, totesi, että "Kyllä herrasmiehille aina löytyy tilaa" Jätin tippiä lähtiessä ja kehotin kavereitakin jättämään.

Itse olen huomannut asiakkaan kuppiloissa sen että vaikka kuinka kohteliaasti toivotan illanjatkot tai morjestan niin hyvin harvoin saan vastausta mutta kyllähän se suu saadaan auki avokille vaikka se ei niitä hyviä iltoja toivottaisikaan.

Mutta se johtuu varmaan siitä pillusta muuta selitystä en ole löytänyt.

Nojaa. Tossa kerran mentiin duuniporukalla yhteen paikkaan missä ikäraja oli 24, itellä ikää 20. Oltiin sovittu ravintolapäällikön kanssa, että porukassa oleva yksi alle 24-vuotias on ok. Pääsin kyllä sisään, mutta ennen kuin ehdin edes ovelle poke otti pipon pois päästäni, löi sen kouraan ja sanoi, että "Tämä on aikuisten paikka eikä täällä olla pipo päässä sisällä."
Joo, eihän tuo ole asiallinen kommentti, mutta onhan tämä voinut olla vaikkapa hänen "hyvää" huumoria.

Toinen kerta, oltiin menossa kaverin synttäreille K-22 paikkaan. Tämäkin oli sovittu etukäteen. Ovella meille ilmoitettiin, että kaksi "alaikäistä" henkilöa(20, 21) joutuvat jäämään ulkopuolelle. Jonkun ajan päästä saatiin kuitenkin asia sovittua, tosin sillä seurauksella, että poke vaati antamaan tippiä lähtiessä.
Sovittu kenen kanssa? Ravintolapäällikön? Näitähän sattuu vähän väliä ettei ravintolapäällikkö muista ilmoittaa näitä erikoistapauksia aina ovelle. Voit kuvitella montako näitä selittäjiä käy illan aikana vähänkin suosituimmissa yökerhoissa. Jos se nimi nyt ei jostain syystä löydy listalta mikä on illan aluksi toimitettu ovella seisovalle järjestyksenvalvojalla niin se on vähän voi voi. Toki tämänkin asian sitten voi esittää asiallisesti tai vittumaisesti. Jokainen tyylillään.

Tuohon teidän ja ovimiehen sopimukseen en ota sen kummemmin kantaa.

Mites sitten jos päästette 18 vuotiaan hiljaisena aikana sisälle 20k mestaan niin käyttekö te sitten potkimassa sen ulos kun rupee ravintola täyttymään? On meinaan käynyt joskus jössikkänä näin meikäläiselle..
Eipä ole vastaavaa tilannetta tullut omalle kohdalle kertaakaan eikä varmasti tulekaan. Jos asiakas on sisälle asti päässyt niin kyllä siellä saa ihan loppuun asti rauhassa olla jos ei muuten törttöile.

Tulipa tässä mieleen kun puhutaan, että 18-vuotiaat jättää paskasti tippiä, mikä varmaan on totta... Yks kaveri joka oli baarimikkona tollasessa teinihelvetissä sanoi, että siel saa paljon paremmin tippiä, kun vanhoille tarkoitetussa paikassa, jonne vaihtoi. Syyksi sanoi, että teinit antaa tiskillä esim. euron ekstraa juomia tilatessa jne. Näistä pikku summista onkin sitten illan aikana kertynyt jo melko iso summa.

Mun täytyy myöntää, etten mä ole koskaan edes ajatellut, että antaisin tippiä :wtf: Tai siis en oo ajatellut, että Suomessa olis tapana tällanen. Nyt iski kauhee morkkis, kun en tosiaan koskaan oo antanu kenellekään tippiä vaikka tosi hyvää palvelua saanutkin :( Mut olen köyhä opiskelija kylläkin lieventävänä tekijänä ;)

Sovittu kenen kanssa? Ravintolapäällikön? Näitähän sattuu vähän väliä ettei ravintolapäällikkö muista ilmoittaa näitä erikoistapauksia aina ovelle. Voit kuvitella montako näitä selittäjiä käy illan aikana vähänkin suosituimmissa yökerhoissa. Jos se nimi nyt ei jostain syystä löydy listalta mikä on illan aluksi toimitettu ovella seisovalle järjestyksenvalvojalla niin se on vähän voi voi. Toki tämänkin asian sitten voi esittää asiallisesti tai vittumaisesti. Jokainen tyylillään.

Ravintolapäällikön kanssa joo. Oli suht pieni paikka kyseessä, eikä samalle illalle ollut muita varauksia. Saa myös pahoitella, jos joutuu selvittelemään asiaa ja on ravintolapäällikön kanssa sopinut etukäteen.

Toi pipojuttu, kyllähän se pitäs tietää et millasta huumoria voi harrastaa henkilöiden kanssa keitä ei tunne :)

Itse olen huomannut asiakkaan kuppiloissa sen että vaikka kuinka kohteliaasti toivotan illanjatkot tai morjestan niin hyvin harvoin saan vastausta mutta kyllähän se suu saadaan auki avokille vaikka se ei niitä hyviä iltoja toivottaisikaan.

Rahalla saa kanssa. Kaveril oli auto parkissa erään kauppakeskuksen alla, ja autoa ei tietyn kellonajan jälkeen pääse hakemaan muuten kuin yksillä hisseillä, mistä kuljetaan myös erääseen ravintolaan. Kaveri tuli jonon eteen ja ilmoitti, että auto on alhaalla ja pitäis päästä hakemaan. Eivät uskoneet, niin tää sitten vilautti Porschen avaimia ja sanoi, että onhan se siellä, eikä olisi muutenkaan tullut tälläseen köyhien paikkaan. Johan sitten oltiin toivottamassa tervetulleeksi ja tilaamassa hissiä :D

vilautti Porschen avaimia ja sanoi, että onhan se siellä, eikä olisi muutenkaan tullut tälläseen köyhien paikkaan. Johan sitten oltiin toivottamassa tervetulleeksi ja tilaamassa hissiä :D

Kyllä viimeistään tässä vaiheessa olisi omalla kohdallani jäänyt Porsche lepäilemään yön yli alakertaan ja kaveri hakemaan uutta asennetta kotoa.

Sama. Ei rahalla kaikkee pidä saada.

Niinpä, poken reaktio oli päinvastanen siihen mitä ois olettanut.

Itse kun olen oven kahvassa seissyt jo 17vuotta niin kyllä tipit ovat vähentyneet..voisko sanoa minimiin..on tietysti vielä paikkoja missä tippejä vielä tippuu mut nuorisopaikat on heikkoja sen suhteen..kovasti ollaan kyllä mekkoa nostamassa ja hymyilemässä ja hinkkaamassa (naispuoleiset onneks) mut vaikka kuinka herrasmiehenä palvelet niin tippiä ei putoa..itse en kyllä kuulu siihen katekoriaan joka päästelee vain ulkonäön perusteella jonon ohi/ilmaiseksi, sama koskee julkkiksia..varmasti tyhjästä on paha nyhjästä esim. opiskelijalla mut en usko siltikää etteikö olisi jokusta kolikkoa sillointällöin pudottaa, jos kerran on varaa käydä baareilemassakin.

Kyllä viimeistään tässä vaiheessa olisi omalla kohdallani jäänyt Porsche lepäilemään yön yli alakertaan ja kaveri hakemaan uutta asennetta kotoa.
Sama. Ei rahalla kaikkee pidä saada.
Niinpä, poken reaktio oli päinvastanen siihen mitä ois olettanut.

Tossa voi tosiaan olla 50/50 tilanne. Joko tuosta asenteesta ei mtn extraa ja olkoon porsche parkkihallissa, tai sitten poke ajatteli käyttää tilaisuuden hyväksi ja kuvitteli että tuosta jannusta hyötyy hyvät tipit jos sille tekee palveluksen...

kovasti ollaan kyllä mekkoa nostamassa ja hymyilemässä ja hinkkaamassa (naispuoleiset onneks) mut vaikka kuinka herrasmiehenä palvelet niin tippiä ei putoa..varmasti tyhjästä on paha nyhjästä esim. opiskelijalla mut en usko siltikää etteikö olisi jokusta kolikkoa sillointällöin pudottaa, jos kerran on varaa käydä baareilemassakin.

Eiks parhaat tipit tulekaan luonnossa? :wtf::hyvä: No joo, paha sitä pimperoa on leivän päälle laittaa. Raha kelpaa varmaan paremmin...

Tosta olen samaa mieltä että jos on varaa mennä baariin dokamaan, on varaa jättää tippiä.

Laittakaa sinne baareihin jotain vihjailevia kylttejä niin teinitkin tajuaa antaa tippiä. Mä luulen, että suurin osa jättää antamatta jo siitäkin syystä, ettei tiedä kyseistä käytäntöä olevankaan.

Laittakaa sinne baareihin jotain vihjailevia kylttejä niin teinitkin tajuaa antaa tippiä. Mä luulen, että suurin osa jättää antamatta jo siitäkin syystä, ettei tiedä kyseistä käytäntöä olevankaan.

Aivan. Itse en todellakaan tiennyt.

Tippaamisesta vielä, että aika harva yksityisen turvallisuusalan "ammattilaisista" saa tippiä, muutakuin baarin/yökerhon ovella. Vartijat, putkanvartijat ja järjestyslain alaiset JV:t ei paljoo oo tippejä nähnyt, vaikka kuinka hyvin työnsä tekisivätkin...
Ja keskiverto "asiakas" saattaa yleensäkkin olla paljon vittumaisempi/taipuvaisempi rikollisuuteen/väkivaltaan, kuin ravintolan asiakas...

edit: :D kyltti "muista, että tippaaminen on kannattaa"

Toisaalta tippikulttuuri vituttaa esim. jenkeissä. Jos saa ala-arvoista palvelua eikä anna tippiä tästä johtuen, niin reaktiot voi olla arvaamattomia. Ja kun niiden käsitys tipistä vaikkapa ravintolassa on sellasta 20% laskun kokonaissummasta.. Ei oo kivaa ku ostaa baarissa juomia 32 dollarilla ja laskussa lukee 50$. Onhan se toki ennakoitavissa, mutta silti..

Saisivat maksaa tarjoilijoille/pokeille tarpeeks palkkaa ja tipit tulis siitä poikkeavasta palvelusta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom