Mistraali: Mä ainakin käyn Susannalla oli jumit minkä tyyppisiä hyvänsä. Huomenna menen ihan vaan siksi, kun jalat on niin pirun kireät ja pakaralihakset jumittaa niin että tuntuu kuin olis kuminauha kiristetty täyteen mittaansa tuolla hanurin ja reiden välissä... auh! Toisin sanoen on siis nyt just jotain ongelmaa nimenomaan lihasten kiinnityskohdan kanssa (viikko sitten ei meinannu päästä edes kyykkyyn). Susanna fiksaa kyllä senkin. Nuo AMK-koulutetut osteopaatit on varmaan pääosin hyviä. Oletan, että asut Jyväskylässä kun mainitsit tuosta JYP:istä.
Osteopatia.fi ainakin sanoo, että siellä olisi ainakin yksi AMK-koulutettu osteopaatti. Voin kysyä huomenna Susannalta tarkemmin kun käyn hoidossa.
Tuli muuten mieleen, että kun tässä kerta Susannasta nyt kirjoitin niin moni ei varmaan tiedä että hän tekee myös ohjelmia ja ruokavalioita. Siinä on nimittäin asiantuntemusta niin monella alalla samassa pienessä (Susanna on ihan mini :D) paketissa, että jos itse valitsisin nyt valmentajaa kisaurani alkuun niin ottaisin varmasti Susannaan yhteyttä. Aurinkoinen persoona ja oikeasti kiinnostunut asiakkaistaan ja auttamisesta. :haart:
Ninde: Poseerausasennoissa on pakko jännittää lihaksia. Kun jännittää tarpeeksi pitkään niin sitä alkaa tosi helposti tärisemään. Varsinkin sillon tuo tapahtuu helposti, jos ei ole harjoitellut esim. sitä lineupissa seisomista kunnolla ennen kisoja. Ja kyllähän se kisajännityksensä tuo oman tärinän varmaan mukaan. ;) Mutta jos miettii mitä kaikkea vaikka sivuasennossa pitää jännittää... ensin lantio ns. lukkoon ettei se pääse kääntymään ja sitten taivutus taakse (alaselälle tulee väkisinkin jännitys), pakarat tiukaksi, vatsa sisään, yläkropan kääntö ja etummaisen olkapään jännitys että näkyy se olkapään muoto.. jne. Taka-asennossa olkapäät, koko selkä, pakarat, pohkeet.. ei varmasti yhtä raskasta kuin äijillä, mutta kyllä siellä vaan hiki alkaa valumaan ja tulee lämmin. Siihen kun yrittää vielä sen hengityksen saada mukaan niin ainakin mun päälleni alkaa olla liikaa käsiteltävää! Kaikkien ei sitä hengitystä tarvii sen kummemmin miettiä, mutta mun ainakin piti opetella ihan kokonaan uusi tapa hengittää. Kun on pitkään ollut aikoinaan kuorossa laulamassa niin palleahengitys on ihan normaalia, lavalla sitä ei taas pidä missään nimessä tehdä koska muuten vatsa näyttää ulkonevalta. Hankalaa. Koittakaas itse peilin edessä. Palleahengitys vs. pinnallinen hengitys keuhkojen yläosalla.. kapenee nimittäin vyötäröstä heti senttejä.
etteteete: Tuo on varmaan tosi yksilökohtaista, riippuu niin siitä miten helposti sitä rasvaa kerää ja kuinka hyvin sen kans kykenee elämään. Toiset bulkkaa huolella pari vuotta ja dieettaa pitkään, toiset pyrkii pysyttelemään järkevässä kunnossa koko ajan, jotkut ottaa pieniä dieettispurtteja välissä. Varmaan makuasioita. Omalla kohdallani tiedän, että en voi päästää painoa nousemaan enää korkealle. Se vie treenimotivaation ja elämänilon enkä tykkää elää valaskalana. Kyllä urheilijan pitää näyttää urheilijalta kisa- ja treenikaudella.