Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mä tungen tähän ketjuun mun asiani kanssa, koska en uuttakaan uskaltanu aloittaa :)
Eli, huomasin että Fitnessliitto järjestää 15.12. treenileirin GB Gymillä Helsingissä. (Homma jatkuu ilmeisesti seuraavana päivänä vapaaohjelmaleirin merkeissä.)
Kovasti olisi intoa tuonne leirille mennä, mutta enhän mä maalaistyttö minnekään oudolle salille isossa Helsingissä osaa suunnistaa :(
Joten mitenkä on, onko täältä Tampereelta muita lähdössä? Tulisin siis mielelläni takapenkin täytteeksi ja bensakuluihin osallistumaan :)

Oon vasta vajaan vuoden käyny salilla ja välillä aerobicciä väliin ettei tylsisty... Semmosta kyselisin et kuinka kauan porukka on harjotellu tosissaa ennen ku alkaa kilpailemaan? Kiinnostuin nyt tuosta Body Fitnesistä, menee kyllä kauan ennen ku pääsen lähellekkää kisakuntoon mutta hiljaa hyvä tulee... :D
Niin ja noista leireistä, uskaltaako/voiko sinne mennä tällänen tavallinen tallaaja joka ei vielä oo kisakunnossa?

Niittu: mee ihmeessä leirille, sieltä saa kaiken tarpeellisen tiedon juuri kisaamisesta ja treenaamisesta, milloin mennä ekoihin kisoihin jne. Kyselet siellä vaan ahkerasti :)

Kuka osaa neuvoa minkä mallinen kisa-asu on paras millekkin kropalle? Ompelijat?
Esim. itsellä on pitkä selkä ja lyhyet jalat...

Jos minäkin laittaisin kyssäni tähän ketjuun uudelleen, minä tyhmä utelin asiasta AIVAN väärässä paikassa eli kisaforumilla :nolo:. Jälkikäteen vasta hokasin, että tuo kisaforum on vain kilpailijoille :nolo:. Antakaa siis anteeksi aloittelijalle ;).

Eli siis minkäs verran teillä kisoihin valmistuvilla on kalorit/päivä dieetillä? Oletteko ihan vaan -500kcal/päivä?

Kysytääs täällä jos joku kisannut viitsisi vastata. Eli minkälainen on teidän kisapaino vs. Inbodyssä tms. mitattu rasvaton massa?

Tai minkälainen rasvaprossa on kisasiskoilla ja millä tekniikalla mitattuna?

Tässä itse koitan arvioida omaa kisapainoa, eikä kyllä ole hajuakaan... jokin suuntaa-antava arvio olisi hyvä olla että osaisi sitten dietin ajoittaa oikein.

No, voin kertoo omat mitat kerran kisanneenna eli pituutta 173cm ja kisa-aamun piano 58kg ja rasvat 4 pisteen pihtimittauksella oli jotain 12,8%. Tää ei ehkä kuitenkaan kerro koko totuutta, koska jalkojahan tossa rasvamittauksessa ei otettu huomioon.

Tuo rasva % on aika yksilöllinen juttu. Ja kuten varmaan tiiät niin se saattaa vaihdella mittaajasta ja ajankohdasta riippuen. Mulla oli sikäli hyvin asiat viime dieetillä että pystyin käymään tasasin väliajoin samalla rasvanmittaajalla ja pystyin näin ollen seuraamaan omaa kehitystä ja sehän se pointti just onkin. Turha omia rasvaprosenttia verrata kenenkään muun kanssa.

Dieetistä sen verran että kannattaa alottaa se enemmin ajoissa kuin liian myöhään. Sitten on ainakin pelivaraa jos tulee sairastumisia jne. Ja jos on hyvässä kunnossa jo ennen kisoja niin sitten on muutamaksi päiväksi varaa höllötä syömisiä ja treenejä. Tekee pääkopalle varmasti hyvää jos sellaseen on varaa esim. kuukausi ennen kisoja...Itellä ei tosiaankaan ollut viime dieetillä mutta toivotaan että asiat olis seuraavalla dieetillä vähän paremmin.

Mua ihan kiinnostaa Elkku82 että miten sun ekat kisat muuten meni? nähtiin sillon Faidralla viime toukokuussa kun olit alotellut diettiä muistaakseni niin ihan mielenkiinnosta =)

Dharmi, kiitti kysymästä. Mielestäni oma kunto oli ihan ok mutta aika monta muuta asiaa menikin sitten vähän heikommin:)Olin lopulta 9. mutta mulle tosiaan oli ihan sairaan tärkeää se että pääsin yleensä nousemaan lavalle. mun numero oli 25. käy kattoos pakkotoiston gallerista, siellä on muutama kuva mustien biksujen vertailuista:)

sorry offtobic...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Hei mulle tuli jostain mieleen, että joudutteko te kisaajat rajoittamaan kahvin ja kaakaon käyttöä kisadieetillä? Kaakao on varmaan aika herkkua dieettivaiheessa (vs. suklaa) :rolleyes:

Hei mulle tuli jostain mieleen, että joudutteko te kisaajat rajoittamaan kahvin ja kaakaon käyttöä kisadieetillä? Kaakao on varmaan aika herkkua dieettivaiheessa (vs. suklaa) :rolleyes:

Kahvia join kyllä ja masu kesti sen ihan hyvin. Kaakaoa en juonut, en juo sitä muutenkaan. Miten lie kaakaon energiapitoisuus? Mielellään sitä ottaa ne dieetin loppuajan vähäiset kalorit ihan ehdasta sapuskasta kuin kaakaosta.

Kahvia juon dieetillä enemmän kuin normaalisti...Kaakao on pannassa, koska turhia kaloreitahan siitä tulee. Muutaman kerran tuli juotua Canderelin sokeritonta kaakaota silloin, kun kalorit oli korkeammalla. Tuosta ei oikeastaan tule kuin ne maidon kalorit (ja voin kertoo, että veden kanssa maistuu ihan kamalalle :D).

onko pro tanin tyyppisiä kisavärejä muitakin sävyjä/merkkejä kun tytöt on lavalla aina hieman erisävyisiä vai vaikuttaako oma iho värin/kosteus loppulliseen sävyyn lavan valoissa...?

onko pro tanin tyyppisiä kisavärejä muitakin sävyjä/merkkejä kun tytöt on lavalla aina hieman erisävyisiä vai vaikuttaako oma iho värin/kosteus loppulliseen sävyyn lavan valoissa...?

Aika pitkälle se värin tummuus tai vaaleus määräytyy siitä kuinka monta kerrosta sitä pro tania iholle laitetaan ja kuinka tasaisesti sitä osataan levittää. Itselläni oli kesän jäljiltä tosi vahva rusketus ja olin käynyt myös solkussa muutamia kertoja, joten saattaa olla, että pääsin muutamalla värikerroksella vähemmällä kuin joku vaaleampi ihoinen neitonen. Joillakin pro tan imeytyy paremmin kuin toisilla. Järkyttävää tököttiä kuitenkin, kuivattaa ihoa aika kivasti ja tuoksuu kohtalaisen voimakkaalle.

Miksi muuten DreamTan on kielletty? Herkkäihoisen näkökulmasta ainakin nuo suoraan poispestävät väri tuntuisivat parhaalta vaihtoehdolta. Kuinka tarkkoja siitä kiellosta oikeasti käytännössä ollaan?

Ensinnäkin...kaikille kisaajille tsemppiä:thumbs:Ihan kateeks käy tollanen luonteen lujuus(makaa itse sohvalla ja mässää irkkareita:()

Akkilta kysyisin sellasta,kun muistaakseni asustelet tässä tampereen keskusta-alueella, että missä vedät aamulenkit muualla kuin salilla?Olen ainakin ymmärtänyt että sä niitä kans tuol ulkona puurrat?Olen itse meinaan yrittänyt hakea jotain hölkkäreittiä täält keskustat näille talviajoille.

Sitten ihan kaikille:syöttekö te tkisaajat paljon piristeitä?Kuten esim.rautaa,c-vitamiinia,kofu tabuja sun muita pillereitä hereillä pysymiseen ja vikeenä olemiseen dieetillä?

Viivi86, vaikka en ole akki, niin vastaan omasta puolestani kun myöskin keskustassa asun.

Jos haluat maastoon lenkille, niin Pyynikin tai Kaupin maastot on kivoja. Ite tykkään lähinnä Pyndestä. Noissa nyt on suht rauhallistakin, riippuu tietty mihin aikaan ulkoilee... Aamu 5-6 maissa on kohtuu hiljasta vielä Kekkosen tielläkin, siinähän riittää kävelytietä Hervannan ja Särkäniemen suuntaan melkolailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom