Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Hei kisailijat!:worship:
Ihan mielenkiinnosta lähden kyselemään..
Miten on kilpailetteko sekä Turussa että Lahdessa? Tiedän, että Turku on karsinta, mutta mietin silti. Monet ovat maininneet, että Turun jälkeen luvassa herkuttelua, onko se siis vaan tavallinen hiilaripäivä ja kisailu jatkuu Lahteen vai..?
T. (liian?) utelias

jos mä pääsen jostain syystä turusta jatkoon,vedän ihan kaikkea mahdollista lauantain ja sunnuntain.maanantaina alkaa sairas repiminen.

Pääsin jatkoon Turun kisasta tai en niin sunnuntaina vietän herkkupäivän, tyyliin "mitä tahansa tekee mieli" :) Jos dietti jatkuu kohti Lahtea niin maanantaina sitten taas aamulenkille ja dietti pöperöitä kehiin :) Tuon paluun dietiltä offille aion muutenkin suorittaa "varoen" eli kaloreita nostetaan hitaasti ja aerobista vähennetään hiljalleen...Näin ollen toivon pysyväni "suht hyvässä kuosissa" :D

Olen lukenut tuota kisafiilis-topicia ja jäin miettimään, että mitä sillä eliminaatiolla tarkoitetaan? Onko se sama kuin Lahteen pääsevien raja or what?

Onnittelut kaikille kisaajille, kyllä mun silmiini kaikki näyttivät hyvältä (mitä tuolta galleriasta olen kuvia katsonut). :rock:

Olen lukenut tuota kisafiilis-topicia ja jäin miettimään, että mitä sillä eliminaatiolla tarkoitetaan? Onko se sama kuin Lahteen pääsevien raja or what?
Eri asia on kyseessä. Eli eliminaatio suoritetaan yleensä aina, jos kisaajia on yli 15. Ensin kaikki kisaajat otetaan lavalle, jonka jälkeen tuomarit päättävät, ketkä 15 päsevät varsinaiseen kisaan mukaan. Eli varsinainen kisa (karsinta, tai SM-kisa) vedetään läpi 15:llä kilpailijalla.

Tuo eliminaatio on kyllä hiton raju homma, kun mietit, että ihan varmasti myös ne, jotka ovat tulleet eliminoiduksi ovat tehneet ihan yhtä kovan duunin dieetin, treenien ja kaikkien muidenkin valmistelujen suhteen ja sitten karsitaan pois kisasta jo ennen varsinaista kisaa.

Yllättäen hurjasti fiilistelly kisaajien tunnelmia... Sattuneista syistä himassa:curs: ...
Mä varmaan purskahtaisin itkuun tossa eliminaatiossa. Niin paljon työtä ja tunteita pelissä.

Eikös niiden `eliminoitujen` (kamala sana) nimiä löydy sitten ollenkaan tuloslistalta?

Miksi Yhtä-Hauiksen ei tarviinnut kilpailla Turussa? vai kisaako hän vielä nuorissa?

Täältä vielä vähän myöhäiset onnittelut sädehtiville punttimimmeille, ootte kyllä mahtavan näköistä porukkaa!! tsemppii loppurutistukseen :thumbs:

Miksi Yhtä-Hauiksen ei tarviinnut kilpailla Turussa? vai kisaako hän vielä nuorissa?
Eikös viime vuoden SM-kisojen viisi parasta pääse automaattisesti ensi vuoden kisoissa mukaan ilman Turun karsintoja..? Näin mä muistelisin..

Beebe

Heipä hei. Olen 17v. (kohta18) tyttönen, oon urheillu koko pienen ikäni ja vuoden käyny salilla. Nyt tunuu siltä että vois ihan tosissaan alkaa treenailee tätä juttua. Oiskohan jyväskylästä (tai siltä suunnalta) auttavaa kättä näissä asioissa kun vielä aika alkumetreillä olen..?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Eri asia on kyseessä. Eli eliminaatio suoritetaan yleensä aina, jos kisaajia on yli 15. Ensin kaikki kisaajat otetaan lavalle, jonka jälkeen tuomarit päättävät, ketkä 15 päsevät varsinaiseen kisaan mukaan. Eli varsinainen kisa (karsinta, tai SM-kisa) vedetään läpi 15:llä kilpailijalla.

Tuo eliminaatio on kyllä hiton raju homma, kun mietit, että ihan varmasti myös ne, jotka ovat tulleet eliminoiduksi ovat tehneet ihan yhtä kovan duunin dieetin, treenien ja kaikkien muidenkin valmistelujen suhteen ja sitten karsitaan pois kisasta jo ennen varsinaista kisaa.

Kiits, Vilmis. Kamalalta kuulostaa toi eliminaatio, siinä niin kuin tehdään tyhjäksi toisen pitkä dieetti ja kaikki kisajärjestelyt. Höh! :(

Minä arvostan ihan kaikkia lavalle nousseita naisia, kuitenkin olen heistä valovuosien päässä (ette uskokaan kuinka kaukana...). :kippis1:

Mietiskelen tässä kumpana päivänä tulisin fitnessexpoon. Eli en osaa oikein päättää, haluanko nähdä bf:n ja fitnessin finaalit vai alkukierrokset... Säännöistä olin tulkitsevinani, että bf:ssä finaalissa nähtäisiin vain kaksiosainen bikini -kierros ja fitnessin puolella toinen fysiikkakierros. Eli fitnessin vaparit nähtäisiin lauantaina? Ja finaalissa olisi molemmissa laajeissa viisi alkukierrosten parasta?

Ymmärsinköhän oikein? :confused:

Onnea vielä kaikille karsinnoista jatkoon päässeille mimmeille! Tsemppiä hirveesti myös eliminoiduille, harrastelijoiden silmään kaikki lavallaolleet näyttivät upeille! :worship:

Heipä hei. Olen 17v. (kohta18) tyttönen, oon urheillu koko pienen ikäni ja vuoden käyny salilla. Nyt tunuu siltä että vois ihan tosissaan alkaa treenailee tätä juttua. Oiskohan jyväskylästä (tai siltä suunnalta) auttavaa kättä näissä asioissa kun vielä aika alkumetreillä olen..?

Tätä asiaa on puitu tässä ketjussa tuossa hieman ylempänäkin, mutta laitan ihan muistutuksen vuoksi:

http://www.sportlight.fi/henkkoht.php

Eli voit ottaa Johannaan yhteyttä ihan suoraankin. Tai tulla käymään vaikka Sport-Heavyssa juttusillani, niin ohjaan sinut siitä sitten J0ssun syliin :D

Ansku, Sport-Heavy

Eikös niiden `eliminoitujen` (kamala sana) nimiä löydy sitten ollenkaan tuloslistalta?

Täältä vielä vähän myöhäiset onnittelut sädehtiville punttimimmeille, ootte kyllä mahtavan näköistä porukkaa!! tsemppii loppurutistukseen :thumbs:

Haukkarin puolesta:

Tähtäimenä on lähinnä nuorten MM-kisat marraskuussa, joten Lahteen pitäisi päästä hyvään kuntoon näytille. Ja pääseehän se Hanna :thumbs:

Tänään salilta kotiin matkalla aloin miettiä että missä haarukoissa pyörii kisaajien (naisten) rasvaprosentit kisoissa (täällä suomessa, ei kansainvälisellä tasolla kilpailtaessa) ja paljon ne on suunnillee offilla?

Oon tässä suunnitellut reissus fitnessexpoon. Ja miettinyt sitä kumpana päivänä olis "parempi" tulla? Joku muukin siitä tuossa aikasemmi olikin kysellyt. Ja sit mietin, että kun on ostanut päivälipun, pystyykö alueelta poistumaan välillä ja tulla takas viel myöhemmi samana päivänä? esim jos käy syömäs jossai.

Ja sit mietin, että kun on ostanut päivälipun, pystyykö alueelta poistumaan välillä ja tulla takas viel myöhemmi samana päivänä? esim jos käy syömäs jossai.

Parina viime vuotena ainakin on saanut leiman käteen, ja on voinut kulkea vapaasti sekä kisakatsomon että koko messualueen ulkopuolella päivän aikana.

www.fitnessexpo.fi sanoi:
Fitness-finaalissa nähdään jokaisen sarjan viiden kovimman kilpailijan pakollisten asentojen vertailut ja vapaaohjelmat sekä viihdyttävä posedown ja tietenkin palkintojen jako.

Ton mukaan vaparit esitetään sunnuntaina, joten esittääkö vain finalistit vaparin? :jahas:

Minkälaisia ympärysmittoja kisakuntoisilla on verrattuna off-seasoniin? Että miten sitä osaa tilata sopivan kokoiset kisa-asut, jos on ensikertaa menossa kisaamaan?

Tekis mieli heti projektin alkuun ostaa kisabikinit motivaation lähteeksi :)

Tuo on niin kovin yksilöllistä... Mutta kyllä monilla lähtee kymmeniä senttejä. Suomessa asut tilataan usein niin, että käyt sovittelemassa niitä dieetin loppuvaiheessa useampaan otteeseen ja sitten aina arvioidaan sitä lopullista kokoa. Jenkeistä tilattaessa otat mitat hetkellä X, kerrot montako viikkoa on kisoihin, paljonko paino on nyt ja mitä se on kisoissa (noin). Saat postin kautta sopivat asut. Jenkeissä on paljon niitä jotka tekevät kisa-asuja ihan ammatikseen, ilmeisesti he ovat vaan kokemuksen kautta oppineet arvioimaan minkä kokoiset asut minkäkin pituiselle kisaajalle kisakunnossa sopii. Kirppujahan siellä lavalla loppupeleissä kaikki on. :)

Malli on tietysti sitten eri juttu. En tiedä miten Suomesta tilatessa asia on, mutta ainakin jenkkiasujen ompelijoilla on yleensä tietyt mallit joista voit sitten valita. He useimmiten ehdottavat myös itse sinulle sopivinta mallia, jos kysyt. Kuvien ja mittojen perusteella kai osaavat aika hyvin sanoa esim. millainen housujen malli (loivat kaaret joka puolella/iso V edessä tai takana tai molemmissa, enemmän/vähemmän pakaroita peittävä jne.) sinun tulisi valita.

Kurkkaa kisaosiolta kisa-asuthreadia, siellä on paljon asiaa! :)

Sellaisia juttuja olen pohdiskellut, entä onko monilla kisaajilla lapsia?

Ja kuinka paljon keskimäärin kisaajat painavat? Tottakai pituuskin vaikuttaa, mutta jotain osviittaa olisi kiva saada :) Eli vähennetäänkö pituudesta 100, 110, 120...?

Suositut

Back
Ylös Bottom