Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aloittaessani Niina teki mulle ohjelmat ja aloin heti treenaamaan uuden treeniohjelman mukaan, syöminen oli silloin vielä niin ja näin - tuohon aikaan olin vielä julmetussa sokerikoukussa ja karkkia meni ainakin jossain määrin melkein joka päivä. Kyllä siellä kaapissa silloin tällöin rahkapurkkikin vieraili, välillä poistui sieltä mun kitusiin (en erityisemmin tykännyt tuolloin) ja välillä vihreän nukkapeitteen kasvattaneena roskikseen. Kesä 2004 opetti mulle aika kivasti miten syödä oikein ja sen jälkeen homma oli paljon paremmin hanskassa. Niinaa näin ekan kerran kuukauden päästä siitä kun sain ohjelmat ja tuolloin hän veti mulle ensimmäisen treenin. Sitä ennen se "kovaa treenaaminen" oli ollut kyllä vähemmän kovaa, vaikka itse luulin treenaavani muka jo tositosi kovaa. Pah. No... kaiken oppii aikanaan. Tuostakin on toki menty eteenpäin. Alussa näin siis valmentajaa n. kerran kuussa ja silloin yleensä treenasin hänen kanssaan ja hiukan katsottiin miten homma on edennyt. Niina myös soitti mulle usein ja minäkin soitin hänelle, siitä oli kovasti apua. Voitte arvata miten esim.silloin kävi, kun seisoin kassajonossa karkkipussi kourassa ja luurissa näkyy soittajana "Niina-PT". ;) Valmentajahan on käytännössä töissä 24/7 ellei erikseen sovita. Pitää olla aikaa ja kiinnostusta vastata valmennettavan kysymyksiin.beeibe sanoi:mites toi valmentajan kanssa te ootta sitte toiminu? Kui usein näätte ja tekeekö se sit justiin ohjelmat ja ruokavaliot jne... vai kui paljo se on matkassa tässä jutussa. Mä oon nyt 20 ja kuite suht tuore tapaus tällä saralla, niin luulen et mun ois parasta turvautuu aluksi valmentajan apuun ja tietotaitoon ja siinä samalla sitten kartuttaa omaakin.
Pohjoisessa valmennushommia tekevät ymmärtääkseni ainakin Jaana Kotkansalo (Kemi) ja J-P Pulkkinen (Rovaniemi). Heiltä varmasti voisi kysäistä myös keitä he suosittelisivat, mikäli heillä ei ole tilaa uusille. Jaanan mailiosoite tuolla fitnessleiri-threadissa olikin, J-P:lle näyttäisi löytyvän hänen sivujensa kautta (googleta ”jiipee”).Otan kyl mielellää vinkkejä vastaan valmentajista ja varsinki täällä pohjoisessa olevista ja pitää alkaa itekki sitte tsekkailee nuita nettisivuja ja ettiin sopivaa ihmistä. Motivaatiota multa kyllä löytyy enemmän ku tarpeeks ja se kaikki tulee varmasti tarpeesee :D
vanilja sanoi:Voi että ootte kaikki aloittaneet niin nuorina. Mä oon jo 27 ja nyt vasta oon alkanut haaveileen kisoihin osallistumisesta. Vaikka tässä ei iällä nyt kauheeta merkitystä ole, niin harmittaa silti vähän kun ei löytänyt punttiharrastusta jo parikymppisenä.
vanilja sanoi:Voi että ootte kaikki aloittaneet niin nuorina. Mä oon jo 27 ja nyt vasta oon alkanut haaveileen kisoihin osallistumisesta. Vaikka tässä ei iällä nyt kauheeta merkitystä ole, niin harmittaa silti vähän kun ei löytänyt punttiharrastusta jo parikymppisenä.
Inkeri sanoi:Moni on treenannut vuosia ja taas vuosia, mutta se ei kerro vielä mistään mitään.
vanilja sanoi:Eikös muuten Heli Tuutti aloittanut kisailun aika varttuneena?
Mäyräkoira sanoi:Olikohan peräti päälle 50? Ja salireeniä Heli Tuutti ei ollut harrastanut pahemmin nuoruudessaan.
Faidra sanoi:Pitäkääs mimmit silmät auki toukokuussa. Mä olen tässä kevään mittaan itsekseni rakentanut kattavaa, täysin ei-kaupallista sivua kaikille fitness-kisaamisesta kiinnostuneille ja avaan sen toukokuussa kun kisahössötykset on ohi. Sinne tulee käytännössä ikäänkuin artikkelien muodossa kaikki tieto mitä olen kahden vuoden aikana tästä lajista saanut selville. Hiukan samaan tyyliin, kuten olen kirjoitellut tuonne kisaosiollekin: ihan kaikkea valmentajan hankkimisesta viimeisen päivän kisa-asujen liimaamiseen.
Sivut aukeavat osoitteessa http://www.fitnessflow.org. Stay tuned!![]()