Kysely mimmeille: Mitä lisäravinteita käytät?

B- ja C -vitskut
Kelp-merilevätabletti
Ruusujuuri
Magnesium
Kalsium + magnesium + D-vitsku -valmiste (pienet määrät)
Karnosiini
Berberiini
Vihreä tee -tabletit
CLA
Sinkki
Rauta
Piimax-biotiini
MSM-jauhe
Maitohappobakteerit
Plus superfoodeina macaa, siitepölyä, spirulinaa, ohranorasta, goji-marjoja.
Myönnetään, että oon hurahtanu liikaa näihin lisäravinteisiin... :P

Treenin jälkeen maustamaton hera & hiilaria, pimeänä vuodenaikana d-vitamiinia purkista. Pitäisi syödä myös b-vitamiinilisää (ruoka-aineallergia), Priorinia (tukka lähtee), magnesiumia sekä kalaöljyä mutta ei oikein meinaa muistaa. :jahas:

-aamupäivän välipalalla eas heraprotsku+malto
-iltapäivän välipalapirtelöön samaa heraa
-palkkarina aminodrink
-g-bcaa (3kpl) + isolate amino (3kpl) <- vaihdellen 2 tai 3 kertaa päivässä
-talvella aktiivisemmin vitamiineja, muuten meinaa vähän jäädä..
-soijalesitiinirouhetta iltarahkaan

-protskujuoma
-protskupatukat sillon tällöin
- cla
- möllerit + vitamiinipore
- palkkarina välillä gainomax tai vastaava

Hyllystä löytyy:
-Monivitamiinit + multitabs
-D-vitamiini
-Omegat
-Proteiinijauhot
-Jack3d + kreatiinia
-Linum plus (kuitua)
-Idoform (maitohappob.)
-Iron Vital M+ (rauta-ja c-vitamiini)
-Magnesium
-Kromi
-Prodepatukoihin oon ihan koukussa -.-

-Minttusuklaa hera
-kreatiini
-magnesium
-american mass blast minttusuklaa (palkkari normaalisti, nyt dieetillä vaan hera)
-kalaöljykapselit
-kofeiinitabletit välillä

Päivittäin (ainakin silloin kun muistan):
- maitohappobakteerit
- D3-vitamiini
- vihreä tee -kapselit
- kalsium
- C-vitamiinipurutabletit
- magnesium
Olispa helppoa jos kaikkia löytyisi riittävä määrä yhdessä multivitamiinissa mutta ei ole tullut vastaan.

Noiden lisäksi kaapista löytyy omega-3, CLA, maca ja aloevera-kapselit jotka pitäisi syödä pois.

Treenipäivinä Sci-Mx proteiini suklaanmakuisena + Malto = palkkari. :)

Mulla menee magnesium, monivitamiini, laktoosi.. +rautaa syön kun hemppa laskee tosi herkästi ja vie voimia ja väsyttää jos ei ole hb kohdillaan. On mulla jotain B-vitamiiniakin erikseen mutta en sitä nyt syö kun on menossa biotiinikuuri ja B-vitamiinipurkissa oli myös biotiinia ja monivitamiinissa B-vitamiinia niin ei tuu syötyä päällekkäisiä.

Palkkarit oon vasta ottanu käyttöön, oon ostanu valmiin puolen litran pullon salilta. Pitäs varmaan jotain jauhetta ostella ja sekoitella itse mutta en niistä vielä ymmärrä mitään!

LISÄYS: syönhä mä omega 3:sta 2kpl joka päivä

Osaako joku luetella ulkoa milloin eri vitamiinit kannattaisi ottaa (aamu/ilta, ruoan kanssa/ilman, eri aikaan kuin joku toinen vitamiinitabletti jne.)?

Proteiinijauheena Syntha-6 banaani - herkkua, mutta käytän nykyisin harvoin.

Treeneihin ja treenin jälkeen BCAA (tällä hetkellä Scivation Xtend, jossa myös glutamiinia ja sitrulliinimalaattia)

Päivittäinen stäkki:
Kalsium D-glukaraatti
DIM
Estrodetox
MSM-kondroitiini-glukosamiini
5-htp

Satunnaisemmin
Kelp (jodin takia, en käytä jodioitua suolaa)
Suolahappo + ruoansulatusentsyymit niillä aterioilla kun muistan
Magnesium, treenipäivän illalla jos muistaa.
Kalaöljy

Vitamiinit ja mineraalit kannattaa pääsääntöisesti ottaa aterioiden yhteydessä, aminohappolisät tyhjään vatsaan. Piristävät aamuun, väsyttävät iltaan.

Täällä menee

-Multitabs (aamu)
-Omega 3 (aamu)
-Magnesium (ilta)
-Sinkki (ilta)

Lisäksi

Palkkarina whey 80 ja malto sekä satunnaisesti sitten protskupatukoita
Rautakuurit menee aina verenluovutuksen yhteydessä

Osaako joku luetella ulkoa milloin eri vitamiinit kannattaisi ottaa (aamu/ilta, ruoan kanssa/ilman, eri aikaan kuin joku toinen vitamiinitabletti jne.)?

Oleellista ei käsittääkseni ole milloin vaan minkä kanssa vitamiinit ja/tai kivennäisaineet otetaan johtuen niiden keskinäisestä tehostavasta tai heikentävästä vaikutuksesta imeytymiseen (esimerkiksi kalsium heikentää raudan imeytymistä ja c-vitamiini tehostaa jne.). Tämä taas on sellainen suo, ettei siihen varmaan kellään ole valmistekohtaista yksinkertaista vastausta.

Itselläni käytössä lähinnä talviaikaan Omega-3 ja D-vitamiini sekä satunnaisesti sinkkiä, magnesiumia ja rautaa.

Käytin vuosi sitten, kun treenasin enemmän kamppailulajeja prot-topin jotain palautusjuomaa, sen jälkeen fastin hera20 mansikkaa (hyvää!) ja nyt oon ollut n.1kk ilman "aineita". Ajattelin kattoa vähän mitä keho sanoo, jos on ilman noita. Lisäks tulee napsittua vitamiinitabuja + omega3 + kromitabuja. Toi fastin hera oli hyvää, mutta mä syön muutenkin niin paljon proteiinipitoista ruokaa, että kai sitä ilman jauheitakin pärjää. Let's see. ;)

Onko kenelläkään kokemusta Leaderin Rooster tableteista/"patukoista"? Ovat siis ilmeisestikin jotain tehonlisääjiä... Katselin nimittäin tuossa ihan hetki sitten paketteja, mutta ajattelin tulla ensin hieman kyseleen, onko kenelläkään mitään kokemusta.. :)

Back
Ylös Bottom