Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No tuota, nyt tulee ehkä viikon tolloin kysymys, mutta menköön...

Eli kuinkahan olisi mahdollista saada jalat näyttämään pidemmiltä, sitten jos joskus sinne lavalle asti uskaltaisi mennä? Siis meinaan sitä, että tietty korkokengät auttaa, mutta kun on persjalkanan niin on, ei kai ihan kengätkään pelasta... eli onko jotain treenivinkkiä tai muuta, joka kannattaisi otta huomioon jos sattuu olemaan tällainen maanläheinen lyhytjalka? Ihan vaikka jo tässä tavan kuntoilussa ja kehon kiinteyttämisessä, tai sitten jos pidemmälle joskus tähtäisi?

Onko muuten olemassa mitään "nyrkkisääntöä" (tyhmä ilmaus tähän, mutten muutakaan keksinyt) kehon mittasuhteille, jolla voisi itsekin vähän miettiä ja suhteuttaa itselleen tuota kroppaansa? Sillä vaan, kun oma silmä on tietyllä tapaa sokea omalle kropalle.

Ei tässä vielä mihinkään kisoihin tähdätä, kunhan kuntoillaan ja aloitellaan uudelleen pitkän tauon jälkeen treenaaminen, mutta puoli-uteliaisuuttani kyselen.

Onko muuten olemassa mitään "nyrkkisääntöä" (tyhmä ilmaus tähän, mutten muutakaan keksinyt) kehon mittasuhteille, jolla voisi itsekin vähän miettiä ja suhteuttaa itselleen tuota kroppaansa? Sillä vaan, kun oma silmä on tietyllä tapaa sokea omalle kropalle.

Oon sillä tavalla huono vastaamaan, että olen vasta aloittelemassa kisatouhuja. Sen verran kuitenkin ole saanut tietää, että mikään hento keijukaisvartalo ei ole hyvä kisaamista ajatellen. Silloin nimittäin pitää hankkia sitä massaa joka paikkaan. Tää oli itselleni uutta, koska ne kisaajat kuitenkin on tosi hoikassa kunnossa kisapäivänä. Hyvä siis on, jos on vähän hartiaa, takapuolta ja reittä jo valmiiksi. Asiantuntija pystyy kartottamaan, mitkä on sun heikot ja vahvat puolet. Mulla ei aikasemmin ollut mitään hajua, mutta nyt tiedän, että olkapäät ja selkä vaatii eniten töitä, ja jalat on ok. Tosin jos ei aio kisoihin, kannattaa kuitenkin varmaan tehdä kaikkea tasapuolisesti.

Ehkäpä joku viisaampi täydentää?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Luin tuolta kysy fitness-kisoista ketjusta siitä, minkälainen vartalo ei ole ehkä parhain lähtökohta kisaamiseen.Päätin nyt kuitenkin tänne pohdiskella omista kisa haaveistani..
Elikkäs täältä löytyy rakenteeltaan aika hoikka tyttö. Olenkin itse miettinyt tuota, että minkälaisenhan työn joudun tekemään, että voin saada semmoiset lihakset millä on asiaa lavalle. Tiedän, että massaa pitäisi saada ja paljon lisää. Se vaan kuulostaa niin vaikealta. Varsinkin kun oikeasti kaikki rasva mikää tulee ei mene jalkoihin eikä takalistoon ollenkaan, vaan se on tuossa mahassa ja rinnoissa. Sitä sitten miettii miten tämmöisestä saa mitään "tasaista pakettia".
Mullaki kokoajan vaan vatvoo mielessä se, että tahtoisin kisaamaan mutta se varma päätös ja askeleen ottaminen sen eteen siirtyy ja siirtyy.
Oon miettiny että missä vaiheessa olis hyvä hommata valmentajaa? Itsestä ainaki tuntuu että nyt tarvis tehä jotain ratkaisevaa ja neuvoja tarvis, että se iso unelma toteutuisi.

Tänks Mistraali. Täytyy vähän haudutella ajatusta, josko joskus vaikka oikeasti ottaisi (hullun) tavoitteen päästä sinne lavalle... voittamaan vaikka itsensä. :)

Tänks Mistraali. Täytyy vähän haudutella ajatusta, josko joskus vaikka oikeasti ottaisi (hullun) tavoitteen päästä sinne lavalle... voittamaan vaikka itsensä. :)

Jännä, kun siitä ei oo kauaa, kun mä olin itse tosi epävarma siitä, että olisko MUSTA kisaajaksi. Niin se vaan menee, että pyörät pyörimään ja turha epävarmuus pois. Hullulta se tavallaan mustakin tuntuu, mutta eikun menoksi vaan! Sen oon kyllä huomannu, että omassa päässä pähkäily ei auta mitään. Korvat auki, että saa tietoa, ja suu auki salilla yms. Mä nolona vihjasin omalla salilla, että olisin kiinnostunut kisaamisesta, ni heti sain kuulla, et mun salilla kokoontuu joku kisaajaryhmä! Eli nyt vaan selvittelemään lisää... Rohkeutta toivotan muille!

Mukava threadi täällä, sai sitten minutkin kyselemään tietoja.

Olen jo useamman vuoden salaa haavaillut kunnon fitnessbodysta, mutta kuinka kaukaa haettu ajatus se on? Luulen,, että kropassani on paljon potentiaalia moiselle, vaikka tällä hetkellä onkin laihdutettavaa ainakin radikaalit 7-8kg- kroppani näyttää silti sporttiselle jne..(tai uskottelen itselleni niin, sattuu olemaan tänään kai hyvä päivä)

Kuitenkin sitä ylimääräistä löytyy kyllä, ja todellakin ns. kisakunto kroppa on haave, mutta tuntuu kaukaiselle sellaiselle. Mietin joskus, että mitäköhän sitä saisi aikaan pelkällä tahdon voimalla! Näin ainakin Fraidan ennen ja jälkeen kuvia niin en voi muuta kuin nostaa hattua! :D

Suunnitelmissa on nyt ensiksi saada noi ylimääräiset veks kesään 2007 mennessä ja opiskelijan kukkaron ja tilanteen mukaan mietin sitä valmentajajuttua, joka täällä on useaan otteeseen tullut esille.

Minua ainakin motivoi kaikki ennen ja jälkeen kuvat/tarinat, mutta ehkä se alkuun pääseminen on tässä kaikkein vaikeinta.

Minua ainakin motivoi kaikki ennen ja jälkeen kuvat/tarinat

Siinä tapauksessa suosittelisin hankkimaan VIP-oikeudet, punttimimien treenipäivyreistä ja kuvathreadeistä nimittäin löytyy uskomattomia juttuja. Parhaimmillaan aineistoa löytyy usealta vuodelta.

Mites on kisaavat mimmit käytättekö itseruskettavia voiteita Protanin pohjalla? Moni hankkii väriä pohjalle solariumin avulla, mut entäpä noi voiteet, ajavatko saman asian?

Mites on kisaavat mimmit käytättekö itseruskettavia voiteita Protanin pohjalla? Moni hankkii väriä pohjalle solariumin avulla, mut entäpä noi voiteet, ajavatko saman asian?

Ensinnäkin tsemppiä Maria valmisteluihin:rock: Näytät kyllä mahtavan kireältä jo nyt, mutta siistiä nähdä miten kokonaisuus muuttuu lavalle.

Tuolla kisaforumilla on hyvin juttua kysymykseesi.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46204
Vilma-liina hyvin neuvoi, että kannattaa olla varovainen itseruskettavien kanssa. Ne tosiaan voivat reagoida Protanin kanssa, joten en itse lähtis kokeilemaan.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Poseerausasennoissa on pakko jännittää lihaksia. ---- Mutta jos miettii mitä kaikkea vaikka sivuasennossa pitää jännittää... ensin lantio ns. lukkoon ettei se pääse kääntymään ja sitten taivutus taakse (alaselälle tulee väkisinkin jännitys), pakarat tiukaksi, vatsa sisään, yläkropan kääntö ja etummaisen olkapään jännitys että näkyy se olkapään muoto.. jne. Taka-asennossa olkapäät, koko selkä, pakarat, pohkeet..

Pilkun viilausta, mutta kilpailusäännöissähän sanotaan "Tämä on rento asento. Lihasten jännittäminen on kielletty." :jahas: (http://www.fitnessliitto.fi/index.php?page=S_BF)

Siis toki jonkinmoista lihastyötä on tehtävä asentojen säilyttämiseksi, eihän sitä pysyis pystyssäkään jos lihakset oisin täysin velttona. Mielenkiintoista vaan, että säännöissä on tämmöinen kohta, kun käytännössä kaikki jännittelevät lihaksiaan näyttääkseen paremmilta. Jokainen voi todeta itse eron seisomalla peilin edessä "rentona" anatomisissa asennoissa ja vertailun vuoksi jännittämällä hieman selkää, olkapäitä -> Johan alkaa näyttää edustavammalta..

Hehe, no saahan sinne lavalle mennä seisomaan rentonakin, ei siinä mitään. :lol2: Toistaiseksi ei ole ketään kai siitä sakotettu, että lihaksia jännitetään... en tiedä sitten, mahtaisikohan sijoitukset muuttua jos ei jännitettäisi lihaksia vs. kun niitä jännitetään? Enpä itse ainakaan haluaisi ottaa riskiä! Ei se kuitenkaan mikään mallikilpailu ole... ja miten esimerkiksi selkää voi levittää jännittämättä sitä tai saada pohkeet erottumaan ilman jännittämistä? :confused:

No tuota, nyt tulee ehkä viikon tolloin kysymys, mutta menköön...

Eli kuinkahan olisi mahdollista saada jalat näyttämään pidemmiltä, sitten jos joskus sinne lavalle asti uskaltaisi mennä? Siis meinaan sitä, että tietty korkokengät auttaa, mutta kun on persjalkanan niin on, ei kai ihan kengätkään pelasta... eli onko jotain treenivinkkiä tai muuta, joka kannattaisi otta huomioon jos sattuu olemaan tällainen maanläheinen lyhytjalka? Ihan vaikka jo tässä tavan kuntoilussa ja kehon kiinteyttämisessä, tai sitten jos pidemmälle joskus tähtäisi?

En ole mikään kisailija, en oleva enkä tuleva, mutta entisenä (? en vieläkän mitään rotusääriä omista :lol2: ) persjalkaisena voin sanoa, että lihasten kasvatus, laihtuminen ja perseen pieneneminen pidentää jalkoja. Siis jos olet mallia iso peppu ja paksut jalat, niin odotettavissa on, että jalkasi näyttävät pidemmältä sitten hoikempana/ns. tasapainoisempana.

Hehe, no saahan sinne lavalle mennä seisomaan rentonakin, ei siinä mitään. :lol2: Toistaiseksi ei ole ketään kai siitä sakotettu, että lihaksia jännitetään... en tiedä sitten, mahtaisikohan sijoitukset muuttua jos ei jännitettäisi lihaksia vs. kun niitä jännitetään? Enpä itse ainakaan haluaisi ottaa riskiä! Ei se kuitenkaan mikään mallikilpailu ole... ja miten esimerkiksi selkää voi levittää jännittämättä sitä tai saada pohkeet erottumaan ilman jännittämistä? :confused:

Aivan! Moni näyttää pliisulta vain koska ei osaa poseerata oikein. Elikkä eiköhän pisteet laske. Mutta sitä lähinnä ihmettelin, että minkä ihmeen takia sääntöihin on pitänyt moiset lauseet lisätä?

Inhoan tän lajin sekavuutta ja tulkinnanvaraisuutta.. :down:
Vaikka minkäs sille mahtaa, arvortelulaji kun on.

Minäpä yhdellä liiton leirillä kysäsin tästä lihasten jännittämisestä.
Kun olin itekkin lukenu, et ei saa jännittää...
Mulle tuumattiin, et ei sua sinne lavalle kukaan tuu sormella tökkimään, että senkus spennaat. Kunhan asento pysyy "luonnollisena" ja kauniina:)

Olen kiinnostunut joskus kisaamaan fitness vapari puolella, kunhan saan lihaa tarpeeksi kroppaan ja minua kiinnostaakin tietää että millä perusteella liikkeistä saa "pisteitä" ohjelmassa, Säännöissä, jotaka minä netistä löysin on sanottu vain että ohjelmassa tulisi näyttää voimaa ja liikkuvuutta näyttäviä liikkeitä, mutta mitkä liikkeet sitten ovat tarpeeksi voimaa näyttäviä, eli onko tavallinen punnerrus yhtä kova juttu kuin 1 käden? Toi oli ehkä yksinkertainen kysymys, mutta onko sillä vaikutusta kuinka vaikeita liikkeet ovat ja tietävätkö tuomarit mitkä liikkeet ovat vaikeampia kuin toiset? Onko siis olemassa jonkulaista liikelistaa mistä valita taitojen mukaan helpompia ja vaikeampia?

Toivottavasti ymmärsitte pointin...

En ole tuomari enkä myöskään vapaaohjelmaan tekoon erikoistunut. Vastaan kuitenkin :D Eiköhän homma ole kiinni kokonaisuudesta, ei pelkästään yksittäisistä liikesuorituksista. Yksittäisten temppujen ja niiden vaikeuden sijaan sinuna kiinnittäisin huomiota ennen kaikkea kokonaisuuteen, liikkeiden suoritustapaan ts. puhtauteen,sekä niin sanottuihin siirtymäosioihin/sidososat(vai miksi niitä virallisesti kutsutaan!) sekä myös lavankäyttöön ym. Toki ohjelmaan voimaliikkeitä, notkeusosioa, ja "temppujakin" kuten voltteja jne tason mukaan. Mielestäni yksittäisiltä liikkeiltään helpompikin ohjelma voi olla PUHTAASTI suoritettuna parempi kuin liikkeiltään vaikea ohjelma epäpuhtaasti suoritettuna.

En tiedä, vastasinko ollenkaan kysymykseesi, mutta pointtina oli kuitenkin se, että ehkä ei kannata ajatella tuolla tavalla, että mistä liikkeistä saa "pojoja" , ja ängetä niitä ohjelmaan vaan keskittyä tekemään sellainen ohjelma, joka on kokonaisuudeltaan sujuva sekä vaikeudeltaan sen tasoinen, että taitosi riittävät suorittamaan sen puhtaasti.

Minusta olisi todella kiva tietää tuomariston arviointi kriteerit, eikö tämä oikeasti häiritse ketään että ei tiedä millä perusteella arvioidaan. Olen seurannut fitneskisoja jo useita vuosia, ja kantaa ottamatta kenekään suorituksiin, täälläkin sanotaan että, jonkun suorituksessa on sitä jotain ja jollain taas ei ole " sitä jotain" . Onko ohjelman kokonaisuuskin siis vain tuomarien omien mieltymysten varassa vai pyritäänkö objektiivisuuteen.

Mielenkiintoinen on myös sana puhtaasti, mitä se tarkoittaa ja kuka sen määrittelee, tietävätkö tuomarit ja kilpailijat oikeasti mitä tämä puhtaasti tarkoittaa tässä lajissa ja liikkeissä joita tehdään? Entäpä esiintyminen, useinmiten näen kisoissa vain ns. " yliesiintymistä" eli sanojen laulamista, yli väänneltyjä ilmeitä en oikeasti musiikin tulkintaa. Olen ymmärtänyt että kyse on showsta, mutta minua todella kiinnostaa millaista esiintymistä pidetään oikeana esiintymisenä.

Aikani kuluksi lueskelin taas kisafoorumia ja jäin miettiin, että minkälaisia määriä mimmit oikein dieetillä pudottaa painoa ja missä ajassa? Toiset tietysti enemmän kuin toiset, mutta ihan uteliaisuudesta kysyisin, että mitkä on huipputuloksia? Tyyliin 7 kg/16 vko. Ja se aerobisen määrä mua jaksaa aina kauhistuttaa. Itse en siihen pystyisi. Tsemppiä vaan kevään kisaajille! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom