Kysymyksiä pokeille

Muistaakseni annoin joskus pokelle 20e tipin, kun tämä otti narikasta takkini ja "puki" tämän minulle. Toivotti tervetulleeksi ja toivotti hyvät illanjatkot. Asialliselle miehelle asiallinen tippi.
Edes naiset (tai ainakaan minä?) saa tuollaista palvelua hirveen usein. Jossain pikkupaikoissa minut on "puettu", mutta yökerhoissa ei koskaan.

Minkälainen tippi on poken mielestä kiinnostava? Jos annan 5e, niin tuhahtaako mulle päin naamaa? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jossittelua ja kunittelua.. Jos ja kun. Suomessa oli joskus tippikulttuuri, ja sillä sai ylivoimaisesti parasta palvelua.

Vaikka itse elätän itseni yrittäjänä, ja ymmärrän ehkä keskivertoa paremmin hyvän asiakaspalvelun merkityksen liiketoiminnan osana, niin siltikin, raha se on joka muhunkin saa liikettä/tekemään ylimääräistä. Niin se vaan menee.

Aikoinaan ravintoloissa oli provisiopalkkaus. Siihen kuuluivat niin tarjoilijat, kokit kun poketkin (muista en tiedä). Voitte kuvitella, millainen oli jengin työmotivaatio jos hyvin tehty duuni näkyi samantien näpissä.. Kokit tsemppas hulluna, miettivät yhdessä mikä olisi paras ratkaisu, ja tarjoilijat oli osas hommansa. Eli sitä tasoa, mitä esim. Gordon Ramsey vaatii työntekijöiltään.

Hyvä esimerkki.

Eräs tuttuni oli pokena eräässä ravintolassa, jossa oli yksityistilaisuus. Tilaisuuden alussa satoi kaatamalla, ja jengillä oli tietysti sateenvarjot messissä ja ihan märkänä. Tuttu otti kaikki sateenvarjot erikseen kuivumaan, merkkas teipillä kaikki, ja tilaisuuden aikana ravisteli kuivaksi, ja laittoi sit kuivat sontsat omille paikoilleen narikkaan.
Kun tilaisuus loppui, kiitti n sadasta asiakkaasta tästä palvelusta alle kymmenen ihmistä, ja tippiä jätti kaksi asiakasta..

Jotta se siitä tippikulttuurista Suomessa..

Jättääkö poket itse tippiä jos käy ravintolassa, vaikkei palvelu oliskaan niin hyvää?

Jättää. Tosin ei ihan paskasta palvelusta. Koska sen tietää, miten mukavaa on saada sitä tipsukkaa, vaikkei se palvelu just sillä hetkellä ollutkaan maailman parasta. Ja joo, myös tarjoilijat saa multa tippiä.

Ite oon nyt tehnyt turvallisuusalalla hommia noin 6kk ja 2kertaa ovat ihmiset kiittäneet. Tää toinenkin kiitos tuli siten, että asiakas kävi ostamassa mulle tosi ison pullan kun vahdin sivusilmällä sen polkupyörää. Se kyllä lämmitti mieltä.

Tuntuu että ihmiset ovat helvetin kiittämättömiä nykyisin, teki heidän puolesta mitä tahansa. Kyllä ne pienet mokat muistetaan huomauttaa, mutta niistä pienistä hyvistä asioista joita tehdään asiakkaan hyväksi, ei kiitetä.

Lievä avautuminen.

Sori OT.

Mua kiitetään useasti päivittäin, turvallisuusalalla myös hommissa... Vois sanoa, että 90% asiakkaista kiittää.
Mutta täydellisen OffTopic.. :D

Mua kiitetään useasti päivittäin, turvallisuusalalla myös hommissa... Vois sanoa, että 90% asiakkaista kiittää.
Mutta täydellisen OffTopic.. :D

Sä oletkin kaunis kissa.. Se kuuluu tosin jo herrasmiesten tapoihin kiittää naista palveluista.

Mutta joo, kiittämätöntä sakkia on liikenteessä, ja ei mua ainakaan kiinnosta nähdä vaivaa jonkun asiakkaan takia, jos se ei edes kiitos osaa sanoa.

Sä oletkin kaunis kissa.. Se kuuluu tosin jo herrasmiesten tapoihin kiittää naista palveluista.

Mutta joo, kiittämätöntä sakkia on liikenteessä, ja ei mua ainakaan kiinnosta nähdä vaivaa jonkun asiakkaan takia, jos se ei edes kiitos osaa sanoa.

:nolo:

Mä yritän aina kiittää, jos siihen on mitään aihetta.
Kuulin ihmettelyä vähän aikaa sitten siitä, kun miehet avaa oven naiselle ja siitä saadaan palkaksi pahansuopa mulkaisu. Mihin tää maailma on menossa?

Onhan se tipin antaminen toisaalta helvetin tyhmää.

Todella harvassa on ne ammatit joissa saat "extraa" suoraan puhtaana näppiin vaikka tekisit työsi erinomaisesti.

Itse teen sähköasennuksia,työllistän vain itseni sillä.
Yhen ainoon kerran oon saannu extraa. Yleensä ei ole puhettakaan mistään tipistä,vaikka hoitaisin keikan ennätysajassa.Päinvastoin. Yritetään tinkiä vaan sovittua hintaa alemmaksi.

Ehkä se humalatila auttaa asiaa tossa pokeasiassa.

Ois se kyllä juhlaa ku menisin asennuspaikalle ja siellä olisi asiakkaat aina ympärikännissä. Niin ehkä ne lompakon nyörit ei ois niin tiukassa sillähetkellä.

Edes naiset (tai ainakaan minä?) saa tuollaista palvelua hirveen usein. Jossain pikkupaikoissa minut on "puettu", mutta yökerhoissa ei koskaan.

Minkälainen tippi on poken mielestä kiinnostava? Jos annan 5e, niin tuhahtaako mulle päin naamaa? :D
Yleensä aina puen naiselle aina takin päälle, ellei sitten hirveetä ryysistä satu narikassa olemaan. Joskus myös vanhemmille herrasmiehille.
Kyllä kaikki tippi otetaan ilomielin vastaan, mitä annetaan, mutta ei kolikkorahalla vielä isoa hymyä saa. 50 eurolla saattaa jo naamakin jäädä muistiin.

Kyllä itse tarjoan takkia puettavaksi, jos ei ole älytön ruuhka narikassa. Jos on aikaa, niin puen vaikka hanskat käteen :D

Yks mihin olen kiinnittänyt huomiota seisoessa ovella, on se että ihmiset ei enään edes morjesta. Kävelee vaan pää alhaalla sisään. No minä pysäytän ne ja sanon, että iltaa, moro tai vastaavaa ja heti ollaan naama norsunvitulla.. Onhan se kohteliasta tervehtiä ihmistä!!

Tippaamisesta sen verran, että jätän kyllä aina tippiä ovelle ja tarjoilijoille.

50 eurolla saattaa jo naamakin jäädä muistiin.
Kamoon. Kyllä kaikki setelit lämmittää mieltä. Tai ainakin pitäisi lämmittää.

Nykyään ei niitäkään meinaa näkyä. K-18 paikoissa ei varsinkaan tippaamisesta tajuta mitään. Aikoinaan K-22 aikana homma toimi ihan toisella tavalla. Niitä aikoja ikävöiden....

Ite kävin yhessä vaiheessa eräässä keskustan baarissa lähes joka viikonloppu ja tapana oli JOKA kerta antaa lähtiessään 2 euron kolikko pokelle. Ei iso tippi mutta vakioasiakkaana aina sen lantin iskin kouraan ja mielestäni oli ihan hyvä tapa.

Nykyään vaan kun on aina niin ympärikännissä että ei tajua mistään mitään niin ei sitä koskaan muista mitään antaakaan. Harmittaa välillä oma örvellys kun varsinkin Kallessa on ollut tähän asti aina todella asialliset ovimiehet vaikka ite sekoiliskin kuinka tuhannen tuiskeessa.

Ja muutenkin olisin parille Helsingin baarien portsareille anteeksipyynnön velkaa.

Ei meikä tahallaan, sitä aina vaan karkaa mopo käsistä ja kännissä on välillä ihan täys kusipää. :itku:

:D

Nykyään ei niitäkään meinaa näkyä. K-18 paikoissa ei varsinkaan tippaamisesta tajuta mitään. Aikoinaan K-22 aikana homma toimi ihan toisella tavalla. Niitä aikoja ikävöiden....

Ite huomasin ainakin aikoinaan että suurin osa pokeista noissa K-18 paikoissa oli niin töykeitä ettei mitään tippiä tehnyt mieli todellakaan antaa. Mutta tuo joidenkin "töykeys" johtuu tietysti osaksi myös asiakaskunnasta. Känniset teinit nyt on ihan perseestä, tiedän sen koska itsekkin olin sellainen.

Muutenkin tuntuu että toi K-18 mestoihin menee ne ammattikunnan pahimmat kusipäät. Mutta toisaalta se on ihan hyväkin, asiakkaatkin kun usein on paskamaisempia kuin vanhempien paikoissa. Tämän takia juuri oon diggaillut helvetisti Kallesta ja Ladymoonista aka Mummokuu. Vaikka eihän mullakaan ikä riittäis vielä ees noihinkaan paikkoihin niin asiallisia kavereita on ollut ovella kun ovat hyvin pukeutuneena päästäneet sisään.

Itse en kyllä ole huomannut, että palvelu varsinkaan pokejen osalta olisi yleisesti ottaen mitenkään töykeää. Päin vastoin kyllä minä ainakin olen yleensä saanut ystävällistä palvelua. Melkein aina ovimies tervehtii sisään tullessa, ja jos lähtiessä ei ole ryysistä, niin takkia on tarjottu niskaan melkein joka kerta. Vaikka olen hipin näköinen mies. :D

Näin siis Jyväskylässä ainakin niissä baareissa joissa käyn. Tiedä sitten, onko esim. pääkaupunkiseudulla eri meininki. Ehkä siihen palvelun laatuun tosiaan vaikuttaa myös asiakkaan oma esiintyminen. Tippiä tulee annettua aika harvoin, :nolo: mutta aina välillä yritän kyllä muistaa hyvästä palvelusta, varsinkin jos olen muutenkin hyvällä tuulella. Aina tietenkin tervehdin ovimiestä ja kiitän palvelusta, sehän kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Jos nykyään oikeasti on yleistä, että ihmiset eivät edes kiitä tai tervehdi, niin se kertoo kyllä täydellisestä käytöstapojen puutteesta.

Ite huomasin ainakin aikoinaan että suurin osa pokeista noissa K-18 paikoissa oli niin töykeitä ettei mitään tippiä tehnyt mieli todellakaan antaa. Mutta tuo joidenkin "töykeys" johtuu tietysti osaksi myös asiakaskunnasta. Känniset teinit nyt on ihan perseestä, tiedän sen koska itsekkin olin sellainen.

Muutenkin tuntuu että toi K-18 mestoihin menee ne ammattikunnan pahimmat kusipäät. Mutta toisaalta se on ihan hyväkin, asiakkaatkin kun usein on paskamaisempia kuin vanhempien paikoissa. Tämän takia juuri oon diggaillut helvetisti Kallesta ja Ladymoonista aka Mummokuu. Vaikka eihän mullakaan ikä riittäis vielä ees noihinkaan paikkoihin niin asiallisia kavereita on ollut ovella kun ovat hyvin pukeutuneena päästäneet sisään.
Tähän töykeyteen vaikuttaa paljon myös baarin sijainti. Meillä täällä maalla on meininki useimmiten vähän erilaista. :) Toki joka kaupungista ja kylästä löytyy ne mädät omenat...

Tähän töykeyteen vaikuttaa paljon myös baarin sijainti. Meillä täällä maalla on meininki useimmiten vähän erilaista. :) Toki joka kaupungista ja kylästä löytyy ne mädät omenat...

Aivan, toi on täysin totta. Stadissa muutenkin yleisesti ottaen jengi on paljon tylympää, ammattikunnasta riippumatta.

Kamoon. Kyllä kaikki setelit lämmittää mieltä. Tai ainakin pitäisi lämmittää.

Kyllä ne kaikki setelit mieltä lämmittää. Meinaan vaan, että isommalla setelillä seuraavallakin kerralla palvelu on moitteetonta. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom